Haahinen

Millainen hääkampaus sinulla tulee olemaan/oli? (kuvia)

160 viestiä aiheessa

Millainen hääkampaus sinulla tulee olemaan/oli?

Itselleni tulee takaa auki olevat loivat kiharat, kukkatiara sekä hiuksista tehtyjä ruusukkeita päälle kohottamaan kampausta. Omistan puolipitkät hiukset ja tämä koko juttu olisi siis tarkoitus toteuttaa vaalealla aitohiuslisäkkeellä.

Huom! Ketjusta siivotaan välillä pois mm. rikkinäiset kuvat, kommentit, ihastelut ja sen sellaiset - näin toimimalla ketju kasvaa vähän hitaammin ja luettavuus toivottavasti paranee. :)

t. Redrika

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla tulee hiuksiin kiharat joista sitten kootaan aika ylös nuttura, joka koristellaan kukilla. Nuttura tulee ylös sen vuoksi, että minulle tulee myös huntu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitenköhän sen selittäisin, mitä olen ajatellut.

Hiukset on lyhyet, etutukka tulee melko litteästi, sivuun jää muutamat karvat pulisongeiksi (sellaiset "koukut"), päälaelle tiara ja tiaran takaa takaraivoa kohti sellainen mahdollisimman muhkea takaosa. Takatukka alhaalta käännetty ylös ja ulospäin sillee vähän "hapsottavasti".

Että sellaiset suunnitelmat tällä hetkellä. Katsotaan, miltä se koekampaus sitten näyttää!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on lähes vyötärölle ulottuvat paksut hiukset, jotka kiharretaan eri kokoisilla rullilla ja jätetään auki. Näin hiukset toimivat tavallaan myös "huntuna". Etuhiuksiin tehdään luultavasti punoksia, jotka kulkevat päätä myöten tiaran alle.

Hääpukuni on tavallaan sellainen "linnanneito"-tyylinen, joten tuo suunniteltu kampaus istuu mielestäni kokonaisuuteen todella hyvin. Saapi sitten nähdä, millainen siitä todellisuudessa tulee... ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lyhythiuksisena minulle tulee jotakin kukkia hiuksiin ja muuten vain hiukset jotenkin laitettu... toivottavasti kampaajalla on hyviä ideoita. Lyhyille hiuksille ei tahdo millään löytää kampausmalleja mistään, että voisi etukäteen suunnitella...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee banaaninuttura johon upotamme helmiä ja pari tummanpunaista ruusua ja etutukka ylhäällä fiftari-tyyliin... ja vielä yksi tummanpunainen raita menee hiuksiin.. :D Että sellainen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on pitkät hiukset, jotka kiharretaan. Sivuilta nostetaan ehkä ylös. Lisäksi minulla on kapea, pantamainen tiara ja huntukin löytyy. Kampaajan kanssa suunnittelemme sitten tarkemmin, minkälainen yhtälö näistä tulee. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee sellanen korinpunontatyyliin (?) punottu letti. Lisäkkeen kanssa letti yltää takapuoleen asti. Lettiin laitetaan myös jotain pieniä kukkia sinne tänne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin eilen koekampauksessa ja vaikuttaisi siltä, että minulle olisi tulossa sovelma niskanutturasta.

Mulla on melko pitkät ja taipuisat hiukset. Eli hiuksiini tehdään loivia kiharoita, jotka nostetaan niskaan suurehkolle nutturalle, josta jokunen suortuva jää roikkumaan niskaan (pukuni on selästä avonainen). Nutturaan kiinnitetään muutama helmi hengettömien avulla ja todennäköisesti muraattia. Huntua tai tiaraa minulle ei tule.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin juuri tänä aamuna koekampauksessa. Marssin sisään ilman sen kummempia ideoita, eli tiesin vain, etten halua tätinutturaa, enkä muutenkaan mitään liian siistiä kampausta. Lopputulos oli mielestäni enemmän kuin hyvä. Kampaaja kiharsi pitkähköt hiukseni ja kokosi osan niistä pinneillä ylös. Loput jätettiin valumaan pitkin selkää. Huntua tai tiaraa mulle ei tule, mutta jotain kukkasysteemiä kampaukseen sitten elokuussa pujotellaan.  ;)

Ainoa huoleni tässä kampauksessa on, etteivät ihanat niskakiharat sitten suoristu päivän mittaan... Totta kai kampaaja suihkuttelee hiuksiin kaikenlaisia tököttejä, mutta varsinkin kostealla säällä kiharat pysyvät hiuksissani huonosti. No, tänään nyt on ainakin tarkoitus testailla tämän koekampauksen kestävyyttä tuolla DBTL-hulinassa. Ilmakin enteilee sopivasti hiukan sadetta, joten kiharoiden kestävyys joutuu koetukselle...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Teen itse kampaukseni, joten siitä tulee hyvin yksinkertainen, etten hermostu ihan täysin hääaamuna, jos ei kampaus onnistukaan heti ensi yrittämällä. Yksinkertaisesti tupeeraan hiukan päälaelta, että nousee hiukan ylemmäksi, eikä ole ihan liiskana päätä myöten tuo tukka ja sitten löysähkö letti, jonka kierrän nutturalle takaraivolle. Aika korkealle, koska huntu lähtee nutturan alta. Tein yhdelle kaverilleni tässä keväällä yhteen sellaiseen gaalajuhlahässäkkäsysteemiin samantapaisen nutturan (ilman tupeerausta ja puolestatoista ranskanletistä) ja siihen lisäsin päälle sellaisen ristikon alussa sivuille jättämistäni hiuksista. Siis sellaiset pulisongit jätin sivuille ja ne kieputin ja tein niistä ristikon nutturan päälle ja näytti kyllä niin hyvältä, että harkitsen tässä, jos itsekin pistäisin siskoni kieputtamaan minulle sellaisen ristikkohässäkän nutturan päälle. Itse en siihen pysty, kun pitäisi nähdä takaraivonsa koko ajan. Ja muutenkin, en tiedä, sopisiko tuohon minun kampausversiooni ne ylimääräiset hörsellykset, kun se on sellaisenaan niin klassisen tyylikäs se nuttura. Täytyy kokeilla, jos näen siskoani ennen häitä vielä.

Jen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos hiukseni ovat lyhyet (siis jos en jaksa kasvattaa pitkiksi) niin silloin olen ajatellut, että värjäyttäisin hieman tummemmaksi ja sitten hiuksiini laitettaisiin joko pieniä helmiä tai kukkasia. Pitkiin hiuksiin tosin olis vaikka mitä ihania kampauksia. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on pitkät hiukset yli puolen selän; ne kiharretaan korkkiruuveiksi ja osa niistä kootaan takaraivolle kiinni. Suurin osa jätetään kuitenkin vapaaksi. Asusteena tiara, jossa helmiä ja kirkkaita kiviä. Kuulostaa yltiöromanttiselta, mutta kuulostakoon! Kerran niitä häitä vain tanssitaan ja kampaus myös sopii pukuuni, joka laajahelmainen ja näyttävä, "tuulenviemää"- tyyliä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Päätin lopulta muutamaa päivää ennen häitä kampauksesta: minulla oli niskassa suuri, löysästi sidottu, loivasti kiharainen nuttura, jonka päällä oli krysanteemeistä ja harsokukasta tehty koriste. Edestä hiukset aavistuksen sivujakauksella ja muutama suortuva kasvoja kehystämässä. Hieno tuli! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Polkkatukkani föönattiin ja tupeerattiin isoksi palloksi. Kuulostaa hölmöltä, mutta se oli yksinkertainen ja tyylikäs kampaus.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin ajatellut jotain selittämättömän tyylikästä, mutta rennon seksikästä kiharapilveä, johon tiara. ;) Mulla on paljon tukkaa ja se on luonnonkiharaa, joten kiharat pysyy tosi hyvin ja olen aikaisemminkin käynyt joihinkin juhliin omalla kampaajallani laitattamassa kampauksen ja ne ovat olleet oikein "hääkelpoisia" nekin. Pikkuisen olen kasvattanut nyt tukkaa, joten sellaisen korvan alareunaan ulottuvat kiharapaljouden siitä saisi.

Mutta mutta...

Kuulin nyt myös, että hiustenpidennyksillä saa tosi helposti aikaiseksi hienot hiukset (siis ihan arkielämäänkin). Joten olen alkanut miettiä, josko sittenkin jotain nutturaa ja silleen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla värjätään häitä varten hiukset kirkkaanpunaisiksi. Omat hiukset vedetään tiukasti taakse ja niiden päälle lisätään tajuttoman iso punainen kiharapilvilisäke. Kiharoihin upotetaan pieniä valkoisia silkkiruusuja ja murattia. Lisäksi päässä on tiara. Missään nimessä en halua itselleni tavanomaista häänutturaa, kampaajallakin oli selkeä mielipiteensä niistä... ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle tulee samanlainen kampaus kuin äidilläni on ollut. Minulla on paksu, aika pitkä tukka (samoin kuin äidilläni silloin muinoin). Se laitetaan ensin kiharoille suurilla rullilla. Otsalta vedetään päätä myöten vähän matkaa, siihen kohtaan tulee myrttipanta ja sitten loppu kootaan suureksi "kasaksi", siis sellaiseksi isoksi "palloksi", äh, millähän sanalla sitä osaisi kuvailla...? Se myrtti, josta oksia pantaan leikellään, on sellainen, jonka on laittanut kasvamaan minun äidinäidinäitini ja se toiminee samalla pukuni "vanhaa"-osana. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole valitettavasti kuvaa omasta kampauksestani, mutta mulla on noin olkapäille olevat hiukset + siihen pari hiuslisäkettä. Etuhiuksiin tehdään jakaus sivulle ja ne vedetään sivukautta taakse. Takahiukset kiharretaan suurille kiharoille ja ne nostetaan ylös. Tiara tulee sitten noiden sileiden "etuhiusten" ja kiharoiden väliin. Kiharat siis näkyvät tiaran yli.

Hieman vaikeasti selitetty, mutta löysin kyseisen kampauksen ruotsalaisesta häälehdestä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluaisin jotain klassisen kaunista ja selkeää linjaa, joten tämä voisi olla yksi vaihtoehto. :)

chignon.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli tämmöinen

3542736_23535841.jpg

Picture171.jpg

Kesti pakkasen ja piletyksen, ja hääpäivää seuraavana aamuna heräsin kampaus täysin vahingoittumattomana päässäni 8)

Voin suositella lämpimästi Nina Orellia!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haaveilen tällaisesta. Mulle tulis kyllä otsallekin hiuksia eikä noita "roikkuvia" tossa sivulla. Värikin on lähes sama. Ja huntu tulee noin. Tiara vielä päähän ja se on siinä! ;D

Tää on myös sulhasen suosikki! ;)

jan28_42.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mussa on varmaankin jotakin vikaa, sillä jollakin tavalla rakastan tätä kampausta:

HG026m.jpg

Ehkäpä kuitenkin kallistun perinteisempään...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään