Ewy

Kosinnan odottelu vol. III

705 posts in this topic

13 tuntia sitten, Opukka said:

Olette seurustelleet/asuneet yhdessä 10 vuotta ja miehellesi ei ole tullut mieleenkään kosia? Tän takia on olemassa kulttuuri, että naisten pitää vinkua naimisiinmenoa, koska miehet ei muuten vaan taida tajuta. :blink: Eihän se naimisissa olo mitään kerro. Enemmän kertoo tuo, miten pitkään olette olleet yhdessä ja rupeatte vielä taloa rakentamaan yhdessä. :-X Mutta toivotaan, että teille tulis tuparit/häät ens vuonna. :wub:

Juuri näin!

Naimisiin menoa ollaan vuoden-parin aikana pari kertaa keskusteluissa sivuuttu, tunnusteltu varovasti (tässä ketjussa olen sitä avannut).

Itselle naimisiin menossa tärkeintä: Minulle se on ainoa tapa itse valita, kuka on lain tunnustama lähiomaisesi ja kaikista lähimmäisesi. Minä voisin oikein hyvin vaikka karata naimisiin ihan kahden kesken miehen kanssa heti huomenna, itseasiassa pidän hyvin romanttisena vaihtoehtona vihkiytyä ihan vain kaksin ja yllärijuhlia vähän myöhemmin porukalla.

Mies on jossain aihetta löyhästi sivuavissa keskusteluissa myöntänyt harkinneensa naimisiin menoa monta kertaa, minä kuulemma niin ansaitsisin sen. No, eipä ole jostain syystä saanut aikaiseksi. Vaikka naimisiinmenohaaveeni ovat hyvin maltillisia, enkä ota asiasta mitään paineita (vain sellaisia voi kumpa joskus sitten haaveita), vedän rajani siihen, että minä en missään nimessä itse kosi, enkä missään nimessä rupea kosintaa mankumaan/maanittelemaan/tenttaamaan, ei! Se ei missään nimessä tunnu omalta itseltäni. Vaikka toivon kovasti naimisiin pääsyä, minulle henkisesti isompi ja merkityksellisempi asia on kihlautuminen ja kosinta.

Kaikki naimisiinmenohaaveet tuntuvat tällä hetkellä viattomilta päiväunilta, koska olen hurjan onnellinen näinkin. Elämä on ihmeellistä. Arki on paikallaan, kesä kymmenen vuotta sitten tuntuu kuin eiliseltä, kymmenen vuotta yhdessä on on hitsannut asiat paikalleen, on omistusasunto, yhteiset asuntolainat, yhteiset rahat ja tilit taloa varten, tontti ja talonrakennusprojekti. Ehkä sitten ensi vuonna meillä on ylläri tupari-häät:wub:

Posted (edited)

On 12.6.2019 at 09.12, KarataanSalaa said:

Mies on jossain aihetta löyhästi sivuavissa keskusteluissa myöntänyt harkinneensa naimisiin menoa monta kertaa, minä kuulemma niin ansaitsisin sen. No, eipä ole jostain syystä saanut aikaiseksi. Vaikka naimisiinmenohaaveeni ovat hyvin maltillisia, enkä ota asiasta mitään paineita (vain sellaisia voi kumpa joskus sitten haaveita), vedän rajani siihen, että minä en missään nimessä itse kosi, enkä missään nimessä rupea kosintaa mankumaan/maanittelemaan/tenttaamaan, ei! 

Ihailtava asenne sinulla! Itselläni on vähän huono tapa aina nostaa naimisiinmeno esille. Vaikka siis asiahan on meillä niin puhki asti puhuttu, että tiedän kosinnan olevan tulossa, mutta poikaystävä pimittää päivämäärän, että tulee sitten yllätyksenä. Malttaisinpa itsekin vain nimenomaan tuollatavalla maltillisesti haaveilla eikä olisi niin tätä mieltä murskaavaa odottelua.. Pitäisihän se itselle riittää, että tiedän, että poikaystävä minut vaimoksi sitten joskus haluaa!  

Se on jännä miten en osaa nauttia kuten sinä siitä, että on yhteinen koti, yhteinen talous ja yhteinen elämä. Mikäänhän ei tässä ihanassa elämässä muutu vaikka sukunimi vaihtoon meneekin. Ehkä tääkin on vaan niitä yhteiskunnan ja median luomia illuusioita, joiden mukaan naimisiinmeno on ehdotonta parisuhteen vakiintumiseksi, vaikka tosiaan yhteinen omistusasunto onkin paljon sitovampi. :P  

Lisäyksenä vielä: toisaalta voin puolustautua sillä, että edellisen pitkän suhteen kanssa kävi niin, että kolmen vuoden seurustelun jälkeen kysyin silloiselta poikaystävältä, että miksi hän ei ole vielä kosinut ja vastaus oli: "Koska en ole vielä varma" ja se suhde päättyi siihen - ja hyvä niin. Nykyinen heila tähän taasen vastasi, että kyllä hän kosimassa on, mutta ei vaan halua paljastaa, että milloin. :lol: Sillälailla ihan hyvä keskustelu käydä läpi, että tietää missä toisen ajatuksen menee suhteessa omiin. Nykyisen poikaystävän (ja avopuolison) kanssa ne menee tämänkin keskustelun myötä yksiin ja se toki kertoo parisuhteen laadustakin. :wub:

Edited by Opukka

Täällä myöskin odotellaan edelleen.

Oikeastaan koko alkuvuosi on meillä kulunut talokauppoja hioessa, kun vedettiin oikein pitkän kaavan mukaan. Käytiin tammikuussa ekaa kertaa katsomassa meidän tulevaa omakotitaloa ja nyt heinäkuussa päästään vihdoin muuttamaan. Tässä varmaan hyvä tovi menee vielä muuttaessa ja remontoidessa ,eli hetkeen on varmaan turha sormuksia odotella.

Tuo mies on silti just sellanen, että vaikea edes kuvitella, että kihlautuminen tapahtuisi mitenkään muuten kuin yhteisen keskustelun tuloksena.:lol:

Kovasti tuo silti kyseli kiinteistönvälittäjältä, että missä tässä on lähimmät tarhat ja koulut ja onko naapurustossa lapsia, vaikka olen mielestäni tehnyt erittäin selväksi, että ensin häät ja sitten vasta lapset. No ehkä pian voi alkaa tosissaan odottamaan jotain toimintaa tämänkin asian suhteen, kun on saatu viimein kolmen vuoden etsimisen jälkeen oma koti ostettua.:D

Opukka likes this

Minäkin kuulun ilmeisesti tänne KO-kerhoon, vaikka mun tilanne on kyllä jo vähän huvittava. Kymmenen vuotta yhdessä, lapsia neljä ja aika lailla aina ollut kummallekin selvää, että joskus naimisiinkin. Nyt sitten mies sai itsestään yllättäen sen verran irti, että sovittiin häiden olevan kesällä 2021/2022. Lisäksi kävimme sovittamassa sormuksia ja tilasimme netin kautta yhteisymmärryksessä molempia miellyttävät kihlasormukset. Kuitenkin ilman kaiverrusta. Kun postikusti tuo sormukset, ottaa mies ne talteen. Hän on vähän vanhanaikainen ja haluaa kysyä isältäni kättäni (hei oikeesti, meillä on lapsia, en tiedä nauranko vai itkenkö...) ja kosia mua oikein kunnolla. Eli kun hän on päättänyt kosintapäivän, käy hän kaiverruttamassa päivämäärän ja kosii mua haluamallaan tavalla. Rajoiksi totesin miehelle "On tääkin tapa saada toinen hulluksi, joten ellet suorita kosintaa tänä vuonna, löydät itsesi omista vihkiäisistäsi niin, että huomaat koko pikku kosinta-välikohtauksen jääneen näyttelemättä." :ph34r:

katjamarjaana and Opukka like this

Marble Aivan ihanan kuuloista, että miehesi on kiinteistövälittäjälle noin ääneen jo suunnitellut teidän elämää! Ei varmasti ole kaukana kosinta. :wub:

TeMi Meillä on hei ihan sama tilanne! Sormukset valittu (me ei tosin olla ostettu) ja naimisiinmenosta on päätetty, mutta sulhanen haluaa olla vanhanaikainen ja vielä kosia ja jemmaa päivämäärän itsellään! :P Onhan toi hirveen suloista teilläkin, vaikka lapsiakin jo teillä on.. :-X