Jump to content
Naimisiin.info

Orkidea hääkimpussa (kuvia)


Guest Rouva-05

Recommended Posts

Mulle olisi tulossa peikonpähkinästä (oksista) ja orkidiasta sellanen roikkuva kevyt ja hillitty kimppu. Lisäksi jotakin muutakin kukkaa tulossa ja vihreää heinää. Parissa paikassa sanottiin hinnaksi 200-300€ (sis. mun kimpun, pienen ja yksinkertaisen heittokimpun ja 4 viehettä).

Tänään kävin Porvoossa kyselemässä eräästä kukkakaupasta kyseisen paketin hintaa. Mun kimppu tulisi maksamaan arviolta 80-120€ ja vieheet (3kpl) on 6€ ja sulhaselle hieman näyttävämpi viehe 8€. Heittokimppun hinnaksi ei varmaan tule 10-15€ enempää. Minusta aika edullinen, sillä kyseessä niiiiin ihana orkidea. girl_sigh.gif Täytyy viellä käydä yhdestä paikasta kyselemässä, mutta tällä hetkellä tuo on paras vaihtoehto. Taidan sittenkin saada orkidea mun kimppuuni (olin jo melkein luopunut toivosta).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Orkidea on hyvä hääkukka, kestää, eikä tarvitse silkkihansikkain käsitellä. Ei kuitenkaan kestä mitään kovaan hankausta, eli esim. miehellä vieheenä rintapielessä on otettava kättelyjen ja halausten ajaksi pois, mutta muuten kestää kyllä.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

:girl_sigh: Meidän orkideat oli ainakin ihan superkestäviä.

Mun hääkimppu on vieläkin (3 päivää häistä) niin hyvässä kunnossa, että sen kanssa voisi ottaa virallisia hääkuvia. Se ei ottanut osumaa ollenkaan eikä rupsahtanut, vaikka en todellakaan käsitellyt sitä silkkihansikkain. Toki se on vähän kuivunut jo, mutta ei hajonnut tai muuttanut väriään.

Miehen viehe kesti onnitteluhalaukset loistavasti ja varavieheen päälle oli joku latonut kaikki lautasliinat ( :girl_impossible: ) mutta siitäkin huolimatta se on vieläkin täydellisessä kunnossa.

Lautasliinojen alla häät viettänyt varaviehe tänään kolmen päivän ikäisenä :girl_haha: :

6498445.t.jpg

Kaasojen rannekukat kyllä kärsivät hieman, mutta ne osuivatkin koko ajan kaikkeen mahdolliseen. Kestivät kuitenkin hyvinä useita tunteja.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kertokaahan nyt viisammat miten tuollainen pyöreähkö orkideakimppu sidotaan? Esim. phalaenopsis-orkideasta? Käytetäänkö kukan omat varret jotenkin vai sidotaanko jotenkin muuten? Nämä kun eivät kasva kuten esim. ruusu, niin että yhden varren päässä on yksi kukka. Vaikuttaa varmaan myös hyvin hintaan tuo tekotapa (vrt. esim. pelkkä orkideaoksa "kimppuna"). Oon näissä sidonta-asioissa pihalla kuin lumiukko...

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Kävin eilen kyselemässä kukkakaupoissa orkideaa elokuulle. Ainoa vaihtoehto silloin on kuulemma phalaenopsis, mutta siitä ei ilmeisesti saa sellaisia isoja yksittäisiä oksia, mistä olin haaveillut. Tämä tosin yhden kukkakaupan kommentti, toisaalla ei noin jyrkästi asiaa ilmaistu. Mikä teidän kokemus on, millaisia orkideakimppuja teillä on ollut heinä-elokuussa? Eihän kellään ole ollut vihreän sävyjä? Niitä kun haluaisin kaasoille ja muille.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

itse olen tilannut kukkatukun kautta cymbidium orkideoja muutaman oksan elokuun 6 oleviin häihin ja hinta arvio oli sen verran suolanen, etten ihmettele ollenkaan jos kukkakaupoissa herkästi sanotaan ettei ole mahollisuutta saada. Lisäksi lajiketta eivät pysty lupaamaan, joten ei auta kuin toivoa että jotain viininpunaisen suuntaista saisin.

Eli kannattaa oikeasti varautua maksamaan jos nuita haluaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mun hääkimppuun on tulossa valkoista orkideaa, valkoista neilikkaa ja murattia. En ole vaan löytänyt netistä kuvaa kimpuista, joissa olisi käytetty juuri noita kukkia. Oisko kenelläkään yhtään "sinne päin" kuvaa näyttää? Onkohan tuo neilikka liikaa? Sulhon vieheeksi tulee neilikka, joten siksi kukkakauppias ehdotti neilikkaa kimpun "täytteeksi".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 6 months later...
Guest kevätmorsian 2012

suunnittelin herkkään pitsipukuuni käsivarrella kannettavaa valkoista aukiolevaa orkideaa ja heinistä tehtäisi pitkä viehe varreksi.onko kellään ollut,kokemuksia ja kuvaa jos on?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Herättelen ikivanhaa ketjua henkiin. Onkohan joku käyttänyt Cymbidium-orkideaa alkukesästä? Saatavuudesta on erittäin ristiriitaisia tietoja, netissä useammalla kukka/puutarha-aiheisella sivustolla lukee että hyvä saatavuus ympäri vuoden, mutta useampi kukkakauppias sanonut että saatavuus hyvin epävarmaa ja yksi kertoi jopa selvittäneensä tukusta ettei Cymbidiumia saa kesäkuussa käytännössä ollenkaan (tai tilattava jättisatsi toiselta puolelta maapalloa = posketon hinta ja kakkoslaatu). Toive olisi limenvihreä Cymbidium-orkidea jota ei käytännössä voi korvata oikein millään, muut vihreänä värivariaationa löytyvät kukat ovat täysin eri tyyppisiä, ja sitten taas esim. muuten ihanan eksoottista ja kaunista liljaa ei saa vihreänä. Kiinnostaisi tietää muiden kokemuksia, kannattaako kuitenkin yrittää vielä jahdata ympäri kukkakauppoja vai pitääkö suosiolla luovuttaa ja vaihtaa pinkkiin liljaan? Siis esim. tuplahinta talven hintoihin verrattuna ei ole mikään este, mutta kokonaisen orkidearullakon tilaamisessa Australiasta ei varmaankaan enää puhuta mistään satasen parin lisähinnasta vaan useista tuhansista euroista ja se nyt on aivan liikaa...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meille on tulossa Cymbidiumia maaliskuussa ainakin, mutta se ei tietenkään kerro kesäkuusta mitään. Kannattaa varmaan luottaa kukkakauppiaaseen saatavuusasiassa.

 

Itse piti kysyä, onko kokemusta perhosorkidean säilymisestä hiuskukkana? Kestääkö koko päivän, vai lerpahtaako terälehdet nopeasti?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...