Jump to content
Naimisiin.info

Hääpukujen ja asusteiden tilaaminen ulkomailta netin kautta


Recommended Posts

Guest Häähumma

Itse en kyllä ajattele, että jotkut pikkulapset niitä vain tekee.. Kai se on paikasta kiinni, mutta sitähän me emme saa tietää, että kuka niitä tekee. Taannoin näin eräästä "tehtaasta" kuvan, siinä oli pitkiä pöytiä vierekkäin ja pöytien molemmin puolin istui vanhempia ja nuorempia naisia/tyttöjä, toisella puolella olevalla oli hameen helma ja toisella puvun yläosa. Nämä sivut: http://www.mywedding...k/faq.php?cID=3. Kyseinen paikka on näköjään myös yhteistyössä Milly Bridalin kanssa.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Minä myös olen koittanut soittaa sinne useamman kerran ja aina menee johonkin automaattiseen vastaajaan jossa soi musiikki.. Eli ei ole sekään auttanut..

Kaverini on Shanghaissa vaihdossa (on myös puoliksi kiinalainen) joten laitoin hänet asialle ja lupasi mennä käymään weddingolla jos vain sijaitsee siellä missä sivujen mukaan pitäisi olla (osoite kun ei ilmeisesti ollut kauhean tarkka)

Link to comment
Share on other sites

Hei, kertokaa ihmeessä jos saatte jotakin tietoa. Itse en ole yrittänyt soittaa, mutta mieli on kyllä tehnyt. Toivottavasti joku meistä saisi kiinni jonkun sieltä päästä, niin antaisi edes vähän toivoa siitä että puku edes joskus saapuu. Onneksi meitä on täällä useampi kertomassa kokemuksia, niin tietää ettei taistele yksin tän asian kanssa.

Link to comment
Share on other sites

Puvun maksoin tilauksen yhteydessä paypalin kautta joten toivottavasti ne rahat saa jotenkin sitä kautta takaisin?

Itse tein jo Paypalille ilmoituksen saamattomasta tuotteesta, ja sieltä tuli vain automaattinen vastaus etteivät korvaa tällaisessa tapauksessa mitään. En tiedä mistä johtuu, väärä tuoteryhmäkö / liian kauan aikaa tilauksesta vai mitä, ilmeisesti ainakin jotain elektroniikkaa korvaavat. Eli sinne meni rahat.

Varmaan jo nyt on selvää kaikille ulkomailta tilaamista suunnitteleville, että Weddingolta EI KANNATA TILATA. On epäselvää onko koko firmaa enää olemassa.

Link to comment
Share on other sites

Minäkin rupesin nyt lukemaan englanninkielisiä arvioita Weddingosta ja olivat kyllä lähinnä negatiivisia (ainakin kaikki lähivuosina kirjoitetut). Löytyi myös tänä keväänä kirjoitettu viesti, jossa joku kertoi, että monelle tuttavalle on nyt käynyt niin, että mekkoa ei koskaan tule. Voisikohan olla, että aiemmin toiminut yritys on nyt mennyt konkkaan ja keräilee vielä rahaa tulevilta tietämättömiltä morsiamilta, koska mitään menetettävää ei enää ole? Juuri tänä keväänä. On uskomatonta, että alunperin ostin mekkoni nimenomaan Weddingolta, koska luin siitä niin hyvää palautetta, ja nyt kolme kuukautta myöhemmin löydän siitä vain negatiivisia palautteita.

Mitähän sitä sitten tekisi? Tai siis, kauanko aiotte odottaa? Mulla ei myöskään olisi kyllä todellakaan pistää siihen mekkoon satoja euroja, enkä enää halua/ehdi Kiinastakaan tilata.

Link to comment
Share on other sites

Myy, milloin olet laittanut tilauksesi? Entä Noota?

Tilaus lähti 10.3. ja samalla myös maksu paypalilla.. tosin tähän eivät ole vahvistaneet mitään, mutta kai sen tilauksen silti pitäisi olla sisällä, kun tililtä rahat ainakin lähti tosi nopeasti. Luulisi nyt puvun 5 kuukaudessa ennättävän perille, mutta stressaavaa tää on silti!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest ElokuunMorsian

Olen nyt laittanut todella monta viestiä WeddinGolle ja mihinkään eivät vastanneet.. Eivät suoriin maileihin eivältä sivuston kautta laitettuihin.. En millään usko, että niillä on niin kiire, että kuukauden aikana ei voi vastata.

Tänään laitoin reklamaation paypalin kautta, mutta siihen tuli vastaus, että maksusta on yli 45pv ja siksi ne ei käsittele sitä. Aion vielä laittaa paypalille viestiä, jossa selitän tilanteen. Nehän itse suosittelee ensin selvittämään myyjän kanssa ja sitten ottavat asian käsittelyyn. Tällöin minulla ei millään ole tarpeeksi aikaa ehtiä 45 päivässä (5 päivää menee nopeeta ja voidaan olettaa että myyjälläkin normaalisti menee hetki aikaa vastata.. ja voihan joku miettiä, että posti on vaan myöhässä). Jos jollain on tallaisesta kokemuksia niin kertokaa, pliis.

Tänään lähti jo niin ruma viesti, että jos eivät siihen vastaa niin sit se on ainakin täyttä huijausta koko firma. Mun kaveri on (niin kuin jonkun muunkin tällä foorumilla) on vaihdossa Kiinassa ja soitti sinne pyynnöstäni muutaman kerran. Hänelle ei vastattu ja kaveri sanoi suoraan, että sua on huijattu ja tällaista täällä on paljon.. Kannattaa suosiolla hankkia puvun muualta (ei kiina-firmasta). Appiukkoni lähtee työmatkalle Kiinaan Shanghaihin kesällä, hän lupas käydä paikan päällä, mikäli sellainen paikka on olemassakaan. Tuskin on.

Olen täysin menettänyt toivoni ja katselen nyt vauhdilla muita puku-liikkeitä (ei kiinalaisia). Aion ostaa ihan myymälästä täältä tai virosta. Ei kai muita vaihtoehtoja enää ole.. En ikinä enää tilaa kiinasta.

Ivallista, että näin kävi. Olin todella luottavaisin mielin ja hyvää mieltä kiinalaisista pukuliikkeistä. Aika paskamainen olo kyllä.. :(

Link to comment
Share on other sites

Oon tosi harmissani teidän kaikkien puolesta! Ja minä kun olen itsekin sokeati luottanut siihen, että paypallin kautta saa edes rahat takaisin!!! Olisikohan mitään muuta kautta valittaa/ perätä oikeuksia? Kun kaikilla teillähän varmaan on kuitit yms. sopparit tallella? Mitä kuluttaja-asiamies sanoo? Puuttuuko ne seillä näihin ulkomaankauppoihin ollenkaan? hmm...

Jos ei nyt muuta, niin julistetaan KAIKKI KAIKKIALLA, ettei Weddingolta kannata mitään tilata! Toivottavasti tätä palstaa lukee mahd. moni morsian ja säästyy näin ollen isolta mielipahalta. Tietenkään teitä jo tilanneita se ei auta millään tavalla...

Jännittää toki myös oman puvun puolesta, vaikkei se Weddingolta olekaan...

Voi kura...

Link to comment
Share on other sites

Itse olen ajatellut tilata puvun ebayn kautta (eli Kiinasta), ja yritän luottaa siihen, että siellä palautetta ei ole niin helppo manipuloida, ja tieto toimitusongelmista kulkee nopeammin kuin muissa verkkokaupoissa. Mutta eipä sille mitään mahda, että jos haluaa päästä mekon kanssa näin halvalla, niin pitää ottaa se riski, ettei mekko lopulta vastaa odotuksia/saavu kotiin ollenkaan. Kesän lopussa olisi mekkoa tarkoitus tilata, ja toivon niin, ettei sen kanssa olisi ongelmia, kun kalliimpaan mekkoon ei yksinkertaisesti ole varaa. :girl_sigh:

Link to comment
Share on other sites

Voi hyvänen aika sentään kun ihan pahaa tekee seurata teidän tilannetta :girl_cray: Toivottavasti jotenkin asiat selviäisi ja mieluiten niin että postimies saapuisi ovelle pian!!

Auttaisikohan asiaa yhtään tiedustella dhl:stä esimerkiksi että ovatko toimittaneet viimeaikoina weddingon tilauksia suomessa??

Link to comment
Share on other sites

Taalla myos harmittaa teidan puolesta tosissaan :( Itse kun olen tilannut 2 haapukua ja sen tusinan cocktailmekkoja ilman mitaan ongelmia Kiinasta.

Nanna_helmikuu2013 on aivan oikeassa eli nyt vaan kannattaa kirjoitella tuosta Weddingosta kaikkialle minne jaksaa, ettei kukaan muu enaa erehdy sielta tilaamaan.

Oliko taalla kellaan muista paikoista huonoja kokemuksia? Mietin, etta olisi hyva idea saada joku "Musta-lista" aikaan morsianten avuksi.

Link to comment
Share on other sites

Guest ElokuunMorsian

Tämmöisen vastauksen sain PayPalilta:

I have reviewed your account and can see that the transaction that you have reported a problem about was completed on the 22nd of March.

Regrettably, this is outside of the 45-day deadline in which PayPal can investigate buyer complaints.

This timeframe is outlined in our legal agreements and as such, we cannot investigate this transaction. We cap the timeframe for opening a buyer complaint to let sellers know that they should keep their postal information and other relevant transaction details for this period. We have found that in most cases 45 days is a sufficient timeframe for a buyer to notify PayPal that they have not received their item, or that there is a problem with the item that they have received.

Your dispute will be noted on the seller's records. This may encourage your seller to communicate with you and try to reach a resolution in this matter. In some exceptional cases, we may be able to investigate the claim at a later time. This normally only occurs if we receive a large volume of complaints against the seller.

PayPal’s Buyer Protection offers an additional layer of security and does not affect your standard consumer rights. You also have the option of asking your country's Consumer Advice agency for further advice and information.

Nyt oikeasti joka ikinen, joka on weddingosta kärsinyt, PLIIS, laittakaa reklamaatiota PayPalille.. Se saattaa ottaa firman näin käsittelyynsä. Saadaan EHKÄ rahamme takaisin. Jos päätätte laittaa viestiä niin kannattaa se ehdottomasti kertoa, että 45pv on pieni aika tehdä valitus, sillä ne eivät vastaa viestiin ja odottelitte sitä muutaman päivän, ja sitten mietiltte, että posti on vaan myöhässä ymymymy ja niiden toimitusaika on muutenkin yli 40pv.

Noh, tämä oli minun ensimmäinen askel oikeutta kohti. :)

Link to comment
Share on other sites

Hei mistä pääsit laittamaan ihan kunnolla viestiä paypalille? Laitoin jo oman "ongelmaraportini" Resolution Centerin kautta, mutta sieltä tuli tosiaan se automaattivastaus, että eivät käsittele raporttiani. Mistä pääseen eteenpäin valittamaan? Todella syvältä jos ei edes rahoja saada takaisin!! Jo se riittää, että nyt tulee hitonmoinen kiire ja stressi alkaa alusta etsimään pukua, kuitenkin enää pari kuukautta aikaa :/

Link to comment
Share on other sites

Guest ElokuunMorsian

Hei mistä pääsit laittamaan ihan kunnolla viestiä paypalille? Laitoin jo oman "ongelmaraportini" Resolution Centerin kautta, mutta sieltä tuli tosiaan se automaattivastaus, että eivät käsittele raporttiani. Mistä pääseen eteenpäin valittamaan? Todella syvältä jos ei edes rahoja saada takaisin!! Jo se riittää, että nyt tulee hitonmoinen kiire ja stressi alkaa alusta etsimään pukua, kuitenkin enää pari kuukautta aikaa :/

Ihan alhaalta tuo contact us. Sulle avautuu Help Center, jossa ekana on Email us.. Klikkaa send us ja siitä voit valita kategoriat ja ymym.. En nyt muista mitä valkkailin itse. Kirjoitin viestikenttään, että "anteeksi, jos menee väärälle osastolle.. en tienny minne laittaa". Kyllä ne ymmärtää. Kannattaa kuitenkin valita kategoria lähelle omaa asiaasi, tietenkin, ja mielellään niin, ettei kauheasti mitään alakategorioita. Kun näät sen niin osaat varmaan itse valkkailla sopivasti. :) Siihen sitten lataat kaiken mikä mieltäsi painaa. Itsekin mainitsin, että on todella stressaavaa, kun ei tiedä mistä puku nyt tähän hätään.

Vastasivat muuten alle vuorokaudessa, että sikäli hyvä.

Link to comment
Share on other sites

Vähän kummallista on kyllä tuo 45 päivän aikaraja. Hääpuvuissahan menee kevyesti tuo aika umpeen, ennen kuin niitä kannattaa alkaa edes odotella!?

Toivottavasti kaikki weddingo ongelmissa olevat laittavat todellakin valituksia menemään, jos paypall sitten vaikka alkais tutkimaan tilannetta.

Omituista, ei voi muuta sanoa.

fnmigxucluw.png

Muokattu: , käyttäjä: Nanna_helmikuu2013
Link to comment
Share on other sites

Nyt tuntuu hieman huonolta tulla tuulettelemaan tänne omaa tilannetta kun weddingolaiset on suuressa ahdingossa.. :(

Mutta siis minun mekko on vantaan tullissa ja juuri tein ilmoituksen siitä netissä!! :girl_in_love: Toivottavasti on ensi viikolla täällä pohjoisessa, nimittäin NYT ALKOI JÄNNITTÄMÄÄN ihan tosissaan että mitä sieltä tulee... :o

Otin melkoisen riskin sillä firmasta en löytänyt ensimmäistäkään suomalaista kommenttia, joten ei mitään odotuksia..

Link to comment
Share on other sites

Joo löysinkin sen kohdan sieltä paypalista ja laitoin viestiä. Vastasivatkin jo tänään että 45 päivän raja on ja pysyy ja eivät voi selvittää enää asiaa kun "siitä on niin pitkä aika". Tästä suivaantunena soitin pankkiin, josko ne voisi peruuttaa sen maksun sieltä. Kuulemma pitää menetellä nyt niin että tekee poliisille rikosilmoituksen (vaikka netissä) ja ilmoittaa tän myyjän toiminnasta. Kun rikosilmoituksen on saanut, voi olla pankkiin vielä uudelleen yhteydessä ja ne alkaa kuulemma sit poliisin kanssa selvitämään. Kysyin, miten suomen laki taas vaikuttaa tähän sillä Weddingohan ei ole mikään suomalainen firma, niin kuulemma poliisi saa päättää siis sen, miten toimitaan. Tässäkin kuulemma auttaa se, jos mahdollisimman moni meistä kärsineistä voisi sen rikosilmoituksen tehdä, niin näkevät miten vakava asia tämä on.

Kyllä nyt ärsyttää aivan jumalattomasti tämä weddingon juttu, tosi vaikea uskoa että olenkin ihan yhtäkkiä tyhjän päällä koko puvun kanssa!!

Link to comment
Share on other sites

Hei, nyt on sitten kerrottavaa. Minähän tilasin tuossa kymmenen päivää sitten puvun dinolta. No nyt sieltä ilmoitettiin että puku on lähtenyt :blink: On muuten todella nopeaa toimintaa. Joten ehkä joku weddingolaisistakin kerkiäisi sieltä saada uuden puvun. Jos siis uskaltaa lähteä uudestaan tilaamaan.

Viestissä oli että kymmenen päivän sisällä pitäisi puvun olla täällä. Aikamoista. Palaan asiaan kun saan puvun käsiini. Jännittää hieman miten mun mittaukset on onnistunut.

Link to comment
Share on other sites

Puku tuotiin ovelle tuossa puoli tuntia sitten!!

Ja se on todella hyvä!! :D

Langanrimpsuja siellä täällä mut ne pitää napsia pois. On kyllä kuten kuvassa, kirjailut onnistuneet kuten myös helmet yms, mitä eniten pelkäsin!

Ruttuinenhan se on ku mahoton mutta vuodessa oikenee ;)

Lyhennys, ehkä pieni kavennus lantiolta ja halterneckin lyhennys pitää tehdä.

Laitan kuvaa kun sovitan sitä paremmin kaason kanssa.

Ja paikka mistä tilasin oli:

www.whatabeautifullife.com

Muokattu: , käyttäjä: elo2013
Link to comment
Share on other sites

Guest tylliunelma

no just! aaaaah! tää ei helpota mun ahdinkoa ollenkaan! mä siis tilasin puvun 1luckybridelta ja sieltä on nyt vastattu kyllä kaikkiin mun sähköposteihin... onneksi.. siis mähän oon tilannu mun puvun sieltä jo varmaan sen 10viikkoa sitten... valehtelin hääpäiväksi 9.6. ja nyt ne on sielä ihan helisemässä että ehtiikö puku siiheksi ja itse sanoivat että rahat palautetaan jos pukua ei saada lähtemään ajoissa Suomeen. Voi vittu... kiva nyt sitte... mä jouduin sanoa niille että lähettävät puvun jokatapauksessa vaikka myöhästyisi... eli onko nyt niin että ne ei taas pidä sitte mitää kiirettä ja se myöhästyy oikeistakin häistä jotka on 4.8. tai sitte se ei tuu koskaan ja mä hyvässä uskossa vielä odotan ja lopulta oon ilman pukua. En kyllä lähtis enää tilaamaan jos tämän tietäisin kun kuvittelin että puku tulee noin 6 viikossa... no ainakaan vielä en hauku 1luckybridea vaikka aluksi eivät vastanneet kyselyihini niin nyt sieltä on kyllä vastattu aktiivisesti. Mä oon niin stressaantunu tästä pukuasiasta että pian menee yöunet!

Link to comment
Share on other sites

no just! aaaaah! tää ei helpota mun ahdinkoa ollenkaan! mä siis tilasin puvun 1luckybridelta ja sieltä on nyt vastattu kyllä kaikkiin mun sähköposteihin... onneksi.. siis mähän oon tilannu mun puvun sieltä jo varmaan sen 10viikkoa sitten... valehtelin hääpäiväksi 9.6. ja nyt ne on sielä ihan helisemässä että ehtiikö puku siiheksi ja itse sanoivat että rahat palautetaan jos pukua ei saada lähtemään ajoissa Suomeen. Voi vittu... kiva nyt sitte... mä jouduin sanoa niille että lähettävät puvun jokatapauksessa vaikka myöhästyisi... eli onko nyt niin että ne ei taas pidä sitte mitää kiirettä ja se myöhästyy oikeistakin häistä jotka on 4.8. tai sitte se ei tuu koskaan ja mä hyvässä uskossa vielä odotan ja lopulta oon ilman pukua. En kyllä lähtis enää tilaamaan jos tämän tietäisin kun kuvittelin että puku tulee noin 6 viikossa... no ainakaan vielä en hauku 1luckybridea vaikka aluksi eivät vastanneet kyselyihini niin nyt sieltä on kyllä vastattu aktiivisesti. Mä oon niin stressaantunu tästä pukuasiasta että pian menee yöunet!

Laita sinne sähköpostia että vaikka teidän hääjuhlapaikka oli tuplabuukattu tai jotain ja joudutte siirtämään hääpäiväänne eteenpäin.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...