Onko täällä enää ollenkaan Thaimaahan lähtijöitä?


Guest elokuun rouva

Recommended Posts

Pakko kommentoida tähän vallankaappausasiaan, että ei se kyllä normaali matkailijan elämää millään tavalla vaikeuta tai uhkaa Thaimaassa. Itse olimme siellä, kun vallankaappaus alkoi eikä se vaikuttanut millään tavalla olemiseemme. Televisiossa toki lähetettiin uutisia aiheesta jatkuvalla syötöllä ja ehkä paikalliset saattoivatkin kohista aiheesta, mutta ei meillä kyllä ainakaan mitään hätää ollut. Ulkoministeriön tiedotteessakin käskettiin vain välttää Bangkokissa hallintorakennusten läheisyydessä oleskelua ja se nyt on aika helppoa muutenkin noin isossa kaupungissa. Toki mitä vaan voi tapahtua milloin vaan missä päin maailmaa tahansa, mutta jos kaikkea vaan pelkää koko ajan, ei normaalielämästä tule mitään. Ja vielä: Suomessa asia uutisoitiin todella "mielenkiintoisin" sanankääntein: "Suomalaiset sotatilan keskellä" ym. liioittelua. Ei ihme, että täällä on syntynyt kuva, ettei sinne uskalla enää matkustaa...

Suosittelen kuitenkin matkaa Thaimaaseen kaikesta huolimatta, on se sen arvoista!  ;) ;D :-X

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 576
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Millainen sää on Thaimaassa elokuun lopussa, syyskuun alussa?

Riippuu kai aika paljon siitä mihin päin menee.. Hua Hiniin lupailtiin CNN:n 5 vrk säätiedotusten perusteella ukkosmyrskyjä ainakin syyskuussa koko ajan ja edelleenkin. En sitten tiedä miten nämä ennusteet toteutuvat.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ankka(Guest)

Me oltiin Koh Samuilla 30.8.-7.9. ja ainakaan silloin meitä ei sade haitannut  8-) Koko tuon ajan oli tosi lämmintä ja aurinko paistoi, iltaisin  meren yllä salamoi, muttei satanut. Ilmeisesti on ihan tuurista kiinni miten säät suosivat?

Samuilla voin lämpimästi suositella Chawengin rannalla (pohjois osassa) olevia Iyara ja Chabana Grand view hotelleja  :) Molemmissa hyvä palvelu ja todella runsas aamiainen, Grand viewn hääsviitti on upea!!

Bangkokissa sen sijaan kannattaa valita enemmän kuin kolmen tähden hotelli, ellei halua asustaa "pienten ystävien" kanssa... ;) Mutta kyllä siitäkin selvittiin ja ostokset kannattaa tehdä ehdottomasti Bangkokista, huomattavsti edullisempaa kuin turisti kohteissa.

Lämpimiä lomailmoja kaikille Thaimaan matkalaisille ;D  

Link to comment
Share on other sites

^Näyttää olevan joo eri hotelli, vallan hienolta tuo Central Karon Beah Resort näyttää kyllä! :D Kävin heti kurkkimassa tripadvisorista. On ollut ennen nimeltään Islandia Park&Resort, joten silläkin nimellä saattaa jotain tietoa löytyä jostain.

Link to comment
Share on other sites

Täytyypä hakea tuolla vanhallakin nimellä! Kyllähän se hienolta näyttää, itse olisin tosin halunnut ehkä vähän jotain pienempää ja intiimpimää ja lähempää rantaa, mutta ehkäpä en nyt valita kun reissuun päästään kuitenkin :) Suunnitelmissa on kyllä livistää yöksi tai pariksi Phi Phille tai Krabille tai molemmille ja yöpyä jossakin romanttisessa bungalow-tyyppisessä paikassa  :-X

Link to comment
Share on other sites

olin tuolla central karon beachilla helmi-maaliskuussa ja aivan mielettömän ihana hotelli, hyvää palvelua,siisti :) suosittelen todellakin :) sitä edellisellä kerralla olin karona resortissa jota voin myös suositella,kiva suht.pieni rauhallinen hotelli :)

Mekin just päätettii et häämatkalle Thaimaaseen mut nyt pohjoiseen ja sen verran käydää Phuketissa et käyn moikkaa jo tutuksi tulleita frendejä.

kovasti jo odotan

Link to comment
Share on other sites

Me ollaan lähdössä heti häitä seuraavana maanantaina Phukettiin 10 pv Central Karon Village hotelliin

centralkaron15.jpg

centralkaron02.jpg

centralkaron09.jpg

ja sitten Bangkokiin 2 pv Pathumwan Princess hotelliin

building_night.jpg

superior.jpg

Phuket valittiin sen puhtaiden sukellusvesien takia, sillä tarkoitus olisi opetella sukeltamaan häämatkan aikana. Toive oli myös että nähtäisiin hieman myös kulttuuria. Bangkokiin mennään sitten ihan puhtaasti shoppailemaan pariksi päiväksi.

Jos jollain on kokemuksia noista mainitsemistani hotelleista, niin mielelläni otan kokemuksia vastaan  :)

Link to comment
Share on other sites

Bangkokin Pathumwan Princess on aivan huippu hotelli!  :-X

itse olimme siellä kaksi yötä häämatkamme lopussa. jättimäinen tavaratalo MBK on siinä vieressä (tai itseasiassa yhteydessä). ulos ei hotellista tarvitse lähteä kun sieltä alakerran kautta pääsee. MBK:sta löytyy kaikkea mitä vain tohtii etsiä. Ostin sieltä kaksi laukkua, jotta kaikki matkan aikana ostamamme tavarat saatiin kotiin... älkää siis ihmiset hyvät pakatko mukaan mitään ylimääräistä. Thaimaasta löytyy kaikkea. itse jätin "huonot" kengät joilla olin lähtenyt alkujaan Suomesta matkaan aivan tahallani sinne. eli max. yhdet ylimääräiset kengät mukaan. uusia löytyy kyllä, jos nyt ei aivan tolkuttoman isokenkäinen länsimaalainen ole.

Skytrain asema löytyy myös ilman että tarvitsee ulkoilmaan mennä.

Hotellin kuntosali on aivan mieletön. jos et ole ikinä käynyt kuntosalilla, niin käy nyt. se on ihan näkemisen arvoinen paikka. siellä hyörii henkilökuntaa auttamassa jokaisen vempaimen luona.

Hotellin yhteydessä oleva spa on viihtyisä, mutta hintava. minua puhuteltiin joka ikinen kerta "madam", joten henkilökunnalle oli ainakin opetettu miten puhua kohteliaasti. jossain vaiheessa tuo "madam" alkoi ärsyttämään, en minä heitä parempi ole ollenkaan!

tulimme hotelliin suoraan Koh Taon pikkusaarelta (no joo, Koh Samuin kautta). päällämme oli sellaiset rennot lomavaatteet ja sandaalit. aulassa hiukan vanhemmat tädit katselivat meitä pitkin nenänvarttaan... hotellin ohjeistuksessa sanotaakin jotain pukeutumisohjeita yleisiin tiloihin (muistaakseni ei sandaaleja). eipä siinä erittäin hyvin ilmastoidussa kompleksissa tarvitse paljon nirunarutoppeja käyttääkään. minä sairastuin juuri tuon kirotun tehokkaan ilmastoinnin takia nuhaan. kotiin ei ollut kiva lentää...

hotellin ravintola on hyvä, mutta kallis. ei kannata jäädä sinne kuin suuressa hädässä, sillä Bangkokista löytyy paljon, paljon, paljon hyviä ravintoloita.

taksilla liikkuminen on helppoa, takseja löytyy oven edestä. mukaan kannattaa ottaa hotellin kortti, jonka antaa takaisin tullessa taksikuskille näytille. he kun tuntuvat ääntävän tuon hotellin nimen jotenkin aivan kummasti. meillä oli toisena iltana vaikeus saada kuskille vinkattua mihin haluamme. onneksi hotellin nimi löytyi erään paperin kulmasta. kuski ei edes tajunnut vihjetämme "MBK-hotel". no joo, tulimme kyllä vähän kummallisesta suunnasta ja alueelta, kun olimme tuttavapariskunnan luona istumassa iltaa.

mutta kaikenkaikkiaan hotellista ei ole kuin hyvää sanottavaa.

Link to comment
Share on other sites

älkää siis ihmiset hyvät pakatko mukaan mitään ylimääräistä. Thaimaasta löytyy kaikkea. itse jätin "huonot" kengät joilla olin lähtenyt alkujaan Suomesta matkaan aivan tahallani sinne. eli max. yhdet ylimääräiset kengät mukaan. uusia löytyy kyllä, jos nyt ei aivan tolkuttoman isokenkäinen länsimaalainen ole.

Itse en ole ollut shoppailemassa Bangkokissa, mutta ainakaan Phuketin valikoimissa ei meikäläisen kokoluokalle ollut kauhean paljon ostettavaa. (Vaatekoko noin 40-42, kengät 41-42). Farkkuja sentään oli tuumakokoja, mutta muut vaatteet oli enemmän thaityttöjen mittoihin tehty. Koon 39 sandaalit olivat suurin naisten malli mitä Katan kaduilta löytyi, mutta kyllä niilläkin pärjäsi :) En kyllä tiedä osasinko etsiä oikeasta paikasta tai kaupasta...

Link to comment
Share on other sites

minua puhuteltiin joka ikinen kerta "madam", joten henkilökunnalle oli ainakin opetettu miten puhua kohteliaasti. jossain vaiheessa tuo "madam" alkoi ärsyttämään, en minä heitä parempi ole ollenkaan!

Mun mielestä Thaimaassa yleensäkin viljeltiin tätä "madam" ja "sir" paljon. Ainakin Bangkokissa suurimmassa osassa kauppoja ja ravintoloita tätä kuuli.

Link to comment
Share on other sites

Mun mielestä Thaimaassa yleensäkin viljeltiin tätä "madam" ja "sir" paljon. Ainakin Bangkokissa suurimmassa osassa kauppoja ja ravintoloita tätä kuuli.

tuo on ihan totta, mutta siellä kylpylässä se oli ärsyttävyyteen asti: "yes, madam" , "here you are, madam".  siitä tuli ainakin minulle todella kummallinen olo...

Link to comment
Share on other sites

Meillä on suunnitelmissa lähteä Thaimaahan häämatkalle marras-joulukuussa 2007.  Koh Lanta ja hotelli Chada beach resort & spa on nyt kärjessä. Onko kellään kokemuksia paikasta tai jopa tuosta kyseisestä hotellista? Entä minkälainen ilma marraskuussa mahtaa olla odotettavissa? Sadekausiha silloin vielä vähän ilmeisesti on meneillään.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Meillä on suunnitelmissa lähteä Thaimaahan häämatkalle marras-joulukuussa 2007.  Koh Lanta ja hotelli Chada beach resort & spa on nyt kärjessä. Onko kellään kokemuksia paikasta tai jopa tuosta kyseisestä hotellista? Entä minkälainen ilma marraskuussa mahtaa olla odotettavissa? Sadekausiha silloin vielä vähän ilmeisesti on meneillään.

Hei Nunska!

Me oltiin Ko Lantalla viikko Aasian kierroksellamme alkuvuodesta. Paikka oli mielestämme aivan ihana, tykkäsimme tosi kovasti. Hotelli oli tosin eri kuin teillä, ja aika vaatimaton. Sellaista kyllä haimmekin. Lantalta löytyy kaikentasoista majoitusta, joten kannattaa valikoida ihan rauhassa. Marraskuun säästä ei ole kokemusta, mutta tammikuussa säät olivat jo ihan täydelliset. Uskoisin että marras-joulukuussa ei pitäisi olla enää pahemmin sateita.

Ko Lantalla oli erityisen mahtavaa se, että sieltä ihan oikeasti löytyy vielä hiljaisempiakin rantoja. Vaikka matkailijoille onkin järjestetty kaikki palvelut, retkiä ja vaikka mitä, tupaten täyteen ahdetuista rannoista ei silti tarvitse kärsiä. Meidän majapaikkamme rannalla ei tosiaankaan ollut vilkkuvaloja eikä nuoria tyttöjä länsimaalaisten kainalossa. Eikä kasoittain hääpareja, josta joku taisi valittaa jossain toisessa ketjussa  :)

Lantan lähistöllä on myös muita, pienempiä saaria, joissa monissa on vain yksi hotelli/resort. Näitä voi olla vaikeampi löytää netistä, mutta ei varmasti mahdotonta. Tällaisissa paikoissa voi löytää sitä romanttista aution saaren tunnelmaa kaikilla palveluilla ja hyvätasoisilla bungaloweilla (kohtuullisin hinnoin) - sellaisesta kai monet haaveilevat. Näille saarille pääsee halutessaan myös päiväretkille.

Voin siis suositella Ko Lantaa lämpimästi. Ja lisäksi: Thaimaasta löytyy vastaavanlaisia paikkoja muualtakin, joten kenenkään ei varmastikaan tarvitse tinkiä toiveistaan. Thaimaasta löytyy varmasti jotain jokaiselle!

Kysykää ihmeessä lisää, jos kaipaatte tietoja. Kuviakin löytyy ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...