Jump to content
Naimisiin.info

Jupinaketju kosinnanodottelijoille


Illuusian.unelma

Recommended Posts

Ahahahahaaa. Jos minä olen lopettanut miehelle ääneen haaveilemisen, niin miehen suku näyttää pitävän huolen siitä ettei aihe vaan unohdu.

 

Meillä oli tässä sukujuhlat ja muutama miehen sukulainen nimitti minua jo morsiameksi ja toivoi näkevänsä meidät sitten seuraavan kerran meidän häissä. Taitavat sitten odotella jonkin aikaa meidän näkemistä  :girl_haha:

 

Ja mies totesi sitten illalla, että hän huolestuttaa moinen painostus sukulaisilta. Hän kun haluaa tehdä nämä päätökset ihan itse ilman suvun vihjailuja. Ymmärrän kyllä miestäni hyvin. Meidän kummankaan suvulla ei ole asiaa vihjailla meille, miten tässä nyt pitäisi edetä. Se on ihan meidän asiamme. 

 

Tosin en voi kieltääkään, että mieltä lämmitti kuunnella suvun kommentteja. Ja onneksi mieskin otti ne huumorilla  :grin:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 455
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jupinaa jupinaa. Juteltiin äsken yhdestä jutusta jonka mies oli tehnyt ja joka oli mielestäni vähän hölmö, ja kysäisinkin siinä mieheltä että mihin ihmeeseen mä vielä joudun sen kanssa. Vastaus olikin sitten "avioliittoon, avioliittoon". Onkohan se vihdoinkin saanut prosessoitua asiaa päässään eteenpäin? :huh: Mitään en kyllä kommentoinut aiheeseen, koska olisin varmaan vastannut väärin ja se olisi voinut mennä siihen "älä kysele, älä painosta, kosin sitten kun haluan".

Olisinhan tietysti voinut tulkita tuon jutun niin, että mies nyt sanoi haluavansa kanssani naimisiin --> minäkin haluan --> se on sitten siinä, homma on päätetty, ei kun sormuskaupoille. :grin: Mutta ei kai tässä auta kuin odotella. Ärsyttävää vain kun se antaa tuollaisia vihjeitä ja muutenkin esim. saattaa kommentoida asioita, joita haluaa / ei halua meidän häihin jne, mutta silti se ratkaiseva askel antaa odotuttaa itseään. :girl_sigh: Mistäköhän sitä saisi ostettua itselleen lisää malttia ja pitkää pinnaa tähän odotteluun?

Link to comment
Share on other sites

^ täällä ei kyllä olisi malttia "katteettomille lupauksille", joksi tuollaiset kiusaamiset luen. Mutta minäpä en ymmärräkään miesten logiikkaa siinä, että molemmat tahtoo, ja se on kiinni siitä, että toinen ei vain saa aikaiseksi sitä, mitä väittää tahtovansa tehdä. (En nyt muista kuka muu täällä on kertonut miehen kommenteista "sitten meidän häihin tulee sitä ja tätä", mutta näitä kommentteja tarkoitan.) Joka tapauksessa epäreilua, että toinen (mies) voi tipautella ilmoille mitä hyvänsä, ja sitten toisen (naisen) sanoessa jotain samaan tyyliin tai muuten vain aiheesta, se on ahdistelua ja painostusta. Ei voi jymmärtää. Onko kummakaan, jos toisella pyörii asia mielessä tuollaisten kommenttien sateessa. Onko tuo sitten joku miehen kypsymiseen kuuluva vaihe, että pitää heittä läppää/kokeilla, mitä tuntuu sanoa...? Voi kun meillä olisi täällä joku mies(parka :D) vastaamassa näihin kysymyksiin :D

 

Vertauskuvaa on vaikea antaa, mutta mieleen tulee kommentit "joo maksan lainan sulle takaisin huomenna/ens viikolla/mahd. pian" tai kaupanteossa ostaja myyjälle "juu ostan tän asunnon" ja sitten ei allekirjoita papereita.. Itsellä ei tällä hetkellä ole mitään jupistavaa, suututtaa vaan, kun menin eilen lukemaan sitä yhtä ketjua.. Suomen kielestä en nyt keksinyt oikeaa sanaa ko "jekutukselle", joka ärsyttää. Englannista löytyy kuitenkin hyvä verbi, to string along - To keep somebody falsely believing that one has certain intentions.

Link to comment
Share on other sites

Joo, onhan tuo toisaalta kyllä rasittavaa, antaa ymmärtää muttei kuitenkaan ymmärrä tehdä asialle mitään! Mutta yritän suhtautua tähän maltilla ja positiivisesti. :) Vaikka sitten käynkin täällä itsekseni jupisemassa. :grin: Mies on kyllä siinä ihan oikeassa kun on joskus sanonut että eihän se kihlaus tätä meidän arkea tästä mihinkään muuttaisi, mekin ollaan jo kuutisen vuotta pidetty yhtä, ja samanlaista se arki olisi kosinnan jälkeenkin. Olosuhteiden pakosta (lähinnä minun opiskelut) häitä ei kuitenkaan voida ajatella aikaisintaan kuin ehkä akselille 2016 - 2017, joten ei niitä hääsuunnittelujakaan päästä polkaisemaan käyntiin vielä vuosiin.

 

Mutta mutta. Mua ei kyllä haittaisi yhtään olla kihloissa useampaakaan vuotta. Mies on ilmeisesti enemmän sitä kastia, jonka mielestä kihlauksen sopiva kesto on vuosi tai korkeintaan pari, mutta minusta se ei kyllä ole niin ehdotonta. Vaikka mulla joka tapauksessa on varma olo tästä meidän suhteesta, tiedän nyt jo että haluan olla tuon karvanaaman rinnalla nyt ja aina, niin kyllähän se kihlaus toisi kuitenkin jotenkin vielä paremman fiiliksen tästä. Sellaisen, että nyt se on koko maailmalle kuulutettu, että me halutaan pitää yhtä aina.

Link to comment
Share on other sites

Onneksi olkoon Othilia:girl_in_love:

 

Kosiko mies vai mentiinkö sormuskauppaan tekstarikosinnan jälkeen? Etkös miestäsi niin kosinut?  :)  Ainakin mitä muistelin takaperin  :D

Link to comment
Share on other sites

Pitkäänoli hiljasta tän mun "kosinnan" jälkeen, mutta viikonloppuna asiasta käytiin keskustelua, joka johti siihen, että romanttisesti keskellä arkitouhujen mies esitti kysymyksen :D Sormukset joudutaan tilaamaan tilaustyönä kun tietynlaiset halutaan. "väliaikaissormuksella" mennään siihen asti.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos onnitteluista ja paljon tsempityksiä muille odottajille!  :girl_smile:

 

Täytyy sanoa, että itsellä loppujen lopuksi odotusaika oli lyhyempi kuin ikinä uskoin. Avain sanoiksi sanoisin keskustelut ja yhteiset tulevaisuuden suunnitelmat.

Link to comment
Share on other sites

Anteeksi nyt, mutta.

 

Miksi ihmeessä ette kosi itse miestänne? Niin minä ainakin tein. Ei missään vaiheessa tullut itselleni mieleenkään, että miehen pitäisi olla se joka kymyksen esittää. Nyt eletään 2010-lukua, herrajumala.

 

 

Parin viikon päästä naimisiin  :give_heart:

Link to comment
Share on other sites

Anteeksi nyt, mutta.

 

Miksi ihmeessä ette kosi itse miestänne? Niin minä ainakin tein. Ei missään vaiheessa tullut itselleni mieleenkään, että miehen pitäisi olla se joka kymyksen esittää. Nyt eletään 2010-lukua, herrajumala.

 

 

Parin viikon päästä naimisiin  :give_heart:

Onnea Hennarok!

 

Niin moni täällä on tehnytkin (kosinut miestä) mutta saanut 'rukkaset'.

Sen jälkeen asiasta ei ole saanut miehelle puhua koska se on ollut 'painostamista', eli

tähän ongelmaan ei ole vuosiluku auttanut  :girl_haha:

(monet tämän ketjun kirjoittajista ovat kirjoittaneet myös tuonne 'kosinnan odottelu ll'-ketjuun)

Link to comment
Share on other sites

Onnea Hennarok  :)

 

Itse kosisin miestäni, jos hän ei olisi niin suoraan ilmoittanut hoitavansa sen puolen. Tosin jos sitä kosintaa joudun tässä monta vuotta vielä odottamaan, hoidan sen homman ihan itse alta pois.

 

Kuten Some.Day tuossa jo sanoikin, niin moni on varmasti kosinut, mutta mies ei ole ollut valmis. Moni (itse mukaan lukien) on myös varmasti keskustellut nämä asiat miestensä kanssa läpikotaisin. Ei kai sitä kosimisesta muuten niin haaveltaisi, jos ei olisi täysin varmaa, että se kosinta ja loppuelämä yhdessä ovat varmoja asioita. Sitä kosinnan odottelun turhautumista nostaa se, että monilla miehet kauniista puheista huolimatta lykkäävät tekoihin tarttumista hamaan tulevaisuuteen. Ja vaikka nainen kosisikin, niin sekään ei auta. Vaan kauniit puheet ja lupaukset jatkuvat. Ja sen takia täällä on kasa turhautuneita naisia. :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

Okei, ymmärrän. Ketjun nimi ja muutamat tekstit, mitä luin antoivat sen käsityksen, että odottelette kuin kuuta nousevaa miehen polvistumista, koska eihän naisen ole soveliasta kosia :D 

Meillä meni näinkin romanttisesti että kotitöiden lomassa kysäisin mieheltä: "Tuletko mun aviomieheksi?" Hän totesi: "Ootko nyt tosissas?" Sanoin olevani. Hyppäsi kaulaani ja huusi "TODELLAKIN TULEN!!" :D Yhdessä oltiin oltu puoli vuotta. Nyt 1,5 vuotta takana kun häät lähestyvät.

 

Tsemppiä kaikille, eiköhän ne miehenne jossain vaiheessa lämpene ajatukselle avioliitosta, mikäli niin on Teidän kohdallanne tarkoitettu :)

Link to comment
Share on other sites

Anteeksi nyt, mutta.

 

Miksi ihmeessä ette kosi itse miestänne? Niin minä ainakin tein. Ei missään vaiheessa tullut itselleni mieleenkään, että miehen pitäisi olla se joka kymyksen esittää. Nyt eletään 2010-lukua, herrajumala.

 

Parin viikon päästä naimisiin  :give_heart:

Juu minäkin nyt vielä vastailen, vaikka tällä muutkin jo asian selvittäneet :) etanatar varsinkin vastasi hyvin "minun puolestani" :)

Eli meillä on mies sanonut täysin selvästi, että haluaa kosia. piste. 

Link to comment
Share on other sites

Onnea Othilia!

 

Entisenä jupisijana uskallan tässä ketjussa sen verran avautua omista kuulumisista, että meillä suunnitellaan nyt häitä kovaa vauhtia. Kovin pienessä mittakaavassa tosin, sillä maistraattivihkiminen ja kahvittelutilaisuus sen jälkeen, noin 15 hengen voimin, ei kovin paljon suunnittelua edes tarvitse. Mutta loppupeleissä meillä siis asiat etenivät kovin vauhdikkaasti, kun viimein alkoivat edetä. Eli sellainen viiden kuukauden kihlausaika meille sitten näyttäisi tulevan.  :give_heart:

Link to comment
Share on other sites

^Maistraattiaika on vielä lyömättä lukkoon, mutta heinäkuulle suuren päivän olisi tarkoitus osua. Sormukset ja puku on tilattu, esteidentutkintapyyntö käytiin tekemässä eilen. Parhaillaan lähettelen tarjouspyyntöjä sinne sun tänne. On tämä jännää ja ihanaa! :-X

 

Ja en hylkää, olen koko ajan seuraillut täällä taka-alalla, en vain kehtaa enää joka soppaan lusikkaani työntää.  :grin:

Link to comment
Share on other sites

On varmasti jännä ja ihanaa  :give_heart:

Alan jo jännätä teidän puolesta kun SE päivä on teillä jo ensikuussa!

 

Meilläkin ollaan JO edistytty siihen pisteeseen että katsellaan vihkisormuksia (molemmat)  :girl_haha:

Päivää (tai edes vuotta) ei ole tiedossa mutta sanoin itsekkin että olisi kiva hieman jakaa näitä kustannuksia

pidemmälle ajalle, niin ei kaikki tulisi yhtenä könttänä. Sormukset nyt on sellaisia että ne ei mene 'pilalle'

vaikka ne 'odottaa' hieman pidempää  :D

 

Elä ole taka-alalla. Mukavaa kun on keskustelua, ja sinä varmasti myös ymmärrät tämän meidän jupisioiden 'tuskan'  :D

Link to comment
Share on other sites

Onnea Othilia!

Meilläkin on kyllä jonkinmoiset hääsuunnitelmat käynnissä, vaikka vuotta ei olla sovittu. Joku lauantai kesäkuun alussa max viiden vuoden päässä.

Ollaan tehty vieraslistaa, että sais jotain budjettia väsättyä. Sekin vaikuttaa siihen kauanko pitää säästää.

Sovittiin että pidetään kahdet juhlat, ekat on varsinaiset täällä missä asutaan ja toiset viikko sen jälkeen miehen kotipaikkakunnalla, toisella puolen Suomea.

Teeman oon ilmoittanut ja katsellu vähän pukuja ja sormuksia sillä silmällä.

Link to comment
Share on other sites

Tämä aamu on mennyt hääblogeja selaillessa. En kyllä ymmärrä miksi tieten tahtoen nostatan itselleni aviofiilinkejä vain päätyäkseni taas hokemaan itsekseni "älä odota kosintaa, älä odota kosintaa, älä odota sitä helkkarin kosintaa!"

 

No, mies ei ole yhtään helpottanut oloani. Pari viikkoa takaperin eräällä pitkällä automatkalla puhuttiin pitkään "sitten kun me mennään naimisiin niin meidän häissä..." - teemalla. Ja sen jälkeen mies on heitellyt juttuja jotka voisi jollain vainoharhaisuudella tulkita vihjailuiksi, mutta terve järki sanoo että ei se nyt mistään naimahommista puhu, kunhan vaan heittelee vitsejä mistäsattuu.

 

Yksi asia mitä olen pohtinut, ja mistä ajattelin kysäistä täältä että tietääkö kukaan miten KELA:n opintotuet menevät avioparin kohdalla jotka asuvat eri paikkakunnilla? Otetaanko puolison tulot huomioon opiskelevan tukien suhteen mikäli toinen opiskelee toisella paikkakunnalla ja hällä on siellä opiskelija-asunto? Yritin googlettaa, ja etsiä kelan sivuiltakin vastausta mutta kaikkialta tulee ristiriitaista tietoa ja nekin vain tapauksissa joissa aviopari asuu samassa osoitteessa toisen ollessa opiskelija.

 

EDIT: Ahaa nyt löysinkin Kelan sivuilta luettelon etuuksista joihin avioliitto vaikuttaa, eikä opintorahaa tai asumislisää mainita. Eli naimisiinmenolla ja puolison tuloilla ei ole vaikutusta opintotukeen?

Muokattu: , käyttäjä: Puff
Link to comment
Share on other sites

Puff mielestäni puolison tuloilla ei pitäisi olla enää mitään merkitystä opintotukeen eikä asumislisään. Mielestäni sama pykälä on tulossa koskemaan myös työttömyystukea. Mikä on ihan kiva, että Kela hiljalleen herää tähän nykypäivään, jossa puolisolla ei ole velvollisuutta elättää toista. Mutta Kelalta voi ihan sähköpostitsekin kysellä asiaa. Joskus lähetin heille jonkun kysymyksen opintotukeen liittyen ja suhteellisen nopeasti tuli asiallinen vastaus. Tai ainakin muutama vuosi sitten homma toimi niin  :grin:

 

Mulla mies kanssa heittelee välillä tuollaisia ihan ihmeellisiä heittoja kihloista jne. Sukulaisten vihjailut saivat miehessä aikaiseksi huolestuneen pohdinnan, että pitääkö hänen tehdä asialle jotain... *syvä huokaus*

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...