Guest Cardia

Kuvia kiitoskorteista

65 posts in this topic

Häiden jälkeen tulee aika jolloin pitäisi miettiä kiitoskortteja.

Olisi kiva tietää erilaisia vaihtoehtoja. Joten kerätään tänne kuvia kiitoskorteista.

Tässä pari vaihtoehtoa joita harkitsen. Taitavat oikeasti olla kutsuja, mutta sopisivat kiitoskorteiksikin.

Valokuvaajan koevedoista ei löytynyt mieleistä kuvaa, mutta onneksi ystäväpiirissä monella on silmää kuvaamiselle, joten ystävien kuvista muodostui meidän kiitoskortti. Yhtä en osannut valita, joten kuvia tuli kaksi

Roosa kansi on metallinhohtoinen ja kortin koko on A5. Kuvat on tulostettu valokuvapaperille itse.

kiitos01.gif    

kiitos02.gif

Mitä tekstiä sulla on tossa viereisellä sivulla? Ei tarvii sanasta sanaan, kuhan noin niinku vähän sinne päin.

Ihana muuten toi kirkostatulokuva!

Mitä tekstiä sulla on tossa viereisellä sivulla? Ei tarvii sanasta sanaan, kuhan noin niinku vähän sinne päin.

Ihana muuten toi kirkostatulokuva!

Kirkostatulokuva on kyllä aivan ihana, jopa lentävät riisitkin näkyy

Teksti on täältä naikkareista löytämäni ja itseni hieman muokkaama (kortti ja teksti vapaasti kopioitavissa). Emme allekirjoittaneet kortteja vaan tekstin alla oli kaunokirjoitusfontilla tulostettuna meidän nimet sukunimineen.

Käsi kädessä, sydän sydämessä. Alkaa nyt elämässämme uusi matka. Se matka kulkee läpi vihreiden metsien, halki auringossa kimmeltävien merien, yli tummien vuorien ja poikki lainehtivien peltojen. Ja vaikka se matka on pitkä, eikä sillä loppua näy, on se matka hyvä taittaa, kun rinnalla on se ystävistä kaikkein uskollisin ja rakkain, se elämän tärkein ihminen.

Tällä matkalla elämään ja ikuiseen rakkauteen, eivät polkuja peitä ainostaan ruusujen pehmeät terälehdet, vaan joskus voi tie olla sateesta märkä tai lumesta liukas. Ojennamme silloin toisellemme käden ja pidämme tiukasti kiinni.

Tällä matkalla ei ehkä aina ole polku tasainen. Olkoon este sitten polulle kaatunut puu, pimeääkin pimeämpi korpi tai virrassa pauhaava vesi, voi kahden kulkiessa rakkaus sen aina voittaa; nostaa puun syrjään, löytää eksymättä reittinsä pimeyden läpi tai kohota vahvoille siivilleen taivaan sineen jättäen taakseen kosken pyörteet ja karikot. Rakkaus löytää aina tiensä perille,  

rakkaus on kartta onnelliseen elämään.

Kauneimmin kiitämme teitä Ystävät, teitte päivästämme ihanimman ja muistoistamme mieleenpainuvimmat.

Teksti on vapaasti kopiotavissa, itsekin olen sen tosiaan jostain kopioinut ja muokannut meille sopivaksi  :)

En halunnut ihan perinteistä kiitoskorttia  :)

Meidän oma aikalailla perinteinen kiitoskortti

kiitoskortti1.jpg

Kortti avattuna.

kiitoskortti2.jpg

Kiitoskortin kannen kuva, joka on samantyylinen kuin kutsukortinkin kuva.

Vertailun vuoksi vielä kuva kutsukortista:

kutsu_valmis1.jpg

Molemmat on siis tehty lilasta paperista (kutsun kuvassa värit ovat aika killissä), jonka sisällä on pala vaaleampaa kuultopaperia. Kiitoskortissa kuultopaperille on kirjoitettu kiitoslause ja allekirjoitamme siihen nimemme.

Vihreä nauha oli kutsuissa kutsun ympärillä, mutta kiitoskorteissa se pitää papereita yhdessä.

Elwing, kuinka olette toteuttaneet nuo mustavalkopiirrokset? Käsin vain kuvankäsittelyohjelman avulla? Olen miettinyt samaa ideaa, toteuttamisen suhteen olen vielä vaan hieman epävarma

anemone_: ei todellakaan käsin  ;D eli siis juuri kuvankäsittelyohjelmalla (Photoshop).

Meiltä lähti viime viikolla tällaiset kiitoskortit, kuvat tahallaan tärähtäneitä

Samat materiaalit, värit ja sydämet kuin kutsuissa, sisällä kaksi kuvaa, sisä- ja ulkokuva. Takakannessa jälleen hääsivujemme nettiosoite.

etu.jpg   taka.jpg

No niin, kanna minäkin korteni kekoon tuoreena rouvana, tässä kiitoskorttiVEDOS.

Kiitoskorttimme noudattaa tuota kartta-teemaa, joka on ollut joka lähetyksessä

KIITOSKORTTI_EHD__sens.JPG

Jouluna lähettämiemme  STD-korttien taustalla oli merikarttaa Hebriidien mereltä, joissa lupauduimme toisillemme,

Kutsukorttien kuvapuolella oli karttana vanha merenmittauskartta Suomelinnasta/Helsingin edustasta, ja nyt

Kiitoskorttien taustalla on navigointikarttaa Lissabonin edustalta, kortit kertonevat, minne päin purjehdimme häämatkalla

Kiitoskorttien mukana lähetämme sinisen kirjeen, jossa kerromme kauniista päivästämme sekä lähitulevaisuuden suunnitelmistamme sekä ilmoitamme nettialbumin osoitteen. Lisäksi vanhuksille lähetämme valokuvia samassa kuoressa, muut osannevat ladata kuvat nettialbumista ;D

Tässä meidän kiitoskorttimme.

d820c232.jpg

ad96c25f.jpg

Teen nämä vielä suomeksi suomalaisille.

Ja sitten announcement niille joille haluamme ilmoittaa naimisiinmenostamme.

8dff05eb.jpg

Tässä muutamia netistä kopsattuja:

picture%20-%20wedding%20thank%20you%20card.jpg

ThankYou2SM.jpg

ThankYou1SM.jpg

minä väkersin tälläiset. lähetimme jokaiselle useamman kuvan ja joillekin lähemmille vierailla aika ison nipunkin kerralla. kirjoitin käsin itse korttiosan ja se laitettiin kuvanipun pohjalle. sitten koko nippu laitettiin yhteen tuollaisella kartongista leikatulla rinkulalla, johon olin liimaillut nuo sydämet. helppoa. isoin homma oli korttien kirjoittamisessa.

kiitoskortti1.JPG     kiitoskortti3.JPG

kiitoskortti2.JPG

Olisin kiinnostunut mitä sulla lukee tuossa kortissa... Jaatko sen meidän kanssa, vai onko henk.kohtasta..?

korteissa lukee näin:

Ei se, miltä me näytämme,

eikä se, mitä me aikaan saamme,

merkitse mitään sen rinnalla,

mitä me olemme

toinen toisellemme.

lämmin kiitos muistamisestä hääpäivänämme!

[email protected]: saanko lainata kaunista tekstiäsi?

toki, teksti ei siis ole itse kirjoittamani, vaan pätkä jostain runosta, jonka kirjoittajaa en kyllä enää muista

Mun kaaso sai mielestäni ihan huippu idean kiitos korttien suhteen. Ku meidän häät kuvataan videolle ja siitä editoidaan DVD, niin laitamme jokaiseen kiitoskorttiin DVD:n häistämme. Kortin kanteen meidän kuva ja sisälle kiitosteksti ja DVD.  

Mun kaaso sai mielestäni ihan huippu idean kiitos korttien suhteen. Ku meidän häät kuvataan videolle ja siitä editoidaan DVD, niin laitamme jokaiseen kiitoskorttiin DVD:n häistämme. Kortin kanteen meidän kuva ja sisälle kiitosteksti ja DVD.

Saako udella kuinka isot häät teille tulee? Eli kuinka monta DVD:tä saatte väkertää? Mun mielestä aivan loistava idea! Kyseinen homma on itselle tuttua puuhaa. Olen editoinut paljon mitä olen kuvannut ja koonnut levyjä (perheestä, harrastuksista...).  Ne on kyllä mahtavia muistoja! Mut aikamoinen homma siinä on...  

Meille tulee 80-100 vierasta, eli 40-50 pariskuntaa.

Ei me sitä hommaa ite tehä...

Oletteko kirjoittaneet Kiittäen-sanan alle aina omat nimenne käsin? Olen katsellut saamiani kiitoskortteja ja niissä on vähän erilaisia käytäntöjä. Aika harvassa valokuvaamon kiitoskortissa on nimet. Olen tehnyt kortit siten, että oikealla on kuva ja vasemmalla Kiittäen-tarra, tuleekahan siitä suttuisen näköinen jos siihen vetää nimmarit? Tai toisaalta onko se jotenkin persoonaton jos siinä ei ole meidän nimiä?

Jos on kaksiosainen avattava kortti, niin miten se on yleensä kuulunut asetella?

Esim. päällimmäiselle sivulle "Kiitos" ja kenties joku koriste; sisäaukeamalle vasemmalle sivulle teksti ja allekirjoitukset ja oikealle valokuva. Onko muita mahdollisia tai suositeltavia asettelutapoja?