Guest Amur

Hääkimpun hinta

772 viestiä aiheessa

Kävin kyselemässä hintoja kimpusta, johon tulisi krysanteemin kukkia ja nuppuja sekä murattia ja ehkä niinestä jotain silmukoita sinne väliin, niin että se kimppuosa on ehkä max 15 cm halkaisijaltaan ja valuva osa jotain puolen metrin tienoilla. Hinta-arvio 30 - 70 euroa. Taidan ostaa krysanteeminoksan ja "varastaa" anopilta muratista pari rönsyä ja tehdä itse. Ei sen tarvitse kädessä kuitenkaan olla kuin sen vihkimisen ajan ja valokuvissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun hääkimpussa oli samppanjaruusua, ruiskukkaa, harsokukkaa ja vihreänä yksi villiviinin oksa + jotain muuta. Mallina vesiputous. Maksoi 50 euroa eikä todellakaan ollut hintansa arvoinen!

Malli ja kukat oli oikein, kyllä, mutta siihen oli tungettu sellanen kolmen sentin levynen harsonauha päälle kuin hämpyn seitti. >:( Nauha oli MUN mielestä rumasti laitettu, ja se irtosi koko ajan ja roikkui ihan miten sattuu, mutta kokonaan poiskaan ei saatu kun oli keskivaiheilta sullottu kädenpidikkeen sisään. Kukat putoilivat kimpusta, eli huonosti tehtykin. Tuossa se "vieressä" on kuivatettuna, halusin sen muistona säästää kuitenkin ihanasta hääpäivästämme.

P.s. Vieheiden hinnasta ei havaintoa, koska tein ne ihan itse.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Morsiuskimppu tulee maksamaan n. 80 euroa, ja siihen lisättynä heittokimppu ja 6 viehettä yht. n. 100 euroa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

miten teit vieheet ja miten kestivät? Neuvoja kaipailisin, kun on suunnitelmissa tehdä kukkajutut itse. Joku ohje onkin, mutta käytännön kokemuksia kaipailen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hommasin kukat juhliimme kukkakauppa LivingRoomista Helsingistä Yrjönkadulta ja voin kyllä todella lämpimästi suositella paikkaa.

Kimppuni oli 5 punaista kallaa - ei mitään muuta. Hintaa tuli vain 35 euroa. ;D Hyvä tuuri kävi tietenkin siinä, että tällä viikolla kallan hinta oli puolet halvempi, mitä alunperin kun suunnittelimme kimppuna.

Kukkakauppa teki myös kaikki muut kukat juhliimme ja suunnitteli aivan ihanat asetelmat buffetpöytään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Morsiuskimppu, heittokimppu, morsiustytön minikimppu ja kolme viehettä = 100 euroa. Kukat neilikoita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääkimppu, kaksi neilikkaviehettä ja neljä ruusuviehettä yhteensä hinta-arvio noin 60 euroa. Olin positiivisesti yllättynyt.

Kimppu vähän tätä tyyliä: http://www.porvoonkukkatalo.fi/509.htm Mielestäni mukavan syksyistä. Floristi ainakin vakuutti ymmärtävänsä millaista kimpun tyyliä hain ja ehdotti itsekin joitain ideoita. Vieheistä floristilla oli mielipide, että valkoinen neilikkaviehe kuuluu sulhaselle, joten olkoon sitten niin.

Näin Jyväskylässä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kimppu, heittokimppu, morsiustytön kimppu ja vieheet kuudelle henkilölle tulevat maksamaan maksimissaan 100 euroa. Lokakuussa kukkia ei enää ole niin hyvin saatavilla ja se näkyy hinnassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun varsinainen kimppu+sulhon viehe 100€, heittokimppu 10€, pöytäasetelma 30€ ja muut kolme viehettä a 4,20€

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Kävin tänään kukkakaupassa kyselemässä hinta-arviota pisaranmalliselle hääkimpulle, jossa olisi tummanpunaisia ruusuja ja murattia. Häät ovat heinäkuussa, jolloin ruusut ovat edullisimmallaan ja siltikin kimpun hinnaksi tulisi noin 80 euroa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kukkakauppa otti 130 euroa morsiuskimpusta, heittokimpusta ja kolmesta vieheestä. Kimppu oli upea (ruusua, eustomaa, morsiuskruunua, hiirenvirnaa, ym. vihreätä), melko pienikokoinen. Kaasolle tuli erikoinen, kieputettuun hopealankaan sidottu viehe ja miehille kahden ruusun (+ sulholle morsiuskruunua ja hiirenvirnaa) vieheet. Olin kukkiin todella tyytyväinen, niihin upposi sentään hirmuisesti työtunteja. Mielestäni hinta ei ollut liian korkea, floristi luki minua ja toiveitani kuin avointa kirjaa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä yhteishinta on siinä 90-95 euroo. Mun kimppu (punasia ruusuja, jotain vihreetä ruikkuvaa, jotain tummanpunasia marjoja ja oranssia "heinää" väriä antamaan), heittokimppu + 4 viehettä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä maksoin 50 euroo johon sisälty mun kimppu (valkosia ruusuja, murattia ja muuta vihreetä), 4 kpl vieheitä ja 4 kpl rannejuttuja neidoille ja kaasoille ja heittokukkia siis gerberoita tais olla noin 10 kpl! Oli kyllä tutun tuttu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin juuri pari päivää sit kysymässä kukkakauppiaaltani kimpun hintaa. Selitin että haluan yksinkertaisen kimpun, jossa vain ruusuja. Hän ilmoitti hinnan olevan noin 90 euroa. Meinasin lentää p*****lleni, siis ei voi olla totta! :o Kaiken lisäks tää on nii pieni paikkakunta, missä asun, että kyllä vaan ihmettelen! Mutta täällä rannikolla tulee varmaan sellanen ruotsinkielislisä, hekoheko, mut ei millään pahalla ruotsinkielisille! Tulin sit aatelleeks, et entäs jos sellanen yks orkidea-oksa riittäs?  Musta on ihan kauheeta muutenkin kaikki häihin menevät rahat, kun kaikkiin tuotteisiin, joita haluis häihinsä, on kalliita, ja sitten myyjät varmaan lisää noihin hintoihin ns. häälisän! Häämatkat, hääyöt, ruuat, juomat, puvut, koristeet, kukat, sormus, huomenlahjat, ja mitähän vielä...

Huoh! :'(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kimpulle tulee varmaan jotain 60euroa pelkät materiaalit.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun kimppuni taisi maksaa 85 euroa! :o Tuohon hintaan sisältyy myös heittokimppu, joka maksoi n. 7-10 euroa.

Sulhasen, bestmanien (2), kaason ja saattajan vieheet teki yhteensä 35 euroa! :o

Kukkakauppiaalle maksoin melkein kaksi kertaa sen, mitä hääkampaajalleni. :o

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kimppu n. 20-25 euroa. Valkoisia ruusuja ja vähän vihreää roikkuvaa. Aika pieni kimppu on kysymyksessä. Sulhasen viehe n. 5-7 euroa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee Black magic -ruusuista sellainen "pitkahantainen" kimppu seka sen lisaksi heittokimppu ja tietty sulholle, bestmanille ja kaasoille vieheet. Hintaa koko satsille tulee huimat 214 euroa! Meinasin kylla kaatua kun kuulin hinnan, mutta kun kerran talvella menee naimisiin, niin kukat on tosi kalliita. Mutta on se kimppu sitten kylla mieleinenkin, etta ehka siita kannattaa pulittaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kimppu tulee maksamaan 20-40 euroa (ja vieheet 4 euroa/kpl.) Hinta on mun mielestä todella kohdallaan. Tuolla hinnalla saan pienen pyöreän kimpun kukkien omilla varsilla. Kukkina tulppaaneja, mini-gerberoita, ruusuja ja murattia. Kun kävin kyselemässä tarjouksia kukista, niin tämä paikka vaikutti ehdottomasti parhaalta ja halvimmalta. Esim. yhdessä toisessa tosi kivassa kukkkakaupassa, jota olen käyttänyt paljon töissä kukkia tilatessani, vastaava kimppu olisi tullut maksamaan 100 euroa. Hintaero siis aivan törkeä.  :o

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin juuri tilaamassa kukat häihin ja olen enemmän kuin tyytyväinen palveluun sekä hintaan. Kävin jo aikaisemmin katsastamassa paikan. Ja nyt kun astuin sisään ja ennenkuin avasin edes suutani niin omistaja totesi että sinullehan me mietittiin sitä orkideakimppua. Voitte kuvitella että olin aikas otettu että minut muistettiin vaikka edellisestä käynti kerrasta oli yli kuukausi aikaa enkä ollut sitä ennen edes käynyt kyseisessä liikkeessä. Mutta nyt itse asiaan.

Hääkimppu: valk. orkidea, valk. vahakukka, karhunheinää, jotain vihreitä lehtiä

Heittokimppu: valk. ruusu, vaal.sin eustoma + vihreätä

Vieheet: orkideaviehe, 2 kpl ruusu-freesiavieheitä, 3 kpl neilikkavieheitä

Kukkalaite pöytään: valk.ruusu, vaal.sin eustoma + vihreätä

Maistraattikimppu: vaal.pun ruusu, harsokukka + vihreätä

Kaikki nämä yhteensä vain 80,-!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun kukkakauppiaani lupasi minulle kimpun, heittokimpun, miesten rintakukat ja 5kpl hiuskukkia 150€:lla.

Mutta kun näitä hintoja lueskelen niin pitäisi varmastikin tiedustella muualtakin. Oli vaan niin hyvä palvelu ja kauppiaalla oli sellainen iso mappi täynnä kimppujen kuvia. Sieltä se minunkin visioni löytyi. Ei tarvinnut alkaa piirtelemään. Mulle tulee sellanen pisaran mallinen valkoisilla kukilla ja muratilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Bike ja Muffinssi, mistä kukkakaupoista kukkanne tulee? Kuullostaa tooosiiiii upealta ja kohtuu hintaiseltakin! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mun kimppu tulee maksamaan 20-40 euroa (ja vieheet 4 euroa/kpl.) Hinta on mun mielestä todella kohdallaan. Tuolla hinnalla saan pienen pyöreän kimpun kukkien omilla varsilla. Kukkina tulppaaneja, mini-gerberoita, ruusuja ja murattia. Kun kävin kyselemässä tarjouksia kukista, niin tämä paikka vaikutti ehdottomasti parhaalta ja halvimmalta. Esim. yhdessä toisessa tosi kivassa kukkkakaupassa, jota olen käyttänyt paljon töissä kukkia tilatessani, vastaava kimppu olisi tullut maksamaan 100 euroa. Hintaero siis aivan törkeä. :o

Ja kateelisen heti kyselen... mistäpäin Suomea saa noin halvalla kukat? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ja kateelisen heti kyselen... mistäpäin Suomea saa noin halvalla kukat? :)

Ihan Helsingistä. Itsekin yllätyin - positiivisesti!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä hankin aivan ihanan, todella ison ritarinkukan (kimpun sijasta), se löyty torilta eikä maksanut kuin 9 euroa! :o

Olin kysellyt lemmikkikimppua (puvun väriin sopiva) kukkakaupoista, hintahaitari oli 60-90 euroa. >:( Arvatkaa oliko vaikea valinta sen jälkeen! :D

Kaiken lisäksi torilla oli älyttömän hyvä palvelu ja sai tilata etukäteen, niin ei tarvinnut jännitellä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään