Vimpi

Millasia lauluja teillä kirkossa???

378 viestiä aiheessa

Meillä "ystävä" on luvannut laulaa kirkossa! Nyt sitten on hakusessa laulu että millainen?! Olen alustavasti aatellut Pepe Willbergin Aamu tai sitten Elämältä kaiken sain.. Sopiiko nämä laulut kirkossa laulettavaksi?? Kirkko on onneksi pieni niin kanttori soittaa "pianolla"!

Mitä teillä on ??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Riippuu paljolti kanttorista, mitä siellä voi soittaa... toiset ei suostu soittamaan mitään, mikä ei ole hengellistä, ja toisille sitten taas ei niin ole väliä... Me päädymme todennäköisesti hengellissävytteisiin lauluihin kirkkoon ja sitten hääpaikalla voi olla maallisempia esityksiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän eka lauluvaihtoehtomme ei käynyt kanttorille. Nyt yritin toista ja pappi ihmetteli, että miksei se ensimmäinen käynyt.

Eli kaikki taitaa riippua kanttorista, vai onko papilla / kappalaisella sanomista asiaan?

Nyt faksaan papille kummankin vaihtoehdon sanat, niin hän saa jutella kanttorin kanssa asiasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli hyvin joustava kanttori, sillä ulosmarssina oli "Star Wars Theme" ja kirkossa laulettiin "Minä laulan sun iltasi tähtihin" sekä "Romanssi". Kanttorille passasi kaikki  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee Kari Tikan Rakkaus on. Sanat ovat Raamatusta. Mä kyllä puollan hengellistä musiikkia kirkkoon. Esimerkiksi Aamu ei ole mielestäni sopivaa kuultavaa kirkossa. Juhlapaikka on asia erikseen ( laulu on mielestäni todella kaunis). Auringon lapset on siinä rajalla. Jos kirkollisen vihkimisen haluaa, on kyllä syytä samalla tutustua hengelliseen musiikkiikin. Olin kerran häissä, joissa sukulaismies lauloi kovaa ja korkealta pappavibraton kera Nousee päivä sekä Love me tender. Meni kyllä fiilis niissä häissä täysin pilalle. Varsinkin kun kanttori oli siihen päälle osaamaton tumpelo.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisäyksenä vielä, että mielestäni kirkon työntekijöillä on oikeus kieltäytyä ottamasta niinkin maallista musiikkia kirkkoon kuin Love me tender on.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä laulaja lauloi mennessä, virren asemasta ja lähtiessä. Alttarille kävellessä kaikui Panis Angelicus, virren asemasta God Bless The Child ja poistuessa Oh Happy Day. Gospel kävi sekä kanttorille ja papille, kanttori tosin säesti ainoastaan ensimmäistä, ei gospelia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ihana rakas ystäväni lauloi Romanssin  :-X Enpä ole koskaan kuullut mitään sen kauniimpaa.

Kanttori sanoi, että hänelle käy mikä tahansa, ei juuri mitään rajoituksia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rokkirouva,

jos gospel ei kelpaisi kirkkoon, minä varmaan järjestäisin suuren luokan draaman  ;D

Taidan muuten kopioda teiltä tuon Panis Angelicuksen: ei ollu tullu mieleen, mutta sehän on mahtava!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aamua en kyllä kirkkoon ottais, etenkään tämän kohdan vuoksi

"... Mun huuliani etsien sä harot hiuksiain ja sulat suudelmaan

Vain hyvänolon hiipivän mä tunnen suonissain,

odotan vaan.

Sä viet mun hiljaa niin kuin varoen ja mä myötäilen,

ja näin tahdon olla vain ..."

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi ei, sulhoni juuri eilen ihastui tuohon Aamuun, mutta voiko sitä nyt näiden kommenttien jälkeen ottaakaan kirkkoon laulettavaksi?? :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Voi ei, sulhoni juuri eilen ihastui tuohon Aamuun, mutta voiko sitä nyt näiden kommenttien jälkeen ottaakaan kirkkoon laulettavaksi?? :-/

Ihan oma valintahan se on, ei siihen muiden mielipiteiden tarvitse vaikuttaa. Jos se vaan kanttorille ja papille sopii niin siitä vaan  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Serkkuni soittaa Schubertin Ave Marian.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvaksyykohan pappi, jos laulaja-kaasomme laulaa taman aivan ihanan "then you look at me"...(sanat alla) kirkossa?? En ole kysynyt, mutta haat on kuukauden paasta, ja tahan hataan en kylla aijo vaihtaa vaikka mika olisi...  ;)

Laugh and cry, live and die

Life is a dream we are dreaming

Day by day I find my way

Look for the soul and the meaning

Then you look at me

And I always see

What I have been searching for

I'm lost as can be

Then you look at me

And I am not lost anymore

People run, sun to sun

Caught in their lives ever flowing

Once begun, life goes till it's gone

We have to go where it's going

Then you look at me

And I always see

What I have been searching for

I'm lost as can be

Then you look at me

And I am not lost anymore

And you say you see

When you look at me

The reason you love life so

Though lost I have been

I'll find love again

And life just keeps on running

And life just keeps on running

You look at me and life comes from you... from you

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yks hyvä laulu, joka sopii myös kirkkoon on Hymni rakkaudelle. Alkaa sanoilla "Sinitaivas vaikka katoaa, vaikka jäähän peittynyt on maa, sua rakastan se riittää..."

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee tama... :-X

When You Say You Love Me

Like the sound of silence calling

I hear your voice and suddenly I’m falling

Lost in a dream

Like the echoes of our souls are meeting

You say those words, my heart stops beating

I wonder what it means

What could it be that comes over me

At times I can’t move

At times I can hardly breathe

When you say you love me

The world goes still, so still inside and

When you say you love me

For a moment, there’s no one else alive

You’re the one I’ve always thought of

I don’t know how, but I feel sheltered in your love

You’re where I belong

And when you’re with me, if I close my eyes

There are times I swear I feel like I can fly

For a moment in time

Somewhere between the heavens and earth

Frozen in time

Oh, when you say those words

When you say you love me

The world goes still, so still inside and

When you say you love me

For a moment, there’s no one else alive

And this journey that we’re on

How far we’ve come and I

Celebrate every moment

And when you say you love me

That’s all you have to say

I’ll always feel this way

When you say you love me

The world goes still, so still inside and

When you say you love me

In that moment, I know why I’m alive

When you say you love me

When you say you love me

Do you know how I love you?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mietimme aluksi Amazing Grace -kappaletta mutta päädyimme César Franckin Panis Angelicukseen. Olen itse aika niuho laulujen suhteen, enkä missään nimessä olisi halunnut ns. kevyttä musiikkia. Makunsa kullakin :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meille tulee Pekka Simojoen rakkaus on lahja jumalan. Tuttavamme esittää sen.   :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä laulettiin Hymni rakkaudelle ja Anna Eriksonin Kun katsoit minuun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lauluja, joita olen esittänyt ystävieni häissä on mm. Sinut aistin kuin tuulen (Ressu Redford laulanut eri sanoilla), mielettömän kauniit sanat ja melodia, Toni Edelmannin Armaan läheisyys, myös äärettömän kaunis, sekä A-M Kaskisen ja Petri Laaksosen upean Meren laulua kuuntelen. Ja sopivat varmasti kaikki kirkkoon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun ystävä tulee kirkkoon laulamaan meille Hymni Rakkaudelle. Se on nii-in kaunis kappale  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen pyytänyt tottunutta kirkkolaulajaa esittämään ruotsinkielisen Det vackraste (Cecilia Vennersten), iki-ihanat sanat siinä  :) ja hän esittä myös Ave Marian  :-X

Kummassakaan ei taida olla kanttorilla mitään valittamista, luulisi ainakin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on ensin virsi 241 ja ennen päätösmarssia saamme kuulla Celin Dionin The Prayer. Virrenkin laulaa meille laulaja, jotta edes joku laulaa sen aikana. Virsi oli mielestäni kaunis, vaikka ensin en halunnut mitään kirkollista musiikkia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään