42 viestiä aiheessa

Tietääkö kukaan nettisivuja, joilla voi tehdä monogrammin omista nimikirjaimista?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tietääkö kukaan nettisivuja, joilla voi tehdä monogrammin omista nimikirjaimista?

Kiinnostaisi minuakin...!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Täältä löytyy jotain:

http://web.telia.com/~u21409919/index.htm

Sivut on ruotsiksi mutta uskon että ilman kyseisen kielen taitoakin pystyy käyttämään ;)

Tuo sivu oli minulla jo tiedossa, ihan kivoja monogrammeja.... muttei kuitenkaan kaikista kirjainyhdistelmistä... :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidänkään nimikirjaimista ei löytynyt tuolta monogrammia. Googlettanut olin tietenkin jo itsekin, muttei ole löytynyt niinkään...

Joskus muistaakseni just täältä olin bongannut linkin sellaiseen "monogrammikoneeseen" mutta nyt ei tahdo löytyä mistään. :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Joskus muistaakseni just täältä olin bongannut linkin sellaiseen "monogrammikoneeseen" mutta nyt ei tahdo löytyä mistään. :(

Jotain tollaista minäkin etsin...

Muokattu: , käyttäjä: kiralove

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos on PowerPoint käytössä niin tämä video ohjeistaa miten sen saa ite tehtyä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mä tein näin:

Latasin windowsiin haluamani fontin www.dafont.com

sen jälkeen netistä ilmainen kuvankäsittelyohjelma (joka on muuten aivan loistava) , googlettamalla PhotoScape, ja siinä saa sitten tehtyä monogrammin tosi helposti. oiskohan mennyt jopa 5 min :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

m.a.n.z.i.c.c.a, miten teit tuolla ohjelmalla? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ensin editor

sitten valitsin valkoisen kuvan muokattavaksi kun tuossa ei tyhjää pohjaa saa, eli kopsasin google picasasta semmosen kuvan missä oli paljo valkeeta taustaa ja tuolla ohjelmalla "kumitin" siitä kuvan pois.

sit Object -> sieltä se Tt - kohta jossa kirjaimessa ns. varjo. Eli Rich Edit

Siitä sit kirjain kerrallaan ja siirtelin paikoilleen.

Tein tän vaan nopeesti esimerkiks

post-14769-1216708913_thumb.jpg

Muokattu: , käyttäjä: m.a.n.z.i.c.c.a

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aah, kiitos! Tämä tyhjä pohja minua hämmensi eniten :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla käytössä PP 2007, miten siitä saa laitettua ton taustakuvaksi niin kuin tossa videossa näytetään? En saa sitä laitettua niin.. Tosiaan pitäis pystyä jotenkin tallentaan toi monogrammi kuvana mut eipä onnistu. Huoh. Muuten kyllä monogrammin teko luonnistuu.. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

m.crane, eli et saa tallennettua kuvaksi? Kun tallennat, valitse Tallenna nimellä ja Tallennusmuoto-alivalikosta valitset kuvamuodon (jpeg, png..)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko noissa muuten merkitystä kumman nimikirjain on ekana. Siis tulisiko sen olla naisen vai miehen? Itselläni on aina ollut niin että miehen nimet rimmaa paremmin ekana, ja mun tokana, siis ihan puhekielessä jne. Eli sanotaan esim X ja Eveliina, eikä Eveliina ja X.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

x

Muokattu: , käyttäjä: Janique

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli kaikissa muissa morsiamen nimi ensin, mutta sinetin monogrammissa kuitenkin miehen nimen kirjain, koska se vain sommittelussa sopi paremmin niin :girl_wink: . Ajatuksena oli myös, että miehen nimen kirjain tavallaan suojelee mun nimen kirjainta :girl_haha: . Olen itse tosi tyytyväinen tähän toteutukseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tein tämän ihan itse. Suunnittelin kynän ja paperin avulla ja sitten tein lopullisen version FreeHandillä.

post-26274-1258437888.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
mä tein näin:

Latasin windowsiin haluamani fontin www.dafont.com

sen jälkeen netistä ilmainen kuvankäsittelyohjelma (joka on muuten aivan loistava) , googlettamalla PhotoScape, ja siinä saa sitten tehtyä monogrammin tosi helposti. oiskohan mennyt jopa 5 min :rolleyes:

No nyt mie sitten vasta löydän tämän linkin.. Olis löytyny noin miljoona ihanampaa fonttia meidän kutsuihin.. :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässäpä meidän monogrammimme,

hain DaFontista mieluisan fontin

ja PowerPointin avulla sommittelin. :)

th_monogrammiAR.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oon mää kans yks tekniikanihmelapsi :girl_sad:

Ku ootte ladannu haluamanne fontin www.dafont.com :sta nii mitä te sitte teette? miten sitä niinku voi käyttää/sen saa käyttöön? saako sen jotenki siirrettyä esim fontiks Wordiin?

Tää niin haluaa sieltä yhen fontin :girl_sigh:

Apua tarttee!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Paintillakin pystyy tekemään ihan kivoja ja yksinkertaisia. Tässä yksi (kuvaa kannattaa klikata, niin näkee sen oikeissa mittasuhteissa, eikä hassusti vääntyneenä kuten tässä alla) :)

Muokattu: , käyttäjä: Morsian K

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään