Monnax

Teemana syksy

148 viestiä aiheessa

minä ainakin olen kertonut koristekurpitsoita kasvattavani lokakuun loppua varten. saahan niitä toki kukkakaupoistakin ja meillä päin torillakin niitä myydään. hintaa tais olla euron kipaleelta - jollei kymmeniä aio hankkia, eipä tuo kai kamalan kalliiksi tule... mutta ensi syksyä tai ylipäätään ensi vuotta ajatellen kannattaa huhtikuussa laitella siemenet itämään!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

AIVAN IHANIA JA MAHTAVIA IDEOITA TÄÄLLÄ!!!   :D  :o  ;D

Meilläkin tulossa syyshäät monestakin syystä, mutta tärkeimmät ovat: 1. RAKASTAN syksyä ja sen värejä (oranssin ja punaisen eri sävyt, tummanvihreä) ja 2. sulhanen on allerginen eikä haluta viettää häitä pahimpaan siitepölyaikaan...

Olen tähän mennessä ostanut jo tuikkilasit (oransseja ja tummanpunaisia huurrettuja) ja pyöreät peilit niiden alle sekä lasiset kulhot kukkia varten. Kulhoihin ajattelimme laittaa ihan 1-2 kukkaa, joiden olemme ajatelleet olevan liljoja. Liljoja pitäisi olla saatavilla ympäri vuoden ja etenkin syksyllä ja niitä on todella upeissa punaisen ja oranssin sävyissä.  :)

Ensin ajateltiin laittaa pöytiin ruskan sävyissä lehtiä (oikeita tai teko tai pahvisia) mutta tämä on osoittautumassa hyvin työlääksi/ei sellaiseksi kuin minä haluan tekotarjonnan ollessa heikkolaatuista... Onko vinkkejä, mistä löytäisi hyvännäköisiä vaahteran tai tammen tms. lehtiä/köynnöstä?

Ongelmana onkin sitten sen vihreän saaminen pöytiin ja kutsut, menut, ohjelmat yms. Ekaksi mietittiin että jos olisi ostanut sellaista bordinauhaa (niin siis ihan sitä seinille laitettavaa), jota saisi oranssi-punaisena sekä vihreän sävyisenä. Vihreän olisi laittanut pöytiin keskelle nauhaksi ja peilit ja kukkakulhot siihen päälle. Oranssia olisi käytetty kutsuissa, menuissa ja ohjelmissa. Eikä tätä ole siis edelleenkään hylätty. Mutta... Onko boordin vaikutelma liian "litteä"? Toinen vaihtoehto olisi tehdä muratista käynnöksiä pöytiin... Sekaan voisi laittaa käpyjä tms.

Miltäs kuulostaa?

Onneksi on vielä aikaa hioa suunnitelmia...  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
hmm.. meillekin syyshäät, mutta ne ovat syyskuun alussa... onkohan silloin jo ruska vaahteroissa?

Viime vuonna ei ollut. 9.9. oli vasta maassa jonkun verran kellertäviä koivun lehtiä, ainakin täällä päin Suomea. Pari viikkoa myöhemmin alkoi kellertää enemmän ja vaahteratkin sai väriä. Komeimmillaan ruska oli lokakuun alussa. Mutta jonkunverranhan toi ajankohta aina vaihtelee.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen kerännyt litran mehupurkkeja ja leikannut ne puoliksi ja aikomukseni on maalata ne. Näin saan kapeisiin ja pitkiin pöytiin kapeita,pitkiä ja matalia maljakoita. Kukka-asetelmat teen kasvattamistani kehäkukista ja lyhtykoison lyhdyistä, jos vain onnistuvat.

Toisena vaihtoehtona pidän pihlajanmarjoja ja kiviä, mutta veikkaan, että pihlajat eivät ennätä elokuun loppuun. Kanerviakin voisi hyödyntää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan ajateltu hyödyntää käpyjä ja omenoita! Väreinä (joita ei kuitenkaan noudateta orjallisesti) ovat siis luultavasti ruskea, punaoranssi ja vihreä.

Ompuista taitaa tulla paikkakortit, ja kävyistä sitten... mitä nyt vielä keksitäänkään. Ehkä niitä voisi "ripotella" pöydille tai kerätä kauniisiin isoihin lasiastioihin. Voi olla että pihlajanmarjoillekin löytyy vielä käyttöä. Hieman vaiheessa vielä siis suunnittelu, mutta onneksi täältä löytää ihania ideoita sitä vauhdittamaan!

Tässä vielä mun kokeiluversio omppupaikkakortista (oikeeseen tulee paksumpi rautalanka ja tyylikkäämpi kortti  ;) ):

525578.jpg

(Idea bongattu eräältä toiselta foorumilta, ihana!)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan ajatellut käyttää/käyttänyt koristeluissa omien puiden omenoita ja viljaa? Niistä tulis just sopivan syksyisiä meidän syyskuun juhliin, mut en keksi miten asetella niitä pöytiin.... Monta asetelmaa on keksitty, mut vieläkään en ole tyytyväinen :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näin kerran kuvan missä omenaan oli kaiverettu tuikun mentävä kolo ja nämä omenat oli laitettu isoon sinkkisaaviin veteen kellumaan. Ehkä omenoita voisi kaivertaa pöytiin tuikkukipoiksi.

Muoks. No tuossa ylemmässä kuvassahan on juurikin näin tehty.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^meille on tulossa syyshäät mutta koristelupuoli on ihan avoin- mennäänkö syysteemalla vai ihan jollain simppelillä ja kauniilla (tyyliin valkoinen-kulta). Siitä kylläkin oon varma, ettei minkäänlaista vihreä-oranssi-ruskeaa tule, vihreää ja oranssia kaikkein vähiten, eikä mitään sinistä. Toisaalta, joku vaahteranlehtiköynnös jossain olisi kiva, vaikka pitkässä pöydässä mutta ei pohjoisesta löydy vaahteranlehtiä varmaan niin paljoa, ja onnistumme satavarmasti sen hajottamaan kun kuivat lehdet kyseessä. Tai koirat viimeistään.. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noita vaahteranlehtiä voin liimata kaksi päällekkäin, ja sitten lakata. Yksi ystävä teki kiitoskorttinsa tällä tavalla. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
huoh....

Kai täytyy mennä osittain arpapelillä ja suunnitella jokin varajuttu voiden vaahteran lehtien tilalle.. sillä se lehtimurska lattialla ja pöydillä ei ainakaan oo kiva juttu...

Itse kuivatin puiden lehtiä jo viime syksynä ja edelleen ovat ehjiä, vaikka niitä on tullut laatikossa pengottuakin. Eivät siis todellakaan murskaannu. Kuivatin lehdet puhelinluetteloiden välissä. Olisi tarkoitus vielä kerätä tämän vuoden syyslehtiä koristeeksi. Testasin viime vuonna lehtien "säilyvyyttä" sullomalla puista pudonneita lehtiä muovikassiin ja pitämällä suljettua kassia lämpimässä varastossa. Viikon verran lehdet pysyivät käyttökelpoisen näköisinä pussissa. En tosin kokeillut, kuinka nopeasti ne kuivahtaa kun ottaa pois pussista...

Pihlajanmarjoja oli myös tarkoitus käyttää, mutta niitä ei näytä tänä vuonna tulevan juuri ollenkaan.  :( Täytynee käyttää niiden sijaan esim. käpyjä ja koristeomenoita. Villiviini vois olla kans kiva.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Villiviini ei kyllä kestä koko päivää ilman vettä, se kannattaa laittaa asetelmaan sellaseen sieneen, joka on vedessä. Minäkin kovasti suunnittelin saavani pihlajanmarjoja kattaukseen. Olen jopa löytänyt kaksi puuta, joihin on marjoja tulossa, jännityksellä odotan ehtivätkö tilhet ensin.  :-/ Varasuunnitelmana pähkinäpuun pähkinätertut, mutta siinä taas voi käydä niin, että oravat vie nenän edestä. Hyvä idea toi vaahteranlehdet pussiin ja säilöön, pitääpä testata.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin menen syyskuussa naimisiin, ja koristelussa teemana luonnontuotteet. Mutta syyskuu on siitä hankala kuukausi, ettei ikinä voi tietää, onko se lämmin ja aurinkoinen vai kylmä ja sateinen, ja missä kunnossa kasvit silloin on. Appiukko on kylvänyt aarillisen auringonkukkia ja gladioluksia koristeeksi, muttei niidenkään kukkimista voi kukaan tarkkaan ennustaa. Joten en ota vielä stressiä koristeluista, ettei tule turhia pettymyksiä. Lisäksi kasveja saa kerätä aikamoisen määrän ihan pieniinkin askarteluihin ja köynnöksiin ym, joten jos siitä tulee liian työlästä, niin luovun suosiolla.  ;D

Pohjaksi koristeisiin tulee paju, jota nyt satavarmasti on saatavilla ja jota on helppo ja hauska apujoukkojenkin punoa pylväiksi ja palloiksi.  Pylväät ajattelin tukea sepelillä astioihin ja peittää pinnan sammalella. Muutoin pajurungot koristellaan kuivuutta kestävillä koristeilla, kuten marjatertuilla, ja koristeena käytettävät kukat laitetaan sieniin tai pieniin vesisäiliöihin. Saas nähdä miten tää toimii, onneksi kaaso on floristi ja osaa opastaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen yrittänyt kuivattaa vihreitä puolukanvarpuja häitä varten, mutta valitettavasti ne mustuvat eivätkä näytä kivalta. Mitähän vihreää saisi niiden tilalle syyskuun puolessa välissä, mielellään sellaista, jonka voisi kerätä jo paria päivää aiemmin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Syysmorsian: Olin aikoinaan jouluhäissä, jossa oli koristeena puolukanlehtiä. Niitä oli ripoteltu jonoon pöydän keskelle ja olivat oikein kauniin näköisiä. Ilmeisesti olivat odotelleet pakkasessa hääpäivää.

Täällä myös yksi syysmorsian  ;D Häät luultavasti 27.9.08. Teemaksi ollaan ajateltu jotakin syksyistä. Ehkä tummaatummaa punaista ja ruskeaa väreiksi...kaikki vielä aika mietinnässä. Muilla näkyy olevan ajatukset jo hyvin koossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät ensi vuonna 6.9 ja teemana on syksy. Värit ovat oranssi, kulta/kupari ja ruskea eri sävyinä. Oon ostanu Tiimarista muovisia vaahteranlehtiä, mut ne ei niin hienoja oo ja tarkotuksena onkin tilata ebaysta niitä lisää, niillä ajattelin koristella, tehä jopa tollasia puita mitä tässä ketjussakin on näytetty. Ehkä hieman runsaampia ja pienempiä. Kynttilöitä myös paljon.

En tykkää valkoisesta ja toivon löytäväni jostain halvalla vähän rusehtavia pöytäliinoja, kun pitopalvelussa on vaan valkosia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät nyt 15.9 ja meidän väreinä tulee olemaan viininpunainen, valkoinen ja hopea.

JA PALJON KYNTTILÖITÄ!

Ensin oli tarkoitus mennä naimisiin vasta ensi kesänä eli 2008 mutta muutettiin tuo päivämäärä kun oli niin paljon jo asioita hankittuna ja suunniteltuna.

Mm. puvunkin olin löytänyt ja ostanut.

Nyt häihin on pikkusen yli kuukausi ja on aivan ihanaa suunnitella syys-häitä. Olen aina ennemmin ollut syys ku kesä ihminen ja kun vuosipäivääkin vietetään nyt syksyllä, niin oli siihen yhteyteen ihana suunnitella nuo häät.

Meillä oli alunperin tarkoitus viettää pienet ja intiimit häät, mutta sitten tultiin molemmat siihen tulokseen, ettei se ole meitä itteään vaan molemmat haluttiin isot häät (tosin miehellä teki se että sen oli vaikea päättää ketä kutsuu ja ketä jättää kutsumatta)

Nyt on kutsuttuja 132 ihmistä, että ainakin toteutu se unelma isoista häistä...

Suunnitelmat meillä on aikalailla hyvällä mallilla, koristeet on nyt hankittu ja enää puuttuu muutamia koristeita mitä ajateltiin hankkia.

Luin tuolta ylempää noista puolukan lehdistä, niin ainakin pihlajat säilyy vedessä ihan jouluunkin asti. Kaverilla oli pihlajaa levitettynä pöydille ja kauniilta näyttivät, ja he olivat säilyttäneet vesisaavissa upotettuna niitä jouluun saakka.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen aina halunnut syksyhäät. Naimisiin mentiin kyllä jo maaliskuussa ja käytiin välissä Thaimaassakin pitämässä seremonia, mutta varsinainen hääjuhla sukulaisille ja ystäville on nyt syyskuussa. Mulle on aivan sama, onko lehdet vaihtaneet vielä väriä, mutta meidän koristuksissa on ainakin syksyä mukana. :)

Teemavärinä on ruskea. Ruskean ohella käytetään vaaleampaa ruskeaa, vaahteranlehtiä, puuta jne. Tässä muutamia kuvia meille tulevista koristeluista jne. Kaikki ei ole niin syksyistä eikä vielä valmista, mutta saa ainakin jonkinlaista kuvaa kokonaisuudesta. Lisää syksyisistä suunnitelmista voi lukea mun päikystä!

Muokattu: , käyttäjä: Nasba

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä myös syyshäät juuri sen vuoksi että syksyn värit on aina olleet mun lemppareita. Nyt päävärinä on oranssin sävyt, seassa aavistus punaista, ruskeaa ja tuikuissa hopeaakin.. Hopea ei ollut alkuperäisessä suunnitelmassa mutta niin ihanat tuikut löytyi että.. Pukuunikin on tullut oransseja ruusuja laitettua, kuten huiviin myös. Hiuksiin aion ottaa oransseja raitoja, koristeet ja hunnut tms. ei ole ollenkaan mun juttu..

Ruska vähän huolestuttaa, millainen tulee olemaan... pihlajanmarjoja ei juuri ole näillä main ainakaan. Pitää jatkaa etsintöjä. Aronia-aita on yleensä ollut upean värinen talon vierellä,saas nähdä miten tänä vuonna. Ja jonkun viljapellossa pitää kai käydä "varkaissa" muita koristuksia ajatellen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä myös häät syksyllä, tosin vasta lokakuun viimeisenä viikonloppuna. Valittiin hääpäivä sen mukaan, mikä on meistä ankein aika vuodesta, onpahan nyt itsellä ja tutuilla jotain odottamista pimeyteen. Häämatkallakin on kiva olla marraskuussa, kun täällä saattaa olla jo loskaa.  Kynttilöillä varmaan luodaan tunnelmaa, ehkä koristuskin on syksyinen, mutta omasta kimpusta haluan herkän valkoisen.

Minusta syyshäät on siksikin mukava ajatus, että voi varmuudella tietää että ei tarvitse juhlakansan hikoilla juhla-asuissaan. Juhlapaikka lämmitetään sopivaksi kelien mukaan, ja kaikki suunnitellaankin sisätiloissa tapahtuvaksi. Oltiin juuri itse häissä, jossa lämpötila sisällä nousi yli 30, kun ulkona oli niin lämmintä. Kaikki hajaantui piha-alueelle, ja bändi soitti yksinään sisällä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään