Jump to content
Naimisiin.info

Jyvässeutu


Sinite

Recommended Posts

Jääskelän kartanolla siis myös nukkumapaikkoja,noin 25 petiä löytyy eri huoneissa ja jos retkisänkyjä ym. tuo niin tilaa on reilusti isonkin määrän yöpyä. Kartanon alakerrassa juuri remontoitu myös minikylpylä jossa 2 isoa poreammetta sisällä ja 2 ulkona..siellä siis kiva järjestää vaikka häiden "jatkot".. Käykää paikan päällä,sitten vasta näkee kokonaisuuden ja vuokrata voi myös erikseen pelkän ison juhlatilan tallin ylisiltä tai pelkän kartanonkin. Todella kaunis maalaismaisema ympärillä!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 981
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Olen kans käynyt katsomassa tuota Villa Jääskelää kesällä ja tallin ylinen vaikutti tosi kivalta paikalta häitä ajatellen. Itse ei varattu sitä ensi kesän häihimme ainoastaan siksi, että halusimme sellaisen paikan, jossa ei ole A-oikeuksia... Kartano ei taas vastannut meidän haluaamme tasoa... se oli ennemminkin omakotitalo ja vieraamme olisivat joutuneet olemaan eri kerroksissa. Mutta tosiaankin tuo tallin ylinen näytti hienolta!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Hei!

Meille tuli samainen viesti Könkkölästä ja olemme pöyristyneitä asiasta! Aiomme vaatia nähtäväksi tuota viranomaispäätöstä, koska yleensähän anniskeluoikeutta haetaan(?) eli heidän on luultavasti täytynyt itse hakea sitä. Käsittääkseni anniskeluoikeuksia ei siis vielä ole, mutta he olisivat ne saamassa ennen ensi kesää. Luultavasti aika moni ensi kesän juhlija on raivoissaan tästä sopimusmuutoksesta.

Hei!

Samassa veneessä ollaan. Saitteko nähdä viranomaispäätöksen? Miten olette toimineet asiassa?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Onko kellään mitään tietoa Schaumanin linnasta?? Vuokrataanko paikkaa juhlakäyttöön? Netistä ei tunnu löytyvän mitään infoa...

En usko koska linna on yskityisomistuksessa ja tilat on vuokrattu yritys/toimisto käyttöön 8 eri yritykselle. Eli ei ole vuokrakäytössä yksityishenkilöille ainakaan tällä hetkellä. Tosin eihän sitä tiedä jos tilanne muuttuu tai jollakin tila olisi sellaisessa käytössä että voisi vuokrata viikonlopuksi.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei!

 

Onko kellään kokemusta Korpilahdella sijaitsevan Alkio-opiston juhlatarjonnasta? Tai Riihivuoren laskettelukeskuksen Aploodi-teatteritilasta ja ravintolasta?

 

Olemme suunnittelemassa noin 100 henkilön häitä ja etsimässä niille käypäistä juhlapaikkaa. Monta paikkaa on tullut kahlattua jo ainakin pintapuolisesti läpi (osin kiitos näiden loistavien sivujen!  :D ), mutta sitä kerralla kunnolla kolahtavaa etsitään vielä.

 

Itse ainakin ihastuimme viime kesän teatterireissulla Riihivuoren uuteen Aploodi-teatteriin ja etenkin näyttämön takaseinän kautta avautuviin, hulppeisiin maisemiin laskettelurinteen harjalta alas Muurameen ja mietimme, että paikka olisi tosi kaunis luonnonläheiselle vihkimiselle. Juhlat voisi järjestää viereisessä ravintola Riihikelossa. Ravintola soveltuvuus lämminhenkiseksi yhteiseksi tilaksi, jossa kaikki voisivat olla samojen väliseinien sisällä, vielä vähän mietityttää, samoin sen tarjoama ruoka. Onko kellään juhlakokemuksia ko. paikasta?

 

Listallamme pyörivät myös Majakoski, Könkkölä, Juurikkasaari, Taulun Kartano, Varjola, Priimus ja Marttisen vanha pappila Virroilla.... mitä kaikkea ihania näiltä sivuilta nyt onkaan tullut vastaan. Näistä jatketaan!

 

Tässä vielä linkit paikkoihin, kentis muille tarvitseville:

 

  • Alkio-opisto (130-200 hengelle, A-oikeudet, Päijänne-näkymät, mahdollisuus vieraiden majotukseen)
  • Ravintola Riihikelo (n. 300-paikkainen ravintola A-oikeuksin, mahdollisuus vuokrata myös viereinen Aploodi-teatteri), lisäkuvia tiloista tästä
  • Majakoski (140-paikkainen riihi ja 160-paikkainen päätalon sali, kaunis pihapiiri monine piharakennuksineen, ei A-oikeuksia)
  • Könkkölä (jykevä hirsirakennus Köhniöjärven rannalla, A-oikeudet)
  • Juurikkasaari (120-250 henkeä, Päijänne-näkymät, tilaisuuteen vuokrataan koko saaren alue, A-oikeudet)
  • Taulun kartano (70-150 hengelle, kartanomainen & maalaisromanttinen, mahdollisuus vihkimiseen ja majoittumiseen, A-oikeudet)
  • Varjola (max. 150 ruokailijalle, tyylikäs & tasokas, A-oikeudet)
  • Priimus (Priimus-sali 120-250 paikkaa, Tuutinki-sali 60-100 paikkaa, ammattiopiston ravintolatiloja, A-oikeudet)
  • Marttisen vanha pappila (salit 46-130 hengelle, vanha perinnepihapiiri ja ulkorakennus tansseille, mahdollisuus kaikkien vieraiden majoittamiseen ei A-oikeuksia).
Muokattu: , käyttäjä: Fragli
Link to comment
Share on other sites

Onko kenelläkään tuoreita kokemuksia Luhangassa olevasta Salviasta (http://salvia.fi/)? Kuvien perusteella näytti aivan ihanalta paikalta. Etsinnässä on juhlapaikka seuraavilla tiedoilla:

 

- vieraita max. 80 henkeä, sis. lapset

- vihkiminen paikalla ulkona, mutta huonolla säällä myös sisällä

- mahdollisimman paljon tulisi paikalta eli ruoka, juomat, loppusiivous jne.

- suhteellisen lähellä Jyväskylää

- maaseutumainen

- avarat tilat

- mahdollisuus vieraiden olla myös pihalla

 

Salvia näyttäisi sopivalta. Nyt olisi kiva kuulla kokemuksia ruoasta, tiloista, miten toimi yhteistyö pitäjien kanssa jne.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pitäisiköhän tuota alkusivujen listaa päivitellä ettei jokaista sivua tarvitsisi läpi selata?

 

Olen hukassa. Kertokaa mistä löytyisi paikka, mihin mahtuisi alle 40 henkeä, mutta olisi tilava, missä pihakin olisi käytössä, missä ei ole pitopalvelua, eikä a-oikeuksia, ja olisi lava? :(

Link to comment
Share on other sites

Pixu ja Änsy, ja toki kaikki muut kiinnostuneet; tervetuloa tutustumaan uuteen juhlatilaan Kangasniemellä! Kakkaramäki tarjoaa tyylikkäät puitteet myös hääjuhlille. Niin pienemmille kuin 120-hengen juhlille. Nettisivujen teko on vielä kesken, mutta jotain löytyy sivuilta kakkaramaki.fi (Uudet & uudenaikaiset sivustot julkaistaan huhtikuussa) Parhaiten tilat ja tunnelmat kokee paikan päällä! tervetuloa siis varaamaan käynti; 040 769 6365. terveisin Jenni / Kakkaramäki

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Heippa!

Kuumeinen hääpaikan etsintä meneillään ja käytin nyt illan/yön lukiessani tämän viestiketjun kokonaisuudessaan läpi! Enkä voi uskoa, että viim. 10vuoden aikana ei kukaan ole maininnut Laajavuorta hääpaikkana tai kokemuksena! Hieman unelmoin, että häät saataisiin vietettyä kylpylähotlassa jolloin KAIKKI olisi saman katon alla. Mutta, hintakin on varmasti kohillaan. Olisin superkiinnostunut kuulemaan huhut ja juorut Laajavuoren hotlasta hääjuhlapaikkana.

Lisäksi joku aiemmin mainitsi Kallioplanetaarion hääpaikkana, saisiko lopputuloksesta tarinoita tai kuvia?

Myös kiinnostaa wanhan woimalan viimeiset kuulumiset, onko vessat tosiaan 50m päässä juhlapaikan alaovesta?

Lisäksi otetaan vinkkejä vastaan muista, vähän erikoisemmista juhlapaikoista. Tuo maalaisromantiikka ja pappilat jääköön perinteisimmille morsiammille. :)

Iloista häiden suunnittelua arvon morsiankollegat!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

En voi suositella Jääskelää, omistajat ovat sellaisia vedättäjiä että. Lähipiiristä tuli todettua, että viilaavat linssiin sen minkä ehtivät, juoksevat vain rahan perässä ja asiakkaan oikeuksista ei tietoakaan. Kamala paikka ja aivan kaameat omistajat.

 

Meilläkin on juhlapaikan etsintä meneillään ja vaikeaa on...kun pitäisi kaiken lisäksi päättää mahd. pian kahdesta kaupungista, kummassa vietämme! Kuumeisesti olen selannut nettiä ympäri ämpäri, paikan päälläkin pitäisi ehtiä parhaimmissa paikoissa käymään...

 

Jotenkin vaikea uskoa, että tässä sitä suunnitellaan, omia häitä :)!

Link to comment
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemusta häiden järjestämisestä Petäjävedellä Maatilamatkailu Kumpusessa? Itse ihastuimme paikkaan ensisilmäyksellä ja häitämme vietetään siellä kesällä 2014. Paikassa on juhlatilaksi remontoitu kivinavetta (pari vuoden sisään otettu käyttöön) ja päärakennus, joita vuokrataan juhlia varten sekä yhdessä että erikseen. itse varasimme navetan, joten mikäli jollain on kokemuksia juhlien järjestämisestä navetassa, olisi mukava kuulla kokemuksianne. :) Toki kokemukset ihan ylipäätään juhlien järjestämisestä Kumpusessa kiinnostavat, oli tila sitten kumpi tahansa.

 

Itse olemme tähän mennessä olleet todella tyytyväisiä, ja paikan emäntä (hänen kanssaan olemme pääasiassa olleet tekemisissä) on ollut oikein mukava. Ja mukavalta vaikutti kyllä isäntäkin sen perusteella, mitä häntä olemme kerran nähneet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Itse voin ainakin kertoa tähän astisia kokemuksia Survon kartanosta. Häitämme tanssitaan kyseisessä paikassa 31.8.2013, mutta tällä hetkellä olen epätoivon partaalla ja toivon, että olisimme päätyneet johonkin toiseen juhlapaikkaan. En voi siis todellakaan suositella kyseistä juhlapaikkaa kenellekään, sillä en ole ollut tyytyväinen palvelun tasoon.

 

Ensivaikutelma paikasta oli hyvä ja emäntä vaikutti mukavalta ja rennolta tyypiltä. Päädyimme valitsemaan paikan myös sen takia, että Tallin Ylisille saa viedä omat juomat ja iltapalaa tanssien ajaksi. Tilavuokra oli kuitenkin loppujen lopuksi (päärakennus + talli) samaa tasoa kuin Juurikkasaari, joten harmittaa, että hylkäsimme Juurikkasaaren korkean hinnan vuoksi (koko saari 950 €). Siellä olisi varmasti yhteydenpito pelannut hyvin ja järjestelyt hoituneet.

 

Nyt häihimme on tosiaan aikaa enää alle kaksi kuukautta ja moni asia on vielä avoinna. Viimeksi laitoin sähköpostia pitopalvelun emännälle 29.5., enkä ole vieläkään saanut häneltä vastausta. Olen todella pettynyt siihen, että hän ei vastaa minulle, vaikka olen laittanut useita sähköposteja ja tekstiviestejä. Soittanutkin olen hänelle useaan otteeseen, mutta usein hän on hyvin kiireisen ja etäisen oloinen, vaikka minulla olisikin tärkeää asiaa. Mielipiteeni Survon kartanosta onkin, että siellä on aivan liian vähän henkilökuntaa ja liian paljon asiakkaita. Emäntä on minulle selitellyt kiirettään, että tässä teitä ennen on yli kymmenet eri häät, joita järjestämme samanaikaisesti. HUONO SYY! Eihän se voi olla asiakkaan vika, että joka viikonloppu on varattu häät, eikä ehditä sen takia vastaamaan tulevan hääparin tiedusteluihin... Todella turhauttavaa varsinkin, koska olen samalla alalla töissä ja itsekin järjestänyt häitä joillekin hääpareille sekä kokouksia yms. Ei asiakkaalle koskaan voi selitellä kiirettä sillä, että muut asiakkaat menevät heidän edelle!!

 

Tässä vaiheessa on kuitenkin turha perääntyä häävarauksesta, mutta varoitan teitä kaikkia muita, jotka ette ole vielä lyöneet varausta lukkoon. Itseäni harmittaa tämä juhlapaikan valinta, joten olkaa te muut fiksumpia. Toivon, että hääpäivämme on tästä kaikesta sotkusta huolimatta ikimuistoinen :)

Link to comment
Share on other sites

Käytiin myös katsomassa Kuohun kylätaloa ja meille hinnaksi sanoivat ensi kesälle 150€ koko viikonloppu+ astiat, pöytäliinat, musavehkeet yms. Ihan kiva talo, melko vanha ja tunnelmallinen, sopiva pienille häille. Varattiin kuitenkin meille Matkailutila Surkeenjärvi Korpilahdelta, joka oli paikkana aivan ihana! Tosin myös hintavampi. Jos ei hääpaikkaa ole vielä varattu, kannattaa sieltä käydä katsomassa. Pitopalvelu tulee heiltä, mutta omat juomat saa viedä.

Link to comment
Share on other sites

PaulitaP

Valitettavasti en voi sinulle lohdutuksen sanoja tarjota. Meillä oli vähän aikaa sitten häät Korpelan tilalla ja voin sanoa, että olemme syvästi järkyttneitä Kartanopitojen emännän käytöksestä. Varasimme tilat jo vuosi sitten ja silloin jo tuli epämieluisa olo ko. yrittäjästä. Olisi pitäny luottaa ensivaikutelmaan ja juosta lujaa karkuun.

Meidän häissä pilalle meni mm. seuraavat:

Edellä mainittu henkilö oli jokapaikasta myöhässä ja tiuski meille ettei hänellä ole aikaa odottaa kun me "haaveilemme" kun suunnittelimme mm. pöytäjärjestystä. Hän käveli sisätiloissa tupakkaa poltellen. Juhlatilaa ei oltu siivottu, lattialla oli roskia ja LASINSIRUJA. Moneen otteeseen oli ollut puhetta, että pieniä lapsia osallistuu juhliin useampia. Tilasta löytyi myös hiiren jätöksiä ja kuollut hiiri. Tuli illalla kesken juhliemme "siivoamaan" seuraavan päivän tilaisuutta varten; kyseinen toiminta sisälsi mm. vieraiden juomien kaatamista maahan, äksyilemistä viersillemme ja roskakasojen kantamista eteiseen vieraiden tielle.

En todellakaan voi suositella kyseisyä yritystä kenellekään. Älkää edes vuokratko vain tiloja, se nainen keksii kyllä jonkin tavan pilata juhlanne!

Link to comment
Share on other sites

En voi suositella Jääskelää, omistajat ovat sellaisia vedättäjiä että. Lähipiiristä tuli todettua, että viilaavat linssiin sen minkä ehtivät, juoksevat vain rahan perässä ja asiakkaan oikeuksista ei tietoakaan. Kamala paikka ja aivan kaameat omistajat.

 

Meilläkin on juhlapaikan etsintä meneillään ja vaikeaa on...kun pitäisi kaiken lisäksi päättää mahd. pian kahdesta kaupungista, kummassa vietämme! Kuumeisesti olen selannut nettiä ympäri ämpäri, paikan päälläkin pitäisi ehtiä parhaimmissa paikoissa käymään...

 

Jotenkin vaikea uskoa, että tässä sitä suunnitellaan, omia häitä :)!

Moi Maca!

Voisitko kertoa vielä tarkemmin Villa Jääskelän toiminnasta? Minulla on samanlaisia kokemuksia ja häät vasta tulossa. Haluaisin näiden tietojen perusteella perua tilavarauksen, vaikuttaa niin epäluotettavalta ja amatöörimäiseltä toiminnalta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...