Ewy

Kosinnan odottelu vol. III

730 posts in this topic

On 9.1.2020 at 02.15, wannabebride86 said:

Pakko tulla tänne vuodattamaan... alkaa nimittäin hiukan jo ärsyttämään tämä odottelu. Ollaan oltu miehen kanssa reilu 2 vuotta ja sovittu alussa että naimisiin ja lapsia 5 vuoden sisällä. Tuntuu ettei millään mene jakeluun että jos ja kun halutaan kirkkohäät niin kirkko varattava about vuotta ennen ja juhlapaikat jne.. Halutaan kesähäät ja kesälomat sattuu samaan aikaan joka neljäs vuosi. Ja minä en ainakaan suostu siihen että pyydän vapaaksi viikon ennen häitä (kesäisin ei meidän työpaikalla edes onnistu) ja sitten teen ihan hulluna töitä että saan tunnit täyteen. Itse haluan olla lomalla ennen ja jälkeen häiden viikon. Häämatkan ehtii sitten vaikka myöhemmin.

Joka tapauksessa on selvä että me menemme vielä naimisiin, olen ostanut paljon koristeluita ja tiedän häiden tyylin ja myös mies on tämän hyväksynyt.

En vain ymmärrä tätä odottelua kosinnan suhteen. Ja olemme sopineet että mies kosii. Sormukset ollaan sovittu että käydään yhdessä ostamassa kosinnan jälkeen, eli siitäkään ei voi olla kiinni. En halua kysellä ja "painostaa" koska jos alan kysellä ja miehellä onkin jokin suunnitelma kosinnan suhteen, niin saattaa siirtää sitä vielä eteenpäin..

En vain jaksa odottaa enää...

Sielunsiskot, vertaistukea.

Vähän myöhässä tulee tää mun vertaistuki, mutta itse olen kosintaa nyt odotellut oikeasti aktiivisesti yli vuoden... Olin ihan varma, että kun viime keväänä tää otettiin puheeksi, niin uudenvuodenaatto olisi ollut se päivä. Mutta ei, mitään ei tapahtunut ja pahoitin kyllä mieleni todella pahasti. Asiasta puhuttiin, mutta ei kuulemma vielä. Kysyin karkauspäivänä poikaystävältä, että mitä hän olisi vastannut jos olisin kysynyt ja hän mulle sanoi, että oli ihan varma, että olisin kosinut ja vastaus olisi ollut kyllä. Mutta siitä huolimatta ei elettäkään tee kosinnan suhteen. 

Asiasta ekan kerran puhuttu siis tosissaan 03/2019 ja nyt mennään 07/2020 eikä merkkiäkään. Ollaan seurusteltu melkein 3 vuotta, asuttu yhdessä kaksi vuotta. Vakaalla pohjalla, mutta välillä syö aivan h*lvetisti, että kosintaa ei näy eikä kuulu, vaikka poikaystävä tasan tietää miten tärkeää se mulle olis. Välillä käy mielessä, että pitääkö takaovea auki... :(

Täällä jälleen kerran käytiin keskustelua lähitulevaisuuden raharei'istä, että mihin kaikkeen tarvis säästää rahaa ja minkä verran. Mies taas mainitsi että pitäis varmaan sitä hääkassaakin miettiä. Kuulemma nyt hänestä tuntuu, ettei sen tarve olisi enää kovin kaukana tulevaisuudessa :D en silti pidättelisi hengitystä tässä odotellessa. Mahdollisesti tuossa lokakuun tienoilla, kun meillä on jonkin sortin vuosipäivä? Miehellä on yks tietty päivämäärä ylhäällä kalenterissa, "koska syyt", vaikkei yleensä olla vuosipäivää mitenkään vietetty.

Mulla on myös synttärit vielä tässä välissä, mutta en usko että siihen kuitenkaan ajoittaa, ellei sitten ole tosi kriisissä synttärilahjan kanssa :D vähän haikeaa kyllä, kun täytän pyöreitä ja vielä jokunen vuosi sitten toivoin, että olisin siihen mennessä jo naimisissa. Mutta näillä mennään.

Täällä edelleen odotellaan kosintaa. Sormuksia oon katellu vihkisormusta myöten, samaten häämekkoja ja oon miehellekin puhunut eli tietää. Eikä oo pistäny pahakseen kun tietää millainen höpsöttäjä olen. Hääsäästötili on käytössä ja yhdessä suunniteltu että häät on 2022/2023. Mutta miksi se ei pirulauta kosi !? 

Kaksi viikkoa sitten mies kosi yhteisellä lomareissulla yhdeksän vuoden seurustelun jälkeen! Oli jo vuosi sitten pohtinut kosivansa, mutta aina tilanteissa jännittänyt liikaa :D nyt kärsimättöminä odotetaan sormusten valmistumista

Vaniella likes this

Yksi kaveripariskunta ilmoitti kihlautuneensa, eivät ole vielä julkistaneet asiaa, sillä halusivat huomaavaisesti varmistaa, onko asia minulle ok. Siis siksi, että minulla on parin viikon päästä synttärijuhlat, eivätkä halua varastaa valokeilaa tuoreella kihlauksellaan, vaan halutessani pitävät asian salassa juhlien yli.

Totesin että tietenkin tulevat kihlaparina paikalle, ja vähän vitsillä naureskelin, että siinä illan mittaan voi kyllä käydä niin, että otan pari lasia liikaa skumppaa ja päädyn parkumaan miksei koskaan ole minun vuoroni. Aloinkin oikeasti vähän pelätä, toteutuuko tämä kauhukuvia :D