Meirami

Voiko tuttavilla/sukulaisilla olla samassa hääpaikassa juhlat? (yhdistetty)

32 viestiä aiheessa

Eli huoleni on tämä:

Pidän eräästä juhlapaikasta kovasti. Se on seurojentalo, joka on kovin kivan oloinen ja siinä on erittäin toimivat tilat. Sen vuokra on halpa, ja sinne saa viedä (tietysti, kun seurojentalosta on kyse) oman pitopalvelun ja alkoholit. Astiatkin tulee talon puolesta! Eli paikka on kaikin puolin hyvä! :-X (Tämä ei ollut se ongelma, siitä vasta seuraavassa...)

Mutta mutta... Onkin niin, että koska paikka on niin hyvä ja kiva, on meidän perheessä vietetty siellä jo yhdet suuret juhlat, tosin häistä ei ollut kyse. Niinpä nyt pelkäänkin, että tuleeko minun ja sulhasen häistä sitten tylsät ja liian samanlaiset kuin niistä edellsistä juhlista?? Ohjelma, koristelu, pöytien asettelu, bändi jne olisi tietysti erit kuin aikaisemmala kerralla, mutta silti... Vieraista kyllä puolet olisivat eri väkeä kuin viimeksi, sillä sulhasen suvusta ei edellisissä juhlissa ollut kuin kaksi: sulhanen ja hänen äitinsä. Vuodenaika olisi näillä näkyminen sama eli talvi.

Mitä mieltä olette, haittaako se, että paikka on jo meidän perheessä "kerran käytetty"?

- Meirami, joka ihmettelee sitä, miten morsiammet keksivätkin niin kummallisia päänvaivoja  ;D -

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos kerran tila on jo käytännössä todettu toimivaksi, pitäkää ihmeessä juhlanne siellä! Kuten sanoit, pöytäjärjesty, koristelut, ym. tulee erilaisiksi, joten saatte paikasta oman näköisenne. Ymmärrän kyllä huolesi, sillä meillä on ollut vaikeuksia löytyy kivaa juhlapaikkaa, jossa ei jo olisi vietetty jonkun kaverimme (ja siis meidän vieraamme) häitä. Mutta mielestäni on ihan symppistä, että järjestätte juhlat samassa paikassa missä perheen aikaisempia juhlia on vietetty, varsinkaan kun häitä ei ole siellä vielä juhlittu. Paikasta voi tulla vaikka traditio! :D  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietysti voitte pitää häänne samalla seurojentalolla!  :)

Kuten sanoit, ihmiset tekevän juhlan, ei itse paikka. Meidän suvulla on ollut tapana juhlia kaikkea mahdollista aina samassa paikassa ja mukavaa silti on ollut!  ;D Toisaalta on hyväkin juttu, että talo on ainakin osalle väestä tuttu paikka; osaavat neuvoa muita ja tietävät paikat.

Mukavaa suunnittelua  :-X

Napu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me vietämme häitämme ensi kesänä samassa paikassa kuin sulhaseni sisko vietti häitään jokunen vuosi sitten. Meistä on nimenomaan kivaa pitää häät samassa paikassa, koska nyt paikka on meille merkityksellinen. Samalla periaatteella valitsimme vihkipaikaksemme vieras paikkakunnan kauniin kappelin, emmekä oman kotikuntamme kirkkoa, koska kappelilla on meille enemmän merkitystä kuin kirkolla, jonne meillä ei ole ollut juurikaan asiaa konfirmaation jälkeen (siis yli 10:een vuoteen).

t: Ripsu - innokas kirkossa kävijä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos paikka on "jo hyväksi todettu" niin mikäs siinä. Vieraita se ainakaan tuskin haittaa millään lailla. Mutta ymmärrän kuitenkin kysymyksesi taustan, koska meilläkin oli yhtenä mahdollisena vaihtoehtona pitää häät entisellä kotipaikkakunnallamme ja siellä paras ja loogisin hääpaikka olisi ollut sama missä on pidetty mm. sulhon siskon sekä yksien kavereidemme häät. Meillä oli kylläkin vaakakupissa monia muitakin seikkoja jotka valinnan päättivät, eli tämä oli vain yksi pienehkö miinus.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ymmärrän täysin "ongelmasi". Meillä oli ihan prikuulleen sama tilanne. Pohdittin sitä tosi pitkään. Ei haluttu millään toisten häiden toisintoa. Mielestäni kyllä voitte pitää häät samassa paikassa. Siihen lopputulemaan mekin päädyimme ja ajattelimme, että siitähän voidaan tehdä suvullemme perinnepaikka. Lopulta kuitenkin löysimme paremman paikan itsellemme, joka on enemmän itsemme oloinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me kun aloimme juhlapaikkaa miettimään niin ensimmäisenä tuli mielee paikka, jossa puolitoista vuotta sitten olimme juhlimassa tulevan mieheni tädin 60-vuotis synttäreitä. Pidimme kumpanenkin tästä paikasta ja tuntui hyvin sopivan myös meidän juhlaan... Ja ajateltiin että kun on paikasta positiivisia kokemuksia niin ei ainankaan tuu yllätyksiä. Kun sitten soitin kyseiseen paikkaan varatakseni sen , sain tehtyä sinne vasta alustavan varauksen, koska talo on vaihtamassa omistajaa ja tiedossa ei ole jatkuuko talon vuokraaminen... Toivotaan että jatkuu ja varmistavat varauksen pian!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei minustakaan haittaa mitään, jos talolla on jo yhdet perhejuhlat pidetty. Sehän on vaan mukava, jos samassa paikassa on ennenkin vietetty onnellisia hetkiä yhdessä. Eikä ainakaa tarvitsisi jännittää juhlapaikan "toimivuutta", kun kuitenkin sitä kaikkea mahdollista jännittää h-hetkellä.

tiploomi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Me vietämme häitämme ensi kesänä samassa paikassa kuin sulhaseni sisko vietti häitään jokunen vuosi sitten.

Myös me vietämme häitämme samassa paikassa kuin sulhon sisko aikoinaan (joskus 12-13 vuotta sitten). Sulhon sukulaiset tietysti siellä häissä olivat, mutta mun ei. Mun mielestä voitte ihan hyvin pitää samassa paikassa häänne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me vietimme häitämme samassa paikassa missä sulhasen sisko vietti omia häitään kolme vuotta meitä aikaisemmin. Eikä se haitannut yhtään, etenkin kun me itse pidimme paikasta tavattomasti. Lähinnä tuli sellainen fiilis, että se oli ikään kuin perinne, että myös meidän häitä juhlitaan siellä (paikka järjestyi vain mieheni isän työn puolesta).

Vieraathan vaihtuvat toiselta puolelta, ohjelma on eri, ruoka on eri, kirkko on eri, koristelut ovat eri ym. Jos juhlapaikka on sama - mitä väliä! Joten ei muuta kuin järjestämään häitä haluamassanne paikassa. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mie pistän kai paremmaksi..

Meillä on sama kirkko + juhlapaikka + pitopalvelu kuin parivuotta sitten naimisiin menneella ystäväpariskunnallamme :-[

Heitä tämä ei kuulemma haittaa, mutta itse kyllä mietin pitkään voiko näin tehdä. Päädyimme siihen että voi, koska tämä pariskunta on ainoa joka on ollut molemmissa häissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mie pistän kai paremmaksi..

Meillä on sama kirkko + juhlapaikka + pitopalvelu kuin parivuotta sitten naimisiin menneella ystäväpariskunnallamme :-[

Juu, kyllä sä Pupu-PP pistät paremmaksi, vaikka meillekin on tulossa sama pitopalvelu ku aikasemmissa juhlissa.

Kiitos kaikille vastaajille! herz.gif Oli helpottavaa kuulla, että näin voidaan tehdä!

-Meikku-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Oli helpottavaa kuulla, että näin voidaan tehdä!

-Meikku-

Ja kuten joku jo aiemmin kirjoitti: Nyt jo tiedät että juhlatila toimii - eli yksi stressattava asia vähemmän ennen häitä. Ja btw: juhlapaikkanne kuulostaa todella hyvältä!

Edit: Paljastui että meille tulee sitten myös sama bändikin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kääk! Meillä on sama kirkko + sama pitopalvelu + sama juhlapaikka kuin hyvillä kavereillamme, jotka menivät naimisiin kolmisen vuotta sitten  :o

Hieman aluksi vaivas, että onko tässä mitään järkeä järjestää "kopiohäät" kun valtaosa vieraistakin on samoja, mutta MEIDÄN HÄÄThän nää nyt on ja toivottavasti hieman erilaiset. :D

Minkäs teet kun pienellä paikkakunnalla ei muita edullisia juhlimispaikkoja ole  ???

Eipähän tarvi tehdä opasteita ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä aihe on ollut meillä esillä lähiaikoina. Tuttavamme ovatkin päättäneet pitää häänsä samassa paikassa kuin me. Ilmoittivat asiasta juuri ohimennen.

Varasivat vasta nyt paikan ja he pitävät häänsä 1,5 kk ennen meitä. Vaikka emme ihan suurimmassa kaupungissa asukkaan, niin on täällä slti paljon valinnanvaraa... En ole kehdannut sanoa, että harmittaa eli minkäs voit... Harmi, kun on kuvitellut omat häänsä tiettyyn tilaan ja nyt meneekin vieraaksi ennen omia häitä. Vieraslistakin on osittain sama, kun olemme lapsuudenystäviä... höh.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos ne aikaisemmat juhlat ovat olleet jotain muuta kuin häät, niin sitä todennäköisemmin juhlanne tulee olemaan erilainen! Sama paikka tuskin haittaa mitään kun koristelut, tarjoilut ym ovat täysin erilaiset. Ja etunahan on se, että tiedätte paikan hyväksi ja toimivaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kolme serkkuani (kahdesta eri perheestä) ovat pitäneet häänsä samassa paikassa. Kahdet vielä olivat talvihäät. Kaikki häät olivat kuitenkin niin erilaiset ja hääparinsa näköiset, että ei sitä edes muistanut, että oli samassa paikassa aikaisemminkin juhlinut häitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuttavillamme on oikein traditiona pitää suvun juhlat aina samassa paikassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No problem. Ei ollut ainakaan meille. Veljeni kanssa sama kirkko ja juhlapaikka, mutta eipä tullut kyllä kukaan varmasti ajatelleeksi asiaa negatiivisena. Kyllä jokainen juhla on niin sen järjestäjän tai hääparin tms. näköinen, etten koe asiaa lainkaan ongelmallisena.

Jen, meidännäköisemme juhlat järjestänyt

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on häät samassa paikassa kun mun siskolla. Eli mun sukulaiste on jo olleet siellä häissä. Lisäksi yhden kaveripariskunnan häät oli siellä eli osalle kavereistakin jo tuttu paikka.

Musta se ei haittaa vaikka on sama paikka. Meillä tulee mm. siten erilaiset, että vihkiminen on kirkossa eikä juhlaipalla kuten noissa molemmissa em. häissä. Lisäksi menu on eri ja ohjelaa mietitään erilaista. Lisäksi ne on meidän häät eikä enää kummankaan noista aikaisemmin häitä viettäneistä.

Minua ei ainakaan haittaa, että on jo käytetty paikka. Päinvastoin, helpompi pitää siellä häät kun talon tavat on tutut ja tietää, että järjestely toimii juhlapaikan puolesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ole vietetty häitä samassa paikassa ennen, mutta muita juhlia ainakin kolmet  :D On ne maaseudulla hieman kortilla paikat, tai oikeammin paikka ja sen pitopalvelu on todettu hyväksi, mikä toki on mieltähuojentavaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tätä samaa pohdimme ja tulimme siihen tulokseen ettemme halua järjestää samassa paikassa juhlia, jossa on toisen puolen suvun juhlia järjestetty ennen...

Mutta toisaalta, jos paikka on ihan ylivertaisen hyvä, niin olisimme saattaneet tulla toisiin aatoksiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on yhtenä vaihtoehtona paikka jossa minun omat vanhempani on viettäneet hääjuhlaansa 30 vuotta sitten (edelleen naimisissa) ja siinä paikassa on juhlittu monet suvun juhlat, joten se on meille taas enemmän positiivinen asia kuin negatiivinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen menossa naimisiin 2011 (talvella) ja puolisoni sisarus tänä vuonna (kesällä).

Sukulaispariskunta pitää juhlat paikassa, joka tuntuu lähes ainoalta vaihtoehdolta meidänkin juhliin (lähellä, mahtuu tarpeeksi, ei liian iso, tunnelmallinen, saa viedä oman pitopalvelun, saa olla niin myöhään kuin haluaa ja ennen kaikkea edullinen).

Kysymys kuuluukin että onko teidän mielestänne kauheaa matkimista jos meidänkin juhlat olisi samassa paikassa, eikä ole edes vuotta välissä? N. 50 prosenttia vieraistakin tulee olemaan samoja ihmisiä. Pelkään että he tuntevat että varastan heidän paikkansa, ja että vieraat vertailevat helpommin häitä keskenään.

Voisin kysyä suoraankin, mutta kyseessä on niin hyväsydämiset ihmiset etteivät he ehkä kehtaisi sanoa "ei". Tosin, ainahan voisin kuulostella tilannetta.

Puolesta puhuu se, että toiset ovat talvihäät, toiset kesähäät (ainakin näillä näkymin meillä on talvella)

Itse esim. en suostunut menemään naimisiin samana vuonna kuin he, ja koska he ovat olleet ennen meitä kihloissa, saa suosiolla kuluva vuosi olla heidän.

Jos paikan "varastaminen" ei ole tahditonta, niin kertokaas millä voisimme tehdä meidän juhlasta erilaiset? Etuna se, että toiset häät ovat ensin..näemmepä mitä he ovat tehneet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilla itseasiassa vähän samanlainen ongelma. Ollaan tässä miehen kanssa katseltu vaihtoehtoja juhlapaikaksi vuodelle 2012. Muut eivät siis tiedä meidän hääaikeista vielä mitään. Sitten äskettäin miehen sisko ilmoitti menevänsä naimisiin nyt toukokuussa. Kyseinen pari on "hieman" aikaansaamaton järjestelyjen suhteen (vaikka siis häät ja juhlat haluavatkin viettää), niin mun tuleva appi varasi sitten niille juhlatilan, jota mekin ollaan kaavailtu. Harmittaa sinäänsä, sillä itse en haluaisi viettää omia juhlia samassa paikassa jossa miehen systeri on kahta vuotta aiemmin juhlinut omansa. Vaikka juhlista tuskin samanlaiset tulisivatkaan, niin kuitenkin ajatus jo siitä häiritsee. Saa nähä mihin päädytään.

Mun mielestä voitte hyvin viettää siellä juhlat, jos asia ei teitä vaan häiritse. Ja mun mielestä teiän ei tarvitse yrittää väkisin tehdä häistänne erilaista kuin sukulaisillanne on, toteutatte just sellaset häät jotka tuntuvat teidän omilta (esim. somistus, musiikki, pöytäjärjestelyt yms...)! Tosin niin kuin itse sanoitkin, toisella parilla on kesähäät ja toisella talvi, niin se jo tuo erilaisuutta niihin. Itse katsellaan mikä fiilis on myöhemmin, eli jos sama asia häiritsee edelleen kun paikkaa pitää varata niin otetaan sitten joku toinen. Mutta jos ollaan sujut silloin, niin varataan se ja tehdään paikasta just sen näköinen ku halutaan! :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään