Jump to content
Naimisiin.info

Pienten häiden tarjoilut


ninnuli80

Recommended Posts

Oon täs mietiskelly häideni tarjoilua.. meille on tulossa pienet häät, max 25 hlö. Menemme ke maistraatissa naimisiin ja pippalot olisi lauantaina sulhasen kotona. Olin ajatellu et " ruokana"

tarjottaisiin vain paria ruokaisaa salaattia, patonkia tai sämpylää, piirakkaa ja karjalanpiirakoita..

miltä se teistä muista kuullostaa?? sen jälkeen vähän ajan päästä olis kakkua, kahvia ja voileipäkakkua + boolia.. pippaloiden olis tarkotua alkaa ehkä joskus klo 16..

Otat mieluusti ehdotuksia ja vinkkejä vastaan.. :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
Guest Vieras_kesäheinä11

Meillä on häät vasta kesällä 2011, mutta olen alustavasti jo kysynyt tarjouspyyntöjä useastakin pitopalvelusta. Meille on tulossa melko pienet häät (noin 50 hlöä), joten mietin kiinnostaako pitopalveluita sen kokoiset häät. Saatan kuulostaa vainoharhaiselta, mutta olen nyt saanut useastakin paikasta vastauksen, että heillä on aivan täyttä ko. päivälle. Tuntuu vain jännältä, koska häihin on tosiaan melkein 2 vuotta! Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia? Tekisi mieli laittaa samoihin paikkoihin kyselyt yli 100 hengen häistä ja katsoa, onko edelleen buukattu :D

Link to comment
Share on other sites

Missä paikkakunnalla häänne vietetään? Etelä-Suomessa on tunnetusti aloitettava aiemmin kaikki varaaminen varsinkin suosittuihin kohteisiin. Meillä on häät Savossa kesällä 2010 ja tosi ystävällisesti meidän häävierasmäärään (max. 65) on suhtauduttu. Kaikki ovat sanoneet, että sehän on sopiva määrä (sanovat varmasti niin kaikille. :) ).

Link to comment
Share on other sites

Guest vieras_kesäheinä11

Häitämme vietetään kyllä pääkaupunkiseudulla, ja on totta että täällä varaaminen on aloitettava aikaisin. Siksi mekin olemme jo liikenteessä :) Tuntuu silti vain oudolta, koska juhlapaikkoja on vastaavasti paljon vapaana, mutta niissähän vierasmäärällä ei olekaan väliä, kun vuokra on kaikille sama. Osaa pitopalveluista taas voi kysellä vasta vuotta aikaisemmin, jännästi eroaa käytännöt eri paikkojen välillä.

Link to comment
Share on other sites

Meillä on tammikuussa 2010 pienet häät Helsingissä eikä pitopalveluista ole mitään pahaa sanottavaa eli tarjouksia on saanut ihan normaalisti myös pieniin häihin. Luulisin siis, että ei oota on jouduttu myymään vain varaustilanteen vuoksi. Toisilla pitopalveluilla on tosiaan taas periaatteena, että turhan pitkälle ei varailla.

Puhuttiin juuri tänään sulhasen kanssa: helpottaa kovasti pääkaupunkiseudulla häiden järjestämistä, kun ei ole kesähäät. Paljon enemmän vaihtoehtoja.

- Aallotar

Link to comment
Share on other sites

Peten pitoässät eivät ainakaan suostuneet tekemään alle 50 henkilön häihin ruokia, kun lähetin kyselyä heille ja sanoin, että meillä on tulossa vieraita maksimissaan 55 henkeä, tosin ilmaisian asian jotenkin niin, että kaikki ei välttämättä tule. Nyt vieraita on maksimissaa tulossakin 60 henkeä kun edes 50 henkeä ilmoittaisi saapuvan (kutsukortin päivämäärään menessä) niin saadaa kaikki servetit, astiat, pöytäliinat ja kuljetukset cateringin puolelta ja meillä siis ateriax catering.

Muokattu: , käyttäjä: michie
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meille tulossa 40 hengen häät ensi kesänä ja muutamasta pitopalvelusta täällä Tampereen seudulla saimme tarjouspyyntöä kysyessämme tiedon, että eivät tee lainkaan alle 80 hengen häitä. Tämä oli puolitoista vuotta ennen varsinaista juhlapäivää. Tämän perustelivat sillä, että tilaavat raaka-aineet tukusta, eikä näin pienten häiden tarjoilun järjestäminen ole heille kannattavaa.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ötökkä

Kyllä varmaankin lähes kaikki pitopalvelut reilusti ilmoittavat, mikä on pienin porukka, joille järjestävät. Tai vaihtoehtoisesti hinta/hlö on huomattavasti kalliimpi pienemmälle porukalle. Pienemmän firmat varmaan tekevät mieluummin pieniäkin häitä kuin suuret, joilla on esim. pysyvästi useamman henkilön palkkakulut maksettavana ja laiteinvestoinnit isommalle väkimäärälle jne. Ja tosiaan raaka-aineiden hankintakustannukset pienempinä erinä on myös yksi syy, ettei kannata järjestää kovin pienelle porukalle tai sitten laskuttavat enemmän henkeä kohden.

Link to comment
Share on other sites

Meillä pienet alle 40 vieraan häät pääkaupunkiseudulla marraskuussa ja kysyin tarjouksia monesta paikasta. Yksikään ei ilmoittaunut, että ei järjestä näin pieniä häitä. Myös Peten Pitoässät suostui järjestämään ja valitsimme heidät. Hinta/hlö on kuitenkin varmaan kalliimpi kuin jos on isommat häät, koska meilläkin hinta on 19e/hlö vaikka on aika vaatimaton tarjoilu. Sulhasen sisko meni kesällä naimisiin, vieraita yli 100 ja suunnilleen sama hinta vaikka tarjoilu oli tosi hieno. Tosin pitopalvelu oli eri, Annin Juhlapalvelu.

Link to comment
Share on other sites

Aika outoa että sinulla taas peten pitoässät suostuivat antamaan tarjouksen, mutta olisiko tässä kyse sitten ajankohdastakin koska häät minulla on heinäkuussa mikä taitaa olla yksi suosituimmista kuukausista häiden vietossa, että jos he halusivat sille päivälle isomman tarjoilu keikan, jotta nettoaisivat enemmän

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä on n. 60 hengen häät heinäkuussa, ja olin havaitsevinani samankaltaista kuin säikeen aloittaja. Kovin oltiin hissun kissun, vaikka (koska?) kyselin tarjouksia puoltatoista vuotta ennen häitä. Itse asiassa vastausprosentti oli aika tyrmistyttävä: lähetin suht yksityiskohtaisen tarjouspyynnön noin 15 eri pitopalveluun. Kahdesta tuli ilmoitus, että palataan asiaan kesällä/syksyllä. Yhdestä (Annin juhlapalvelu) tuli tarjous, ja heidät valitsimmekin. Yhdestä tuli vastaus monen kuukauden jälkeen tyyliin "Niin, oletteko vielä pitopalvelua vailla?"

Mielestäni tällainen on pöyristyttävää. Käytännössähän tämä tarkoittaa sitä, ettei haluta kieltäytyä suoraan, vaan pidetään asiakasta ns. hollilla, jos alkaakin näyttää siltä, että muita tilauksia ei tule. Hyviin tapoihin mielestäni kuuluu, että vastataan ripeästi jollakin tavalla, edes ystävällisesti kieltäytyen.

Link to comment
Share on other sites

Guest 2010 syyskuu
Me ainakin saatiin suoraan vastauksia, että elokuiset 60 hengen häämme oli eräille pitopalveluille liian pienet tai jos ei oteta kahta tarjoilijaa koko päiväksi niin he eivät anna tarjousta ollenkaan.

Hei Serena , mielestäni 60 hengen häät eivät ole pienet , meille tulossa 65 - 75 henkeä.

Keneltä Te otitte catering tarjoilun ? :girl_smile: Oliko onnitunut ? --- keneltä ei kannata pyytää jos vastaavat tuollatavalla............. :hysteric:

Meidän häitä vietetään G 18 salissa syyskuu 2010. :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Noniin, tämä totuus iski nyt kovaa kasvoille. Meille on tulossa aamupäivän muodollisuuksia varten erittäin pienellä porukalla vihkiminen ja ruokailu. AINUT VAAN, että olemme vuokranneet juhlatilan :girl_haha: Eihän tuollaiselle porukalle kannata mitään catering-firmaa tilata (varsinkin kun olemme Suomenlinnassa). Mitenköhän hoituisi itse ruokien järjestäminen? Minulla on erittäin hyvät suhteet ravintolamaailmaan, eli astiat, liinat yms. saataisiin varmasti ilmaiseksi jotain kautta. Mistä raaka-aineet? Citymarketista :girl_cray:

Veljeni on hovimestari hyvillä kokintaidoilla varustettuna, luotan siihen, että hän taikoo meille menun toivomistamme raaka-aineista.

Haluamme istuvan ruokailun, olisiko hölmö idea palkata tarjoilijoiksi esim. Perholaisia (tarjoiliaopiskelijoita) ja sitten joku puolituttu, joka vastaisi ruoanlaitosta (mutta talkoolla laitettaisiin ne kuitenkin kasaan)?

Link to comment
Share on other sites

Kyllä noinkin pienelle porukalle kannattaa harkita cateringia, tai ruokien tilaamista valmiina, niin että itse käy ne hakemassa juhlapaikalle. :) Tarjoilija-opiskelijat ovat myös vaihtoehto tai emännän palkkaaminen.

Tosin kyllä ruokailun onnistuu itsekin järkkäämään tuolle porukalle. Eikä Citymarketista raaka-aineiden ostaminen ole mikään itkun aihe :girl_smile: vaikka itse ostaisin ne kyllä ennemmin Prismasta. :girl_wink: Minun käsitykseni mukaan tukku ei kai ole ihan järkyttävästi halvempi kuin nuo isot automarketit, varsinkin tarjousten ja muiden etujen suhteen (plussapisteet, s-bonukset). 25 hlöä on niin pieni määrä ihmisiä kuitenkin, ettei tuo todennäköisesti toisi huomattavia säästöjä.

Link to comment
Share on other sites

Guest Minimorsio
Noniin, tämä totuus iski nyt kovaa kasvoille. Meille on tulossa aamupäivän muodollisuuksia varten erittäin pienellä porukalla vihkiminen ja ruokailu. AINUT VAAN, että olemme vuokranneet juhlatilan :girl_haha: Eihän tuollaiselle porukalle kannata mitään catering-firmaa tilata (varsinkin kun olemme Suomenlinnassa). Mitenköhän hoituisi itse ruokien järjestäminen? Minulla on erittäin hyvät suhteet ravintolamaailmaan, eli astiat, liinat yms. saataisiin varmasti ilmaiseksi jotain kautta. Mistä raaka-aineet? Citymarketista :girl_cray:

Veljeni on hovimestari hyvillä kokintaidoilla varustettuna, luotan siihen, että hän taikoo meille menun toivomistamme raaka-aineista.

Haluamme istuvan ruokailun, olisiko hölmö idea palkata tarjoilijoiksi esim. Perholaisia (tarjoiliaopiskelijoita) ja sitten joku puolituttu, joka vastaisi ruoanlaitosta (mutta talkoolla laitettaisiin ne kuitenkin kasaan)?

Eipä varmasti teillä ole mitään hätää! Oletko sitten jo kysellyt mitä esimerkiksi Suomenlinnan omat pitopalvelut velottaisivat? Entä oletko kysellyt muista pitopalveluista? Kannattaa aina ensin kysellä ennen kuin heittää kirvestä kaivoon. Ja tosiaan monilla catering-firmoilla on nykyään myös take away -palveluita, eli voi käydä hakemassa valmiit ruuat. Jos vain juhlapaikalla on mahdollisuus pitää ruuat lämpiminä niin sellainen vaihtoehto voisi olla ihan hyvä. Tai sitten teette tosiaan ruuat talkoilla, 25 henkilöä ei ole mikään mahdoton määrä. Ja kyllä minäkin ihan suosittelisin marketista ostamaan tarvikkeet, ei siinä ole mitään omituista. Tuo Perho-ideakin on varmasti hyvin toteutettavissa, kannattaa kysellä sieltäkin tarjousta. Montaa tarjoilijaahan te ette edes noin pienellä porukalla tarvitse, joten kustannukset tuskin ovat kovin suuret. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Minä olen myös havainnut saman, ettei esimerkiksi alle 80 hengen häille oteta varauksia, kun mahdollisesti vasta alle puoli vuotta ennen h-hetkeä. Sinällään yrittäjän kannalta ihan ymmärrettävää, mutta silti todella harmi! Ilmeisesti niin moni kuitenkin järjestää vielä nykyään suuret häät, että yrittäjien kannattaa odottaa. Omasta mielestäni kuitenkin esim. 60 hengen häätkin ovat jo aika isot...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja tosiaan monilla catering-firmoilla on nykyään myös take away -palveluita, eli voi käydä hakemassa valmiit ruuat. Jos vain juhlapaikalla on mahdollisuus pitää ruuat lämpiminä niin sellainen vaihtoehto voisi olla ihan hyvä.

Menee hieman ohi aiheen, mutta pystyykö joku suosittelemaan tällaista catering firmaa? Olisi hakusessa ihan muuten vaan (pääkaupunkiseudulta) :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Minimorsio

Ja tosiaan monilla catering-firmoilla on nykyään myös take away -palveluita, eli voi käydä hakemassa valmiit ruuat. Jos vain juhlapaikalla on mahdollisuus pitää ruuat lämpiminä niin sellainen vaihtoehto voisi olla ihan hyvä.

Menee hieman ohi aiheen, mutta pystyykö joku suosittelemaan tällaista catering firmaa? Olisi hakusessa ihan muuten vaan (pääkaupunkiseudulta) :)

Ainakin Chefs Gourmet Cateringillä on take away -palvelu, mutta ei todella ole halvimmasta päästä nuo hinnat. Ruuat ovat kyllä huippuluokkaa, näin olen kuullut. Joten jos voi vähän panostaa niin varmasti hyvä vaihtoehto.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ravintolaan vaan viettämään häitä, jos kerran pitopalvelut eivät suostu. Silloin on ihan sama onko vieraita kaksi vai kaksisataa. Ruokaa saa niin paljon kuin haluaa, ei tarvitse itse siivota ja varmasti toimii palvelu. Ihme elitismiä pitopalveluita. Kyllä pitäisi pystyä järjestämään niin pienet kuin suuretkin tilaisuudet. Meillä häissä on ruokailijoita jotain 20 henkeä ja aiotaan käyttää alkaen 50-60 euroa/henki ruokailuun + vielä juomat päälle (osa tuohon jo sisältyi). Eli todella tökeröä käytöstä alkaa selittää, että on liian vähäsen vieraita ja palveluja ei irtoa. 60e x 20henkeä = 1200 euroa ja samalla hinnalla saa 19 euron aterian pitopalvelusta yli 60 hengelle.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest junnukka

Noniin, tämä totuus iski nyt kovaa kasvoille. Meille on tulossa aamupäivän muodollisuuksia varten erittäin pienellä porukalla vihkiminen ja ruokailu. AINUT VAAN, että olemme vuokranneet juhlatilan :girl_haha: Eihän tuollaiselle porukalle kannata mitään catering-firmaa tilata (varsinkin kun olemme Suomenlinnassa). Mitenköhän hoituisi itse ruokien järjestäminen? Minulla on erittäin hyvät suhteet ravintolamaailmaan, eli astiat, liinat yms. saataisiin varmasti ilmaiseksi jotain kautta. Mistä raaka-aineet? Citymarketista :girl_cray:

Veljeni on hovimestari hyvillä kokintaidoilla varustettuna, luotan siihen, että hän taikoo meille menun toivomistamme raaka-aineista.

Haluamme istuvan ruokailun, olisiko hölmö idea palkata tarjoilijoiksi esim. Perholaisia (tarjoiliaopiskelijoita) ja sitten joku puolituttu, joka vastaisi ruoanlaitosta (mutta talkoolla laitettaisiin ne kuitenkin kasaan)?

Vaikka häävieraslista ei olisikaan kovin pitkä, niin kannattaa miettiä, että itsevalmistaenkin tökkii keittöhommat usein siihen, että kotitaloudessa käytetyt välineet ja astiat ei riitä isomman porukan kestityksiin.

Vähintäänkin joitakin ravintolakäyttöön tarkoitettuja vuokia ja kahvinkeitto laitteita kannattaa hankkia vaikka itse.

Niitähän voi käyttää myöhemminkin vaikka muissa suvun juhlissa, joita on yleensä muuttamia kertoja vuodessa.

Esimerkiksi 40 tai 90 kupin kahvinkeitin ei ole suuri kustannuserä http://www.ravintolatarvike.fi/tuotteet.html?id=6/245

Ja teräsvuokia voi käyttää ihan arkiruoan valmistuksessa pienemmällekin väelle http://www.ravintolatarvike.fi/tuotteet.html?id=4/17 tai vaikkapa kinkunpaistossa, kunhan katsoo, että mitta on kotiuuniin sopiva.

Hyvällä suunnittelulla säästää helposti pitkän pennin pitopalvelun hinnassa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...