Mimosa

Asenteesi hääleikkeihin?

182 viestiä aiheessa

Olemme ilmoittaneet tukijoukoillemme, ettemme halua leikkejä hääjuhlaan - inhoamme niitä molemmat. Morsiammen-/sulhasenryöstö on myös EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA -listalla, ja jos joku erehtyy moisen tempun tekemään, ei ryöstettyä tarvitse sitten enää palauttaa. Ehkä olen ikävä ihminen (mutta en todellakaan huumorintajuton - päinvastoin), mutta olen aina inhonnut noita leikkejä kaikissa häissä, ja monesti ne on hirveän teennäisiä eikä kaikki vieraat edes ymmärrä mitä on tekeillä. No, ehkäpä saan sitten kokea tuta polttareissa kaverini tuntien...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on sama asenne hääleikkeihin; No Thanks meidän häihin.  Hääjuhlaamme kuuluu vapaata seurustelua, tanssahtelua, karaokea (ei kuitenkaan yhteislaulua tyyliin morsian & sulhanen), mahdollisesti puheita, syömistä  -ja loppuillasta vierailla on mahdollisuus saunomiseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni hääleikkejä on hyvä olla varalla jos juhlaan tulee sopiva tauko. Väkisin niitä ei kuitenkaan pidä änkeä muun ohjelman väleihin.

Meillä kaaso ja bestman vastaavat juhlasta, koska mielestäni siihen on hyvä sisällyttää meillekin yllätyksiä. Kuitenkin olen antanut heille seuraavia ohjeita:

- meidän ja molempien vanhempien kustannuksella saa nauraa (huumonrintaju riittää kyllä siihen), mutta ketään ei pidä nolata ilkeämielisesti.

- ei "nakituksia", eli en halua velvoittaa vieraita mihinkään tehtäviin juhlan jälkeen (esim 12kk -leikkejä)

- juhlatilanteessa meitä ihan varmasti jännittää, joten emme halua mitään liikaa luovuutta vaativia tehtäviä...

Hyvin valituilla leikeillä voidaan loistavasti kohottaa juhlatunnelmaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Taidan olla vähän tosikko (what else is new? ;)), mutta en ole vielä yksissäkään häissä törmännyt leikkiin, jonka haluaisin omiin häihini. Pääsääntöisesti ne ovat ennalta-arvattavia ja mauttomia. Morsiamen- ja anopinryöstöt, runonlausunnat ja kaulimet on nähty liian monta kertaa.

Voi kumpa keksisin jonkun tunnelmankohottajan ilman tuota leikkimistä ja laulamista. Ideoita?

-HP-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen aika ujo enkä pidä esiintymisestä... edes häissä. Hääleikkejä on ollut kyllä aina kiva katsoa, kun niitä on kohtuullisesti ja eikä mitään nolausjuttuja. Ehkä pitäisin itse sellaisista missä ei joutuis kauheesti suorittaan, eikä ainakaan mitään yksinpuhelua esittään :P Sellaisia tietenkin, mitkä olis hauskoja vieraiden mielestä, sellaisia ilmapiirin kevennysjuttuja... Luin tuolta aikaisemmin, että polttariporukoille vois järjestää vaatteidenriisumiskilpailun, kuulosti aikas kivalta ja vähän erilaiselta. (Kosto elää ;D)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääleikit ovat mielestäni ihan ok muiden häissä, jos niissä ei nolata ketään, niihin osallistuminen perustuu aidosti vapaaehtoisuuteen ja ne pysyvät hyvän maun rajoissa. Esimerkiksi morsiamen laittaminen tunnistamaan sulhoaan tunnustelemalla silmät sidottuna tuntuu minusta vieraana nolostuttavalta, vaikka morsian ei sitä niin kokisikaan.

Omiin häihini en missään nimessä halua leikkejä enkä mitään ryöstöjä tai muuta vastaavaa ohjelmaa. Meillä on iltahäät ja vieraita vähän, joten uskon ajan kuluvan kaikkein mukavimmin ruokailusta nauttiessa ja jutellessa. Puheita jos joku haluaa pitää, niin se on tietysi ihan ok, mutta leikit ovat pannassa meidän häissämme. Saamme sitten tiukkapipon maineen tai emme, ei vain tunnu meidän jutulta.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen jopa ajatellut tehdä ohjelma-lehtisen (vaikka menun yhteyteen) jossa mainitaan, että tänään Te, hyvä juhla-yleisö saatte nauttia ruoasta, hyvästä musiikista jne ilman pakollisia leikki-numeroita...

Siis jotenkin tähän tapaan. Itse ainakin juhlissa alan panikoimaan, että missä välissä niitä 'vappa-ehtoisia' taas aletaan huhuilemaan johonkin hemmetin leikkiin!

Utti

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Huolella ja juhlayleisö huomioon ottaen valitut ohjelmat/leikit ovat mielestäni hauskoja.

Samaa mieltä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sulho sanoi jyrkän EI:n hääleikeille, joten leikkejä ei tule meidän häihin. Mutta jotain ohjelmaa kylläkin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, ei meilläkään ole suunnitelmissa mitään leikkejä. Itse asiassa mä en ole ikinä edes ollut häissä, joissa leikittäisiin! Mä en edes tiennyt että sellainen kuuluu joissain häissä ohjelmistoon, ennenkuin joku siitä mainitsi. ;D Luulen että hääleikit on sellainen suomalainen perinne. Nimittäin itse olen ollut vain suomenruotsalaisissa ja ruotsalaisissa ym. häissä, joissa ei kyllä mitään leikkejä ole ollut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niinku mitä? *utelee*

Kerrokerro! :D Tahtoo kans... ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No mä en ihan hulluna innostu näistä hääleikeistä... ehkä oon nähny niitä liikaa tässä kymmenen vuoden aikana ku on aika monet häät tullu käytyä.

Semmoinen on kuitenkin poikkeus semmonen improvisointi-näyttelemis -leikki, varsinkin meidän porukalle kun ollaan tavattu teatteriharrastuksen parissa ja ystäviäkin on paljon sieltä. Lisäksi mulla on paljon ystäviä jotka ovat ammattitanssijoita, he varmaan tanssivat ja kaikki muutkin tuttuni ja sukulaiseni ovat erittäin esiintymisvimmaisia! ;D

Eli mieluummin otan harjoiteltuja ja taidokkaita esityksiä häihini kuin niitä samoja leikkejä kuin kaikilla muillakin.

Tietysti sitten jos keksii jonkun oman version jostain leikistä... ::) Ei ehkä oikein vieläkään sytytä.

Itse voisin harkita tekeväni ohjaamilleni tanssija/voimistelijatytöille koreografian joka olisi lahja sulholle. Sulho runoilee kovasti, voisin ehkä saada häälahjarunon, tai monta! :-X Nii ja sulho tekee mediataidetta tuollaopiskelupuolella ja lyhytelokuvia, että ehkä meistä vois häälehden sijaan tehdä lyhärin

"Vuosisadan rakkaustarina saa ensi-iltansa"!

Ehkä enemmänkin on runsauden ongelma tämän laadukkaan ohjelmatarjonnan suuren määrän vuoksi.. ;D

Oonkin aatellut et pidetään joku gaalahomma tai semmonen :D!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselläni ei ainakaan ole mitään sellaisia kunnollisia leikkejä vastaan. Kunnollisiin eivät todellakaan kuulu sellaiset nolausmieliset leikit, joiden tarkoituksena on mollata jotain.  Esimerkiksi hauskasti toteutettu morsiamen tai sulhasenryöstö ohjelmanumeroineen on todella hyvä jos sen keksimiseen on jaksettu panostaa. Tulevan sulhaseni kanssa olemme olleet järjestämässä häitä, joissa hän oli bestmanina. Häissä oli morsiamenryöstö, johon yhdessä keksimme tehtävät, jotka ratkottuaan sulhanen sai morsiamensa takaisin. Ohjelma oli todella tykätty, ihmisillä oli hauskaa ja meitä tultiin kiittelemään ryöstöstä häiden jälkeen.

Leikkeihinkin voisi liittää tutun sanonnan, kohtuus kaikessa. Ylimenevät leikit ovat tylsiä ja tyhmiä. En pahastuisi jos meidän häissämme olisi joku kiva leikki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei leikkejä. Lapset leikkii, aikuisten juhla syntyy jostain muusta kuin mukahauskasta ja nolaavasta leikkimisestä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tympii jo nyt, mut kai sitä jonkun jutun "jaksaa". Meillä on onneks aika sillai rajallinen et ei ehdi paljoa mitään "hömppää"...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä kaikki tuttujuttu-, kädestätunnistamis- ja 12kk-leikit on jo niin loppuunkuluneita. Siks niitä ei meidän häissä nähtykään. ;D Lakananviikkauksenkin olen jo nähnyt muutamaan kertaan. Joku voi niistä silti tykätä. Uudet ja hauskat leikit on ihan ok, mut vieraita ei saa pakottaa mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Leikkimisasia riippuu minun mielestä ihan hirveästi hääparista ja vieraista. Itse olin juuri kaasona häissä, joissa leikit loppuivat kesken, vaikka niitä oli neljä suunniteltukin, piti sitten järkätä vielä ryöstöleikki + muuta improvisaationa. Syy tähän mielestäni se, että tanssitaitoisia ja haluisia oli kovin vähän. Lisäksi vieraista suuri osa ei tuntenut toisiaan, joten seurustelu oli aika jähmeää. Leikit olivat siis ehdottomasti hyväksi tässä porukassa ja vapauttivat tunnelmaa.

Itsekin olen kuitenkin ollut sellaisissa häissä, jotka ovat mielestäni olleet todella onnistuneita, vaikkei mitään leikkejä ole ollutkaan. Hyvä ja rento tunnelma on ollut muutenkin. Tosin sellaisissa häissä, joissa ohjelmattomuus on ollut mielestäni ihan ok, olen itse tuntenut paljon ihmisiä ennestään, joten on ollut helppo viihtyä.

Omiin häihin tulee muutama leikki melko varmasti + takataskuun ohjelmanumeroita, jotka voi ottaa käyttöön jos tarvetta tulee. Vähän tulee kyllä outo olo kun näitä kommentteja lukee, olenko tosiaan ainut, joka ei ole koskaan tuntenut itseään vaivaantuneeksi hääleikkien takia? Ainut ongelma on ollut se, että jos mikrofoneja ei käytetä, ei välttämättä ole kuullut mitään, mutta jos on kuultu niin ihan hauskaa on aina ollut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Omiin häihin leikkien laittaminen vähän arveluttaa, kun en niin kovin hyvin tiedä miehen puolen sukulaisia ja on vaikea arvioida, millainen huumorintaju/sietokyky heillä on. En ole muutenkaan sellainen ihminen, joka olisi heti innoissaan kokeilemassa kaikkea uutta vaan tunnen itseni lähinnä vaivautuneeksi vastaavissa tilanteissa. Olkoon sitten vähän jähmeämmät häät, jos on, mutta olen aika vastaan näitä järjestettyjä leikkejä. Monet leikit ovat vielä niin kamalan kuluneita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En pidä hääleikeistä yhtään, ja avokki on samoilla linjoilla, joten meidän tuleviin häihimme ei 100% varmuudella tule yhtään typerää ja vaivaannuttavaa leikkiä eikä ryöstöä. Sensijaan panostamme hyvään, tanssittavaan musiikkiin ja rentoon, mukavaan seurusteluun :)

Myöskään edellisissä häissäni ei leikkejä ollut, koska ex-miehen kanssa nimenomaan kielsimme ketään niitä järjestämässä - ex-anoppi tosin oli ihan väkisin järjestämässä jotain tuolileikkiä tms. vielä häitä edeltävänä iltana, vaikka vasiten oli monta kertaa sanottu, ettemme halua mitään sellaista >:( Onneksi bestman juorusi, ja käskin hänen välittää anopille viestin, että jos hän jotain vastoin minun nimenomaista kieltoani järjestää, hän tulee loukkaamaan minua TODELLA PAHASTI meidän hääpäivänämme. Tämä ilmeisesti sitten tepsikin, koska mitään yllätysleikkejä ei ollut, lukuunottamatta sitä iänikuista "avataan-kaksi-laatikkoa-ja-toisessa-on-kaulin-ja-toisessa-shampanjapullo" -juttua, mutta sitä nyt en varsinaiseksi leikiksi laske.

Hieman offtopic: en kertakaikkiaan voi ymmärtää sellaista, että jos morsiuspari nimenomaan kieltää leikkien järjestämisen, sitä ei totella, vaan pikemminkin jotkut bestmanit/kaasot - tai anopit - tuntuvat vain saavan lisää vettä myllyynsä sellaisesta. Kyse on kuitenkin HÄÄPARIN juhlasta ja suuresta päivästä, ja heillä todentotta pitäisi olla oikeus juhlia naimisiinmenoaan ilman yhtäkään mukahauskaa leikkiä, jos niin haluavat >:(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei leikkejä, kiitos. Musiikkia sensijaan tulee olemaan jokaisen makuun. Mies varmaan laulaa minulle, kun kerran muusikko on. Mutta siinäpä ne ohjelmat. Ja loppuillan kruunaa ilotulitus. Ihmisillä on varmasti hauskaa ilman mitään väkisin järjestettyjä ohjelmanumeroita, tuskin kukaan niitä odottaakaan meidät tuntien. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En erityisemmin pidä hääleikeistä. Omiin häihin ei niitä toivottavasti tulekaan. Ohjelmana on ruokailu, musiikkia & tanssia ja juotavaa. Ne, jotka eivät viihdy, voivat lähteä pois aikaisin.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikki hyvä vaimo -jutut ja vaippapakettihommat etoo täysillä. Kun saisi vielä seremoniamestarit ymmärtämään... patriarkaalista paskaa on suurin osa hääleikeistä  >:(

Tuttu juttu -tyyppiset leikit ei oo niin pahoja, mutta aika kuluneita joo.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

asenteeni leikkejä kohtaan huono. omissa häissämme oli ohjelmanumeroita ,mutta

ei leikkejä. Tärkeintä mun mielestä on että mitä ikinä ohjelmää häissä on sen pitää olla persoonnallista, kuvastaa morsiusparia. itse en voinut edes kuvitella ottavani esim. 12-kuukautta tai tuolileikkiä niiden loppuunkuluneisuuden ja persoonnattomuuden vuoksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Taalla kanssa yksi joka ei voi sietaa niita perhanan leikkeja. Voiko ollakkaan mitaan muuta niin vakisin vaannettya??  Omiin haihini niita ei takuulla tule.

Olen ollut haissa niin Englannissa, Irlannissa ja USA:ssa eika niissa koskaan ole mitaan leikki- nolaamis juttuja tarvittu jengin viihdyttamiseksi.  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nolaamisleikit, sellaset joissa joku pakotetaan esiintymään, rahankeruu ja kaksimieliset (mulla on aika rajoittunut huumorintaju, myönnetään) leikit on ehdoton ei.

Semmosista, joihin (kaikki) osallistuu ilman kauheeta aktiviteettia, esim. kaulinviesti, häävisa, huiskutus, tanssiparin arpominen kengät sekottamalla, taas on ihan kivoja ja piristäviä. Meillekin varmaan tulee jotain tällasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään