Missä vaiheessa valmistelut ovat?


heinämorsian 2010

Recommended Posts

Mä päivitän tätä, meillä häät ovat lokakuussa 2010 (hei mun pitäis nyt lukea kun on tenttiviikko, mitä mä oon tekemässä taas :girl_haha:)

Tehtynä:

- kirkko varattu

- juhlapaikka varattu

- morsiamen puku, kengät ja alusvaatteet kaapissa

- meikki ja kampaus varattu

- studiokuvaus varattu

- kaasot ja bestmanit pestattu

- veli pyydetty hoitamaan ruokapuoli

- kirkkoon tulijat päätetty

Tekemättä:

- ruokalista

- illan vieraslista

- vihkisormuksen teettäminen

- hääyöpaikan varaaminen

- häämatka (kohde ja maksu :D)

- askartelut (kutsut yms.)

- musiikkilistan laatiminen (mp3-soittimelle ;))

- viinien haku Tallinnasta

- rippikoulu morsiamelle käymättä

Mitäköhän vielä...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 274
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hei kaikki, aika on hurahtanut niin nopeesti. Tänään kävin varaamassa kukat, toivottavasti tulee sellanen minkä haluan ja kohtuu hintainen. Oikeastaaan mitään muuta en ole saanut tehtyä pitkään aikaan. No eipä meiltä niiin hirveesti enään puutukaan. Enään puuttuu kutsujen teko, paikkakortit, sulhesen puku + asusteet, morsiammen alusvaatteet, morsiammen sormus ja pöytä koristeet. Ja aikaa siis viellä hyvin jäljellä. =)

Link to comment
Share on other sites

Ensi viikolla pitäisi saada kutsut tehtyä loppuun ja hääkakusta tehdään ensimmäinen proto varmasti myös ensiviikolla, koska tarkoitus on leipoa kakku itse :)

Meille tulee aika simppelit häät, ei askarrella kauheasti.. Jonkinlainen koristelu pöytiin tulee, mutta aika simppeli (riippuu mitkä kukat saamme kasvamaan) :D Myös hääkimpun suunnittelu menee sitten tuon mukaan.. Minun kampaaja lupasi viimein että voi tehdä minulle meikin mikäli haluan, mutta kun hän ei niitä työkseen tee kun satunnaisesti ja tekisi minun meikeillä.. Mutta hänella on itsellään usein arkena sellainen meikki mitä minä olen ajatellut itselle häämeikiksi.

Kuinkahan lyhyellä varoitusajalla meikkiin muuten yleensä saa ajan? Kun tuo riippuu täysin nyt siitä minkälaiseen kuntoon minun akne itsensä saa heinäkuuksi että meneekö kevyellä pohjalla vai pitääkö olla hyvin peittävä pohja.

Odottelen myös lottovoittoa vielä, jos saisi edes pienemmän potin niin se helpottaisi kummasti häiden suunnittelua kun ei kaikessa tarvitsisi miettiä vain rahaa.

Link to comment
Share on other sites

Apua :hysteric:

Häät elokuussa ja mulla ei oo ko muutama asia tehtynä :(

- kirkko varattu jo viime kesänä

- juhlapaikkakin valittu viime kesänä

- sormus hommattu itselle helmikuussa

- oma ja miehen puku hommattu helmikuussa

- shamppanjalasit hommattu tammikuussa

- kutsukortti materiaalit hommattu myös helmikuussa ( paitti ny en oo varma haluankokaan niitä )

- kokki ja emännät hommattu syyskuussa ( tuttuja )

Huomenna käyn kyselemässä valokuvaajaa :D mulla alkaa tulla kyllä kiiruus. En ossaa väreistä päättää saatikka mistään muustakaan. Tänään taas tuntuu,että värit päätetty,mutta ehkä jo huomenna muutan mieltä

Link to comment
Share on other sites

Apua :hysteric:

Häät elokuussa ja mulla ei oo ko muutama asia tehtynä :(

- kirkko varattu jo viime kesänä

- juhlapaikkakin valittu viime kesänä

- sormus hommattu itselle helmikuussa

- oma ja miehen puku hommattu helmikuussa

- shamppanjalasit hommattu tammikuussa

- kutsukortti materiaalit hommattu myös helmikuussa ( paitti ny en oo varma haluankokaan niitä )

- kokki ja emännät hommattu syyskuussa ( tuttuja )

Huomenna käyn kyselemässä valokuvaajaa :D mulla alkaa tulla kyllä kiiruus. En ossaa väreistä päättää saatikka mistään muustakaan. Tänään taas tuntuu,että värit päätetty,mutta ehkä jo huomenna muutan mieltä

Meillä ei alkuun ollut mitään teemaväriä tai teemaa ylipäätänsä.

Juhlapaikka valittiin niin, että se ei oikeastaan koristeluita vaadi vaan ruokailu esimerkiksi on todella viehättävässä tilassa, jossa on kauniit tiffany ikkunat :)

Miehellä harmaa puku ja itsekin erinäisten mutkien ja kommervenkkien kautta päädyin valkoiseen hääpukuun. Suunnitteluiden edetessä valkoisen rinnalle tuli ensiksi sekä timanttinen kimalle, että juuri tuo strassi timantti. Sitten kun löysin kimpun, tuli kuvioihin mukaan vanha roosa ja kimpun lisäksi sitä toistetaan pöydille ripoteltavissa paperiterälehdissä (nämä olinkin jo pari vuotta sitten kaverin polttareihin hankkinut).

Äitini osti minulle vaalean beige/kerma/organza hiuskoristeen, joten sekin väri sitten tuli sattumalta mukaan kuvioihin ja toistuu tuon hiuskoristeen lisäksi mm. kimpun varsia ympäröivässä silkkinauhassa sekä hieman vaaleammalla nauhalla tulee medaljonki kiinni kimppuun, miehen viehessä myös varren ympärillä ja lisäksi se tulee esim pukuni lantiolle kuuluvan koristeen extraksi.

Teema (en sitä kuitenkaan teemana itse ajattele vaan enemmän juhlan punaisena lankana.. jos niillä nyt eroa sitten keskenään on :D ) tuli myös ihan itsekseen. Olemme juhlaamme maustaneet ripauksilla vanhoja perinteitä ja muutamia vanhoja unohtuneita hääperinteitä sekä ulkomaisia mielestämme jänniä hääperinteitä, jotka sitten on joko mukana ohjelmana tai sitten niistä kerrotaan ja hieman demotaan.

Mielestäni värejä tai teemaa ei kannata liian paljoa miettiä, vaan ottaa pohjalle joku perusväri ja maustaa sitä sitten maltillisesti oman näköisillä esineillä/värillä tai idealla. Useinhan omasta sisustuksesta tai vaatekaapista voi löytyä joku todella mieluinen esine tai printtipaita, josta sitten lähteä ideoimaan.

Joskus aikoinani mietin, että esimerkiksi höyhen voisi olla ihana teema häille, mutta sen olen nyt säästänyt johonkin toiseen juhlaan :)

Kuvia meidän suunnitelmista löytyy albumistani ja ehkä niitä vilkaisemalla nämä mun sepostukset hieman aukeavat paremmin :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ope alttarille

En osaa jotenkin tarttua elokuussa olevien häittemme järjestelyyn.

On jotenkin kamalaa, että koko suku hössöttää morsiammen sukkanauhoja ja vaatii näyttävää pukua, huntua ja kampausta. Kyllästyin lopulta taistelemaan oman maun puolesta ja annoin äidin ostaa hääpukukankaat. Katson ja nielen tyynenä millainen kermakakku sieltä nyt sitten tulee.

Kirkkoon ei sulhasta saa, niin mietittiin, että mennään ehkä etukäteen jo maistraatissa naimisiin. Ei niiden vieraiden ehkä tarvi kuunnella sitä maistraatin tylsää kaavaa. Pidetään vaan häävastaanotto, niin voidaan olla itsekin alusta asti paikan päällä, ei tarvi morsiammen piilotella missään koloissa.

Juhlapaikkoistakaan en jaksanut innostua, kun kavereiden häissä on aina joutunut katselemaan tympeitä, takaovella tupakoivia tarjoilijoita. Ja hirveän hintaisiahan moiset on. Järjestämme häät miehen vanhempien kotitalolla Turun lähellä. Tai siis he järjestävät.

Ainoa asia mihin on etukäteen varauduttu, on pyydetty muutama rivi ylimääräistä perunaa ja muita vihanneksia istutettaviksi, jotta saadaan nauttia "oman maan" ruoista.

Sulhasen äiti lupasi hoitaa tutun pitopalvelun paikalle. Kun tuntee ihmiset, niin ne ei ehkä kehtaa olla hirveän tympeitä tai tehdä huonoa ruokaa.

Naapurin viljelijän pellosta ehkä liikenee viljakimppu morsiamelle. Riittääköhän jos paria viikkoa aiemmin soittaa pitäjän ainoalle kampaajalle ja kysyy onnistuisiko hääkampaus. Tai ehkä kaasokin sellaisen osaa tehdä?

Ihmeissäni luen näitä kirjoituksia. Ei ollut tullut mieleen, että hääparin pitäisi varata joku erillinen majoitus. Täytyy muistaa kysyä, mahdutaanko talolle. Toki elokuussa on lämpimät yöt niin saunan eteisessäkin on joskus nukuttu siellä käydessä.

Kutsut on oikeastaan ainoa asia, joista stressaan. Mun mielestäni ne pitää lähettää hyvissä ajoin, ettei sotketa sitten ihmisten kesälomasuunnitelmia. Sulhasen mielestä ne voi hyvin lähettää vasta kesäkuussa. Ehkä hermoilen liikaa.

Link to comment
Share on other sites

Meillä on häät lokakuussa ja nyt on valmiina:

-hääpaikka

-pitopalvelu

-valokuvaaja

-morsiusparin vaatteet

-morsiamen kampaaja (itse laitan, en luota hiuksiani kenenkään muun kätösiin :D) ja meikkaaja (kaveri on maskeeraaja)

-sormus kaiverruksia vaille valmis

Kutsuista, paikkakorteista yms on jo aika selkeä kuva. Huhtikuussa menen pikkusiskon luokse käymään (asuu eri kaupungissa), jolloin tehdään nää kaikki jo valmiiksi. Ärsyttää vaan, kun liikaa ideoita kutsujen ja muutenkin teeman suhteen! Yritäpä niistä joku valita sit :D

Vielä uupuu melko paljon juttuja, onneks on noi mun mielestä isoimmat hoidettu pois alta. Vihkiminen tapahtuu maistraatissa joku arkipäivä niin ei tarvii siitäkään stressata vielä.

Link to comment
Share on other sites

"ope alttarille" En minäkään varmasti osaisi järjestellä omia häitä, jos ne eivät olisi omannäköiset...

Kannattaisikohan viheltää peli poikki ja miettiä sulhosi kanssa ihan rauhassa mitä TE haluatte ja järjestätte sitten itsenne näköiset häät!

Sitten omaa napaa.. :P

Tänään on papin kanssa tapaaminen ja pitäisi sekä kaste että avioliiton siunaus saada kuosiin. Onneksi tiedetään aika hyvin, mitä halutaan, mutta ainoastaan jännitän papin suhtautumista meidän musiikkivalintoihin.. Turha sitä on etukäteen murehtia, illalla ollaan jo viisaampia (tämän :D ) asian suhteen.

Aikaa pippaloihin taitaa olla 17 14 päivää..

Tekemättä vielä:

- Puvun nouto ompelijalta ja sovitus :-X

- Istumajärjestyksen lopullinen miettiminen

- Menujen tulostaminen, kunhan saadaan hinta vahvistettua

- Pöytä menu/ohjelma hässäköiden liimaus/leikkaus/näperrys

- Esittelyiden harjoittelu - nämä on meidän mielestä ihan huiput ;)

- Puheen harjoittelu

- Juhlapäivän kuljetukset ja kulkemiset pitäisi sumplia

- Laulajan "palkka" (mikäköhän summa olisi 4 biisistä ja 1,5 h ajan menetyksestä sopiva korvaus???)

- Kärjettömät sukkahousut, valkki, kartonkia niin ja pusut ja lemmenjuoma.. pitäisi ostaa

- Lapsen hoitolaukku ladata valmiiksi

- Häämatkaa varten pitäisi kai pakata jossain vaiheessa

- Koekampausta varten tulostettava kuvat

Siinä nyt mitä mieleen tupsahti..

Muokattu: , käyttäjä: Katrik
Link to comment
Share on other sites

ookke, siis hiät heinäkuussa

ja valmiina on:

-kirkko ja pappi varattu

-kaaso ja bestman valittu

-hääauto ja kuski varattu

-morsiamen mekko, vannehame,kengät ostettu

-sulhasen puku ostettu

-kutsut ja kuoret lähettämistä vailla valmiina

-juhlaohjesääntö valmiina

-morsiamen puhe viime silausta vailla valmis

-hääkarkkirasiat valmiina

-koristeista yli puolet valmiina

hyvällä mallilla on:

-ruokalistan suunnittelu

-hääkakun suunnittelu (Morsmaikku ite tekkee)

-mitä pelejä ja leikkejä ois ja muu illan ohjelman kulku

-sormusten mallia kateltuna

-lasten vaatetusta kateltuna

-biisilista

-häätanssi ja marssit suht valmiina

-millanen meikki ja kampaus vois olla (morsmaikku ite tekkee)

kokonaan tekemättä:

-hääpaikan varaus

-tievarsi kyltit

Link to comment
Share on other sites

ja valmiina on:

-kirkko ja pappi varattu (pappi varmistetaan lähempänä)

-kaaso ja bestman valittu

-hääauto

-morsiamen mekko katottu(pitää viel tilata)

-kutsut ja kuoret lähettämistä vailla valmiina

-juhlaohjesääntö valmiina

-morsiamen puhe viime silausta vailla valmis

-ruokalista

-hääkakku

-sormukset valittu

-bändi

-koristelu suunniteltu

-nimen luovutus päätetty

-hääpaikka varattu

kokonaan tekemättä:

-tievarsi kyltit

-kaason puku

-sulhon/BM puku

-häävalssi

-häämarssi

-meikki/kampaus/kengät

-kimpun vienti haudalle(missä välissä viedään)

Tässä alkua, päivittelen sitä mukaan kun tulee mieleen

muoks. The Päivä on 7.8.2010

Muokattu: , käyttäjä: eimi
Link to comment
Share on other sites

Meillä häät elokuussa ja kirkko, juhlapaikka ja pitopalvelu on varattu. Sulhasella on puku ja morsiamen puku on valittu, muttei vielä tilattu. Morsiamella on alusvaatteet ja kengät. Kukat on valittu muttei vielä kukkakaupoista kyselty. Kutsut on suunniteltu ja tarpeet ostettu. Vieraslista on ja läheisiä on informoitu ajankohdasta. Kaasot ja bestman on pyydetty ja suunnittelevat jo polttareita ja ohjelmaa. Valokuvausta on kyselty. Sulhasella on sormus (isänsä vanha vihki), morsiamen sormus puuttuu vielä. Lisäksi puuttuu ainakin hääyön varaus, lapsenvahti, hääauto ja biisilista.

Link to comment
Share on other sites

Häät 3.7.2010 :girl_smile:

Hyvällä mallilla ollaan, mutta totesin tänään kun hääpukuni varmistui että kyllä vielä kiire tulee :girl_haha: Vähän sitäsuntätä ollaan hommattu mutta kyllä vielä on paljon hankittavaa...

Kirkko, juhlapaikka, hääkuljetus, valokuvaus jne. on jo varattu

Juhlapaikan koristusten hankinta on vielä kesken... ja alusvaatteet hääpuvun alle(yllättävän hankalaa löytää hyvät ja mistä itse tykkää ja kai ton ukkokullankin olis vähän tykättävä :girl_haha: )

Kutsukortit tehdään itse ja tänään näin niistäkin harjoitusversion (kiitos kaasoni joka niitä värkkäilee) hieno tulee varmasti.

Kolme kuukautta, käääkss :girl_impossible:

Link to comment
Share on other sites

Guest marmelaadi

Häät syyskuun lopulla, hieman suunniteltuna, vielä vähemmän tehtynä.

On siis varattu kirkko ja juhlapaikka, kaasot ja bestman valittu. Siinä kaikki mikä on varmaa ja valmista. Kampaus-, meikki-, pitopalvelu- sekä valokuvaushintoja kyselty ja mielessä selkeä visio juhlapaikan koristeluista.

Stressata en osaa, koska puoli vuotta tuntuu vielä pitkältä ajalta.

Link to comment
Share on other sites

Tällä hetkellä, kun aikaa 6kk häihin:

- vieraslista valmis (ollut jo kauan)

- kirkko varattu

- juhlapaikka varttu, sis. pitopalvelu

- häiden teema päätetty, sis. koristelun

- morsiuspuku ostettu, sitä vielä "tuunataan"

- kaaso ja bestman valittu, heille kerrottu

Suunnittelussa

- kutsujen tekeminen aluillaan (materiaalit päätetty)

- menun sisältö mietinnässä

- miehelle ollaan käyty katsomassa pukua

Sormus vielä kokonaan katsomatta :o Mutta se on nopea juttu, en ole kamalan tarkka ja aiomme otta huokean ettei budjetti repeä.

Link to comment
Share on other sites

Häihin aikaa 4 kk, kirkko varattu tänään... muuta ei sitten olekaan tehty. Paitsi sovittu siitä, että vieraita max. 50 ja juhlapaikka tiedossa, mikäli vielä on vapaana... Huomenna se selviää.

Tuleekohan tässä kiire? :)

Me ollaan oltu liikenteessä suurin piirtein samanlaisella aikataululla, kävin tuolta muista ketjuista kurkkimassa, että teidän häät on pari viikkoa meidän jälkeen, me myöskin Tampereelta!

Link to comment
Share on other sites

Häihin on enää viisi kuukautta ja olen ollut hyvissä ajoin liikkeellä. Aika paljon on siis tehty juhlapaikan ja kirkon varaamisesta puvun ja sormuksen ostoon. Menukin on päätetty ja kutsukorttimateriaalit ostettu. Vielä pitäis askarrella hääkarkit ja kortit sun muut ja laittaa kutsut kohta postiin. Häämarssit on päätetty ja pappi pyydetty. Lisäksi olemme pyytäneet sukulaisilta musiikkiesityksiä, mutta ohjelmaa pitäisi vielä miettiä. Ei aloitettu kuitenkaan yhtään liian aikaisin häävalmisteluita.

Link to comment
Share on other sites

reilu 4kk häihin, suunniteltuna on

-kirkko varattu

-pappi varattu

-juhlapaikka varattu

-hääpuku ostettu

-bändi varattu

-hääauto varattu

-kutsukortit suurimmaks osaks tehty

-varattu valokuvaus

-varattu kampaus/meikki

tekemättä on vielä mm.

-sulhasen puku

-sormus

-askartelut loppuun + muut koristelut

- menujen päättäminen

- hääjuhlan ohjelman suunnittelu (kaasot tekevät tämän)

.... ja eiköhän noita ole vielä vaikka mitä :D

luottavaisin mielin kuitenkin kun on jo aika paljon saatu aikaseksi.

Link to comment
Share on other sites

Päivitystä edellisten lisäksi:

-häämatkan lennot ostettu

-kutsujen valmistus puolivälissä

-bändin kanssa asiat sovittu, vielä yksi varmistusviesti pitää pistää

-pappi ja kanttori selvillä, musiikit varattu ja nuotit kvartetille tilauksessa

Vielä tekemättä:

-esteettömyystodistus (haetaan luultavasti kesäkuun alussa)

-sormus (kunhan mieheke saisi aikaiseksi ja meillä olisi vähän enemmän rahaa...)

-morsiamen alusvaatteet ja kengät+laukku

-koristeet (ehtii kesällä)

-pitopalvelun kanssa tarkat detaljeet sekä hääkakun koevedos

No nämä tuli nyt mieleen. Niitähän tipahtelee koko ajan mieleen lisää ja katoaa toisesta päästä samaa tahtia ulos...

Link to comment
Share on other sites

Häihin on 2,5 kuukautta aikaa. Seuraavat asiat on hoidettu:

-kirkko varattu

-hääpaikka varattu

-pappi ja kanttori varattu, kanttorin kanssa musiikkikatsaus huomenna

-kampaus + meikki päätetty ja varattu

-morsiamen puku on, miehen pukusovitus ylihuomenna

-sormukset on

-kutsut on lähetetty

-tarjoilut on päätetty, kokki buukattu

-koristeet suurimmaksi osaksi hankittu/tehty

-esiintyjä varattu, hänen kanssa keskustellaan soittolistasta vielä

-ohjelmaa suunniteltu kaasojen kanssa

-kukkakaupassa käyty, kukat päätetty ja alustavasti varattu

-matka varattu

Vielä hoitamattomia asioita:

-mikä auto

-lemmikkien hoito häiden ajan

-vieraiden kuljetus hääpaikalle (n. 25km)

-alkoholien haku Virosta

-karkkirasioiden askartelu

-puvun pienennytys ompelijalla

-huomenlahjan osto

Siinäpä pääpiirteittään meidän tilanne. :) Suurimmaksi osaksi on kyllä valmista!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Häät kuukauden päästä ja tekemättä on ainoastaan:

- karkit jo tehtyihin pussukoihin

- sulhasen kengät ostamatta

- kanttorille soittamatta

- auton koristeet ostamatta

Tehtynä siis: kirkon varaus ja papin kanssa kaavasta sopiminen, juhlapaikan ja pitopalvelun varaus, häämatka, sormukset, molempien puvut, kutsut, plaseeraus, vieraslistan ylläpito, kukat, autot, kampaus- ja meikkiajat ok, bändi, ohjelmat, avustajien ohjeistus jne... :grin:

Kiire ei tullut missään vaiheessa, itse olisin halunnut ihan kaiken olevan valmis kuukautta ennen, mutta minä nyt olenkin tällainen varautuja...

Link to comment
Share on other sites

Meillä häät vasta heinäkuun 2011 alussa ja varattuina jo:

- juhlapaikka (se piti varata jo tammikuussa)

- kirkko (juuri varmistui! kyseessä siis Helsingin keskustan kirkko)

- tuttu pappi laittanut vihkimisen kalenteriinsa

- pitopalvelu (alustava varaus)

- kaasot ja bestmanit

ja ostettuina:

- hääpuku (alesta kun sai)

- vihkisormus (Dubaista)

Muiden asioiden kanssa sitten ei taidakaan olla vielä kiire, joten voi ottaa rennosti. Häämatkan suunnittelu alkaa sitten syksyllä.

Muokattu: , käyttäjä: jenninen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...