Guest Sissiliini(Guest)

Karkkibuffet

319 viestiä aiheessa

Hei,

Millaista karkkibuffettia oletta ajatelleen laittaa? Tuleeko teille montaa eri sorttia? Tuleeko pelkkää suklaata tai paperipäällysteisiä karkkeja? Entä missä vaiheessa paljastatte buffetin? Ja mihin häävieraat namosia "keräävät", kakkulautaselle, johonkin erilliseen karkeille tarkoitetulle pussukalle/kipolle?

Paljon kysymyksiä, kiinnostaisi itse tällainen buffetti laittaa häihin, mutta olen vähän epävarma tämän tarjoilun suhteen....

Suur-kiitos avustanne!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Meillä ei aihe ole ihan vielä ajankohtainen, mutta karkkibufaa ollaan ajateltu perinteisten hääkarkkien tilalle.

Tuolla amoriini puolelle oli yhden amoriini-sivujen tekijöidem häistä kuvia, ja heillä oli karkkibuffa. Muistaakseni kyseinen henkilö oli se joka vastaa ainakin askartelupuolesta, Emmi?

det3.jpg

Nopeasti surffatessa tämä löytyi, sivuilta lienee löytyvän myös pöydän tarjoilut..

Josko tästä ois apua..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli pienimuotoinen karkkibuffet  :D

Olimme ostaneet ihan kaikenlaisia irtokarkkeja, jotka olivat kulhoissa. Samoin kulhoihin laitoimme sipsejä ja menekki oli kova  ;D Meillä ei ollut mitään lautasia tai muuta herkkupöydässä, vaan luulen, että immeiset ihan vaan kävivät siintä niitä napsimassa  ::) Tosin en kiinnittänyt asiaan huomiota kuinka namut ja sipsit pöydästä hävisi  8-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin sehän varmaan riippuu ihan siitä, mistä tykkää. Kukaan vieras sitä tuskin osaa odottaa tai ainakaan vaatia, joten se on joka tapauksessa kiva yllätys kaikille. Meillekin tulee karkkibuffet ja siihen laitamme ihan oman maun mukaisia herkkuja, luultavasti muutamaa eri sorttia. Oliskohan kahvien jälkeen hyvä hetki avata buffet? Jos purkeissa on paperipäällysteisiä namuja, niin silloin ei ainakaan lautasia tarvita. Muutenkaan en välttämättä näkisi niitä tarpeelliseksi. Vieraistakin ehkä olisi noloa hakea lautasellisia  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli häissämme karkkibuffet. Kuusi kulhollista karkkia (n.reilu 10kg); paperipäällysteisiä suklaita, englannin lakuja ja hedelmä/salmiakkiakarkkeja. Vieressä oli pienet kertakäyttömukit, joihin karkkeja sai laittaa. Karkit laitettiin esille kahvin jälkeen. Puoli tuntia meni ja jäljellä oli enää vain muutama hassu englannin laku ::). Karkit siis kelpasi, joten varatkaa reilusti, jos haluatte niiden riittävän pidempään. Tai sitten meillä oli paljon makean nälkäisiä vieraita (n.144 hlöä, joista suurinosa ei syönyt karkkia).

edit. En huomannut, että vieraista olisi ollut noloa hakea mukilla karkkeja, ainakin lasten kannalta oli helpompi kerätä karkkeja mukiin. Ja aikuisetkin ottivat ihan reilusti mukiin karkkeja ja veivät pöytiin naposteltavaksi. Meillä ainakin toimi hyvin, mutta onhan meitä moneksi ;)

niin ja vielä, meillä siis nuo kertakäyttömukit oli niitä pieniä kirkkaita :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä haluun myös ehdottomasti karkkibuffetin, karkkihullu kun olen :)

Tosin olin ajatellut sen lisäksi myös hääkarkkeja jokaiselle!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Loistava idea, varsinkin tuo paperipukeihin kerääminen! Sehän olisi kätevää. Täytyy harkita... Itse haluaisin mukaan pähkinöitä, koska olen suolaisen ystävä. Nam.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli vaan tarjolla kulhossa karkkia, ja jotkut kulhot/mukit olisi ollut kyllä hyvä vieraille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Karkkimukit kuulostaa hyvältä idealta, miksei vois laittaa pieniä paperipussejakin, sellaiset normaalit "karkkiosastopussit" voi olla turhan isoja. Mutta kuinka paljon noita karkkeja tosiaan pitäisi varata etteivät heti lopu? Lapsethan karkkipöydästä varmaan eniten innostuvat, miten estää se ettei kaikki muksut ole ihan sokerihumalassa ja vatsat kipeinä?..  :-/ Tämän vuoksi ehkä ajattelin jakaa kaikille vieraille tasapuolisesti pienet karkkirasiat ja laittaa kahvipöytään jotain suklaakarkkeja vähän rajallisemman määrän.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me varmaankin ostetaan 4-5 lajia irtokarkkeja. Ne laitetaan tarjolle lasipurkkeihin ja niihin lusikat, joilla karkkeja saa siististi otettua purkeista. Laitetaan myös pieniä muovi- tai paperipusseja, joihin karkit voi kerätä kuten karkkikaupassa. Ajateltiin, että laitetaan niiden lähelle vielä itsetehty kyltti, jossa lukee jotain "Morsiamen ja Sulhasen karkkipuoti" tms.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onkos kokemuksia, että mitä mieltä ravintolat ollu karkkibuffetista? Että voiko omia namuja viedä... Toisaalta, kyllähän hääkarkitki viedään ravinteliin :-?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minua kiinnostaisi myös tuo ravintolan ym asenne. Meillä on hääjuhlat tosin hotellin juhlasalissa, mutta ruoat tulevat hotellin ravintolasta. Hääkakku tilataan kyllä muualta, samoin kuin leivonnaiset. Ehkäpä karkkibuffet omista karkeista onnistuu, jos kerran hääkakunkin voi tuoda muualta... Minua on alkanut kiehtomaan karkkibuffetti. Sulholle en ole sitä vielä ehdottanut, mutta sellainen karkkiaddikti kultani on, että luulen hänen lämpenevän ajatukselle aika nopeasti ;). Häihimme kutsutaan myös parisenkymmentä lasta :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Karkkibuffet olisi kyllä aika maukas juttu ;D Meillekin tulee sellainen ainakin näillä näkymin. Tosin ei ole aavistustakaan, kuinka paljon niitä karkkeja tarvii olla, jos vieraita on yli 100? Nuo kertakäyttömukit karkkikipoiksi kuulostaa idealta, jonka aion laittaa korvan taakse.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heips Solmu ja muut naikkarit :)!

Tuota mäkin oon miettinyt, että kuinka paljon (kiloja?) kutakin karkkilaatua pitää olla buffetissa, kun vieraita tulee (ainakin kutsutaan) yli 100... Ehdotuksia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmm..karkkibuffet kuulostaa niin ihanalta, että sellainen saa luvan tulla myös meidän häihin!! Mukit voisivat olla ihan hyvä idea, kun kerran jollakin jo toimi sellainen tapa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan törmännyt karkkikauhoihin, karkkilapioihin, tai miksikäs niitä nyt kutsuisi..? Toki tuollaiset normaalit kauhat kävisi, mitkä ovat tässäkin topikissa näkyvässä kuvassa, mutta sellaiset karkkikauhat olisi kivat häiden jälkeen kotiinkin käyttöön, mysliin sun muihin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaupasta ostetut karkkipussit on 150-300g kokoisia. Jotkut vieraat ottavat varmaan vaan muutaman karkin, jotkut ehkä sen koko 300g:n edestä....eli eikun laskeskelemaan paljon se tekisi...  En usko että kovin moni ottaa ihan ison kaupan pussillisen verran karkkia jos on kakkua tai muuta makeata tarjolla mutta jos haluaa vetää varman päälle niin kannattaa varmaan varata se ison kaupan pussin verran jokaiselle vieraalle, että varmasti riittää. Jos jää yli niin onpahan sit hääparilla naposteltavaa vielä kotonakin! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

oi... me laitetaan väyrysenpäitä ja turkinpippureita  ;D ja täytyy olla jotain vaaleenpunaistakin. ehkä 10 kiloa riittää, kun kerran saavat muutakin syötävää, niin sadalle toi on musta ihan hyvä. kumminkin moni vielä laihduttaa eikä kehtaa ottaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee karkkibuffet, mutta se sijoitetaan lasten leikkihuoneeseen. Tarjolle erilaisia irtokarkkeja ja keksejä, myös lasten oma "booli" ja jotakin suolaista. Ostin juuri ison kasan kirkkaan värisiä kertakäyttölautasia, servettejä ja mukeja  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mutta kuinka paljon noita karkkeja tosiaan pitäisi varata etteivät heti lopu? Lapsethan karkkipöydästä varmaan eniten innostuvat, miten estää se ettei kaikki muksut ole ihan sokerihumalassa ja vatsat kipeinä?..  :-/

Vai lapset eniten innostuu  ;D. Siskon häissä karkki/sipsi pöydän ympärillä oli paljon aikuisia, muutama totesikin että mihin niitä ruokia tarvittiin tästä vaan ois kimpassa naposteltu alkuilta. Me ei oltu järkätty siihen mitään kippoja vaan ihmiset kävi hakemassa suuhun kun siltä tuntui, muutamat lapset taisi ottaa namut just johonkin muovimukeihin, jotta pääsivät sitten ulos niitä napostelemaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikkea sitä löytää täällä surffaillessa, karkkibuffet??!!  En ole koskaan kuullutkaan sellaisesta  ;D! Mistä tällainen juttu on lähtenyt oikein liikkeelle? Mihin te sen karkkipöydän sijoitatte? Rakastan karkkia joten yllätys yllätys, ajatus alkoi oitis kiehtomaan  ;), mutta olen samalla kuin puulla päähän lyöty kun en ole koskaan tällaisesta kuullut...onko se buffet sitten koko illan "avoinna"? Tosin jotkuthan jo kertoi että karkit hupeni nopeasti. Mutta kertokaas nyt lisää tästä tavasta, mistä se oikein on keksitty ja miten se kuuluu toteuttaa" jne.   :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ööö...miksi kaikkien häihin tulevien juttujen pitäisi olla jotain erityisiä perinteitä jotka kuuluu toteuttaa tietyllä tavalla?...  ::) Jos tykkää karkista, tietää että vieraillekin maistuu ja muutenkin sopii tyyliin, eikä halua tarjota vain yhtä tyhjänpäiväistä hääkarkkia, niin mikäs sen luontevampi ratkaisu kuin "karkkibuffet" tai -pöytä tai miksi ikinä sitä haluaa nimittää. :) Ja toteutustavasta voi tietysti jokainen päättää ihan itse.

Mutta Amoriinin sivuilla Ruoka & juomat -osiossa on asiasta puhuttu, siellä on lähinnä reseptejä itse tehtäviin karkkeihin. Mutta sieltä varmaan aika moni on idean löytänyt, tai sitten täältä sivuilta. Ja eipä tuo nyt vaikeaa ole ihan itsekin keksiä...meille ainakin oli alusta asti selvää, että esim. sipsejä on oltava tarjolla jossain vaiheessa. ;D

Itse olen ajatellut että karkkeja (+mahdollisesti jotain pähkinöitä tms.) tulisi tarjolle samaan aikaan kuin kakkukin, luultavasti johonkin sivupöydälle, jossa karkit saavat olla tarjolla koko loppuillan. Vieraat saavat itse kerätä omat "hääkarkkinsa" pusseihin (säästyy siinäkin yhdeltä hommalta  ;)).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Ymmärsit nyt kyllä minut totaalisen väärin, enhän ole kirjoittanut että pitäisi olla perinteistä tai toteuttaa tietyllä tavalla? Minusta tuo karkkibuffet kuulosti lähinnä hauskalta jutulta ja siksi kyselin siitä lisää  :). Sipsit ja suolapähkinät ovat esim. todella hyvä idea, sillä illan mittaan ne menee varmasti kuin kuumille kiville. Karkit varmaan myös, etenkin lapsille!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itse olen ajatellut että karkkeja (+mahdollisesti jotain pähkinöitä tms.) tulisi tarjolle samaan aikaan kuin kakkukin, luultavasti johonkin sivupöydälle, jossa karkit saavat olla tarjolla koko loppuillan. Vieraat saavat itse kerätä omat "hääkarkkinsa" pusseihin (säästyy siinäkin yhdeltä hommalta  ;)).

Meilläkin toteutus sama, mutta lisänä on vielä ne perinteisemmätkin hääkarkit. Itse ei aleta karkkeja tekemään, kaupasta suoraan haetaan useampaa laatua. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sori JenniK, ymmärsin tosiaan ehkä (tahallani? :-[) vähän väärin,  kuulosti vain niin hassulta tuo viimeinen lause, "miten kuuluu toteuttaa" jne. Ja se että joku "ei niin perinteinen" - eikä edes kovin kummallinen - uudempi "tapa" voi tuntua niin yllättävältä. Mutta ilmeisesti vain olen pyörinyt täällä liian kauan kun mikään ei enää yllätä... ;) Ja mä nyt olen muutenkin periaatteesta kaikkia hääperinteitä vastaan...tai siis ainakin uskottelen itselleni etten tee mitään siksi että niin "kuuluu" tehdä, vaan siksi että haluan, ja mieluiten tietysti kaikki ideat on "itse keksittyjä". ;D Älä siis ota kommenttiani henkilökohtaisesti...

Mutta tosiaan, täältä kyllä saa loistavia ideoita, joista voi sitten kehitellä eteenpäin omantyyliseksi! Eihän "perinteisiin hääkarkkeihinkaan" ole olemassa mitään "tiettyä toteutustapaa". Millaiset hääkarkit teille Minka tulee buffetin lisäksi? Itse ajattelin jättää hääkarkit pois, koska tuntui että sitten tulisi jo liikaa karkkia (tosin suunnittelinkin karkkirasioita, joissa olisi ollut karkkia enemmän, koska en ole koskaan tajunnut yksittäisiä hörhelökarkkeja ;)). Mutta buffetpussit valitaan teeman mukaan ja niihin varmaankin liimataan jotain sopivia lausahduksia tms.

Jos karkkien keräilyyn ei ole mitään pusseja tai mukeja, vaan niitä voi ottaa lautaselle tai käydä syömässä suoraan pöydästä, luulisi menekin olevan pienempi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään