turquoise Kirjoitettu May 6, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu May 6, 2011 Iltapalan aikaanhan noihin purkkeihin voi laittaa vaikka haarukat ja veitset Meillä iltapala varmaan syödään ulkona jos säät sallii, kun tarkotus grillata salaatin ja juustopöydän lisäksi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tihu Kirjoitettu May 12, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu May 12, 2011 Minä oon säästänyt noita pienikokoisia pilttipurkkeja karkkibuffaan. Koristellaan ne jollain nauhalla tms. ja laitetaan isoon koriin karkkien viereen josta vieraat saa noukkia itsellensä purkin ja täyttää sen karkeilla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susuna Kirjoitettu April 23, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu April 23, 2012 Meillä on hääkarkit myös pilttipurkeissa. Olen kerännyt vain nimenomaan Piltti-merkin purkkeja kun niissä on yksinkertainen puna-valkoruutuinen kansi ilman taksitiä/kuvia. Purkkiin tulee sisälle suklaapalloja, kansi päälle ja kannen päälle pyöreä kangastilkku ohuella nyörillä kiinni (niinkuin ennen vanhaan hillopurkeissa) ja purkin ympärille kapea vyöte helmiäispaperista jossa lukee nimet ja päivämäärä. Tosi nopea tehdä ja tarvikekustannukset pienet. Karkkia vaan menee melkosen paljon jos laittaa purkit täyteen... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pampuliina Kirjoitettu April 26, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu April 26, 2012 (muokattu) Meillä pilttipurkit hääkarkkikippoina Kannet päällystin kankaalla, ja sidoin ympärille juuttinarua. Kankaaseen painatin perunaleimasimella meidän nimikirjaimet. Purkkien kylkeen tulostin sellaisen "lemmenkarkki"-lurituksen.Edit. Oho, ylläolevalla näköjään sama idea Muokattu: April 26, 2012, käyttäjä: pampuliina Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rouva2013 Kirjoitettu April 15, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu April 15, 2013 Sain tutulta hänen häistään jääneitä pilttipurkkeja. Purkit ovat liloja ja minä haluaisin maalata ne punaisiksi.Millä maalilla se parhaiten onnistuisi? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ellustiina Kirjoitettu May 10, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu May 10, 2013 Oon kans miettiny tota hilloa purkkeihin.. Mahtaako säilyä hyvänä ku on koko päivän lämpimässä (kesähäät)? Karkkeja kans aattelin sisälle mut niitä tosiaan menis aika paljon ja ku vieraita on paljon.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pitsiprinsessa Kirjoitettu September 24, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu September 24, 2013 Pilttipurkeista saa ihania pieniä maljakoita tai vaikka niitä tuikku kippojakin, kunhan "katkaisee" niistä sen kierrekorkkia varten kavennetun kaulan pois (jostain olen lukenut että nylon langalla ja kynsilakanpoistoaineella pitäis onnistua lasin katkominen, reunasta tosin ei välttisti tule täysin suora)Kippojen pintaahan voi koristella vaikka erivärisillä hileillä ja erikeepperillä tai laittaa vähän pitsiä tai perunasäkkikangasta ja koristeeksi teemaväreihin sopiva rusetti Meille on suunniteltu hääpaikalle vievät ohjelkyltit tehtävän heinäseipäistä ja wanhoista lankuista, niiden alalaitaan meinaan virittää rautalangan pätkän päähän roikkumaan keskikokoisen pilttipurkin johon poimin muutaman luonnonkukan. simppeliä, mut söpöä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
iippa80 Kirjoitettu October 18, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu October 18, 2013 Pilttipurkkeihin voisi laittaa sisälle hääkarkkien sijasta myös vaikka irtoteetä, makukahvia (vai meneekö huonoksi?), "hääsokeria" jossa sokerin seassa pieniä sokerisydämiä. Kevät/kesähäissä purkkiin voisi kylvää vehnänorasta / chilintaimen / auringonkukan / minkä tahansa muun kasvin. Mukaan sitten hoito-ohje ja tietty mikä kasvi on kyseessä. Isompia purkkeja voisi käyttää maljakkona akvaario / tms kasveille, jotka kestävät olla kokonaan upotettuna veteen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mewwi Kirjoitettu October 20, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu October 20, 2013 Pilttipurkkeihin kaakaon ainekset, kun talvikin on tulossa Hieman kaakaojauhetta, sulkaaraastetta(?) ja päälle vaahtokarkkeja. Voi sitä juodessa miettiä menneitä juhlia Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kukkamaaria2014 Kirjoitettu October 27, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu October 27, 2013 Aivan mahtavia ideoita ! Vielä meille sopiva idea on kuitenkin hakusessa. Tarkoituksena olisi siis laittaa vieraiden lahjat pilttipurkkeihin. Meille tulee karkkibuffet, joten karkkeja ei mielestäni voi käyttää enää tässä tarkoituksessa.. Tuleeko kenelläkään mieleen mitään kesähäihin sopivaa ideaa ? Tuikut ja kaakao sopivat mielestäni paremmin syys- tai talvihäihin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
geathe Kirjoitettu November 25, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu November 25, 2013 Pilttipurkkeihin kaakaon ainekset, kun talvikin on tulossa Hieman kaakaojauhetta, sulkaaraastetta(?) ja päälle vaahtokarkkeja. Voi sitä juodessa miettiä menneitä juhlia Oi, kun kiva idea! Jollei ois niin isoja häitä tulossa niin toteuttaisin aivan varmasti! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kinuskimansikka Kirjoitettu February 13, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu February 13, 2014 Kertokaapas että olisiko ihan kamalan tyhmä idea koristella pilttipurkit (pitsi ympäri) ja käyttää niitä laseina aveceille? Meillä nimittäin on semmonen tilanne että hääpaikassa on kaikki muut astiat paitsi ne avec lasit ja vuokralasien hankkiminen tuntuu tosi hankalalta (ja suhteettoman kalliilta). Muovilasit on tosi tylsät, mietin että nää olis vähän hauskemmat edes vaikkakin tietty tosi ghetto style - mutta se ei sinällään meidän häissä haittaa. Itse en väkeviä juo joten kertokaapas että tuntuisiko ylitsepääsemättömän dorkalta jos joutuisit juomaan konjakkia/baileysia/jallua pilttipurkista? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tipsis Kirjoitettu February 13, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu February 13, 2014 ^ Minulla kovana Baileys-fanina tuli ekana mieleen, että saakohan sen pilttipurkin "suuosan" kapenevan muodon ja kierteiden takia joka tipan sieltä purkista suuhun Ja sitten mietin sitä konjakkia.. itse en sitä juo, mutta eikö ne konjakkilasit ole juuri maun takia tehty sellaisiksi suipoiksi (kapenee ylöspäin)? Että toimiiko tuo pillipurkin muoto ihan samoin Ja kolmannekseen mietin sitä pilttipurkin tilavuutta, eikös ne ole jotain 2 dl? Siinä voi 4 cl näyttää hassulta (tai tietysti, jos aveccia tarjoillaan desi niin onhan se kätevää kaataa kerralla ). Loppujen lopuksi tulin siihen tulokseen, että ei olisi ylitsepääsemätöntä juoda, mutta itse tarjoilisin muovisista snapsilaseista. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kinuskimansikka Kirjoitettu February 13, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu February 13, 2014 Mutta onhan aveclasit yleensäkin tosi isoja, niitähän on tarkoituskin olla pieni liru vaan siellä pohjalla. Siis jos mietit vaikka viskilaseja tai konjakkilaseja. Ei mulle mieleenkään tullu snapsilasit, jos muovisia ostetaan niin varmaan sellasia parin desin kirkkaita "laseja". Eli koon puolesta ei ole eroa mun mielestä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tipsis Kirjoitettu February 13, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu February 13, 2014 ^ juu, aivan! Snapsilaseissa ajattelin vain sitä Baileyssiä Konjakkilasit tietysti asia erikseen, edelleenkin kuvittelen, että se konjakkilasi on syystä tietynlainen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kinuskimansikka Kirjoitettu February 13, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu February 13, 2014 (muokattu) Sä vaan haluut sen Baileysin snapsilasiin että saat nuoltua sen puhtaaks Edit: tuo oli siis ihan läpäksi tarkoitettu - en usko että olet oikeasti pelottava kermalikööriaddikti. Muokattu: February 13, 2014, käyttäjä: kinuskimansikka Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tipsis Kirjoitettu February 13, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu February 13, 2014 Heh, paljon mahdollista Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansQ Kirjoitettu February 13, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu February 13, 2014 Itse tarjoaisin mieluummin muovimukista. Mikäs siinä jos kivasti saat ne koristeltua, ainakin olisi omaperäiset lasit Mielestäni kuulostaa kuitenkin aika hassulta, ja niistä ei tosiaan taida saada sitä juomaa viimeistä pisaraa myöten juotua. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
GinnyG Kirjoitettu February 14, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu February 14, 2014 Aivan mahtavia ideoita ! Vielä meille sopiva idea on kuitenkin hakusessa. Tarkoituksena olisi siis laittaa vieraiden lahjat pilttipurkkeihin. Meille tulee karkkibuffet, joten karkkeja ei mielestäni voi käyttää enää tässä tarkoituksessa.. Tuleeko kenelläkään mieleen mitään kesähäihin sopivaa ideaa ? Tuikut ja kaakao sopivat mielestäni paremmin syys- tai talvihäihin. saisko esim kuivatuista appelsiineista tai muista kuiva-aineista jonkinlaisen pohjan boolille?Lisää vain lantrinki ja halutessasi alkoholi.kinuskimansikka;Mä tykkäisin pilttipurkkilasiajatuksesta! yks meidän lähellä oleva "trendikäs" baari tarjoilee muuten drinkkejäkin sen tapaisista astioista.terv. pelottava kermalikööriaddikti Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kinuskimansikka Kirjoitettu February 14, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu February 14, 2014 No siis meille tulee nyt sitten laseiksi pilttipurkit. Miksi? Koska tämä oli ENSIMMÄINEN hääidea josta sulho oli välittömästi aivan suunnattoman innoissaan Ei saa kuulemma koristella lainkaan, pitää olla raffisti ihan pelkiltään. Millasen miehen kanssa mä olen menossa naimisiin kun tämä oli se idea mistä se oikeesti innostu Sano vielä että hän haluaa juoda purkista koko illan. Siihen en lähtenyt, viinilasit saa kyllä luvan olla ihan perinteiset!Ei muuta kun pilttipurkkeja metsästämään.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
BusinessAngel Kirjoitettu February 18, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu February 18, 2014 Meillä tulee "hääkarkit" Piltti-purkkeihin. Hääkarkkina meillä on siis omenahilloa, kun meille tulee muutenki jo karkkibuffa. Onhan tosta purkkien keräämisestä jonkun verran vaivaa, mutta rahaa säästyy, kun ei tarvitse ostaa mitään pieniä purkkeja erikseen. Kavereilta saa purkkeja. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
elona Kirjoitettu May 20, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu May 20, 2014 Pilttipurkeista saa ihania pieniä maljakoita tai vaikka niitä tuikku kippojakin, kunhan "katkaisee" niistä sen kierrekorkkia varten kavennetun kaulan pois (jostain olen lukenut että nylon langalla ja kynsilakanpoistoaineella pitäis onnistua lasin katkominen, reunasta tosin ei välttisti tule täysin suora)Kippojen pintaahan voi koristella vaikka erivärisillä hileillä ja erikeepperillä tai laittaa vähän pitsiä tai perunasäkkikangasta ja koristeeksi teemaväreihin sopiva rusetti Meille on suunniteltu hääpaikalle vievät ohjelkyltit tehtävän heinäseipäistä ja wanhoista lankuista, niiden alalaitaan meinaan virittää rautalangan pätkän päähän roikkumaan keskikokoisen pilttipurkin johon poimin muutaman luonnonkukan. simppeliä, mut söpöä Aivan ihana idea nuo kyltit! Meille on tulossa myös vanhoista heinäseipäistä ja lankuista kyltit niin tämä kävisi niihin loistavasti. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanna93 Kirjoitettu November 9, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu November 9, 2014 Isoista pilttipurkeista tulee meille maljakot, vähän koristellaan juuttinarulla ja harsokukkaa vaan. Simppeliä, mutta nättiä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanguis Kirjoitettu January 15, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu January 15, 2015 Tein erikokoisista pilltipurkeista vaaseja. Pöydän keskellä oli viinipullosta tehty pitsillä ja juuttinarulla koristeltu isompi "vaasi" ja sen vierellä näitä pieniä vaaseja. Olivat todella näyttäviä ja sain edullisesti kukatkin, kun eivät olleet niin suuria määriä. Vieraatkin kiittelivät, kun ei ollut liian korkeita kukka-asetelmia keskellä pöytää peittämässä vastapään kasvoja Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanna93 Kirjoitettu January 19, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu January 19, 2015 Meille tulee isommista pilttipurkeista koristeltuina maljakoita. Lisäksi maljakoina mm. suolakurkkupurkkeja, happy joe -pulloja, lasisia hillopurkkeja yms. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts