Lizzy

Kaason kanssa ongelmia -vuodatusketju (yhdistetty ketjuja)

307 viestiä aiheessa

Juu onhan hän perusluonteeltaan kontrollifriikki mutta hyvä ystäväni. Ajattelin että tajuis edes tässä tilanteessa, että joku muu (eli hääpari) on ohjissa ja päävastuussa......

Muokattu: , käyttäjä: lokakuunmorsian

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

eli mulla itselläni oli kaksi kaasoa. toinen oli sisareni ja toinen eräs hyvä ystävä.

kummallista oli se, että molemmat suostuivat ilolla kaason tehtävään kun pyysin (joskus 2009 kesän paikkeilla). sisareni kanssa suunniteltiin paljon, s-postia vaihdeltiin ja puhuttiin puhelimessa. sisareni asuu siis aika kaukana, joten perheellisenä on hankalaa lähteä vaan pitkiksi ajoiksi pois.. ja ymmärrän sen tottakai.

toinen kaasoistani asuu kuitenkin naapurikunnassa, eli alle puolen tunnin ajomatkan päässä.

ajattelin silloin, että hänestä on apua häiden järjestelyissä, mutta eipä ollutkaan. vuoden aikana tavattiin n. 3 kertaa. ainoa asia minkä hän teki --> pienensi hääpukuni. olin olettanut, että hän rauhallisena ja fiksuna ihmisenä järkkää jonkinlaiset, pienet polttarit minulle. näin ei tapahtunut, vaan erään (lyhyen) puhelun päätteeksi hän tokaisi minulle: "eihän sulle mitään polttareita tarvi järjestää, eihän?" olin kyllä pettynyt, mutta sen vielä siedin.

hän itse erosi miehestään, tapasi uuden, meni hänen kanssaan naimisiin, muutti uskontokuntaansa ja kaksi päivää ennen häitämme kertoi iloisesti olevansa raskaana. okei, tiedän ettei se katso aikaa tai paikkaa, mutta hemmetti soikoon, olisi voinut ilmoittaa jättäneensä ehkäisyn pois, jotta osaisin varautua mitä hän voi syödä!!! suurin asia mitä hän teki häissä --> piti kimppuani.

sisareni kanssa oltiin sovittu, että hän voi lähteä lasten kanssa heti kun lapset väsyvät (tämä oltiin sovittu jo monta viikkoa etukäteen). toinen kaasoni ilmoitti häiden aattona, ettei hän tahdo olla tilassa jossa juodaan alkoholia. myönnän suoraan, meinasi katketa pinna, meinasin sanoa että voi h*****i soikoon, voit vaikka sitten ennemmin jäädä kotiin, jos et edes halua olla mun häissä paikalla.

tein itse kaiken pohjatyön, en edes paljoa vaatinut kaasoilta ja silti on jotenkin ajatuksissa että olenko niin inhottava ihminen, ettei ystäväni tahdo edes tulla häihini?

jäi vaan niin mietityttämään tuo toisen kaasoni käytös, emmekä sitten olekaan soitelleet häiden jälkeen. tällä kertaa minä odotan yhteydenottoa, koska olen luultavasti jo pehmentynyt liiankin kiltiksi ja anteeksipyytäväksi ihmiseksi, että on aika laittaa vastaan joskus.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suosittelen lukemaan tuolta yleistä keskustelua osiosta "Itsekkäät morsiamet" -ketjun. Ei pahalla.

Miksi ihmeessä valitsit kaasoksesi ihmisen, jonka kanssa et ole paljon tekemisissä? Jos asutte noinkin lähekkäin, mutta tapaatte vain kolmesti vuodessa, mitä se kertoo teidän ystävyydestä? Ystävyys on molemmin puolista, joten ei kaasoasi voi pelkästään syyttää.

Luepas tämä ajatuksella läpi:

hän itse erosi miehestään, tapasi uuden, meni hänen kanssaan naimisiin, muutti uskontokuntaansa ja kaksi päivää ennen häitämme kertoi iloisesti olevansa raskaana.

Tajuatko ollenkaan, kuinka paljon vuoden aikana ystäväsi elämässä on tapahtunut kaikkea? Sinun häät ja kaasoilu on/oli hänen elämässään sijalla x, ei suinkaan top 5:ssä, kuten varmasti olisit toivonut. Ymmärrän todellakin, että hän ei ehkä tuon kaiken lisäksi kovin paljon polttareistakaan innostunut, varsinkin, jos olit sanonut ettei haittaa vaikkei polttareita järjestetä (eri asia on, jos sanoit että ehdottomasti haluat polttarit...).

okei, tiedän ettei se katso aikaa tai paikkaa, mutta hemmetti soikoon, olisi voinut ilmoittaa jättäneensä ehkäisyn pois, jotta osaisin varautua mitä hän voi syödä!!! suurin asia mitä hän teki häissä --> piti kimppuani.

:girl_impossible: Ethän oikeasti ole tosissasi? :girl_impossible: Se ei kuulu sinulle tippaakaan, jos kaverisi ja hänen miehensä päättävät jättää ehkäisyn pois. Ja tietääkseni raskaana ollessa voi syödä aika normaalisti, mutta jos teillä nyt sattumoisin olisi ollut alkoholia joka ruoassa tai koko menu olisi koostunut "kielletyistä" ruoista, olisi kaasosi voinut varmasti ottaa omat eväät tai syödä kotona ennen juhlaa.

toinen kaasoni ilmoitti häiden aattona, ettei hän tahdo olla tilassa jossa juodaan alkoholia.

Tämä nyt on vähän liioiteltua, ellei kyse ole siitä, että jotkut vieraat muuttuvat kännissä väkivaltaisiksi ja alkavat riehua.

tein itse kaiken pohjatyön, en edes paljoa vaatinut kaasoilta ja silti on jotenkin ajatuksissa että olenko niin inhottava ihminen, ettei ystäväni tahdo edes tulla häihini?

jäi vaan niin mietityttämään tuo toisen kaasoni käytös, emmekä sitten olekaan soitelleet häiden jälkeen. tällä kertaa minä odotan yhteydenottoa, koska olen luultavasti jo pehmentynyt liiankin kiltiksi ja anteeksipyytäväksi ihmiseksi, että on aika laittaa vastaan joskus.

Tuon kirjoituksesi perusteella olet kyllä ollut aika kohtuuton, enkä ihmettele ettei kaasoasi enää paljon häät kiinnosta tuon jälkeen. Voihan olla että kaasosi on oikeasti ollut paska kaaso, mutta valitettavasti kirjoituksesi perusteella vika on kyllä enemmän sinussa ja suosittelen katsomaan peiliin ensiksi, ennen kuin tuomitset kaasosi. :girl_sigh:

Mutta loppu hyvin, pääsit miehesi kanssa naimisiin. :-X Onnea! Avioliiton solmiminenhan häiden tarkoitus on, joten onnistuitte siinä ilman kaasojen suurta työmäärää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

eli se, että toivoin käytännön asioissa hieman apua, on kohtuutonta? ja olin kyllä varautunut siihenkin että teen kaiken yksinään, eli ei siinä sinänsä ole mitään ongelmaa.

kun pyysin kyseisen henkilön kaasokseni, pidimme tiiviisti yhteyttä, soiteltiin vähintäänkin jos ei ehditty nähdä.

okei, tottakai minäkin ymmärrän että uusi mies yms menee etusijalle kuin erään parhaimman ystävän häät, mutta silti. ei ole pakko hylätä kaikkia ystäviään miehen takia.

oikeastaan menussa oli paljon vaihtoehtoja, päasiassa rupesi raivostuttamaan se että hän kesken häiden rupeaa valittelemaan ettei voi syödä tuota ja tuota ja tuota..

tuohon alkoholi-juttuun vielä: yksikään vieras ei ollut edes kännissä, kukaan vieraista ei riehu kännissä tai ole väkivaltainen. hän ei voinut olla samassa tilassa jossa juodaan uskontonsa takia. sen olisin halunnut tietää vähän aikaisemmin, en ihan häiden aaton paikkeilla. vieraatkin näkivät sen verran vaivaa että kertoivat erityisruokavalionsa, jopa kyselivät pukeutumisesta jne.

jotenkin vain tuntui siltä, ettei kaasoa kiinnostanut häät lainkaan, se sama tekohymy naamalla tuijotteli seinään koko vihkimisen ja juhlan ajan. (nyt tiedän kuulostavani v-mäiseltä akalta ihan oikeasti)

itsestäni voi kertoa sen että olen suht v-mäinen ihminen useimmille, kaasoni on kuitenkin aina ollut poikkeus. hänelle olen ollut kiltti kuin mikä, mikä nähtävästi onkin ollut aivan turhaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Siltä osin voin kyllä moittia tätä kaasoasi, että olisi hän voinut siinä vaiheessa, kun elämässä alkaa olla kaikenlaista hektistä juttua, sanoa, ettei pystykään hoitamaan kaason pestiä ja olisit ehtinyt vielä saada hankittua hänen tilalleen jonkun hommaan kykenevän.

Ylipäänsä tuollaiset viime tipassa hääjuhlan kulkuun vaikuttavat asiat ovat ikäviä ja siinä vaiheessa myös huonoa käytöstä, kun asiat eivät oikeasti tapahdu ihan yllättäen. Eli mielestäni ei ole kohtuutonta vaatia kaasoltakin pelisilmää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä kaasolla ei kyllä ole morsiamelle minkäänlaista ilmoitusvelvollisuutta jos miehensä kanssa päättävät jättää ehkäisyn pois. Sehän ei kuulu kellekään muulle kuin kaasolle itselleen, ja on sitten hänen "ongelmansa" johon on varmaan osannut varautua jos ei voi mitään syödä.

Niin se vaan valitettavasti on, että jokaisen on ne omat häänsä itse järjestettävä. On ihan inhimillistä että ystävät saattavat alussa innostuksissaan luvata apuaan, mutta sitten elämäntilanteen muuttuessa eivät välttämättä voi kaikkea aikaisemmin suunniteltua toteuttaa. Mielestäni hääparin pitää olla tilanteen tasalla niin että jonkun luottohenkilön väistyessä tai vähentäessä työpanostaan pystyvät viemään järjestelyt loppuun vaivattomasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

minäkin olisin tosissani toivonut sitä, että kaason elämään kun tuli paljon kaikenlaista, ei olisi unohtanut annettua lupausta vaan mielummin ilmoittanut ettei voikaan hoitaa kaikkea ja että vaikka väistyy sitten kaason tehtävästä. olisin ollut hiukan pettynyt, tottakai, mutta olisin ymmärtänyt. ymmärrän kyllä nytkin, että miksi asiat menivät niin.

ja Lua: olet oikeassa, eihän nyt tietenkään tarvitse minulle kaason ilmoitella, ettei enää käytä ehkäisyä :girl_haha: enkä toki sellaista vaadikaan. ei sentään mun tarvitse kaikkea tietää, mutta en myöskään jaksa kuunnella ruikutusta syömisestä kesken hääjuhlan, oletan että moni muukaan ei tahdo?

tottakai välillä iski häitä järkkäillessä niin kamala stressi, että nyt on iloinen ja helpottunut, että se on ohi ja ikinä en enää uudestaan naimisiin mene.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ymmärrän kyllä hyvin, että kaasosi käyttäytyivät epäreilusti!

Itse ymmärsin tekstistäsi, että olisisit toivonut kaason kertovan Ystävänä ehkäisyn pois jättämisestä, eikä niinkään että se olisis jokin Kaason velvollisuus.

Todella harmi että kaasosi ei muistanut pitää entistä tiivistä yhteyttä yllä tavattuaan uuden miehensä, taisi olla alkuhuuma vielä niin korkealla, ettei tajunnut ajatella sinun häitäsi.

Ja harmi myös että kaaso ilmoitti alkoholi- ja ruoka ongelmastaan vasta niin myöhään. Tinakeijullekin tiedoksi että monet raskaana olevat seuraavat hyvin tarkasti, mitä syövät, esimerkiksi tietyllä tavalla valmistettuja ja säilöttyjä tai tiettyjä aineita ( tai esim suurta määrää jotakin vitamiinia) sisältäviä ainesosia tai ruokia ei suositella raskaana oleville, joten hyvinkin menusta on voinut löytyä jotain sellaista. Se riippuu toki odottajasta, kuinka tarkka niiden suhteen on ja ottaako niistä kaikista edes selvää.

Mutta onneksi saitte kuitenkin toisenne!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

On tuo kyllä törkeää käytöstä mielestäni.. Olisi voinut kaasosi jättää tehtävänsä jollekin muulle.

Itselläni kävi niin että kaasoni rupesivat riitelemään keskenään. Toinen oli järjestänyt polttareitani innoissaan ja lähes kaiken valmiiksi. hän oli yrittänyt ottaa yhteyttä toiseen kaasooni joka ei ollut vastannut yhteydenottopyyntöihin. Sitten kun eräs polttari porukkaan kuuluva oli ollut yhteydessä tähän kaasoon hän oli hermostunut että ei ollut päässyt järjestämään polttareita ja etten minä halua sellaista mitä tämä toinen kaasoni oli järjestänyt. Tämä kaaso joka polttareita oli järjestänyt oli jo valmis luopumaan kaason tehtävista jotta tulisi sopu. Mieheni onneksi sai asiat kaasojen välillä selvitettyä.. Mutta kun polttarit lähenivät tämä kaaso joka alkuun ei niitä ollenkaan edes suunnitellut ilmoitti ettei hän pääsekkään osallistumaan. Reilua tätä toista kohtaan joka oli kaiken joutunut laittamaan uusiksi...

Valitakaa siis ihmiset kaasoiksi sellaiset ihmiset jotak tulevat toimeen keskenään..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tiedän, että en ole maailmassa ainoa morsian, joka ihmettelee kaasonsa käyttäytymistä, mutta tämä on minulle ainoa paikka maailmassa missä voin purkaa tunteitani.

Kaikki alkoi tasan 6kk sitten:

Meillä on hyvin pienimuotoiset häät tiedossa. Kaaso ja bestman ovat suostuneet tehtäväänsä ilolla, tai ainakin näin luulin.

Kaasoni on alkanut käyttäytymään hyvin viileästi minua kohtaan. Häistä emme juurikaan puhu, eikä häntä näytä juurikaan kiinnostavan.

Ensimmäinen farssi oli puvun valinta. Sen tein ihan yksikseni, koska kaason piti muka olla töissä. Olikin kotona...Ehdotin toista päivää ja kyselin, että milloin kävisi. Ei vastausta. Oli todella noloa ja jotenkin surullista valita pukuni itse ja turvautua avuliaan myyjän sanoihin.

Olen yrittänyt kysellä, että minkälaisen puvun haluaa itselleen ja olen tarjoutunut maksamaan siitä. Ympäripyöreitä vastauksia saan. Välillä oli laittamassa iltapuvun, välillä taas jonkun mekon.

Kaikki järjestelyt olen hoitanut mieheni sekä bestmanin kanssa. Uutta kaasoa en viitsi enää pyytää, koska häihin on vain kk aikaa.

Yhdessä tapaamisessa oli ja silloinkin valitti joka asiasta. Ei miellyttänyt ruoka tai juhlapaikka yms. HUOH!

Odotan vain, että pääsen rakastamani miehen kanssa naimisiin, sen avulla olen jaksanut.

Kaaso joko tulee tai ei tule häihin, omapahan on valintansa.

Kiitos, että sain purkaa tuntojani. Selvennän vielä, että tämä kaaso on lapsuudenystäväni ja ollut minulle aina rakas...tämän jälkeen vähän vähemmän rakas. Ystävä kuitenki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvä että pääsit täällä vähän purkamaan tuntojasi, harmittaa todella sinun puolestasi. Eikä voi kuin toivoa että oma kaasoni tulevaisuudessa käyttäytyisi mukavammin, tai ainakin kertoisi mistä kiikastaa, jos jostain kiikastaa. Tsemppiä sinne, kiva että bestman on auttanut valmisteluissa! Jos pystyt niin ota vielä asia kaasosi kanssa esille, voisit saada tilanteeseen selvyyttä, vaikka varmasti se on vaikeaa ja epämukavaakin. Jos kysyisit vaikka ihan kevyesti ensin jotain, ettet heti syyttele, muuten hän ottaa varmasti hyökkäys kannan. Voimia, ja toivottavasti ystäväsi vielä tulee järkiinsä! Harmittaa kyllä puolestasi, että hän käyttäytyy noin törkeästi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sinuna kysyisin suoraan kaasolta, tahtooko hän edes olla kaasona.. En ainakaan tahtoisi, että oma kaasoni hoitaisi tehtävänsä vasten tahtoaan. Koska senhän pitäisi olla ystävällesi kunniatehtävä! Eikä välttämättä uskalla oma-aloitteisesti sitä kertoakaan, jos on katumapäälle tullut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos, että sain purkaa oloani.

Juttelin kaason kanssa ja minulle selvisi, että hän on ollut jo pidemmän aikaan rakastunut mieheeni :( Siksi siis olen saanut kylmää kohtelua kaasoltani.

Jotenkin maailma putosi jalkojeni alta ja olin pitkään ihmeissäni. Miestäni ei voisi vähempää kiinnostaa kaasoni rakkaudentunnustus. Tuntuu silti todella kurjalta, että kaasoni haluaa tehdä kaikkensa sen eteen, että saisi mieheni... tämä kaasohomma oli yksi niistä. Luuli, että saisi meidän välit solmuun luikertelemalla väliin yms.

No, kaason vaihdoin ja siihen lupautui toinen hyvä ystäväni. Ihanaa, kun asiat nyt lähtivät rullaamaan ja osa taakastani putosi pois. Eikä häntä haittaa yhtään se, että aikaa on enää vähän yms.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huh, aikamoinen tarina. Toivottavasti saat uudesta kaasosta hyvän avun, eikä tämä jää vaivaamaan suurena päivänä.

Hyviä häitä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihmisillä ei tunnu olevan mitään rajaa :o

Luulisi jos tuollainen tilanne olisi, niin ei takuulla suostuisi tehtävään.

Toivottavasti "kaaso" ymmärtää jäädä pois tilaisuudesta mikäli on vielä kutsuttujen listalla...

Toivoton, että häät ovat ihanat ja onnellinen yhteiselo jatkuu!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huh, aikamoista, nyt vaan tarkkana ettei uusi kaaso ehdi rakastumaan mieheesi ainakaan ennen häitä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No ohoh...jotenkin oon aina kuvitellu että tämmöstä voi tapahtua vaan saippuasarjoissa...mutta näköjään sitte oikeestikkin :girl_mad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nykyinen kaasoni on maailman ihanin ihminen ja onnellisesti naimisissa, joten ei varmasti ole ihastunut mieheeni :girl_haha:

Kohta sitä jo tahdotaankin, ei ole montaa päivää jäljellä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Menikö kaikki hyvin? Mikä sen entisen kaason kanssa on nyt tilanne?

Toivottavasti häät menivät hyvin hänestä riippumatta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Selvisikö ketjun aloittajan tilanne? Olisi mukava kuulla miten kaiken kanssa kävi! Toivottavasti hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nopealla selailulla en löytänyt vastaavaa ketjua...

Tänne siis kaikenlaista jupinaa kaasoihin liittyen.

Itse heittäisin ilmoille kysymyksen: Parhaat ystävykset M ja J on päättänyt jo ennen kummankaan häitä, että toisesta tulee itselle kaaso. Ystävä J:llä ei ole muita kunnollisia ystäviä kuin ystävä M ja hän on sanonut ettei hänellä tule olemaan muita kaasoja kuin ystävä M. Ystävä M taas on saanut uusia kavereita ja miettinyt useamman kaason pyytämistä. Yksi kaasoista olisi silti edelleen ystävä J. Ystävä J kuitenkin on sitä mieltä, että hänellä tulee olemaan vain yksi kaaso ja ystävällä M tulisi myös olla vain yksi kaaso, hän itse eli ystävä J. Mitä olette mieltä? Mitä jos ystävä J loukkaantuu useasta kaasosta? Tai entä jos ystävä M pahoittaa mielensä tilanteesta? Ottakaa kantaa, kerron asiaan liittyvän oman ongelmatilanteen vähän myöhemmin.

Ja jupiskaa omista kaaso-ongelmistanne, on helpottavaa tietää ettei ole ainut, vaikka mukavaa se ei olekaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja heti omaa jupinaa... Yksi mietityttävistä asioista on huonontuneet välit kaasoon. Olen kyseiselle ystävälle luvannut, että hänestä tulee kaasoni joskus kun menen naimisiin. - Ja välihuomautuksena: valitettavasti kosintaa vielä odotellaan, vaikka varmasti kyseisen miehekkeen kanssa naimisiin mennään jossain vaiheessa. - Viimeaikoina minusta on tuntunut, että välit ystävään ovat huonontuneet. Ja nämä siis omia tunteitani, ystäväni ei näin koe. Se tässä hiertääkin. Yritin asiasta keskustella, riitahan siitä tuli, mutta sovittua saatiin. Edelleen olo on sellainen, että kaikki ei ihan ole kunnossa. Vaikka kovasti jo naimisiin haluaisin oman rakkaan kanssa, niin tavallaan olen tyytyväinen, ettei kaasoasia vielä ole ajankohtainen. En nimittäin tiedä miten häneen kaasona suhtautuisin. Välimme pilaantuisivat lopullisesti kokonaan jos en häntä ollenkaan pyytäisi kaasoksi. Mutta toisaalta en koe voivani hänen kanssaan kaikkea häähömpötystä jakaa. Kai se sitten pitäisi yksikseen hömpötellä, kun ei ole sellaista kaasoa, jonka kanssa hämpöttää. Naiset, me vaikeat luomukset...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään