68 viestiä aiheessa

Millainen on/oli teidän kukkabudjettinne? Mitä siihen sisältyy?

Haaveena omiin häihini on pöytäkoristeeksi melko näyttävät kukkakimput. (Askartelu ei ole minun juttuni, joten tämä olisi huomattavasti helpompaa. Ja kalliimpaa...) Lisäksi tarvitaan tietysti morsiuskimppu, (heittokimppu?) ja vieheet sekä mahdollisesti hiuskukat kaasolle ja morsiustytöille. Haaveena olisi saada ainakin ruusuja ja liljoja.

Budjetti kuitenkin varmaan paukkuu tässä kohtaa yli, sillä tiedossa on isot (n. 100 henk) häät, joten pöytiäkin tulee olemaan väkisin useita.

Joten arvon morsmaikut ja rouvat: kuinka paljon te laitatte/laitoitte rahaa kukkiin ja millaisia kukkia sillä sai?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kukkabudjetti on noin 60€ :girl_haha:

Eli kimppu, yksinkertainen, pieni pelkästä ruususta tai gerberasta + viehe + heittokimppu.

Pöytiin ei tule kukkia, kynttilät koristaa niitä.

Juhlatilan koristeena on pihakukat kotoa tuotuna :)

Muokattu: , käyttäjä: elo2013

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kukkakaupat kun eivät nettisivuillaan hintoja paljon esittele, niin tutkailin asiaa nettikukkakauppojen osalta tässä ketjussa muinoin. Jospa tästä saisi jotain osviittaa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt päästiin asiaan. :girl_smile: Kun aloimme miettiä häitä, ensimmäinen ajatus oli että millaiset kukkakoristeet haluaisin! Haluan ehdottomasti juhlatilan olevan kivan näköinen ja että sieltä saa kauniita kuvia jälkikäteen muisteltavaksi. Kukat ovat muutenkin ns. mun juttu ja pihalla on aina kukkia. Olen käyttänyt suhteellisen paljon energiaa kukkien hintojen tutkimiseen ja aiomme tai ainakin aioimme kasvattaa itse valkoisia hortensioita, jotka laitetaan isojen pyöreiden pöytien keskelle. Tilasin jo HongKongista valkoisia kalloja, jotka tulevat hortensiakimppujen keskelle. Oikeiden kallojen hinta on niin järkyttävä, että tässä kohtaa päätin hieman ns. säästää. No, hortensiatkin on tarkoitus kasvattaa itse ja siinä tulisi tosi iso säästö. Näillä spekseillä kukkabudjetti on tällä hetkellä ehkä 1.000 euron paikkeilla. Ns. worst case scenario on 1.300 euroa. Tähän kuuluisi morsiuskimppu 150-200 € (lähinnä orkideaa, ehkä jopa pelkästään), neljän vieraspöydän ja oman pöydän kukat eli jokaiseen pöytään 5 maljakkoa, joissa hortensiaa, kallaa, avalanche-ruusuja ja muutamia orkideoja, buffetpöydän kukkakoriste n. 150 €, lahjapöydän (=sisääntulo) kukkakoriste n. 150 €, säilötyt tuoreet ruusujen terälehdet pöydille (n. 120 €) ja mahdollisesti muutama muu kukkakoriste. Budjetti riippuu todella paljon orkidean määristä. Tästä on tarkoitus kyllä yrittää säästää ns. parhaansa mukaan. :girl_haha: Tarkoitus on laittaa kukat kauniisiin vaaseihin, ikävä kyllä niillä on jonkin verran hintaakin eli niihin menisi näillä näkymin 400 euroa. Juhlava vaasi tekee kuitenkin paljon. Lisäksi tulee asetelma kelluvia kynttilöitä kukkamaljakoiden molemmin puolin ja vielä pienemmät tuikkutyyliset kynttilät. Eli joka pöydässä olisi kukkien lisäksi näillä näkymin 6 sylinterilasissa kelluvaa kynttilää ja 6-8 tuikkua. Kynttilävaasit alkaa olla hankittu ja eilen testasin keittiön ruokapydällä toteutusta. Eiköhän näistä vielä hyvä tule. Hyvä niin, koska sormusten kanssa on ongelmia..

Muokattu: , käyttäjä: maxie80

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee:

-heittokimppu

-4 viehettä

-2 kukitettua pukukorua

-2 kukitettua rannekorua

-2 morsiustytön kukkakoria

-1-2 sulhaspojan kukitettua keppiä

-laahsumorsiuskimppu

-3 tilakoristetta kirkon portaille ---> siirretään sitten juhlapaikalle

-1 buffapöydän koriste

-10 pöytäkoristetta

Budjettia olen näille laskenu max. 1000 €.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee:

-heittokimppu

-4 viehettä

-2 kukitettua pukukorua

-2 kukitettua rannekorua

-2 morsiustytön kukkakoria

-1-2 sulhaspojan kukitettua keppiä

-laahsumorsiuskimppu

-3 tilakoristetta kirkon portaille ---> siirretään sitten juhlapaikalle

-1 buffapöydän koriste

-10 pöytäkoristetta

Budjettia olen näille laskenu max. 1000 €.

Tuleeko lainkaan hääkimppua? :o

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällä hetkellä olemme arvioineet että kukkiin menee n. 900€. 

 

- morsiuskimppu

- 4 kaason kimppua

- 4 viehettä

- 14 pöydän kukat

-  heittokimppu

 

Emme ole vielä keskustelleet floristin kanssa, mutta max 900€. Jos menee yli niin karsitaan kukkavaatimuksista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla ehdoton maximibudjetti kukille on 50 euroa, sillä meille ei tule kukkia koristeeksi lainkaan - ainoastaan morsiuskimppu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee:

-heittokimppu

-4 viehettä

-2 kukitettua pukukorua

-2 kukitettua rannekorua

-2 morsiustytön kukkakoria

-1-2 sulhaspojan kukitettua keppiä

-laahsumorsiuskimppu

-3 tilakoristetta kirkon portaille ---> siirretään sitten juhlapaikalle

-1 buffapöydän koriste

-10 pöytäkoristetta

Budjettia olen näille laskenu max. 1000 €.

Tuleeko lainkaan hääkimppua? :o

 No tuol välissä kirjoitusvirheineen lukee laahusmorsiuskimppu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee:

-heittokimppu

-4 viehettä

-2 kukitettua pukukorua

-2 kukitettua rannekorua

-2 morsiustytön kukkakoria

-1-2 sulhaspojan kukitettua keppiä

-laahsumorsiuskimppu

-3 tilakoristetta kirkon portaille ---> siirretään sitten juhlapaikalle

-1 buffapöydän koriste

-10 pöytäkoristetta

Budjettia olen näille laskenu max. 1000 €.

Tuleeko lainkaan hääkimppua? :o

 No tuol välissä kirjoitusvirheineen lukee laahusmorsiuskimppu.

Eli siis todellakin tulee.  :girl_pinkglassesf:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Koska budjetti tuntuu paukkuvan iloisesti yli :ph34r: , päädyimme sitten kuitenkin tinkimään kukista ja käyttämään niistä säästyvää rahaa valokuvaajaan ja häämatkaan. Eli poiketen alkuperäiseen suunnitelmaan niitä näyttäviä pöytäasetelmia ei ole tulossa vaan:

 

Morsiuskimppu

Vieheet sulhaselle, bestmaneille ja sulhaspojalle

Hiuskukat (?) kaasolle ja morsiustytöille

 

Pöytiin ajattelin käydä ostamassa pirkka reilun kaupan ruusuja. Juhlapaikalta löytyy kivat maljakot ja aika näyttäviä hopeisia kynttilänjalkoja, joten eiköhän pöydistä saada ihan kivat näinkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hui! Kylläpä toisilla on mahtavat budjetit kukille! Tosin jos koristus koostuu pääasiassa kukista, totta kai se syö oman osansa budjetista.

Meidän budjetti on max. 250 €. Kimppu, viehe x 4 (mies, bm, seremoniamest. + oma poika), asetelma tms. x 3 (tarjoilupöytä, lahjapöytä, karkkibuffa). Heittokimppu ja kaasojen/morsiusneitojen rannekukat mietinnässä. Mahdollisimman paljon käytetään luonnonkukkia (ja naapureiden kukkapenkkejä, yön pimeinä tunteina voisi käydä tutkimassa) ja muut tekee miehen serkku (sukulaisalennus).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hui! Kylläpä toisilla on mahtavat budjetit kukille! Tosin jos koristus koostuu pääasiassa kukista, totta kai se syö oman osansa budjetista. Meidän budjetti on max. 250 €. Kimppu, viehe x 4 (mies, bm, seremoniamest. + oma poika), asetelma tms. x 3 (tarjoilupöytä, lahjapöytä, karkkibuffa). Heittokimppu ja kaasojen/morsiusneitojen rannekukat mietinnässä. Mahdollisimman paljon käytetään luonnonkukkia (ja naapureiden kukkapenkkejä, yön pimeinä tunteina voisi käydä tutkimassa) ja muut tekee miehen serkku (sukulaisalennus).

 

Meillä budjetti niin laaja kukille sen vuoksi, että olen floristi-puutarhuri ammatiltani, ja tämän vuoksi kukat on todella tärkeä elementti somistuksessa. Mutta meille tulee kukkien lisäksi myös muuta somistetta. Ja koska itse pystyn kaikki tekemään, niin haluan kukkiin panostaakin.  :girl_dance:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Ah, siinapa sopiva uhri kysymykselleni siis :grin: Vaikka laitoin sen jo tuonne toiseenkin ketjuun, niin laitan nyt tannekin... Mitka ovat edullisimpia kukkalajikkeita Suomessa heinakuussa?  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän kukat tulee maksamaan noin 150e. Minun kimppu, 2 viehettä ja yksi rannekukka maksaa yhteensä noin 100e. Pöytiin on tarkoitus laittaa pilttipurkkeihin yksittäisiä kukkia. Ruusut on halvimpia, niille tulee hintaa noin 1e/kpl ja sekaan laitan ehkä vähän harsokukkaa ne näytti olevan 3e/oksa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rii'a,

sinä ammattilaisena tiedät saako viininpunaisia/mustia kalloja elokuun lopussa, vai meneekö mulla kukkasuunnitelmat uusiksi. Meille ei olisi tulossa muuta kuin kallaa...... :girl_impossible: 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
^Ah, siinapa sopiva uhri kysymykselleni siis :grin: Vaikka laitoin sen jo tuonne toiseenkin ketjuun, niin laitan nyt tannekin... Mitka ovat edullisimpia kukkalajikkeita Suomessa heinakuussa?  :)

Sori, kun vastaus kesti. En oo käyny tääl hetkeen (ihme kumma). 

 

Laitanpa tähän nyt kukkia joita on ylipäätään saatavilla heinäkuun tienoilla:

 

-kultakärsämö

-aitoukonhattu

-sinitähtönen

-jättipoimulehti

-pallerolaukka

-alstromeria

-flamingonkukka

-leijonankita

-silkkiyrtti

-syysasteri

-jaloangervo

-morsiustähti

-jänönputki

-kiinanasteri

-maariankello

-saflori

-kukonharja

-kukontöyhtö

-ruiskaunokki

-krysanteemi

-kultahehku

-osa kymbideistä

-tarhadaalia

-jaloritarinkannus

-leikkopuikkokämmekkä

-neilikka

-marskinlilja

-sinipiikkiputki

-eustoma

-freesia

-katkero

-gerbera

-gladiolus

-keijunlilja

-morsiusharso

-helikonia

-jalohortensia

-iiris

-soihtulilja

-tuoksuherne

-neulaprotea

-punatähkä

-valkolilja

-oriental lilja

-ikiviuhko

-sini-ikiviuhko

-valkoalpi

-leukoija

-irlanninkello

-nerine

-afrikantähdikki

-arabiantähdikki

-perhoskämmekkä

-syysleimu

-ruusut

-piiskut

-kolibrinkukka

-piertaryrtit

-sininuppi

-triteleia

-vanda

-tädykkeet

-kalla

 

 

Sitten hinnasta voin sanoo sen verran, että halvimpia toukokuussakin on ne kukat, jotka on halvimpia muuhunki aikaan vuodesta eli kryssat, ruusut, piiskut, poimulehdet, neilikat. 

 

Auttokohan yhtään. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Rii'a,

sinä ammattilaisena tiedät saako viininpunaisia/mustia kalloja elokuun lopussa, vai meneekö mulla kukkasuunnitelmat uusiksi. Meille ei olisi tulossa muuta kuin kallaa...... :girl_impossible: 

 

Tummalilaa kallaa saa aika hyvin ympäri vuoden (hinta vaihtelee rajustikin) esim. Schwarzwalder on hyvä iso lajike. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Rii'a,

sinä ammattilaisena tiedät saako viininpunaisia/mustia kalloja elokuun lopussa, vai meneekö mulla kukkasuunnitelmat uusiksi. Meille ei olisi tulossa muuta kuin kallaa...... :girl_impossible: 

 

Tummalilaa kallaa saa aika hyvin ympäri vuoden (hinta vaihtelee rajustikin) esim. Schwarzwalder on hyvä iso lajike. :)

Kiitos tästä tiedosta, helpotti paniikkiani jo selvästi.  :girl_sigh: 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä nuo halvoiksi kutsutut neilikat maksaa? Saako ruusuja tosiaan 1e/kpl? Mitä pionit ja hortensiat maksavat?

Muokattu: , käyttäjä: blueberrybride

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mitä nuo halvoiksi kutsutut neilikat maksaa? Saako ruusuja tosiaan 1e/kpl? Mitä pionit maksavat? Onko jotain muuta vastaavaa "isoa", jota voisi käyttää pöytäkoristeissa?

 

Jotain aiheeseen liittyvää myös keskustelussa Edulliset/kallit kukat?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häh?? Meidän floristi sanoi että ruusut ovat kalleimpia.... Halusin paljon kukkia ja niihin oli varattu paljon budjettia n. 1500 e mutta ruusut olivat muka niin kalliita ettei saatu mitä haluttiin. Täytyypä kysellä vielä muualta jos ne kerran voivat muka olla 1 e / kpl. Meille saottiin että 7 e / kpl.

T: Pirita

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^En itse tiedä kukista juuri mitään, mutta epäilisin ruusujen hinnoissa olevan paljon vaihtelua ihan lajikkeista ja koosta riippuen.

 

Meillä todennäköisesti säästetään pöytiin tulevissa kukissa niin, että ostetaan edullisia Pirkka-ruusuja. Maksavat 5 € / 10 kpl, joten todellakin ruusut voivat olla halpojakin. Eihän nuo mitään näyttävän kokoisia ole, mutta pienet ja sievät sopivat pöytökoristeiksi ihan hyvin. Hääkimppuun ja vieheisiin sitten katsotaan floristin kanssa jotain näyttävämpää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näyttävät suuret ruusut saattavat hyvinkin maksaa tuon 7e/kpl. Voit toki kysyä floristiltasi minkälaiseen hintaan tulisi vastaavat asetelmat, mutta halvemmalla lajikkeella. Tai vaihtaa floristia, jos nykyinen ei suostu edes suosittelemaan muuta vaihtoehtoa. Minusta on vähän outoa, jos sinulle on suoraan täräytetty, että budjetti ei riitä sillä ammattitaitoinen ihminen ehdottaisi silloin jotain samantyyppistä, mutta budjettiin sopivaa... :girl_sad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä kanssa kuullostaa melko oudolta noi floristin kommentit. Ruusujen hinnoissa on koviakin heittoja niin vuodenajan kuin lajikkeen ja koonkin määrritteleminä. Esim. ylioppilas juhlien aikaan tarjotaan todella isoa ja pitkävartista ruusua, joka voi maksaa jopa 10 €/oksa. Kun taas pienikukkainen lyhyempi punttiruusu voi olla 7-10€/puntti. Sitten jos vertaa, että akito ruusu on 3-5 €/oksa on kalliimpi kuin pienikukkaisempi escimo voi olla 2-3 €/oksa. Eli kyllä ruusuistakin löytyy niitä edullisempiakin vaihtoehtoja. Eikä sitten taas noi oikeen isot, paksu- ja pitkävartiset ruusut ole edes morsiussidontaan parasta mahdollista matskua... 

 

 

Pirreliini: Haluaisitko jakaa ajatuksiasi kukista, niin voisin kertoo mun mielipiteen sun suunnitelmista. Siis jos kiinnostaa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään