Guest Myrttinä(Guest)

Kun ei ole ketään kaasoksi :'(

106 viestiä aiheessa

:'( Voi nyyh.. Häitä suunnittelemme, mutta kun olen kaikille se toiseksi/ kolmanneksi  paras kaveri... Entinen paras kaveri on lähes katkaissut välit eikä ilmeisesti välitä minusta enää kun pyysi vauvalleenkin kummiksi 4 uutta kaveriaan. Toinen hyvä kaverini menee ennen meitä naimisiin ja pyysi kaasokseen omaa lapsuusaikaista bestistään...

Suru viiltää rintaa  :'( Kunpa olisi sisko tai joku muu läheinen nainen, mutta kun ei... Mies on läheisin minulle. Suru on kova ja mietin, mikä minussa on vikana... Ei taida muilla olla tälläisiä ongelmia  :'(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei sinussa ole mitään vikaa. :) Mulla vähän samanlainen tilanne, että mulla ei ole mitään bestistä ja siksi on kovin vaikeaa valita kaasoa itselle. Mutta olen päättänyt ,että jos mikään ei tunnu hyvältä idealta niin olen ilman kaasoa. Niinkin pärjää. Oiskohan sulla jotain kaveria jonka kanssa voisit hössötellä häistä? JOs ei ole niin täällä naikkareissa saa aina hössötyskaveria ja tukijoita. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mullekaan ei tule kaasoa. Ystäviä kyllä on, mutta kukaan ei ole "ylitse muiden". Siskoja ei ole. Asia ei ole itseäni vaivannut, koska en olisi kaasoa halunnutkaan. Haittaako se jos pyytäisit kaasoksi jotain ystävääsi, eihän sen tarvitse olla "bestis" (näin aikuisiällä etenkään)? Tärkeitä pointteja ovat myös luotettavuus ja halu olla apuna. Jos joku kaverisi nämä kriteerit täyttää, eikö hän voisi aivan hyvin toimia kaasona? Muista, ettei vika ole sinussa. Onnea hääsuunnitteluun  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mutta voithan silti pyytää, jotain kaveriasi kaasoksi, vaikka et itse heille olisikaan se paras kaveri.

Kun sanoit, että toinen kavereistasi on pyytänyt omaksi kaasokseen jotain toista kuin sinua.. Eihän se estä sinua pyytämästä häntä silti omaksi kaasoksesi! Itsekään en ole oman kaasoni häissä kaasona, mutta ei se mitään meinaa. Hän on silti minulle hyvä ystävä. Ei kaasous ole sellaista, että jos joku ei pyydä sinua kaasoksi, et voi itse häntä pyytää.

Mutta jos sinusta tuntuu, että kaverisi eivät ole sinulle tarpeeksi läheisiä kaasoiksi, ole ilman kaasoa. Ja kuten keijuneiti sanoi, täältä löytyy kyllä hössytyskavereita riittämiin! Toivottavasti löydät ratkaisun asiaan ja vieläpä sellaisen joka tuntuu sinusta hyvältä. Tsemppiä! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta kaasoksi ei tarvitse pyytää parasta ja läheisintä kaveria. Minulla oli kaksi kaasoa, toinen siskoni, joka on kyllä läheisin ystäväni, mutta toiseksi kaasoksi pyysin vain noin kuukautta ennen häitä miehen kaverin tyttöystävää, kun toinen ystäväni, joka oli jo lupautunut kaasoksi, ei tehnyt asian eteen mitään ja loppujen lopuksi ei tullut häihinkään.  :-?

Olin tyytyväinen valintaani, ja tuo myöhemmin pyydetty kaaso teki valtaisan työn häiden eteen ja järjesti meille jopa hääyönviettopaikan. Eli tällä tahdoin sanoa, et kaason voi valita myös käytännön syistä ja kun pyytää ei sitä parasta ystävää, niin voi yllättyä iloisesti ja ystävyys muutenkin lähentyä.  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi vitsi inhottava tilanne, haleja  :)  Ihmiset vaan monesti ajautuu eriteille, en todellakaan usko, että sinussa on mitään vikaa! Varmasti saat vielä kivoja ihmisiä elämääsi!

Oletko ajatellut niin, että ette pyytäisi kaasoa tai bestmania ollenkaan? Voisit pyytää näitä kavereitasi avuksesi hääpukuostoksille ja järkkäämään polttarit?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Myrttinä!

Mulla on aika sama tilanne. Ei ole kaasoa, eikä isää saattamassa.

Kaverini enimmäkseen miespuolisia, eikä naispuolisia kavereita ole tullut viime.aikoina montaa kertaa nähtyä.

Pikkusiskoni (14v.) Toimii morsiusneidon ja kaason sekoituksena.

Olen tyytyväinen näin, sisko on hyvin ylpeä roolistaan.

Polttareita en edes haluaisi, ja on suorastaan helpotus, ettei isääni tarvitse kutsua.

Tsemppiä!

Toivoo S

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisiko suvussa ketään mukavaa ja läheistä naisihmistä, miksei miestäkin, jota voisit pyytää? Minulla oli oma kummitäti kaasona.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

:D

Nii-in... Siis ei kait sitä missään laissa oo määritelty, että sulla pitää olla just naispuolinen "kaaso"! Valitse rohkeasti joku kiva kaveri miespuolisista ystävistäsi. Kiva on kuitenkin jakaa niitä häiden järjestelyihin liittyviä asioita jonkun kanssa ja pohtia vaihtoehtoja.

Jos se ei mielestäsi sovi, niin kaikki mua ennen kirjoittaneet on antaneet hyviä vinkkejä. Kuka tahansa sun kavereista on tarpeeksi "hyvä" kaveri kaason hommiin. Loppujen lopuksi, kysehän on kunniatehtävästä joka voi entisestään lähentää teitä!

Tsemppiä! Myös kaikille muille kaasottomille ja kaasollisille morsmaikuille!  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ihana huomata että en ole ainoa..itselläni olisi yksi läheisempi kaveri, mutta asutaan eri paikkakunnilla eikä kauhean usein nähdä, niin en halua luottaa häitäni hänelle.Päätin että en ota kaasoa ollenkaan. Miehelle tulee bestman ja veljeni huolehtii ohjelmista. mietin, että ajattelevatkohan juhlavieraat että olen ätysin yksinäinen kun en edes kaasoa ole saanut hankittua, mutta ei mielestäni väkisin pidä ketään ottaa..ja kuten joku jo aiemmin totesi, niin välillä elämässä polut vaan vievät eri suuntiin ja näin minullakin on käynyt :'(

onneksi vanhempani auttavat puvun pähkäilyissä  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei ole mullekaan tulossa kaasoa. Ensin ajattelin kaikista vanhinta ystävääni, jonka olen siis tuntenut pisimmän aikaa, mutta en halua rasittaa häntä. Sitten ajattelin yhtä toista ystävää, mutta hän asuu liian kaukana ja on vauva. Olisi vielä yksi ystävä jonka voisin pyytää, mutta mietin vielä asiaa. Hänen kanssaan kun en ole ollut yhtä läheinen kuin näiden kahden. Toisaalta nämä kaksi ovat lasteni kummeja, joten voisihan kolmas olla kaaso kun hän ei voi olla kummi kun ei kuulu kirkkoon. Oikeasti en ole nykyisin läheinen enää kenenkään kaverin kanssa ja kavereitakin näen pari kertaa vuodessa. Noista mainitsemistani kavereista olisi vaikea valita myös siksi, että he ovat kaikki kavereita keskenään myös. Olen myös ajatellut siskoani, mutta kun on kaksi siskoa niin miten voi valita vaan toisen? Voisi tietysti valita molemmat. Tai vaikka veljen. Olen nyt ollut sillä kannalla, että kaasoa ei tule ollenkaan eikä mieskään varmaan halua bestmania. Morsiuslapsia sen sijaan tulee. En sitten tiedä kuka auttaa esim. juhlapaikan koristelussa ja puvun päälle laitossa.  :-? Mutta muuten ihan varmasti ilman kaasoa pärjää  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen samaa mieltä, että ilman kaasoakin pärjää hyvin, jos vain on muuten ihania ja tärkeitä ihmisiä apuna. Turha pyytää ketään, jos ei kukaan siihen tehtävään sopivalta tunnu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Parempi ilman kaasoa, kuin (viime tipassa) peruva tai muuten hankala kaaso, vai mitä? Ei sussa mitään vikaa ole, olethan sulhasesikin saanut vierellesi! Etkä ole ainoa tuon ongelman kanssa, kuten aiemmista viesteistä huomaa. :) Tsemppiä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei ole minullakaan ketään kaasoksi ja murehdin itsekin siitä. Minulla on monta sisarusta, mutta kukaan heistä ei ole ylitse muiden. Paras ystäväni on miespuolinen ja hän ei suostu bestmaniksi vaimonsa takia  ::) Häätkään eivät ole ihan ovella, joten saattaa olla että kaaso vielä ilmestyykin, mutta jos ei ilmesty niin pärjäämme varmasti myös pelkän bestmanin avustuksella. Joka tapauksessa järjestämme häämme kokonaan itse, joten siihen emme kaasoa tarvitse.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä en aio pyytää ketään kaasoksi. Haluan tarjota kavereilleni mahdollisuuden nauttia juhlista, enkä vaivata heitä omalla höpsötykselläni. Voin kyllä pyytää jotain kaveria mukaan esim. pukuostoksille, mutta en kaasoksi ketään. Mieskään ei aio pyytää bestmania.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minä en aio pyytää ketään kaasoksi. Haluan tarjota kavereilleni mahdollisuuden nauttia juhlista, enkä vaivata heitä omalla höpsötykselläni. .

Vaivata? Useiden henkilöiden mielestä on vain mukavaa päästä hääpukuliikkeeseen morsiamen kanssa kurksitelemaan, varsinkin jos ei ole itsellä vielä ajankohtaista!

Oma pääkaasoni (isosisko) raahasi minut pukuliikkeeseen suurinpirtein heti kihaluksen jälkeen. Ja voin sanoa että hän vaikutti minua innokkaamalta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä myös yksi "kaasoton" :), eikä se häiritse minua yhtään. Myöskään sulhaselle ei tule Betmania. Ollaankohan ihan outoja ;D. Meillä näin siksi että häät on aika pienet ja kaikki ystävät asuvat eripaikkakunnilla, joten järjestelyjä olisi vaikea tehdä ja toisaalta minusta on ihan mukava tehdä kaikki yksin miehen kanssa. Kaverit järjestävät kyllä mulle polttarit mutta muuten eivät järjestelyihin osallistu :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
:D

Nii-in... Siis ei kait sitä missään laissa oo määritelty, että sulla pitää olla just naispuolinen "kaaso"! Valitse rohkeasti joku kiva kaveri miespuolisista ystävistäsi. Kiva on kuitenkin jakaa niitä häiden järjestelyihin liittyviä asioita jonkun kanssa ja pohtia vaihtoehtoja.

Niin, tää on muuten hyvä idea. :D Saisit myös miehen näkemystä juhlasta (varsinkin siinä tapauksessa jos omasi ei kommentoi juuta eikä jaata). Ja jos hääpäivän aamuna meinaisi paniikki yllättää niin miehessä olis pokkaa antaa pieni rauhoittelulitsari poskelle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Omasta mielestäni olisikin jotenkin helpompaa jos ei myöskään bestmania olisi. Mutta kun miehellä on bestman niin tuntuu jotenkin siltä, että alleviivataan sitä ettei minulla ole ketään... Tietysti oman pääni sisällä kaikki, mutta kuitenkin suruttaa ettei ole sellaista ystävää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos teille monille vastaajille!!!!!! :)

Tuli jo vähän parempi mieli kun noita luin, mut silti pään sisällä mullakin ajatus, että mulla ei oo ketään kaveria, en ole kenellekään tarpeeksi tärkeä....  :-/ Ja jos miehellä on bestman, ajatteleekohan kaikki et oon niin surkea... No,

eli vaihtoehdot, mitä olen nyt pähkäillyt:

1) nielen ylpeyteni ja pyydän kahta noita kaveria, joista tiedän että MÄ en oo heille niin tärkeä, että pääsisin heille kaasoksi... ja ehkä suostuvat, mutta on aika välinpitämätön tehtävä heille tämä.. mutta jotenkin...

Ta tämä johon ilmeisesti kallistutaan eli

2) ei kumpikaan miehen kanssa pyydetä kaasoa tai bestmania. Tämä ois sinänsä kiva, kun tulee pienet häät ja kun ei vanhemmat kutsu vaan me itse, eikä isä saata alttarille, niin oltais sitten tässäkin asiassa "itsenäisiä".

Mutta tästä päästäänkin seuraavaan ongelmaan... Kuka auttaa pukeutumisessa (äiti ei ehdi kun saa pukea itsensä ja muun perheen :)) , kuka koristeluissa jakaa heitettäviä juttuja kirkosta tultaessa, organisoi ja järjestää sitä vähääkin ohjelmaa? Vai onko sitten niin, että ainoa ohjelma on ruokailu, seurustelu.. Ei kai me hääparina voida alkaa heilumaan, että tulkaa tänne näin ja seuraavaksi sitten kakun leikkuu...? Miten nämä onnistuvat teiltä kaasottomilta? Miten juhlan kulku onnistuu jos kaikki juhlivat? Siirtymiset jne...

KIITOS AVUSTA!!!! En näköjään ole yksin tämän asiani kanssa.. Kunpa kaikki selviäisi...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mutta tästä päästäänkin seuraavaan ongelmaan... Kuka auttaa pukeutumisessa (äiti ei ehdi kun saa pukea itsensä ja muun perheen :)) , kuka koristeluissa jakaa heitettäviä juttuja kirkosta tultaessa, organisoi ja järjestää sitä vähääkin ohjelmaa? Vai onko sitten niin, että ainoa ohjelma on ruokailu, seurustelu.. Ei kai me hääparina voida alkaa heilumaan, että tulkaa tänne näin ja seuraavaksi sitten kakun leikkuu...? Miten nämä onnistuvat teiltä kaasottomilta? Miten juhlan kulku onnistuu jos kaikki juhlivat? Siirtymiset jne...

KIITOS AVUSTA!!!! En näköjään ole yksin tämän asiani kanssa.. Kunpa kaikki selviäisi...

Kaikki aivan varmasti selviää! :)

Voitte pyytää kaason tai bestmanin sijaan seremoniamestarin hoitamaan "juontajan" tehtäviä häihin. Seremoniamestari voi olla joku sanavalmis kaveri tai sukulainenkin. Ja voithan pyytää jo(i)taku(i)ta niistä kavereistasi auttamaan pukeutumisessa (pitäkää vaikka yhteiset tyttöjen valmistautumisetkot) vaikkei heillä sitten muita perinteisiä kaason tehtäviä olisikaan. Vaikea kuvitella että kukaan kieltäytyisi muuten kuin jonkin pakottavan esteen takia.

BTW en ole itse koskaan toiminut kenenkään kaasona ja silti pyysin kahta kaveriani. He suostuivat ilomielin (kumpikaan ei heistä ole vielä naimisissa, mutta en olisi välttämättä kummallekaan se ykkösbestis). Mietin alkuun hetken aikaa että onko se noloa , mutta ei todellakaan ollut ja mulla on aivan ihanat kaasot ja tämä hääjärkkäily on kyllä lähentänyt

:-X

Olen ehkä vähän sellainen laiskahko pitämään yhteyttä kavereihin ja aika epäkäytännöllinenkin joten ymmärrän ihan hyvin ettei mua ole pyydetty eikä ehkä koskaan pyydetäkään. Onneksi pyydettiin kuitenkin vaimoksi! ;D Tsemppiä järjestelyihin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä myös pienet (30hlö), muta meille tietenkin isot häät :-X. erityisesti tämän kaaso/bestman kysymuksen osalta meidän häät poikkeavat tavallisista, koska kumpaakaan ei ole. Sen sijaan olen jo kaikille ilmoittanut että pyydän jokaiselta pientä panostusta häiden järjestelyssä. Yksi leipoo hääkakun, toinen laittaa hiukseni, kolmas ompelee pöytäliinat jne. Ei minullakaan ole ketään, jota pyytäisin kaasoksi, mieluummin jaan häähössötykseni kaikille ystäville ja sukulaisille. ;)

Kyllä me hääparina heilutaan, noniin siirrytäänpä nyt pöytään, jos saisimme hetkeksi huomion, nyt seuraa hääkakun leikkaus. (Vai pitäisiköhän tehdän niin että tämä kakun leiponut henkilö tuo kakun paikalle jotenkin juhlallisesti ja me vaan mennään leikkaamaan se??) Varsinkaan pienissä häissä kuuluttaja/seremoniamestari olisi enemmänkin outo ilmestys.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse toimin kaverini häiden alla "varakaasona" kun oikea kaaso nyrpisteli nenäänsä ja halusi olla kaiken huomion keskipisteenä ja olla tekemättä mitään.

En päässyt kaasoksi siksi, kun välimatkaa yli 300km ja olisi ollut hankalaa järjestellä käytännön asioita niin kaukaa... ei se minua haitannut. lupasin silti auttaa parhaan kykyni mukaan ja paria päivää ennen häitä menin heille avuksi. Tekemistä riitti ja olo oli mukava.

sama asia vaivaa minua nyt, siis tuo välimatka. parhaat kaverini asuvat siis yli 300km päässä... :( en yhtään tiedä ketä voisin kaasokseni pyytää.... ehkä se vielä selviää tai sitten ollaan kokonaan ilman.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eipä meinannut olla minullakaan kaasoa, eikä sulhasella bestmania... :-/ :-/

Minulla on kyllä 2 siskoa, mutta molemmat ovat minua huomattavasti vanhempia, eikä meillä ole mitenkään erityisen läheiset välit, joten niistä ei kumpikaan käynyt. :-[ Eikä minullakaan ole mitään todellista bestistä. :( Ainoa kaveri mitä olisin voinut edes ajatella

tehtävään on tällähetkellä viimeisillään raskaana, joten se ei sen takia tullut kysymykseenkään. :-/

Sulhasen veljet ovat taas niin esiintymiskammosia ettei heitä voinut ajatellakaan bestmanin hommiin, joten jouduttiin tekemään kompromissi ratkaisu. ;)

Sulhasella on erittäin esiintymistaitoinen serkku ja se päätyikin sitten pitkän harkinnan jälkeen Bestmanin/Seremoniamestarin hommiin.....Ja minä itse päädyin sulhasen siskoon. Ainakin tällähetkellä vaikuttaa siltä, että valinnat osuivat ihan oikeaan.

Tällä yritän kertoa, että ei sen kaason/bm tarvitse olla aina niitä ihan läheisimpiä ja rakkaimpia, mutta silti HOMMA TOIMII!!! ;) ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään