nellen

Kutsukorttien painatus, digipainot yms.

19 viestiä aiheessa

Kutsukorttien suunnitteleminen itsekseen erilaisien ohjelmistojen avulla saattaa onnistua usealta, mutta entäpä korttien painatus, miten se hoidettu ja missä. Olisi hyvä olla ketju digipainoista ja erilaisista painotaloista ja -firmoista ympäri Suomen, että osaa suunnistaa oikeaan paikkaan painattamaan omat kutsunsa. Kaikki suosittelut ja risut ovat tervetulleita, niistä kaikista on varmasti apua korttien painattajille.

Mie etsin hyvää painoa Tampereelta, joka pystyisi pyöräyttämään itse suunnitellut kortit laadulla. Kellään tietoa hyvistä digipainoista tai vastaavista painofirmoista?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

en osaa neuvoa painopaikkaa kun en ole Tampereelta, mutta kun kysyt hintoja niin ota huomioon

-paperin laatu, paksuus (g/m2), väri...

-viimeistely: haluatko kiiltävän, mattalakan, et mitään... suojalakka kannattaa, ettei tuhraannu kirjekuorissa hangatessa. Haluatko kirjoittaa kortteihin jotain käsin? (jos haluat, valitse sellainen viimeistely jolla kynä pysyy)

-jos taitettava kortti, siihen kannattaa pyytää taitoskohta valmiiksi, itse taittamalla ei saa yhtä siistiä

-saako koevedoksen värien tarkistusta varten

En tiedä mitä pienet digipainot tarjoaa mahdollisuuksia, tämä on sen perusteella miten töissä vertailen painotaloja vaikka jonkun esitteen painamiseen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tämä kiinnostaa muakin ja nimenomaan tampereen alue! oon kyllä kaikessa askartelussa ihan käsi, mutta tekis mieli kokeilla josko hääkutsut onnistuis.. mutta missä ihmeessä painatus tehdään?! ja minkä hintaista puuhaa se on?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me painettiin kutsut Vaasan Multiprintissä. 30kpl kutsuja maksoi 33€. Käsittääkseni hintaan vaikuttaa kaikki, eli montako taitosta pitää tehdä, onko väri vai mustavalko painatus, pitääkö kutsu taittaa vai onko tiedostot jo valmiiksi taitettu tuodessa jne.

Me kyllä saatiin loppujen lopuksi kutsuja reilusti yli tuo 30kpl koska paperi oli sen verran vahvaa että tulostin oli sotannut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me painoimme omat kutsumme Turussa Tuulan PikaOffsetissa. 40 kpl A4-kokoisia kortteja kahdella nuuttauksella sekä olikohan 15 arkkia tarroja, joilla kortit suljettiin "kuoriksi", kaikki mustavalkopainatuksella, maksoi 99€:a. Taitoimme itse kortit ja veimme perille pdf.-tiedostona. Saimme paikanpäällä itse valita sopivan korttipahvin. Painojälki oli erinomaista, ja nopeaa sekä palvelu tosi hyvää. Ei välttämättä kaikkein halvin paikka (tosin emme kauheasti kilpailuttaneet, koska korteilla oli melko kiire), mutta mielelläni maksoin tuon hinnan, koska kaikki sujui loistavasti.

Kiitoskortit ovat taitettuna, mutta pitäisi vain saada aikaiseksi vähän kilpailuttaa painoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa!

Kannattaa googlettaa Tampere ja digipainot.

Sitten kysellä hintatarjouksia sähköpostitse.

Ilmoita tarjousta pyytäessäsi:

Kutsun tms. koko

Värit ( onko kaksipuolinen värillinen / onko mustavalkoisia sivuja )

Materiaali mille haluat kortin painettavan

Aineisto: Onko sinulla valmis aineisto vai suunnitellaanko kutsusi painossa

Painomäärä

Jälkikäsittely

Pyydä vedos, jotta näet millainen kutsustasi on tulossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vaikken Tampereelta olekaan kotoisin, niin olen aiemmin käyttänyt työasioissa Tampereen Multiprintiä ja homma hoitui aina mallikkaasti.

Pääkaupunkiseudun digipainoista voin sanoa, että Sokonet on ollut hyvä.

En siis tosin hääkutsuja ole painattanut kummassakaan mutta satoja erilaisia esitteitä jne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa,

onkos jollakulla antaa tuoreita vinkkejä mieluiten pääkaupunkiseudun painoista, kun pitäisi itse suunnitellut kutsut painattaa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa,

onkos jollakulla antaa tuoreita vinkkejä mieluiten pääkaupunkiseudun painoista, kun pitäisi itse suunnitellut kutsut painattaa?

Me painatettiin muistaakseni Multiprintissä. Jälki oli superhyvää

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa,

onkos jollakulla antaa tuoreita vinkkejä mieluiten pääkaupunkiseudun painoista, kun pitäisi itse suunnitellut kutsut painattaa?

Me painatettiin muistaakseni Multiprintissä. Jälki oli superhyvää

Kiitos, pitääpäs kysyä tarjousta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille graafikko ystävä piirsi kuvan kihlajaislahjaksi, jota tahdoimme sitten käyttää kutsussa. Now and Forever niminen firma painoi ne metallinhohtoiselle papereille ja lopputulos oli todella hieno. Niillä ei missään erikseen esitelty tätä, että ne painaa asiakkaan kuvista, mutta kun kysyttiin niin kertoivat. Kuvasta tuli kotiin nähtäväksi vedos ja mallikortista ennenkuin mitään painettiin. Tehtiin muutoksia aika monesti eikä niistä laskutettu mitään ylimäääräistä. Ja eikä ollut kallista, suosittelen! Näin saa aivan uniikit kutsut eikä tarvi tuskailla jenkkityylisten hörhelöiden kanssa! Me painettiin lisäksi vielä sama kuvio menuun ja servetteihin. Toivottavasti vieraat tykkäävät yhtä paljon kuin me itse.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi,

Omat hääkutsut teetettiin graafikkoystävän voimin omista ideoista. Vistaprint olisi näin jälkikäteen ajatellen ollut varmasti hyvä vaihtoehto. Tuntui, että nuo now&foreverin kutsut on niin nähty ja kaikki kaverit kyllä tietävät mallia myöten, mikä kutsu on kyseessä. Oma askartelu ei myöskään innostanut, tulos kun usein näyttää vähän kotikutoiselta ja halvaltakin...

Ideoita etsin jo tosi paljon aiemmin jenkkilehdistä jne. ja sitten kaverin kanssa pohdittiin toteutusta. Painatin kokkolalaisessa idepapissa, ja kustomimerkit tietty myös :D Meillä on kutsuja kolmenlaisia (suomeksi, englanniksi ja erikseen supermakeat iltakutsut). Aluksi pelkäsin hintaa, mutta kun ystäväni veloitti reilun satasen, paino 215 (kutsut ja kirjekuoret painatuksineen) ja sitten vielä postimerkit, niin hintaa tuli n. 2,15 e /kutsu. Siis halvemmaksi tuli kuin nuo now&foreverin kalleimmat kutsut, joissa painatus maksaa vielä erikseen!

Ja itse olen aivan rakastunut näihin kutsuihin ja saanut hurjan ihastuneita reaktioita ystäviltakin. Postiin lähtivät perjantaina.

Täällä kuvia:

http://tiinaneuvoo.blogspot.com/2011/05/tinde-lahettaa-postia.html

Tiina

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vielä lisäksi;

painatus voi tulla yllättävän kalliiksi, mikäli haluaa sitä ihanaa ja jämäkkää, yli 500 g kartonkia, koska ne eivät digipainatuksessa mene läpi. Itsekin haaveilin tällaisesta, mutta digipainossa toimi vielä 350 grammainen kartonki. Elävä mattapinta sai kutsuihin hyvää ilmettä ja arvokkuutta ja lopputulokseen olin tosiaan erittäin tyytyväinen, vaikka ei aivan niin jämäkkää pahvia ollutkaan.

siis linkki kuviin edelleen tässä:

http://tiinaneuvoo.blogspot.com/2011/05/tinde-lahettaa-postia.html

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Up! Olisin kiinnostunut Helsingin alueen painotuspaikoista ja hinnoista. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Air, Savion kirjapaino Keravalla on edullinen ja hyvä. Ystäväni painatti siellä kutsut. Itse olen töiden takia kilpailuttanut painoja, ja Savion on ollut tosi kilpailukykyinen hinnaltaan.

Omat kutsut painatin Savonlinnassa Tott-kirjapainossa. 40 kpl Save the Date -kortteja kaksipuolisella neliväripainolla 300 gramman paperi oli noin 30 euroa. Kutsut samaa hintaluokkaan, tosin päälle tulee vähän lisähintaa haitaritaitosta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me painatimme kutsut lopulta Unigrafiassa Helsingissä. Tilasimme ne netin kautta. Olimme tyytyväisiä, vaikka meille luvattua opiskelija-alennusta ei lopulta annettukaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Piirsin itse kutsuun kuvan meistä ja teimme tekstit myös itse. Veimme samaan painoon, jossa gradunikin painettiin. Lähin, vaivattomin... :) ja 60 kappaletta maksoi 50 euroa! Piti olla 50 kutsua, mutta lisäsimme 10 ja silti he pitivät hinnan samana. Paksua himmeäkiiltoista kartonkia ja A6. Olemme olleet to-del-la tyytyväiset kutsuihin :) 

 

Kannattaa rohkeasti kysyä sellaisistakin painoista, jossa painetaan yleensä jotain muuta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oulussa olen käynyt painattamassa Save the Date-kortit sekä hääinfokortit Painomiehillä Oritkarissa. Nopeatkin toimitusajat onnistuvat ja hinnat kohtuulliset. Omat painatukset eivät kovin vaativia ole olleet. Vielä pitäisi hääkyltit käydä tässä pikkuhiljaa heiltä tilaamassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse käytettiin nettipalvelu zazzle.com, josta tilattiin kutsukortit. Lisäksi menukortit tilattiin Jyväskylästä Grano:lta, josta sai laadukasta jälkeä ja palvelua!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään