262 viestiä aiheessa

Elletti, onnea rouviintumisesta! Olittekos te Sundomin kirkossa? Olin pyörälenkillä Sundomissa lauantaina ja satuin näkemään kun kirkon pihalta just lähti hieno musta hääauto ja kaunis pari siellä :) Ja myöhemmin illalla mentiin mökille ja sama auto ja porukka näytti olevan Sepiksen nuoriskalla. Hih, oikeesti ei tunneta ja viisoin kovaa sulholle että tuolla on nyt yksi naikkari juhlimassa häitään :girl_haha: Toivottavasti oli ikimuistoinen ja onnistunut päivä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Elletti, onnea rouviintumisesta! Olittekos te Sundomin kirkossa? Olin pyörälenkillä Sundomissa lauantaina ja satuin näkemään kun kirkon pihalta just lähti hieno musta hääauto ja kaunis pari siellä :) Ja myöhemmin illalla mentiin mökille ja sama auto ja porukka näytti olevan Sepiksen nuoriskalla. Hih, oikeesti ei tunneta ja viisoin kovaa sulholle että tuolla on nyt yksi naikkari juhlimassa häitään :girl_haha: Toivottavasti oli ikimuistoinen ja onnistunut päivä!

Kiitos!! :-X Oltiin sundomin kirkossa ja hääautona oli hieno musta auto! :-X

Hassua että bongasit, sinä päivänä vihittiin kuulemma joku 30 paria vaasan alueella :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heh, no olipas sattuma! Mua naurattikin kun nähtiin viidet ajo-opasteet eri häihin reitillä keskusta-sepänkylä-maxmo, että kyllä on juhlittu viime viikonloppuna! Käytiin kilpailuttamassa kukkakauppoja reipas viikko takaperin, ja ne alkoi olla helisemäs kun just tälle viikonlopulle oli varauksia niin hirveesti että käskivät tulla takasin myöhemmin :girl_blum:

Saako udella mistä teidän auto oli hankittu? Meillä saattaa vielä olla auton etsintä edessä, ellei bm nyt saa sitä tuttunsa ameriikanrautaa lainaan mitä suunnitteli. Teidän menopeli oli kyllä aivan mielettömän hieno!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Heh, no olipas sattuma! Mua naurattikin kun nähtiin viidet ajo-opasteet eri häihin reitillä keskusta-sepänkylä-maxmo, että kyllä on juhlittu viime viikonloppuna! Käytiin kilpailuttamassa kukkakauppoja reipas viikko takaperin, ja ne alkoi olla helisemäs kun just tälle viikonlopulle oli varauksia niin hirveesti että käskivät tulla takasin myöhemmin :girl_blum:

Saako udella mistä teidän auto oli hankittu? Meillä saattaa vielä olla auton etsintä edessä, ellei bm nyt saa sitä tuttunsa ameriikanrautaa lainaan mitä suunnitteli. Teidän menopeli oli kyllä aivan mielettömän hieno!

Autoa voin tiedustella iskältä, hän oli ilmeisesti tutun kautta sen ja kuskin hankkinut! Huomenna lähdetään kahdeksi viikoksi reissuun kohti Thaimaan lämpöä :-X Hääautosta löytyy sitten kuvia somistus- ja askartelupalstoilta ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Elletille isot onnittelut, ihana kuulla että kaikki meni suunnitelmien mukaisesti (tai ylitti ne)! Toivottavasti meilläkin menee kaikki yhtä putkeen!

Meillä - tai, no, itse asiassa varmaan vaan mulla, mies nyt ei ottaisi stressiä pienistä asioista - on nyt paniikki kaikista tekemättömistä asioista... Kukat ovat onneksi selvinneet viime päivinä, joten yksi pieni murheenkryyni nyt ainakin on poistettu. Äiti juoksee ympäri Vaasaa hullun lailla kun nakitan sitä aina selvittämään yhtä ja toista... :-X On se äiti vaan niin täpinöissä, että!

Sitä itse asiassa pitikin kysyä - miten teillä muilla vaasalaisilla on musiikin tilanne ollut - onko bändi jättänyt kaiuttimensa loppuillan käyttöä varten, vai pitääkö ne vuokrata jostain erikseen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään oli sitten ensimmäinen päivä jolloin voi 2010 vuodeksi varata kirkon. Äiti joutui minun puolesta tämän hoitamaan kun itse olin leikkauksessa. No nyt on sitten 14.8.2010 Palosaaren kirkko varattuna.

Äiti aloitti heti 8.00 soittelun ja 7min yli pääsi läpi. No tietysti meidän haluama aika oli juuri mennyt, mutta kaipa sitä tunnin myöhemminkin naimisiin päästään :girl_haha:

Palosaaren kirkko

vaasa_palosaari.jpg

343467.jpg

Niin ja kaikille Vaasan morsiammille tiedoksi 7.2.2010 on Kaupungin kirkossa häämusiikki konsertti johon voi mennä kuuntelemaan ja valitsemaan häihinsä musiikkia :girl_wink:

Itse ainakin aion käyttää mahdollisuuden hyväksi.

Muokattu: , käyttäjä: Suziel

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uusi morsian ilmoittautuu! Meillä häät Huvilakauden päättäjäispäivänä ja varattuna oli ensin Palosaari, mutta nyt sain vaihdettua Mustasaareksi, joka on miljöönsä vuoksi ykkönen (kun se Pyhän Marian kirkko on hieman arka säävaihteluille ;). Paras vaihtoehto, eli keskiaikainen kirkko, jouduttiin hylkäämään, kun Isokyröstä ei tuntunut löytyvän juhlapaikkaa ja hintataso muuten on täällä pääkaupunkiseudulla "hieman" korkeampi ajatellen vieraiden majoituksiakin. Emme siis asu enää Vaasassa, mutta käytännön syistä pidämme häät siellä.

Meillä on tiukempi budjetti. Kovasti on kuitenkin muutamassa vuodessa muuttunut palveluntarjonta Vaasassa, moni paikka lopettanut jne. Koska emme enää asu Vaasassa, olisi kiva kuulla vinkkejä!

Muoks vielä:

Juhlapaikkana on Gerby UF. Kävimme katsastamassa jo lokakuussa paikan, mutta nyt en muistakaan oliko siellä astioita. Tietääkö kukaan? Jotenkin arvelisin, että ei.. vieraita on tulossa n.80 henkeä, aikuisia ja lapsia. Piha-alue oli ehdoton plussa valitessamme paikkaa, samoin hinta.

Muokattu: , käyttäjä: blackcurrant

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tosiaan Merenkyntäjien maja varattuna olen laittanu kuvankin paikasta tähän ketjuun kun sen varasin ihan ensiksi. Juhlapikan kriteerinä oli lähinnä, että on merenrannalla ja kuvauksellinen. Olin tosityytyväinen kun kävimme tutustumassa ja avaimet saan jo to ja palautus ma joten on aikaa hääräillä siellä.

Bändinkin olen jo valinnut kauan sitten eli meille tulee kokenut pändi joka kiertelee ympäri pohjanmaata

Bändin nimi on POPNITE. Kaikkea perinteisestä häämusiikista kovimpaan rokkiin. Tavanomaiseten soittimien lisäksi soi mm. saksofoni, huilu ja haitari.

Yhteyttä voi ottaa vaikka puhelimitse o4o 72oo 211 / Jukka tai o4o 502o664/ Hasse tai fin2cv (ät) saunalahti.fi.

Nyt olenkin vain suunnitellut juhlapaikan koristeluja ja kukka-asetelmia. En vielä tiedä mistä ne kukat oikeen kannattaa hommata jos jollain ideoita (ja tietysti edullinen paikka pitää olla) nii voi ilmoitella.

Astiat on täälläkin hieman hakusessa meille vieraita noin. 80-90. Joko hommaan Ikeasta tai pitää vielä kysellä jostain saako lainaan.

Niin ja meikki & kampauskin pitäisi varata, olen miettinyt Salon Adelaide tai Jonna&Joonasta. Kummastakin saisi molemmat.

Hotellin olen jo varannut, Hotel Astoria ja hääpaketin saunallisessa huoneessa. Nyt on houkutellut toi uusi Hotel Kanttarellis, mutta eivät vastanneet mun s.posti tiedusteluihin eli kai se Astor saa sitten olla.

Muokattu: , käyttäjä: Suziel

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ex-vaasalaisena täällä vakoilemassa teidän ketjua... :girl_haha: Tuli vaan mieleen, että eikös pitopalveluilla useimmiten ole myös astiat, mitä voi tarvittaessa lainata/vuokrata? Meillä ainakin on näin, vaikka juhlapaikallakin on omat sekalaiset astiat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tehdään itse ruuat, siksi ei astioita :girl_smile: Mietittiin kannattaako vuokrata vai ostaa ja päädyttiin ostamaan kun osat astioista saadaan lainaksi niin puuttuu lähinnä aterimet, lautaset ja vesilasit. Onneksi on edullinen ikea :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

Kyselen uudestaan täällä huomenlahja-kuvaajia :) Johan Pensar on mainittu (millainen hän oli?), mutta onko muita?

Vaasalainen morsian olen, mutta häät ovat Etelä-Pohjanmaalla :)

Ja tarkoitus on sunnuntaina suunnata häämessuille :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heissan kaikille!

Kävin laittamassa tonne naikkari tapaamisiin ketjun pystyyn josko saatais vaikka Vaasaan naikkarimiitti. Käykäähän kattomassa jos kiinnostaa :D

LINKKI

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ 2010 edellinen viesti! :huh: Nyt on Vaasattarilla ollut hiljaista, voi kun kohtalontovereita löytyisi tämän noston jälkeen... :)

Tässä vähän tiivistelmää paikallisista palveluntarjoajista, joita valitsimme:

juhlapaikka: Vaasan työväen purjehdusseura (Palosaari - vihkiminen tapahtuu juhlapaikan pihalla)

pastori: Jouko Saraste

pitopalvelu: Cafe Uimala

puvut: Boutique Beauty, Jääskeläinen

kampaaja: Hoviparturi

kukat: Anemone (suunnitelmissa, ei tosin varmistettu vielä)

Tuo juhlapaikka sopii hyvin myös pienemmille juhlille (nettilinkin mukaan sinne mahtuisi 80 hlöä, mutta ei tunnu liian kolkolta pienemmälläkään seurueella). Merelle aukeava näköala on myös ISO plussa, hämärtyvässä illassa Vaskiluodon ja kaupungin valot on todella kauniit. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onpas täällä ollut tosiaan hiljaista viime aikoina! Kannan siis oman korteni kekoon ja koitan saada tätä vähän aktiivisemmaksi.

 

Meillä siis tulossa syyshäät 2013. Vähän laiskanpuoleisesti ollaan järjestetty juhlia, mutta tässä alla hieman listaa mitä palveluita ollaan hankittu/varattu:

 

Juhlapaikka: Ravintola Hemmer Sulvalla n. 17 km Vaasasta (meillä myös siviilivihkiminen paikan päällä, joten kaikki tapahtuu samassa rakennuksessa). Ravintolan kautta tulee myös ruoat sekä juomat. Kakku tulee Knips hembagerista.

Puvut: oma pukuni Niinattaresta, miehen puku vielä hankkimatta (luultavasti Jääskeläiseltä)

Kampaaja: Salong Beautyholic (oma, kaasoni, seremoniamestarin sekä äitini kampaus varattu, lisäksi minulle myös meikkaus samassa paikassa. Kampaamo sijaitsee näppärästi hotellin vieressä.)

Muu kaunistautuminen: kynnet kaverin tekemänä, ripset Salong Beautyholic.

Kukat: Hartmannin kukka (tunnen entuudestaan työn jäljen työpaikkani kautta, joten luottavaisin mielin varattu heiltä kimppu, kaasolle rannekukka/kimppu, vieheet sekä "alttarin" koristelut)

Valokuvaus: vielä avoinna, mutta pari vaihtoehtoa katsastettuna. Ystävän mies kuvaa juhlassa sekä aamun valmisteluita, mutta haluamme eri kuvaajan potretteihin sekä vihkimiseen ja juhlan alkuun.

Bändi: varattu vaasalainen pieni rock-bändi

Hotelli: oma hotelliyöpyminen (2 yötä) sekä perheille että vieraille varattu Hotel Kantarelliksesta. Syömme myös hotellissa edeltävänä iltana ns. get together -illallisen lähimpien kanssa.

Kuljetukset: pari tarjousta lähetetty, mutta ilmoittautumisten saapuessa selviää todellinen tarve kuljetuksille hotellilta juhlapaikalle - ja takaisin.

Kutsut/painotuotteet: Save the Date -kutsut sekä menu/ohjelma teetetään vaasalaisessa painotalossa, jonka nimen nyt unohdin, itse pääkutsun tilaamme Wedding Paper Divasilta.

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kaikki vaasalaiset morsiamet jo menneet naimisiin vai elääkö tämä keskustelu vielä? :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vaasalainen morsian täällä hep!

 

Juhlapaikka: Domus Bothnica ylioppilastalo yliopiston rannassa meren äärellä

Morsiuspuku: Boutique Beauty, Pronoviaksen Fada

Hääkengät ja laukku: Nelly

Hotelli: Hotel Kantarellis, jossa vietämme itse hääyön ja josta myös huonekiintiö vieraille varattu perjantaista sunnuntaihin

Bändi & DJ: Ystäviä

Kukat, asetelmat ja kimput: Äitini käsialaa

 

Tässä tähän mennessä muutamia lukkoon lyötyjä siis :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Naimisiin on jo ehditty, mutta laitanpa tähän kokemuksiani meidän valinnoista, jos se jotain vaasalaista morsianta helpottaa suunnitteluissa. Kopioin nyt osan teksteista tuolta edelliseltä sivulta.

 

Juhlapaikka: Ravintola Hemmer Sulvalla n. 17 km Vaasasta (meillä myös siviilivihkiminen paikan päällä, joten kaikki tapahtuu samassa rakennuksessa). Ravintolan kautta tulee myös ruoat sekä juomat. Kakku tulee Knips hembagerista.

--> Juhlapaikka toimi loistavasti meidän tarkoituksiin. Vihkiminen oli sen verran nopea, että skumppa ei ollut valmiina meidän saapuessa onnittelujonoon, mutta nopeasti henkilökunta paikkasi tilanteen. Kaikki sujui mielestäni enemmän kuin hyvin. Pidimme kaksi eri palaveria ennen häitä, viimeisimmän edellisenä iltana. Sähköposteihin vastaaminen ja tarjouksen lähettäminen olisi voinut olla nopeampaa, eli se on oikeastaan ainoa moite, sillä tämän vuoksi menujen painatus meni ihan viimeiselle viikolle ja aiheutti pientä stressiä.

 

Knips Bagerin tyrnimoussekakku oli herkullinen! Kävin palaverissa heidän leipomossa ensin, suunnittelimme kakun heidän kanssaan, ja saimme testikakun (muistaakseni n.10 euroa maksoi) muutamaa viikkoa ennemmin. Testikakun sai noutaa kauppahallin konditoriasta, mikä oli näppärää. Pyysin muutamia muutoksia kakkuun koristeluiden suhteen sekä makeutta lisää, ja lopullinen kakku oli ihan täydellinen.

 

Puvut: oma pukuni Niinattaresta, miehen puku Jääskeläiseltä. Mies ja hänen mukanaan ostoksilla ollut sisko kehuivat Jääskeläisen palvelua. Kuitenkin jälkikäteen huomasimme kuvista, että puvun hihat olivat liian pitkät, eli korjausompelu ei mennyt ihan nappiin.

Kampaaja: Salong Beautyholic sekä Hiushuone41. Oli tarkoitus alunperin olla kaason, seremoniamestarin sekä äitini kanssa saman katon alla, mutta käsittääkseni Beautyholicista lopetti joku työntekijä, jolloin he etsivät kaasolle ja äidilleni kampaajan heti naapurista. Sijanti oli loistava hotelliin nähden ja palvelu pelasi molemmissa. Muutostoiveeni koekampauksen jälkeen huomioitiin ja kampaus sekä meikki pysyivät kaikilla hyvänä illan viimeisille tunneille saakka. Myös siskoni ja äitini olivat erittäin tyytyväisiä Hiushuone41 palveluun, ja heillä oli kauniit meikit ja kampaukset.

Muu kaunistautuminen: kynnet teetin Lookngoodissa Sannulla (Pitkäkatu Sol:in vieressä). Sain haluamani luonnollisen näköisen oman kynnen geelauksen ranskalaisella manikyyrillä, ja kynnet kestivät hyvänä n. kuukauden.

Hääviikolla kävin kauneushoidoissa Vaasa Day Spassa, mikä ei mennyt ihan putkeen. Kulmakarvani nypittiin epätasaisesti, vaikka pyysin vain siistimistä, mutta onneksi häämeikissä se pystyttiin peittämään, että toinen kulmakarva oli ohuempi kuin toinen. En menisi Day Spahan enää jatkossa. Lisäksi sieltä varattu hieronta samalle päiväille oli kaikkea muuta kuin rentouttava kokemus hierojan höpötettyä omista asioistaan koko hieronnan ajan. En muista että olisin ollut pitäkään aikaan niin pahalla tuulella, kuin sieltä poistuttuani.

Kukat: Hartmannin kukka lopetti toimintansa, joten sain pikaisesti varattua Anemonesta kukat. Kävin myös kävelykadulla olevassa kukkakaupassa pyörähtämässä, mutta verrattuani saamani palvelua, päädyin ottamaan kukat Anemonesta. Ainoa harmillienen asia oli, että daaliaa ei saanut kukka-asetelmaan, ja muutenkin asetelman hinta kohosi melkoisesti alkuperäisestä ilmoituksesta, vaikka siihen laitettiin hortensiaa, joka ei käsittääkseni ole kalleimmasta päästä. Mutta kaiken pelasti upea hääkimppu, joka oli paljon kauniimpi kuin mitä olimme floristin kanssa aluksi suunnitelleet. Kaasolle tilattu kimppu oli liian pieni sihen nähden mitä olin ajatellut, mutta morsiusneito omikin sen itselleen, joten hänen pienelle kädelleen se oli erittäin sopiva.

Valokuvaus: Sami Pulkkinen photography. Olin erittäin tyytyväinen. Samilla oli ehdottaa yksi loistava kuvauspaikka kaupungin ulkopuolella, mistä saimme upeita kuvia. Ulkopaikkakuntalainen valokuvaaja ei taatusti olisi löytänyt kyseistä paikkaa, joka oli ihan helmi! Hinta-laatusuhde enemmän kuin kohdallaan. Plussaa myös nopeasta vastaamisesta viesteihini.

Bändi: Rockbox. Pieni 3 hengen rockbändi toimi hyvin meidän tarkoitukseen. Soittavat englanninkielistä rockia, suomenkielisiä ei valikoimassa (laulaja /basisti puhuu äidinkielenään ruotsia). Toivoimme biisilistan ulkopuolelta kaksi hidasta tanssia, yhden englanninkielisen ja yhden ruotsinkielisen jotka he soittivat erittäin hyvin. Olivat kuulemma aiemminkin näitä biisejä soittaneet häissä. Mutta heidän varsinainen biisilista sisältä aika vähän hitaita häätanssiksi sopivia kappaleita. Ja saipa enonikin toivomansa valssin, vaikka alunperin olikin tarkoitus että rock-musiikissa pitäydytään. Jälkikäteen tullut kiitosta hyvästä bändistä.

Hotelli: Suosittelen lämpimästi Hotel Kantarellista. Ja oli mahtava idea olla itse 2 yötä hotellissa, jolloin sain rauhallisen startin hääpäivään. Lisäksi sijainti kampaamoon oli hyvä, kun kaikki palvelut oli ihan vieressä. Perjantai-iltana söimme pienellä porukalla hotellin ravintolassa, mikä toimi loistavasti ja sain vähän rentouduttua ennen suurta päivää.

Kuljetukset: Kilpailuitin suurimman osan vaasan bussiyhtiöistä ja parhaimman tarjouksen saimme Tapio Laelta. Lopulta päädyimme pikkubussiin, koska ilmoittautuneiden määrä kuljetuksiin oli oletettua pienempi. Kuljetuksessa mukana olleet vieraat kuitenkin kiittelivät jälkikäteen kuljetuksen helppoudesta, kun ei vieraassa kaupungissa tarvinnut stressata takseista. Lisäksi täytyy kehua vielä paluukuljetuksen joustavuutta.

Kutsut/painotuotteet: Save the Date -kutsut sekä menu/ohjelman teetätin painotalo Prodossa (Palosaari). Erittäin ystävällistä ja nopeaa palvelua. Kutsukortit painatin Weddingpaperdivasilla ja kiitoskortit Tinyprintsillä. Taitavat olla sisaryrityksiä. Weddingpaperdivasista sen verran kommentoin, että kannattaa tilata mallikappale, sillä värit saattavat vaihdella melkoisesti tietokoneen näytöllä.

Muokattu: , käyttäjä: amour-amour

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^^ paljonko tuo domus bothnica maksoi? On kyllä ehkä hienoin paikka vaasassa!

 

Hieman vajaan 1000€

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kokeilepa kysyä pitopalvelua sieltä uimahallin kahvio/ruokala. On kuulemma edukas.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Kysyin niitä, mutta joko niillä oli jo varattu se päivä tai sitten ne olivat lomalla. Joka tapauksessa eivät pystyneet tekemään tarjousta meille.

Nyt meillä on tässä pian meneillään pitopalveluvertailu, että sen jälkeen sitten on catering pois päivän järjestyksestä! Toivottavasti :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me oltiin kans vime tammikuussa tossa vaiheessa pitopalveluiden kanssa, oli täyttä jo muutamilla. Meillä oli Foodz corner, yksi edullisimmmista, ihan ookoo vaihtoehto. Alun kommunikaatio ehkä vähän hataraa, mutta juhlatilanteessa toimi hyvin, ruoka oli hyvää. Ja isoin plussa oli että muutoksia vierasmäärään aka laskuun tehtin vielä hääviikon keskiviikkona. Eli joustavuus iso plussa.

 

Meillä oli vähän vaikeuksia seurata tarjouksia kun ne oli vähän erilaisia. Esim. osaan kuului tarjoilu ja mahdollisesti jotin muutkin, osaan lisättiin kaikki tuollaiset perus hinnan päälle. Tsemppiä, ja suosittelen tekeen varuksia pian..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eikö Vaasassa ole enää yhtään kesämorsianta? :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään