Amanta Kirjoitettu February 19, 2004 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu February 19, 2004 Vielä kun tietäisi miltä levyltä näitä voisi kuunnella tai kenen artistin levyiltä etsiä...Itse olen antimusikaalinen, joten nuotit ei paljon lämmitä. Pitäisi kuulla levyltä ja kirjaston häämusiikkilevyt ovat olleetkin suurkulutuksessa. Vielä ei ole meille löytynyt sopivaa valssia tai muuta biisiä.Jos jatkossa laitatte näitä laulujen sanoja niin mukaan voisi littää tietoja laulun levyttäjästä, jos sellainen on tiedossa.Mulla on sulle hyvä vinkki. Eli pistä copy pastella haluamasi valssin nimi googleen, netissä on tosi hyvä hakukone, ja yleensä ekaksi linkiksi tulee sen hakukoneen tulos kyseisestä valssista. Ja siinä tuloksessa on ilmoitettu kaikki mahdolliset laulun levyttäneet esittäjät ynnä muuta tietoa laulusta. Pistän sen hakukoneen linkin vielä tähän:http://www.yle.fi/aanilevysto/firs2/index.phpItse olen vielä kirjaston hakusivuilta etsinyt häävalssien esiintymisiä CD:illä siten, että lykkään asiasana-hakuun sen häävalssin nimen, ja hakukone antaa suoraan tiedon miltä kaikilta levyiltä se valssi löytyy.Toivottavasti jaksat testata, kun on hirmu näppärää, ainakin mun mielestä! ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertta Kirjoitettu February 20, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu February 20, 2004 Kiitos vinkistä! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miisi Kirjoitettu February 20, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu February 20, 2004 Heiiii, mitä mitä? Täältä puuttuu ihanaisen ihana Neiti Kevät, se jonka Sir Elwoodin hiljaiset värit esittävät!Hän taas tanssii, tahtiin valssin lehmus tuulessa huokailee.Vanhan talon, puuseinää aurinko salaa suutelee.Hän on täällä taas, kuinka sua kaipasin,täällä taas, talven yli odotin ja täällä taas.Neiti kevät on tullut kaupunkiin.-Murtuu huulet kylmän talven, kaiken alkaa hän uudelleen.jostain kuulen tutun laulun, hänen tiedän taas palanneen.Hän on täällä taas, kuinka sua kaipasin,täällä taas, talven yli odotin ja täällä taas.Neiti kevät on tullut kaupunkiin.-Lapset laulaa suvivirren, kuin vanhus maa huokaisee.Ensimmäisen leskenlehden, hauraat silmät hän aukaisee.Hän on täällä taas, kuinka sua kaipasin,täällä taas, talven yli odotin ja täällä taas.Neiti kevät on tullut takaisin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
melena Kirjoitettu February 20, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu February 20, 2004 TÄÄ PÄIVÄ - HÄÄPÄIVÄ(SÄv. ja san. S. Jokinen, sov. T. Nummela)Soidessa häävalssin tänsinun silmistäs näänolet mun ainiaan sun kanssasi kaiken jaantänään yhdessä tahdomme kertoa sen on onni niin ihmeellinenKaukaisten katseidentaivahan tähtienohjanneen teitännekehdosta lähtienuskomme, luotamme, voimaan sen suurimman,kauneimman rakkaudenMuistot niityn ja haanne tänään mieleeni saankotikallio tuovie polkunsa kukkain luotää päivä sen vahvistaaei olla voi kauniimpaakuin mihin häävalssi tää johdattaaSoidessa häävalssin tänsinun silmistäs näänolet mun ainiaansun kanssasi kaiken jaantänään yhdessä tahdomme kertoa senon onni niin ihmeellinenPäivä tää mieleen saa leikit nuo lapsuudenmuistot myös johdattaaystäviin nuoruudentää päivä - hääpäivälempeimmät lehdokit kaikki saa taas kukkimaanSoidessa häävalssin tänsinun silmistäs näänolet mun ainiaansun kanssasi kaiken jaantää päivä sen vahvistaaei olla voi kauniimpaakuin mihin häävalssi tää johdattaa :-X :-X KEINUMORSIAN(Säv. ja san. A. Koskimaa, sov. S. Rannikko)Oi keinu, oi keinunyt puiden latvoihinsun kerallas keinuatahtoisin ainiaanNäin ylös ja alasmyös elon allot lyösun kerallasi kerranylös tähtihin keinutaanOn pilvetön taivasja tuoksu täyttää maan sun hiustesi huntujo yhtyvi pilvihinsun kanssasi, rakasmä keinun onnelaanoi, nyt, keinuni keinuylös tähtihin, keinu vaanSun kanssasi, rakas... :-X :-X Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blomma Kirjoitettu February 21, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu February 21, 2004 Löytäiskö joku sanat Kai Wessmanin säveltämään "Häävalssi" -nimiseen häävalssiin :. Sanat alkavat: Maailmaa katselen silmin nyt rakastunein, kauniina nään minä sen, sinut kun sain rinnallein... Kappaleen on laulanut (ainakin) aikoinaan edesmennyt tangokuningas Sauli Lehtonen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
morsian Kirjoitettu March 9, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 9, 2004 Niin hiljainen syksyinen puisto on tuo, sinne käy jälleen mun tie. Puun lehdet nyt värikkään loistonsa luo ennen kuin tuuli ne vie. Kun kerran koin varjoissa lehmuksien herkimmän rakkauden, niin kauneimmat muistot mua johdattaa ain luo lehtien varisevain. Ei milloinkaan kuolla tää tunteemme voi Tiedän vain jotenkin sen. Vaik syystuulen kuiskaus kylmä jo soi lehdissä lehmuksien Niin lupaus uudesta keväästä on rakkaus sanomaton Ja kaunemmat muistot mua johdattaa ain luo lehtien varisevain Onko Liittomme kestävä niin kuin nuo puut, saako onnemme säilyä meillä? Siitä miljoonat tähdet ja tuhannet kuut, meille kertovat kimmeltäen. Kerran valat me vannoimme rakkauden pienen puistomme pimeillä teillä. Yhä uudelleen luokse käyn lehmuksien, että muistaisin aina mä sen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nirppu Kirjoitettu March 14, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 14, 2004 Onko Elokuun häävalssia saatavissa muuten kuin singlenä? Sitä kun ei yllättäen yleisimmissä kokoelmissa ole... : Ja mistä sitä Turussa saa? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piu Kirjoitettu March 15, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 15, 2004 Häävalssi(säv. Kaj Wessman,san. Matti Nieminen,sov.Matti Puurtinen)Maailmaa katselen silmin nyt rakastunein, kauniina nään minä sen sinut kun sain rinnallein.Viivythän siinä näin jos joskus käyneekin päintuuli myrskyinen tuo pohjoinen käymme ain voittaen sen.Tässä ja nyt vain tämä hetki täällä me eletään.Silti voi elämä retki olla paljon enempään.Tunteiden tie meidät kun vie onneen ja unelmaan.Kaiken tuon kaunihin rakkain viimein kanssasi jakaa nyt saan.Tässä ja nyt vain tämä hetki täällä me eletäänsilti voi elämä retki olla paljon enempään.Tunteiden tie meidät kun vie onneen ja unelmaan kaiken tuon kaunihin rakkain viimein kanssasi jakaa nyt saan.Tässä ja nyt vain tämä hetki täällä me eletäänsilti voi elämä retki olla paljon enempään.Tunteiden tie meidät kun vie onneen ja unelmaanKaiken tuon kaunihin rakkain viimein kanssasi jakaa nyt saan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Shamrock Kirjoitettu March 16, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 16, 2004 Ihania valsseja.. Täällä mä taas kyynelehdin koneen ääressä... :'( Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
princess Kirjoitettu March 16, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 16, 2004 Aivan upea ketju! Yhtä valssia jäin kuitenkin kaipaamaan: Kultaa ja hopeaa. Se oli mun vanhempieni häävalssi ja nyt oon kovasti yrittäny löytää sen sanoja. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
MinnU Kirjoitettu March 17, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 17, 2004 Ihania ihmisiä täällä !!Yhtä jäin kuitenkin kaipaamaan - onko kellään sanoja Romanssiin? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amilda Kirjoitettu March 22, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 22, 2004 Tätäkö tarkoitit? Sua vain yli kaiken mä rakastan,sinä taivaani päällä maan.Minä maiset murheeni unohdan,sinisilmiis kun katsoa saan.Minä maiset…Ylin riemuni oot mitä toivoisin,sä kun istut mun rinnallain.Olet kaikkeni, aarteeni kallehin,olet onneni, unelmain.Oi sallithan, että mä suutelensinisilmiäs, armahain.Mä jos kauas sun luotasi joutunen,kuvas seuraa mun matkallain.Mä jos…Ylin riemuni…- Romanssi, elokuvasta Katariina ja Munkkiniemen kreivi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest anni26 Kirjoitettu March 22, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 22, 2004 Meillä oli tämä häävalssina, esittäjä on Sir Elwoodin hiljaiset väritViimeinkin minä laulan tämän laulun,jos tahdot sä niintahtosi vangiksi jäin kahleisiinminä muuta en pyydä,kuin hetkeni vaankäännythän puoleenimua kuulemaankoska viimeinkin,minun vuoroni tulla jo täytyyaikani kahlasin, paikkaani hain,jumalaani etsin ja sinut viimein sainminä paljon tein väärin,minä myönnän myös sensilti ainuttakaan sanaa vaihtaisi ennäiden vuosien jäljet,näiden vuosien jälkeenne kertoo minun vuoksesikaikkeni tehneensiksi viimeinkin,minun vuoroni tulla jo täytyyviimeinkin lauluni nöyränä tuokaipuuni kipeän luojansa luoen ole ylpeä siitä,mitä mä näinolen ylpeä siitä, taistelemaan kun jäinja kun korusta kiiltävät kivet tippuneetei merkitse sanat vaanse mitä teetsiksi viimeinkin... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest OjaI Kirjoitettu April 19, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu April 19, 2004 siis Wau, ihanat sivut silmät kyynelissä lueskelen sanoja... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
katjuka Kirjoitettu April 19, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu April 19, 2004 Aivan mahtava ketju Tietääkö kukaan sanoja valssiin tahdon tahdon..`? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest -=ennu=- Kirjoitettu April 20, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu April 20, 2004 Entäpä onko sanoja Petterin ja Johannan häävalssiin? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest OjaI Kirjoitettu April 25, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu April 25, 2004 tulevilla appivanhemmillani oli toisena valssina ollut kappale Manzurian kukkulat (tai sinne päin :)tietäisiköhän kukaan siihen sanoja jos vaikka yllätettäis heidät.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
jansku-81 Kirjoitettu April 28, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu April 28, 2004 kiitos teille kaikille,jotka olette olleet ahkeria kun olette laittaneet noita sanoja tänne,niistä on ollut paljon apua. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
jääkeiju Kirjoitettu May 11, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu May 11, 2004 Kiitos kaikille jotka olette päivittäneet tätä linkkiä, aivan mahtava Meidän häävalssimme "Aamu Airistolla" sanoja kaipaillaan, löytyykö ne jonkun muistisopukoista tai koneelta..?Kiitoksia jo etukäteen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pubu Kirjoitettu May 29, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu May 29, 2004 Tuon Valkean ruusun sanat eivät ole täällä kokonaisuudessaan, tietääkö joku niitä loppuja missä puhutaan jotain morsiuskimpuista ym.? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veli Jouni Kirjoitettu May 30, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu May 30, 2004 Kultaa ja Hopeaa säv. Franz Leharsuom. san. Erkki AinamoNyt kultia aurinko rinteille luo,niin kuin hopeaa vain on Tonavan vuo.Ja neidon kutrit ne kimmeltääkuni untemme prinsessa ois kruunupää.On neidot kuin tähtöset taivahallaan,puvut kultaa hohtaa ja hopeita vaan.Mut neidon rinnassa pamppailee,sillä valssiin hän armasta vain oottelee.Mä tahdissa valssin liidän huolet unhoittaen.Näin kanssasi kaksin kiidän tanssien onnehen.Niin kiehtoen viulut soivat wienervalssia vain.Riemun rintahan toivat, kanssas kun olla sain.Näin tanssien neidon armaan kauas veisin mä pois.Sun kanssasi kaksin varmaan kaikki kuin unta ois.Ei painaisi murhe mieltä, wienervalssi kun soi.Kuule viulujen kieltä; onnen se meille toi.Valssi kiehtoen soi, joka paikkaan tie sen johtaa.Sit ei vastustaa voi, kaikki esteet voittain kohtaa.Meidät liidellen vain vie se uuden maailmoihin.Siksi valssiin kun vain armaan nyt sain, onneen kanssaan käyn.Wienervalssi nyt soi, sävel kevään yöhön kantaa.Linnun siivin se voi kauas lentää taivaanrantaan.Yli merten sen tie käypi kaukomaita kohden,sadat viulut siellä hurmaa mielet, valtaa vieraat maat. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veli Jouni Kirjoitettu May 30, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu May 30, 2004 Mantsurian kukkuloilla on toki kaunis valssi ja häävalssinakin yleisesti käytetty, mutta kyseinen valssi on varmasti parhaimmillaan instrumentaalina (alla olevat sanat selittänevät miksi).Mantsurian kukkuloillasäv. J.A. Schatrowsuom.san. Kerttu MustonenKäy vuorten taa päivä jo uinumaan.Metsät ja kummut kultainen kehrä kietoi jo vaipallaan.Käy polkuaan kulkija, matkamies.Majassa armas odotti ennen, nyt on jo kylmä lies.Mustalaisen soitto toi turmion,tuvassani viulu soi hurmion.Ryösti armahain, hän oli parhain; yhä kostoa kannan vaan.Käy vuorten taa päivä jo uinumaan.Metsät ja kummut kultainen kehrä kietoi jo vaipallaan.Käy polkuaan kulkija, matkamies.Majassa armas odotti ennen, nyt on jo kylmä lies.Siksi matkamiehen mieli sinne on,kunne kulki onnensa tie.Nyt kylmä on lies', vaan polkunsa sinne vieläkin yksin vie. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veli Jouni Kirjoitettu May 30, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu May 30, 2004 Aamu Airistollasäv. Pentti Viherluotosan. Harry Etelä (= Aimo Viherluoto)Luo aamuaurinko kimmeltään taas laineille Airiston.Sen puhtaan hopeavälkkeen nään ma harjalla aallokon.Käsivarteni nyt kiedon kaulaasi sun,oi suloinen armaani mun.Luo aamuaurinko kimmeltään.Sen lumojen valtaan jään.Niin kirkkahasti, kirkkahasti kimmeltää nyt ulappa AiristonKun tuuli ilakoi, niin lainehilla soi tää laulu huoleton.Niin sorjasti, nopsasti viilettää pois kauaksi purtemme.Ei huolta meillä, ei. Ne tuuli kauas vei. Me onneen vaivumme.Luo aamuaurinko... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Marina78 Kirjoitettu May 31, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu May 31, 2004 Mulla on ollut ongelmia löytää sanoja kappaleeseen"Niin onnellinen oon"Alkuperäinen versio on nimeltään "Come live your life" with me eli tutummalta nimeltään Kummisedästä tuttu "Godfather Waltz".Englanninkieliset jo löytyikin mutta olisi mukava vielä saada ne suomenkielisetkin. Kiitso HIRRRRRMUISESTI jo etukäteen. :-X Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
missus Kirjoitettu June 19, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu June 19, 2004 Onkohan Akselin ja Elinan häävalssin sanoja olemassa englanniksi?Huippua, kun jostain löytyisi... Kiitoksia jo etukäteen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts