Jump to content
Naimisiin.info

Osa tarjoiluista itsetehden, osa pitopalvelusta (yhdistetty ketjuja)


LeisKuu

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Me tehtiin ruoat porukalla 60 hengelle. Tosin loimulohi tuli häälahjana valmiiksi loimutettuna, mutta hirvipaisti paistui kotona, punajuuri-aurapaistos tehtiin myös edellisenä päivänä. Kaalisalaatti, sienisalaatti ja kastikkeet edellisenä päivänä. Emännät keitti perunat, kuumensi kastikkeet ja muut ruoat, ja hyvää oli. Tukusta ostin valmiit salaattipussit, jotka haettiin torstaina, hyvinä säilyi lauantaihin omissa pusseissaan. Perunat oli valmiiksi kuoritut myös tukusta, leivät ostettiin leipomon myymälästä perjantaina. Kakut teki naapuri niin että perjantaina kuskattiin juhlapaikan jääkaappin, tosin meillä ei ollut kermapursotuksia, vaan suklaapäälinen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Hiljainen ollut tämä ketju, mutta katsotaanpas, jos joku vastaisi.

Mistä olette hankkineet pääraaka-aineet itse tehtyyn ruokaan? Esim. kun kyseessä on jokin liha.

Onko tukuissa niin huomattava hinta-ero esim. supermarkettiin, ja millaiset valikoimat tukuissa noin yleensä on?

Mietin myös sitä, että myyvätköhän lihatalot suoraan yksityisille.

Link to comment
Share on other sites

cari kannattaa kysyä suoraan lihataloista jos sulla on sellainen lähellä,voivat myydäkin mutta eivät välttämättä mitenkään järisyttävästi halvemmalla hinnalla.Meille tulee toivottavasti salaattitarpeet suoraan salaattitehtaalta,lihat ja muut varmaan tukusta,jotain koitetaan myös itse kasvattaa kasvimaalla.Meillä emäntä valmistaa ruuat,itse hankitaan raaka-aineet.Kustannuksista ei mitään tietoa tässä vaiheessa...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Me hankittiin lihat lihakaupasta. Hinta ei ollut merkittävästi edullisempi kuin marketista, mutta saatiin isommissa pakkauksissa. Kaikki muu löytyi automarketista. Vieraita oli n. 70, joten ei noille määrille lähdetty metsästämään tukusta mitään.

 

Lämpöhauteita meillä ei ollut, mutta ruoka tehtiin etukäteen valmiiksi ja pidettiin lämpimänä peruskoulusta lainatuissa astioissa. Siis sellaisissa, missä koulun keittiöt tarjoilevat ruokansa. Pöydässä ruokaa täytettiin sen verran tiuhaan tahtiin, että ei ehtinyt siinä jäähtyä. :)

 

Meillä ei myöskään ollut mitään muuta pakastettua kuin aiemmin kerätyt mustikat ja kuivakakku (jota kukaan ei syönyt), tehtiin kaikki häiden aattona juhlapaikalla. Hyvin organisoituna homma oli ihan leppoista eikä ahdistus iskenyt.

Link to comment
Share on other sites

Me tehtiin siskon häihin ruuat itse. Ruokatarvikkeet ostettiin ihan peruskaupasta/lihakaupasta. En tiedä olisiko sitten tukusta saanut edullisemmin mutta toisaalta kellään ei lähipiirissä ole tukkukorttia. Kaikki pikkuleivät tehtiin etukäteen ja pakastettiin koska sisko halusi seitsemän sortin pikkuleivät. Samoin kuivakakut ja täytekakkujen pohjat tehtiin ennakkoon ja heitettiin pakkaseen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tukussa on helpommin esim salaatit isoissa pusseissa valmiiksi suikaloituna, lihat ym suurissa paketeissa ei tarvii tyhjentää koko lihahyllyä sieltä paikallisesta ruokakaupasta. Kätevyys on ehkä enemmän nuo pakkauskoot hinta tuskin kovin paljon edullisempi kuin normimarketissa, ellei ole tukkukorttia. Kyllä musta tukusta pitäis ilman sitä korttiakin saada ostettua mutta tosiaan toi hinta on sitten eri ilman sitä korttia. Sukulaisen häissä oli itse tehdyt ruuat ja oli kyllä älyttömän hyvää ehkä parhaimpia ruokia mitä olen häissä syönyt. Tosin sulhasen työn kautta oli saatu lihat ym suhteilla. Kakut ym jälkkärit itse tehtyjä ja niin hyviä, eli jos itsellä, tutuilla tai esim perheenjäsenillä on aikaa ja osaamista nii kannattaa todella tehdä ruuat itse, mutta ei se välttämättä helpoin ratkaisu ole, mutta kyllä oli maistuva ainakin noissa häissä! Oliko eroa pitopalveluihin no oli niin paljon parempaa kuin keskiverto bulkkimättö pitopalveluiden ruoka. Häät oli noin 70 henkeä, eli vielä ihan suht ok määrä itse tehden. Säästöstä en tiedä tuliko sitä, varmaan ehkä jälkkäripuolessa eniten kakut nyt on nii pirun hintavia ja vielä jos haluaa useampaa sorttia.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...