PollyJean

Ongelmat polttariporukan kanssa, suunnittelu ym. (yhdistetty)

111 viestiä aiheessa

crissy, minua alkoi ihan harmittaa sekä teidän kaasojen että morsiamen puolesta, kun luin tän. Todella epäasiallista käytöstä kaikilta niiltä, jotka eivät aio osallistua ennakkoilmoittautumisistaan huolimatta.

Jos kyseessä ystävän polttarit, joihin saa kutsun, niin minä

a) olisin paikalla sovittuna aikana, kun kerran kutsuttu on

b ) järjestäisin tieltä työesteet ja muut esteet, koska esim. tanssitunnille pääsee joka viikko, mutta polttarit on ystävällä toivottavasti vain kerran elämässä

c) maksaisin ilomielin 40 euroa, se on ruokineen ja booleineen pieni hinta ystävän tärkeästä päivästä (ja opiskelijabudjetilla sanon tämän)

d) force major -tilanteen yllättäessä (esim. vakava sairastuminen) ilmoittaisin viipymättä kaasoille (+morsiamelle) ja muistaisin morsianta sitten muulla tavalla, esim. kirjoittamalla kirjeen polttaripäiväksi

e) kunnioittaisin ystävääni eli morsianta ja polttareiden eteen vaivaa nähneitä kaasoja niin paljon, etten luistaisi yhdestäkään edellä mainitusta.

Crissy, teidän kannaltanne tilanne on äärimmäisen ikävä. Toivottavasti saatte kuitenkin aikaan mukavan päivän pienelläkin joukolla. Morsiamella on ainakin muutama kultaistakin kultaisempi ystävä. Tsemppiä! :girl_smile:

Minkä takia ilmoittaisit morsiamelle jos et pääsekään?Eikö polttareiden ole tarkoitus olla yllätys morsiamelle?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

(+morsiamelle) ilmoittaisin. Polttarit saattavat morsiamen omasta vapaasta tahdosta tai joistain käytännön syistä (esim. vuorotyö tai pitkät välimatkat) johtuen olla etukäteen myös morsiamen tiedossa. Lisäksi ei se ole kovinkaan tavatonta, että morsian itse osallistuu polttareidensa järjestämiseen antamalla kaasoille toiveita ohjelmasta tai listan kutsuvieraista, joiden toivoo osallistuvan.

Aivan satavarma, että jos olisin morsiamen kanssa polttareista keskustellut, ilmoittaisin hänellekin. Jos olisin ollut polttareihin liittyen yhteyksissä vain kaasojen kanssa, ilmoittaisin vain kaasoille ja antaisin heidän pitää polttarit salaisuutena, jos niin on tarkoitettu.

Jos mulle joskus polttareita järjestetään, pidän kyllä ihan selvänä, että antaisin kaasoilleni vieraslistan, nounou-listan ja mahdollisesti viitteellisen listan toiveistani. Toisaalta toivoisin myös mieluisia yllätyksiä :girl_wink: Ja sitten olisi varmasti pettymys vasta polttaripäivänä huomata, että minun toivomastani porukasta ei olekaan x määrä ihmisiä päässyt/halunnut tulla paikalle.

Tosin laatu on mielestäni määrää tärkeämpi ja luultavasti tahtoisin omiin polttareihin vain ne oikeasti tärkeät ystävät. Ei mitään puolituttuja mukaan vain siksi, että tuntisin olevani jotenkin suositumpi. Pienemmällä, läheisellä porukalla yleensäkin viihdyn paremmin, ja hyvät ystäväni varmasti tekisivät parhaansa ollakseen paikalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä mun mielestä pitäis kuulua yleissivistykseen, ettei polttari-ilmoittautuminen ole mikään "tulen, jos ei mitään parempaakaan tekemistä ole" -tyyppinen juttu. Kustannuksethan lasketaan sen mukaan, kuinka monta osallistujaa on! Täysin eri asia on jotkin vapaamuotoiset kotibileet tai illanistujaiset. Ymmärrän aloittajan ketutuksen täysin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Dodiih! ja porukka pienenee.. tää alkaa oikeesti saada jo koomisia piirteitä. yks kaasoista ( siis joka ei tule iltamenoihin) ilmoitti olevansa saikulla ja ei ilmeisesti ole tulossa. Nyt sitte olemmekin vain

morsian ja 2 kaasoa ja 1 kutsuttu. Ai nii ja mun pitää perua se toinen keilarata...

no eipä tartte ostaa nii paljoo safkaa..:D

Tää sinetöi aikalailla sen oikeesti etten tuu tekemään tätä enää ikinä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Älä huoli, olen itse morsian ja omat polttarini vietettiin juuri 2 kaason ja yhden vieraan kanssa.

Kavereistani suurinosa perui, jokaisella oli syynsä, ainakin selitys..

Polttarini onnistuivat pienellä porukalla todella hienosti. Kaasoni olivat kauhuissaan aluksi siitä

etten viihtyisi polttareissani koska olivat usean peruuttaneen vuoksi joutuneet karsimaan ohjelmaa aikalailla.

Tosiasiassa olen ajatellut nyt, että paikalla olikin ne 3 ihmistä jotka tiesin varmuudella tulevan.

Pidimme mahtavan illan eikä minua harmita lainkaan etteivät kaikki päässeet!

Pitäkää kiva ilta/päivä/viikonloppu, uskon että morsian arvostaa teidän panostustanne enemmän kuin uskotkaan:D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minut kutsuttiin poikaystäväni siskon polttareihin kesäkuun alussa, mutta en mennyt. Kaaso laittoi minulle fb:ssä viestiä, jossa kyseli, olisinko kiinnostunut tulemaan ja olisiko minulla mitään ideaa illan ohjelmaksi. Vastasin tähän viestiin, että minulla on samana päivänä kahden serkkupojan yo-juhlat, mutta tulen mielelläni, jos juhlat alkavat klo 18.00 jälkeen. Laitoin viestiin myös ideiota kivoista jutuista. Vastausta ei kuitenkaan kuulunut ja ajattelin, että polttarit alkavat niin aikaisin, että en ehdi. Kuitenkin polttareita edeltävänä päivänä poikaystäväni soitti äidilleen ja siinä anoppi kysyi, olenko tulossa. Eli informaatio ei pelannut pätkääkään. Sanoin, että tulen, jos polttarit alkaa klo 18.00 jälkeen. Kuulemma alkoivat puoli kuudelta. Ei minulle edes sanottu, että voin tulla myöhemmin.

En tällä jutullani halua sanoa sitä, että teidän järjestäjien suhteen olisi ollut informaatiossa katkoksia, mutta omalla kohdallani näin oli.

Ja vielä tähän fb-ryhmäkutsujuttuun: päätimme perustaa siskoni ja poikaystäväni kanssa ryhmän pystyyn tupareiden ja pikkujoulujen takia. Kutsuimme 30 ihmistä. 15 ilmoitti tulevansa, mutta vain yksi heistä tuli :D Muutamat eivät edes peruuttaneet tulemistaan. Aika vähäpätöinen juttu polttareiden rinnalla, mutta kyllähän se otti päähän, kun vielä juhlapäivänä oli 15 ilmoittautunutta ja ruokaa sen mukaan.. Syötiin sitten viidestään kaikki ruoka..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samat mielipiteet täälläkin, ehkä tuntemattoman ihmisen polttareita voisin enää järjestää :D

Itsehän radiohiljaisuuteen hermoni menettäneenä äyskäisin Groupissa & privalla notta Perutaanko sitten koko juttu?!?

(Parin siiderin voimin)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Polttareita on tosiaan inhottava jarjestaa silloin, kun suurin osa kutsutuista on estyneita tai haluttomia osallistumaan. Jarjestin juuri ystavalleni polttarit, ja han tiesi jo etukateen (kirjoitin aiheesta tassa ketjussa jo aiemmin), etta suurin osa ei voinut osallistua. Meita oli siis yhteensa viisi osallistujaa (morisan mukaan lukien), joista kaksi saapui paikalle 2.5 tuntia myohassa ja haipyivat kolmen tunnin paasta paikalta erittain kiireisesti. :girl_mad: Olisivat ennemmin jattaneet kokonaan valiin ja ilmoittaneet etukateen, etteivat paase, kuin odotuttaa muita ja sitten haipya paikalta kun varsinainen ohjelma oli ohi, ja olisi ollut aikaa seurustella morsiamen kanssa vapaasti.

Muokattu: , käyttäjä: Roslin

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä on sinänsä jo vanha juttu, mutta pakko kommentoida... Olen neljä kertaa ollut kaasona ja järjestänyt polttarit (monta kertaa olen ollut polttareita järjestelemässä vieraan ominaisuudessa). Viimeisimmällä kerralla "kaason pahin painajainen" toteutui ja kaikilla kutsutuilla oli jotain muuta menoa. Yksi vain ilmoittautui meidän kahden kaason lisäksi polttareihin. Suunniteltiin siten budjetti kolmen maksajan mukaan. Harmitti kyllä vietävästi ja pahinta oli se, kun kävin morsiamen yksin hakemassa (toinen kaaso valamisteli mökillä paikkoja). Morsian oli, että jaa, tulit sitten yksin hakemaan. Odotti tietysti, että määränpäässä olisi sitten enemmän porukkaa... No, pakko oli sitten selittää, ettei paljon muita ole tulossa... Vähän oli pettynyt. Pahinta oli sitten se, ettei se ainut vieras koskaan ilmestynyt! Ei ilmoitellut meille mitään, mutta morsiamelle laittoi illalla viestin, että hyviä polttareita! Eikä mitään puhetta tietenkään kustannusten jakamisesta... Että tuli meille kaasoille ylimääräisiä kuluja vielä senkin takia. Häissä sitten tämä kaveri oli niin morsiamen parasta kaveria, että oikein ärsytti. No, ne polttarit olivat ja menivät...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noh, täällä kans ihmetellään että mitähän polttareista tulee....olen siis morsian. Olin siis kutsunu polttareihini 8 hlö itseni lisäksi, ok ei mitenkään paljon, mutta ilmoitin toiveeni jo helmikuussa ja kaaso kovasti lupaili että alkaa ajoissa järkkäämään jotta kaikki pääsisi. Noh, polttareiden pitäisi olla nyt lauantaina ja kuulin eilen että puolet ihmisistä on perunu..SAMALLA VIIKOLLA!! Musta on aika jännä, että neljällä ihmisellä sattuisi yllättäen olemaan jokin "hyvä syy". Yhdenkin kaverin luin facebookista olevan menossa mökille rapujuhliin, että ravutkin menee polttareiden ohi... jepjep. Ois ilmeisesti pitäny ite järkätä polttaritkin niinku koko häätkin oon järkänny :D

Noh joo. Ensin Vi***i, mutta sitten nauratti! Alkaa tosiaan saamaan koomisia piirteitä, mutta mulle toisaalta riittää, vaikka polttareissa ei olis ketään muuta kun mun paras kaveri ja baariin! Käyn niin harvoin nykyään enää ulkona, että ihan bilettämään lähteminen tyttöjen kanssa on luksusta! :D ja oon ilonen että kuulin etukäteen että en sitten odota mitään ihmeellistä.

Muokattu: , käyttäjä: nuttykitty

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me juuri miehen kanssa järkättiin sen kaverille polttarit. Alunperin 8hlö piti osallistua. Kun saatiin kaikki sitten varailtua ja näin ja alle viikko enä poltareihin niin alko yhtäkkiä porukkaa tippumaan pois. Loppujenlopuksi 3hlö ja mwlkein kaikki maksaminen kaatui mun ja miehen niskaan koska ei voinut enää perua ohjelmaa....... oli tosi kiva juttu..... kivoja "kavereita". Ainoa joka sieltä sitten tuli loppujenlopuksi ni oli kaikista vierain henkilö.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan näin ehdotuksena teille...jos ajattelisitte että polttareiden summa pitäisi maksaa vaikka viikkoa ennen polttareita, jolloin varmistuisi osallistuminen kemuihin ja jos sitten ei osallistukan niin olisi sama summa sitten käytettävänä joka tapauksessa. Ei sitten tarvitse yhden tai kahden ihmisen hoteille kaikkea maksua jättää. Siis periaatteella jos tulet niin maksat...jos peruutat niin se on sitten oma häpeä. Kuitenkin lähtökohtana on se että morsiammelle saadaan ihana "viimeinen" tyttöjenilta (ennen häitä).

Näin meillä oli yhdet järkkäämäni polttarit, ja paikalle saatiin kutsutuista kaikki, yksi tosin lähti tunnin jälkeen hoitamaan lapsiaan, mutta kaikki maksoivat ja kaikilla oli hauskaa. Morsian kiitti kovasti...ja se on minulle tärkeintä.. :-X:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo on niin yleistä polttareita järkättäessä, radiohiljaisuus ja sitten aivan loppumetreillä joko suunnitelmat uusiksi tai porukka ilmoittaa etteivät pääse, kaikki uusiksi ja itse maksumieheksi. Kolmet polttarit järjestäneenä ja neljännet tulossa.. ei enää ikinä..

Näitten neljänsienkin tarina on varsin hupaisa. Morsio sanoo ensin vuosikaudet minulle (kaasolleen) että ei missään nimessä halua minkäänlaisia polttareita. Koko häiden järjestelyjen ajan puhuu samaa kun muutaman kerran asiaa varmistellut häneltä. Olen ehdottanut että käydään vaikka kahdestaan ulkona syömässä, koska hällä ei kovin paljoa muita kavereita käsittääkseni joita haluaisi kutsua, ehkä yksi mun lisäksi korkeintaan.

Olen raskaana viimeisilläni joten mitkään superbailut ei nyt kohdallani valitettavasti tule kyseeseen edes. Nyt hän ehdotti että mennään ruotsin risteilylle.. ei voi olla totta, kustannukset olis kovat yhdelle ihmiselle sittenkin vaikka hän haluaisi maksaa omansa. Asumme pohjoisessa Suomessa. Enkä halua tai uskalla tässä tilassa varailla loppuraskaudelle mitään risteilyjä kun ei tiedä miten vointi kehittyy. Häät on siis kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa, eikä morsian halunnut varakaasoa siltä varalta että jotain tapahtuisi laskettua aiemmin. :D

Nyt on pattitilanne, mitä tehdä polttareiden kanssa? Iik!? Mietin että kävisikö illanistujainen ravintolassa, jossa voisin antaa hälle body shopista hommaamani hemmottelupaketin ja jonkin hauskan kortin jossa humoristisia ohjeita avioon astuvalle, ja sanoa että mikäli hän haluaa niin lähdetään sinne ruotsin risteilylle jahka aika on parempi, esimerkiksi ensi kesänä tai syksynä. Onko aivan typerä idea?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on pattitilanne, mitä tehdä polttareiden kanssa? Iik!? Mietin että kävisikö illanistujainen ravintolassa, jossa voisin antaa hälle body shopista hommaamani hemmottelupaketin ja jonkin hauskan kortin jossa humoristisia ohjeita avioon astuvalle, ja sanoa että mikäli hän haluaa niin lähdetään sinne ruotsin risteilylle jahka aika on parempi, esimerkiksi ensi kesänä tai syksynä. Onko aivan typerä idea?

Mun mielesta toi on tosi hyva idea! Kylla morsiankin varmasti ymmartaa, ettei viimeisillaan raskaana oleva halua lahtea ruotsinlaivalle! Etenkin jos kaiken lisaksi asutte kaukana rannikolta, niin ei tosiaan ole mikaan hirvean hyva idea. Tuskin kumpikaan edes pystyisitte risteilysta nauttimaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos nopeasta vastauksesta, näin taidan tehdä! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

(Poikkeuksellisesti kirjoitan vieraana, koska en halua, että morsian yhdistää tämän omiin polttareihinsa.)

Nyt ottaa pannuun ja pahasti. Ystävän polttarit tulossa ensi lauantaina ja kutsuttuja vieraita paikalla on morsian, minä kaaso ja kaksi ystävää, loput eivät tule.

Tänään selvisi, että lauantaille suunniteltu ohjelma ei toteudukaan niin kuin on suunniteltu, koska vastuussa ollut polttariporukan jäsen ei saanut varattua hohtokeilarataa ajoissa ja nyt sitä ei enää saada sellaiseen aikaan, joka ohjelmaamme sopisi.

Kun kuulin tästä tänään, ehdotin, että otetaan sitten enemmän aikaa syömiseen, siirtymisiin ja muihin aktiviteetteihin, ei häsätä niin hirveällä kiireellä. Mutta ei se kuulemma käy. Nyt pitää keksiä jotain muuta keilaamisen tilalle, jopa sillä uhalla, että koko päivän suunniteltu ja varattu ohjelma menee uusiksi.

Hämmentyneenä mietin, onko ohjelmassa todella pakko satsata määrään, kun nyt tässä tilanteessa voitaisiin panostaa laatuun. Vähän enemmän aikaa syödä ja sulatella ruokia, vähän vähemmän kiirettä ja kellon orjallista tuijottamista, vähän enemmän aikaa kylpylässä, josta voisin jopa maksaa hieman enemmän, jotta saataisiin enemmän hemmottelujuttuja käyttöön. Nyt vaan näyttää siltä, että kaason (ja morsiamenkin) tahdon jyrää tämä yksi ystävä, jonka on p-a-k-k-o keksiä jotain keilailun tilalle eikä mikään saisi maksaa mitään. Järki hoi! Voi itku.. :girl_cray:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ikävä juttu AP:llä kyllä, mutta kai tuokin voi vähän riippua siitä, miten morsian on kohdellut näitä peruneita ystäviään ennen häitä. Onko seurustelun alkaessa ystävät unohtuneet täysin, mutta nyt heitä kaivattaisiin polttareihin "täytteeksi"? Itse en voisi kuvitellakaan että yksikään ystävistäni tekisi (ilman todella hyvää syytä) oharit, mutta toisaalta nämä ihmiset ovat läsnä elämässäni seurustelenpa tai en. Todella kummallista olisi, jos nämä peruneet ovat täysin k**ipäisyttään peruneet, syytä kannattaa ehkä kysellä myös morsiamen puolelta...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

raha. se on aina naisten järkkäämissä polttareissa ongelmana!

järkkään ite nyt polttareita Kaasona, ja budjettina per naama olis 30€ ja osallistujia noin 10. kommentteja mahdollisilta osallistujilta: "aika kallista" "tosi paljon rahaa" "me ollaan kyl aiemmin pärjätty alle 20€".

ja toi 30€ sisältää siis kaiken, aktiviteetit, siirtymät, ruokailut ymsyms. Omat juomat pitää hankkia, mutta ei oo mun mielestä kauheen kallista!!

Miehet saattaa ihan hyvin pistää useamman satasen kaverin polttareihin, koska se on "SE" päivä, mut naisilla alkaa aina kauhee narina!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toi on totta - mikään ei saisi maksaa mitään silloin kun on hyvän ystävän "viimeinen ilta" kyseessä. Muuten vain baari-illan aikana tuhoutuu satanen jos toinenkin eikä mitään jää käteen.

Mulla ei ole omien polttareiden suhteen mitään odotuksia - järjestävät minkä pystyvät. Mulla on 23 ihmistä, jotka saavat kutsun kaasoltani, kun suunnittelun aika koittaa. Ja kyllä petyn pahasti jos juhlijoita on viisi itseni lisäksi. Periaatteessa tuosta joukosta on vain 3 ihmistä minun lisäkseni vuorotyössä (eli työkaverini) joten valitettavasti tiedän että heistä kolmesta joku joutuu paikkaamaan minua töissä kun itse en sattuneesta syystä pääse paikalle...

Olen ollut järjestämässä neljät polttarit, ja aika hyvällä prosentilla on kaikki olleet mukana ainakin polttaripäivänä, mutta suunnittelu jostain kumman syystä on jäänyt aina yhden tai kahden ihmisen harteille. Eli porukka pääsee mukaan "valmiiksi katettuun pöytään". Ehkä tosin on parempi, että yksi ottaa ohjat käsiinsä (eli kaaso) ja muut vinkkaisivat vain silloin, jos ideat paisuvat överiksi tai itsellä olisi jokin parempi ehdotus.

Olenpa ollut myös mukana polttareissa, jossa morsiamen kiitos kuului seuraavana päivänä: "Olihan nää ihan kohtuukivat polttarit noin opiskelijabudjetilla!" Hieman siis v-ttuilua, varsinkin kun 10 hengen seurueesta vain yksi oli opiskelijana tuolloin. Muistaakseni kustansimme yli 60€ henkeä kohden siitä, että saimme kuljetukset ja yöpymiset Tampereelle (n. 60 kilometrin päähän), viettää Pyynikillä piknikkiä, käydä tanssitunnilla, syödä ja juoda, viettää laatuaikaa kavereiden ja morsmaikun kesken mökkialueella ja käydä vielä baarissakin. Morsiamen toive nimenomaan oli, ettei mitään nolailuja eikä överisti ohjelmaa, kivaa illanviettoa vain...

Eli ehkäpä ei niinkään se porukan määrä eikä kustannukset, vaan se, millä asenteella morsian polttareihinsa osallistuu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä on polttarit jo ohi, ja päivä onnistui kivasti, vaikka kaaso2:sen kanssa vähän jännättiinkin mitä tuleman pitää.

Morsian osas suhtautua asenteella :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kirjoitettu eilen, 22:33

Vuosi sitten lapsuudenystäväni, oikeastaan enemmin siskopuoleni, ilmoitti että olen btw hänen 2s kaasonsa. Vaikka olemme tunteneet 4-5 vuotiaista, oli tämä minulle yllätys ja myös kunnia.(Ystävyytemme on kaikin puolin järkevä ja jalat-maassa, ei koskaan tunteileva..).

Olen itse muuttanut lapsuudenkodistani kauas pois ja jättänyt sinne katkeruuteni lapsuudentraumoista sekä asettunut onnellisesti toiseen kaupunkiin. Ystäväni onkin ainut syy käydä vanhoissa maisemissa. Muita sieltä en edes haluaisi nähdä.

Onneksi tuleva morsian on kova tekemään, aloittanut ajoissa ja antanut ohjeen ettei halua yllätysohjelmia häihinsä. Olenkin päässyt helpolla vaikka mielellään askartelisin ja osallistuisin. Toinen eli 1s kaaso on käsittääkseni auttanut jonkin verran. Hän myös perusti viestiketjun polttareiden suunnittelun varalle. En tunne ketään heistä edes ulkonäöltä, joten esittelin itseni s-postitse. Tätä ei ketään muu porukasta tehnyt, saati kommentoinut.

Seurasin viestittelyä mutten alkuun ottanut kantaa ajankohdan suunnitteluun, kuin että kaikki sopii, järjestelykysymys. Jossain vaiheessa innostuin itsekin suunnittelemaan ja laitoin ehdotuksia, joihin ei sitten otettu kantaa.(Joku oli alkuun ehdottanut tapaamista ja laitoin toiveen fb-kokouksesta koska olen 200km:n päässä=siihen ei kommentteja.) Kerroin mistä ystäväni oli pitänyt ja mitä olimme tehneet nuoruusvuosinamme ym. sekä viiniharrastajana juomasuosituksia sekä varovaisen ehdotuksen teemasta. Ei vastakaikua.

Olin itse ongelmallisessa elämäntilanteessa enkä suinkaan aina päässyt netin ääreen, ainakaan ajatuksella ja ajan kanssa. Kerroin että minulla oli vaikea kevät takana, muutto ja remontti edessä mutta teen parhaani.

Se mitä muut eivät tienneet oli että olin ollut joku vuosi sitten onnettomuudessa, jonka seurauksena *syömiseni on vaivalloista, *kroppani leikelty(arvet) ja kärsin mielenterveyssairaudesta. (*Porukka oli päättänyt että ohjelmassa on sekä ravintola että saunomista.) Onnettomuus oli varsin epäilyttävissä olosuhteissa, joka ehkä se syy miksi morsian on tilanteestani vaiennut.

Elämäntilanteeni oli erittäin räjähdysherkkä joten ilmoitin sairastuneeni sekä äkillisistä vastoinkäymisistä remontissani, joita piti selvitellä(nämä ihan oikeita syitä.) ja etten pääsisi lähtemään. (Minulle ei oltu uskottu mitään luottohommaa vaikka olin ilmoittautunut ehdokkaaksi esim kuskiksi.)

Polttareiden jälkeisenä vkl:na pääsin auttamaan morsianta järjestelyissä, ystäväni ei minulle ollut vihainen(olin ilmoittanut hänellekin etten pääse polttareihin). Kävi kuitenkin ilmi että muu porukka oli minulle vihoissaan. Nyt minun on kohdattava heidät häissä!

Hääpari joutui luopumaan sekä hääyöstä että -matkastaan joka viritti minulle jo aiemmin ajatuksen antaa yllätys-häälahjaksi häähuone hotellissa. Ehdotin ensin toiselle kaasolle josko ostamme tämän puoliksi, siitä en koskaan saanut lopullista vastausta. Koska sitten "säästin" polttareissa niin päätin ostaa ja hoitaa tuon huoneen ominpäin. Pyyntö tuli kuitenkin maksaa osani 50e polttareista vaikka pedikyyrit jäi saamatta(??).

Lienee turha mainita että elän sairausrahoilla, ja muu porukka korkeakoulututkinnot hankkineet hyvinpalkattuja (osa rouvas-)henkilöjä.

Toivon kommentteja mitä olen tehnyt väärin koska oloni on surkea ja nujerrettu. Miten selviän tulevista häistä kun kuvaannollisesti näen päälleni syljettävän?teenkö vain itsestäni marttyyrin ja olenko tarinan syntipukki?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi että, onpas ikävä tilanne :/

Nyt kannattaisi ehkä selvittää, mistä tämä polttariporukka nyt on oikeasti suuttunut. Olet kuitenkin ilmoittanut, ettet polttareihin pääse, joten heillä olisi ollut tilaisuus peruuttaa sinulle varatut hoidot. Ellet sitten ilmoittanut liian myöhään suhteessa peruutusehtoihin. Luulisi, että polttariporukka olisi voinut jakaa tuon 50€:n kustannuksen keskenään, jottei se olisi jäänyt yhden ihmisen kontolle maksettaessa. Jos he ovat suuttuneet siitä, että ovat joutuneet maksamaan liian myöhään peruutetut hoidot, ei liene auta muu kuin selittää heille tilanne kokonaisuudessaan ja pyytää anteeksi.

Jos taas he ovat suuttuneet enemmänkin siitä, että morsiamen ystävänä et ollut polttareissa paikalla, suosittelisin puhumaan asiasta morsiamen kanssa. Tämä voisi sitten kertoa polttariporukalle olevansa tietoinen elämäntilanteestasi ja ymmärtävänsä sinua paremmin kuin muu polttariporukka ymmärtää.

Uskoisin, että pitkällinen keskustelu morsiamen ja toisen pääjärjestäjän kanssa voisi puhdistaa tilannetta ainakin jonkin verran.

Tsemppiä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Mielestäni voisitte tehdä "esittelyt", joissa olisi lyhyesti mitä, missä, paljonko maksaa ja perustelut, miksi morsian tästä tykkäisi, joista kysyisitte mielipiteitä porukalta. Esim. kumpikin tekee yhden ehdotuksen (johon voi sisältyä muutama vaihtoehto vaikka). Voisiko näistä sitten syntyä ehdotusten yhdistelmä eli kompromissi?

Polttariporukka voisi sitten demokraattisella äänestyksellä valita A, B tai C (kompromissi) ja samalla kommentoida, miksi valitsi (mitä juttuja pitää hyvinä morsiamelle). Toisten perusteluiden kuuleminen voisi auttaa. Uskoisin toimivan, jos polttariporukka on pieni ja ihmiset morsiamelle läheisiä. Turha teidän on kiistellä keskenänne, kun kyseessä on kuitenkin ihanan ja hauskan päivän suunnittelu! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään