Gaultier

Teetetyt puvut (suunnitelmia, kertomuksia)

526 viestiä aiheessa

Voi harmi, SE!  :-/ Saatko nuo hihat korjattua samaan hintaan, vai laskutetaanko siitä erikseen?

Itse joudun todennäköisesti teettämään pukuni, sillä puvun pitäisi peittää selkä kokonaan ja sellaisia malleja ei ole tällä hetkellä tarjolla. Tamperelaisena olen ajatellut juuri tuota Morsiusgalleriaa, mutta hieman epäilyttää se, ettei sovituksia tosiaan ole kuin alussa ja lopussa. Mun mielestä mittatilauspukua teetettäessä välisovitukset ovat erittäin olennaisia, jotta puvusta saadaan varmasti mieluinen ja hyvin istuva. Ja nuo Morsiusgallerian hinnat, joita tässä ketjussa on mainittu, ovat kuulostaneet myös melko korkeilta... Ehkä pitää vaan löytää joku yksityinen ompelija, jolla teettää puku.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle oli alusta asti selvää, että tätini tekee mulle puvun. Hän on turkkuri ja artesaani, joten taitoa löytyy. Löysin malleja etsiessäni Morsmaikun sivuilta puvun, jonka perusteella lähdettiin pukua suunnittelmaan. Nyt syyskuussa kun sitten lähdettiin tosissaan asiaa toteuttamaan, oli täti löytäny just sopivat kaavat Burdan kaavoista. Hihat tulee erilaiset kun kaavoissa, mutta niittenkin kaava löytyi Käsityö-lehdestä. Burdan kaavoista löytyi myös täydellinen viitan kaava ja viime viikonloppuna sovitin viittaa sovituskappaleesta (eli se oli tehty vasta lakanakankaasta). Puvun, viitan ja muhvin kankaat ja ketunturkit maksoivat kaikkiaan 450 € ja sitten maksan tädille tietenkin työstä, koska koko asukokonaisuus on kovatöinen tuon turkiksen takia.

Tässä puvun perusidea, hihat tulee olemaan "haltiahihat" sifongista

0.30788300_1058892213.jpg

Ja tällanen viitta

rightmodelhood700.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Elli-05: Hihat menevät MG:n piikkiin, koska heidän mokahan se oli. Mulla oli myös brodeeraus helmassa, jossa on ymmärretty toisiamme väärin ja aion poistattaa sen kokonaan, kun on yksinkertasesti vaan ruma. Uskon, että puvusta tulee hyvä, mutta harmittaa, kun saa melkeen häihin asti pukua stressata. Nämä puvun "ongelmat" ja niiden korjaukset otettiin kyllä tosissaan, joskaan ei sovituksessa ollut myyjä. Otin myöhemmin yhteyttä tilauksen vastaanottaneeseen myyjään ja hän "uskoi" mua heti. Nyt tulee vaan yksi ylimääränen käynti Tampereella ja tietty se stressi, kun olen vielä käytännössä puvuton morsian.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

jos olette teettäneet puvun, oletteko saaneet brodeerauksen pukuun aina samalta ompelijalta? itse kävin kysymässä yhdestä ompelimosta ja sanoivat että eivät tee/tiedä kuka tekisi..haluaisin pukuuni sellaisen kauniin kukkakirjailun / brodeerauksen, mutta mistä sellaisen saisi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä myöskin teettämissuunnitelmat. Serkkuni opiskelee alaa ja suunnittelee ja valmistaa puvun. Haluan melko perinteisen puvun, jossa kuitenkin on jokin oma idea, pieni juttu joka erottaa sen muista. Olen käynyt sovittamassa liikkeessä valmispukuja ja tiedän suurin piirtein minkä mallisen puvun haluan. Kuvia olen kerrännyt runsaasti ja karsin niistä serkulleni osan malliksi siitä mitä haluan. Saa nyt nähdä millainen puvusta tulee... Kankaiden metsästys on vielä edessä.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on yksi vanha juhlamekko joka sopii malliltaan mun vartalolle aivan täydellisesti. Osaisikohan ompelija tehdä vastaavan mekon hieman juhlavampana sen mallin perusteella?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Totta kai! Se onkin hyvä jos sulla on mallipuku, jonka voit viedä. Niistä saa tehtyä suhteellisen hyvin kaavat ja sit vähän muokattua niitä! Niin ompelijakin tietää millaisen tahdot ja tosiaan saa ne kaavat suoraan entisestä puvustasi!  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

minä teetän pukuni. olen kokeillut valmishääpukuja muutamia, mutta kaikkiin pitäisi jokatapauksessa tehdä muutoksia johtuen minun kroppani mallista ja pituudestani. eli valmispuku maksaa noin 1000-1200€+korjaukset. nyt saan uniikin teetetyn juuri mittojeni mukaan tehdyn puvun 400€ kankaineen ja noin 100-150€ silkkimaalaus siihen. ei mielestäni paha!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kerro tuosta silkkimaalauksesta enemmän!  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ensinnäkin puvun maalaajaa oli vaikea löytää, kukaan ei meinannu uskaltaa ottaa maalaushommaa vastaan koska kyseessä on kuitenkin kallis silkkikangas.

mulle tulee värillinen puku, kangas tulee thaimaasta. siihen helmaan maalataan jotain kuvioita. vielä en ole päättäänyt tarkkaan mikä kuvio, jotain ajattelin esim vedenalainen kasvi/kala juttua, riuttaa tms.

ainakin erilainen hääpuku, ei ole tullut vastaavaa missään vastaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuulostaa tosi hyvältä!! Itse löysin ompelijan!! Vanha koulukaveri on valmistunut ompelijaksi ja lupasi tehdä puvun 500 euroon, sisältäen kankaat.. Joten hyvältä näyttää :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on ensimmäinen sovitus tehty. Ja puvusta tulee niin ihana! Ompelijakin sanoi, että siitä tulee paljon paremman näköinen kuin alunperin odotti. Voin koittaa saada sovituskuvia tänne jossain vaiheessa. Mulle tulee siis hameesta rypytetty ja yläosassa on viistosti leikattu yläosa, jossa rypytettyä lilaa kangasta ja valkoisen ja lilan väliin tulee kirjailua. Taakse tulee lilat nauhat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin tänään erään ompelijan juttusilla keskustelemassa puvun teettämisestä. Tekopalkat oli siinä 450-600 euron paikkeilla, siihen sitten kankaat päälle. Mielestäni aika kova hinta. Helpommalla pääsisin jos löytäisin valmiin puvun ja aika lailla samoissa hinnoissa luultavasti oltaisiin. En tiedä, täytyy vielä kierrellä hääpukuliikkeitä ennen kuin päätän. Jos mitään ei löydy, niin sitten varmaan teetän, mutta sitten täytyy stressata vielä kankaiden löytymisestä, pienellä paikkakunnalla kun asun, eikä täällä ole mitkään kamalan suuret valikoimat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hurjalta kuulostaa tuo ompelijan palkkio. Tosin riippuu tietenkin puvusta. Mutta jos on kyse yksinkertaisesta puvusta niin reilusti alle puolet suostuisin (ehkä) maksamaan. Jos tosiaan on kyse yksinkertaisesta mallista. Suosittelisin kyselemään toisiltakin ompelijoilta, mitä laskuttavat. Kun tuolla rahallahan saa jo valmiin puvun ja vuokrapukukin on halvempi. Mä en suostuis!!  ;D Ja esimerkiks kankaathan ei ole järkyttävän kalliita. (JKL:ssä morsiussatiini 11,90e/m)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eli tässä pukuni edestä. Puku on keskeneräinen, eikä istu vielä päällä, mutta tästä näkee suunnilleen millainen siitä tulee...

hpuku1pienennettyuq2.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin kuulun juhlapuvun teettäjiin. Puvun malli on ns. kotelopuku ja puvun ompelee Tampereella Felle H.K. Duschesses-kankaan kävin tilaamassa Helsingistä kangaskauppa Kivi Holgerista. Kangas, puvun vuori ja ompelulangat yhteensä 180 e. Palvelu Kivi Holgerilla erittäin hyvää ja asiallista ja tiedän Felle H:Kn olevan loistava kaavoittaja & ompelija! Odotan innolla ensimmäistä sovitusta. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hieno puku, Snazu! Saisinko udella, mitä kangasta tuo yläosassa oleva on? Itse aion myös teettää puvun ja kangasvalinnat tällä hetkellä mietinnässä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hieno puku, Snazu! Saisinko udella, mitä kangasta tuo yläosassa oleva on? Itse aion myös teettää puvun ja kangasvalinnat tällä hetkellä mietinnässä.

Jaa'a... En tiedä, mut voin kysyä sieltä kun seuravaaks meen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

heh, minulla aikaa häihin vielä 2-3 vuotta, mutta tiedän jo millaisen puvun haluan.. ja teetätän sen, koska en usko että juuri tuollaista pukua löytyy.. kysyn kullan siskolta jos hän ehtisi värkätä puvun.

Tässä muutama kuva.

Puku edestä

1vaihtoehtopieni-1.jpg

Puvun etuosaksi haluan tälläisen

etuylosapieni.jpg

Ja puvun selkä

takaosapieni.jpg

plus tietenkin tiara ja huntu  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Perjantaina sain teetetyn puvun nyt sitten kotiin ja se on ihan juuri sellainen kun pitikin.... niin mun näköinen.... kesällä sitten vielä korjaussovitus... helma ei tuossa nyt mene ihan niin nätisti kuin voisi,  johtuen siitä että vanteet on alla hiukan liian isolla.... :-X

[img width=340 height=600]http://groups.msn.com/_Secure/0TQDhDuIWl3nsECsNKeXsvey5h3Alnjll61UmScWl1zTVmJCSPLTepAHmVZV6iDDYMMNWaJ6UfuwM*rG2pudLx5KuUNJUlsO7JvbwmzGXCCuUO52EwQ22Dg/puku%20edest%C3%A4.jpg?dc=4675608788601562630 [img width=260 height=600]http://groups.msn.com/_Secure/0RwDMD5oVLQ*sECsNKeXsvYD2dowq3Ew1pm0LPoQIffDN8pQT4Yi81GdL0xkuMO*tem!uBgtBrjMbW3AoBJAHV9CKnpPZJW*91fEK1zp*A3E/puku%20takaa.jpg?dc=4675608788631584451 [img width=400 height=600]http://groups.msn.com/_Secure/0QABoDkIT5m9Xc31jqLG!VfB0*HggL2oPmf8VZbJmcQo1jHXs*SzfI36HeUWvdzEMG!uZFsF2BR3FzPyU4gxVjV5fZf1Rr40DzowoAgRwaA4/puku1.jpg?dc=4675608793766674393

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Caroline_83 ; tuon toisen kuvan puku on aivan upea. Juuri tuollaista etumusta minäkin olen tulevaan häämekkooni kaavaillut.

Minä "teetätän" puvun siskollani,joka on varsin taitava käsistään. Maksan materiaaleista ja vaivanpalkasta,joten summaa en vielä tiedä.

Haluaisin puvustani luonnonvaalean/samppanjan/tai valkoisen värisen. Jos päädyn valkoiseen,haluaisin yläosasta korsettimaisen,ja korsetin nauhat olisivat punaiset,samoin etumuksen yläosaan tulisi punaisia helmiä riviin. Laahustakin ajattelin,mutta en pitkää.

Mikäli värinä olisikin beige/samppanja tulisi yläosasta juuri tuon kuvan kaltainen, ja muuten puku olisi ihan pelkistetty.

Tykkäisin kyllä jollain tavalla "räväyttää" kun sellainen persoona olen, en ihan Anitran tyylistä kohahdusta aikaan halua,mutta jotain erikoista,mutta hillittyä  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

missä vaiheessa teillä on yleensä ollut eka sovitus? siis siitä kun olette puvun teettämisestä sopineet niin kuinka äkkiä ompelija on pukua ruvennut tekemään? onko lakanaversio yleistä vai suoraan oikeasta kankaasta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla suoraan oikeasta kankaasta. Eka sovitus oli ekasta käymiskerrasta n. 1,5 kk, en tiedä aloittivatko heti tekemään. Mut olinkin tarpeeksi ajoissa liikkeellä, 8-9kk ennen häitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään