Muratti

Tampereen kukkakaupat

155 viestiä aiheessa

Onko kellään tiedossa Tampereella asiansa osaavaa floristia, jota voisi erityisen lämpimästi suositella? Itse kun en juurikaan ole sidotuttanut kimppuja, en oikein tiedä tästä tasosta, mikä on hyvä ja mikä huono? Kaupunkihan on täynnä kukkakauppoja. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä on kehuttu seuraavia:

Kukka- ja Koristepalvelu Pelaquu

Anteron Kukka

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kimpun teki Pelaquun Eeva Laakso ja voin lämpimästi suositella: erittäin ystävällinen ja ammattitaitoinen palvelu!

Pelaquuhun kannattaa ottaa ajoissa yhteyttä, sillä hän on etenkin kesäaikaan hyvin työllistetty.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsellä sama ongelma ja Tampereella ollaan. Mulla on muista yhteyksistä hyviä kokemuksia Pyynikin torin laidalla sijaitsevasta Blummarista, joka ei varmaan (mutua) ole kaikkein halvin, mutta josta varmasti (ainakin muiden sidontatöiden perusteella) saa persoonalliset kukka-laitteet...

Itse olen ajatellut turvautua em. liikkeeseen. Sieltä olen saanut muihin tilanteisiin ihania asetelmia ja sillai kivasti erikoisia. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mulla on muista yhteyksistä hyviä kokemuksia Pyynikin torin laidalla sijaitsevasta Blummarista

Minäkin olen saanut sieltä kerran aivan ihanasti sidotun kimpun ja ajattelin aluksi kääntyä kyseisen liikkeen puoleen, mutta se oli kiinni melkein koko kesän, joten se täytyi unohtaa. Onneksi Pelaquussa oli vielä yksi aika meidän päivällemme tuolloin vapaana (vaihdoin liikettä pari kk ennen vihkimistä) ja sain mieleiseni kimpun! :D Joten varmista Blummarista ensin, että ovat avoinna!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun kimppuni sitoi ammattitaidolla Anteron Kukan floristi ja todella upea kimppu tulikin. Minulla oli eräs visio, millaisen kimpun haluan ja löysin sopivan kuvankin. Mielikuvitusta ja kuvaa apuna käyttäen kehitimme minulle loistavan kimpun! Se oli juuri sellainen kuin olin toivonut ja sopi täydellisesti kokonaisuuteen. Myös vieheet oli kauniita, samoin auton koristeet. Suosittelen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
ajattelin aluksi kääntyä kyseisen liikkeen puoleen, mutta se oli kiinni melkein koko kesän, joten se täytyi unohtaa

Olen jo ollut yhteydessä Blummariin (ai miten niin hätäinen!) ja he ovat kesän kiinni, koska tekevät koko kesän hääkeikkoja. Heillä on sellainen systeemi, että asiakas varaa vuoden vaihteen jälkeen ao. viikonlopun, koska liike ei ota yhdelle viikonlopulle kuin kaksi tilausta. Lähempänä sitten istutaan pöydän ääreen ja suunnitellaan, millaiset kimput, halutaanko koristeita, vieheitä jne... :D Veikkaan, että heillä on melko kova hinta, mutta toisaalta. Kerran elämässä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Olen jo ollut yhteydessä Blummariin (ai miten niin hätäinen!) ja he ovat kesän kiinni, koska tekevät koko kesän hääkeikkoja

No mutta sehän on kätevä systeemi! Kyllä mielestäni kannattaa satsata laatuun, kimppu on kuitenkin osa pukeutumista, ikäänkuin korusi hääpäivänä. Varmasti saat unelmiesi kimpun!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen kayttanyt jo vuosia samaa kukkakauppaa ja voin lampimasti suositella: Kukkapuu.

Kaikki kimput joita olemme teettaneet ovat olleet upeita, hinta tosin ei valttamatta ole kaikkein halvin, mutta muuten on tasokas paikka!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suosittelen myos Pelaquuta jos ei ole hinnasta kiinni, silla ei ole halvin mahdollinen. Kukat olivat kuitenkin kaikki upeita! Toivottavasti saan joskus laitettua kuvia kimpustani (kun paasen jokus takaisin kotimaahan... :)) silla se oli mielestani todella upea, varsinkin kun astelin liikkeeseen lahes taysin vailla ideoita ja toivottoman epataiteellisena... silti sain juuri taydellisen kimpun!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

PelaQuun Eeva Laakso teki minunkin kimppuni ja kirkkokoristeet. Suosittelen - kukat olivat ihania ja palvelu ystävällistä ja asiantuntevaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä voin näin äkkiseltään suositella Ainanlinnan kukkaa. Käytiin sulhon kanssa kyselemässä kimppuvaihtoehtoja ja hintoja muutamassa paikassa ja Ainanlinnan kukan (Näsilinnankatu 23) floristimestari Pirkko Aarnio-Mäkelä vaikutti parhaalle vaihtoehdolle. Hän on tehnyt mm. kimppuja kotimaisiin häälehtiin ja muotikuvauksiin. Ja hän tekee kimpun puvun malliin ja väriin sopivaksi eli hänelle viedään kuva puvusta (mielellään oma kuva) ja jos mahdollista, niin mallitilkut puvun kankaista. Tietysti myös itse saa vaikuttaa kimpun malliin ja väriin, mutta minä ainakin aion luottaa hänen ammattitaitoonsa.  :) Ja hinnat on samassa luokassa kuin muissakin Tampereen liikkeissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kun kaikki häävalmistelut  on pienellä aikataululla, niin jäin ilman kukkia Ainanlinnan kukasta. Sieltä olen saanut aina loistavaa palvelua, vaikka saa siitä maksaakin... Tänään kävin Ainanlinnan suosittelemassa NinaFlorassa, Tammelantorin laidalla ja tuntui varsin pätevältä paikalta. Minua kuunneltiin ja myös siellä toivottiin kuva minusta puvussa, että menee värit kohdalleen. Tilkunkin olisi mielellään ottanut, muttei moista ollut antaa. Nyt saan ehkä hetken hengähtää, tuli jo paniikki niiden kukkien suhteen... Häät jo 8.5....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikka!

Oma kimppuni PelaQuusta tuli kyllä melkoisen kalliiksi, taidettiin liikkua siellä 80-90 euron kieppeillä...Mutta pidin siitä todella paljon, ja palvelu oli todella ystävällistä eli voin suositella. En osannut kovinkaan paljon antaa ohjeita kimppuani varten, mutta siitä tuli tosi "oman näköinen".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olenko ainoa, jolla on Pelaquusta vähän keskinkertaiset kokemukset? Suuret asetelmat kirkkoon ja juhlapaikkaan olivat todella kauniit, mutta oma kimppuni oli vähän "kokoonsutaistu". Saattoi olla vika tilaajassakin. En tiedä kukista tai kimpuista tuon taivaallista, joten en ehkä osannut speksata kimppua hyvin. Tilasimme kukkamme nimenomaan Pelaquusta, koska odotimme kuitenkin että olisimme niin asiantuntevalta ja kokeneelta kukkataiteilijalta saaneet vähän enemmän ideoita ja apua kimpun suunnitteluun.

Värit olivat kuitenkin kauniit ja kukat kestivät hyvin, joten siltä puolelta ei moitteen sanaa. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tuli kaikki kukat häihin Anteron kukasta ja olin todella tyytyväinen sekä palveluun että lopputulokseen! Suosittelen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen myöskin kuullut, että Anteron kukka olisi hyvä.

Itse varmaankin vetäisen vain jonkun valmiskimpun kätöseeni mahd. läheltä maistraattia. Tosin tuo Anterohan on ihan lähellä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Stockan lähelle avattu Kukkahuone vaikuttaa ainakin olevan todella tyylikäs ja asiantunteva liike; liike on sisältä IHANA! Jo pelkästään siellä piipahtaminen saa päähän ilmestymään ihmeellisen kukkaisia ideoita (: Puljun pitäjältä löytyy ennestäänkin jo kokemusta kukkajutuista, ja paikalla on myös nähtävissä albumi tehdyistä kimpuista. Suosittelen piipahtamaan.. itsekin sinne taas tässä kohta hiippailen ihailemaan väriloistoa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Piipukan lisäksi suosittelen Ojakadun Kukkasitomo Gummerusta jo ennen kuin olen nähnyt lopputulosta.

Erittäin tyylikäs, persoonallinen ja asiantuntevan oloinen paikka. Kävin siellä ja olin myyty, varasin sieltä itselleni talvikimpun (huurteinen) ja hiuskoristeiden (huurteisen oksan kaltaisia) teon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä taas suosittelen Pyynikintorilla sijaitsevaa Blummaria, etenkin jos tykkää erikoisemmista kimpuista.  

Aluksi sovimme Marin kanssa päivän jolloin suunnittelemme kimpun, vieheet jne. Mukana tapaamiseen piti viedä pukukangasta, malli puvusta, ja jos oli joku kuva millaisen haluaa niin se mukaan myös. Mari jutteli minun ja mieheni kanssa vajaan kaksi tuntia, ja samalla suunniteltiin tarvittavat jutut. Hyvin hän oppi siinä ajassa makumme ja tyylimme. Kimppuni oli melko erikoinen, jo siksikin, että se ei sisältänyt kukkia lainkaan. Mutta totaalisen upea! Parempaa en muualta olisi saanut!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sipen kukka, Sammonkatu 34  :D

Aivan mahtava floristi - tekee huolellista ja tyylikästä jälkeä. Hääkimppukokemuksia ei ole, mutta olen ostanut muita kukkia sieltä jo vuosien ajan, mm. hautajaisiin. Kova täti puhumaan  ;) mutta rautainen ammattilainen. Erityisesti tykkää tehdä erikoisempia kimppuja. Joten jos et halua perinteistä kimppua, suosittelen lämpimästi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisiko kenelläkään kuvia Kukkasitomo Gummeruksen töistä? Muitakin kokemuksia otan mielenkiinnolla vastaan; palvelusta, aikatauluista, ideoista...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään