Nuutti

Juhlapaikan valinta, mitä pitää kysyä ja ottaa huomioon

106 viestiä aiheessa

Minä lisäisin vielä: 

Mitä koristeita ei saa käyttää (joissain esmes seinät pitää jättää rauhaan tai teippi on kiellettyä)?

Onko vessassa laskutilaa (joko wc-korille tai ainakin naisten laukuille ettei tarvitse pikkuveskaa onkia avonaisen hanan alta) tai mahdollista sitä laskutilaa järjestää?

Mahtuuko (runsashelmaisen) hääpuvun kanssa johonkin vessaan?

Mikäli tulee todella pieniä vieraita, onko heille "lastenhoitohuonetta tai vastaavaa?

Kesähäiden ollessa kyseessä, onko pihalla mahdollisesti penkkejä istuskeluun tai katos/terassi tms (niille sauhuttelijoille, jos vettä tulee)?

Piha-alue, mitä kasvaa tai laitetaan purkkeihin ovien läheisyyteen (myös lapsia ajatellen, että mitä jos jotain istutuksia tuhoutuu)?

Onko ohjelmaa pihalla, mahtuuko sitä tekemään?

Milloin on varaus tehtävä/vahvistetta/maksettava osittain/kokonaan?

Peruutusehdot?

Poistuminen, suljetaanko ovet itse vai hoitaako joku muu (kuka)?

Avainten palautus?

Onko lähellä naapureita, jotka pitää illan pimetessä ottaa huomioon?

 

Ja ehdottomasti kannattaa kysellä juhlatilan ihmisiltä suosituksia niin ruoka-, ohjelma-, koristelu-, kukka- kuin valokuvapuolelta. Varmasti on tullut vuosien varrella eteen jos jonkinmoista kekkeriä ja osaavat kertoa ketkä tuntevat talon ja tavat. Myös näiltä toimijoilta voi sitten saada kullanarvoisia vinkkejä itse juhlaan.

Muokattu: , käyttäjä: manaljah

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisään vielä paikan pohjapiirroksen, helpottaa pöytien asettelun / henkilömäärän suunnittelua

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

.

Muokattu: , käyttäjä: Maijju

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli kiikarissa kaksi keskenään täysin erilaista juhlapaikkaa, ja kun plussat ja miinukset lyötiin pöytään vertailtaviksi, sieltä nousi muutama ominaisuus, joiden perusteella päätös tehtiin.

- Ruokapuoli. Toisessa paikassa ruoka ja juomat kuuluivat pakettiin ja toisessa kaikki piti järjestää itse. Päätimme järjestää itse, näin saamme valita mitä ruokaa vieraille tarjotaan ja tarjoilla alkoholia mielin määrin ja vähän halvemmalla kuin että vieraat ostaisivat ravintolahinnoilla.

- Sijainti. Toinen oli tien varrella (itsekin olen joskus tiellä ajaessani tiiraillut juhlapaikan suuntaan kun olen huomannut että siellä juhlitaan häitä), metsää ympärillä. Toinen rauhaisalla paikalla järven rannalla. Viimeinen vei voiton.

- Vuokra-aika. Toisessa vuokra-aika loppui joskus puolen yön jälkeen ja toisessa seuraavana päivänä klo 16. Tarkoitus olis juhlia koko yö, joten ei tarvinnut kauaa miettiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyselen varmaan ihan tyhmiä, mutta en ole ikinä järkännyt mitään isoja tilaisuuksia niin ihan käytännön kysymys. Kun olette käyneet tsekkaamassa juhlapaikan (ja tehneet varauksen), niin pääseekö sinne seuraavaksi vasta sitten juhlaa edeltävänä päivänä? Että siinä tsekkauskäynnillä jo pitäisi tavallaan tietää mihin kaikkialle koristeita tarvitaan ja miten ne laitetaan, plus kaikki muu paikalle hankittava matsku. Vai mites morsmaikut olette tehneet? Uskon siis että varmasti sovitusti pääsee katsomaan paikkaa uudelleenkin mutta oletteko olleet niin tehokkaita ettei ole tarvinnut? :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Riippuu varmaan aika paljon paikasta. Me käytiin juhlapaikalla ensimmäisen käynnin ja varauksen jälkeen aika montakin kertaa ennen häitä, välillä yleisissä tilaisuuksissa ja välilleen erikseen vuokraajan kanssa sopien. Erillisillä käynneillä käytiin ainakin tsekkaamassa värimaailmaa, mittaamassa tiettyjä kohtia ja sovittamassa tuolihuppuja sitä mukaa kuin suunnittelu eteni.

Kannattaa varmaan kysyä harkitsemistaan juhlapaikoista tutustumiskäynnillä mikä heillä on käytäntö :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään