Doutzen

Hääpukujen ja asusteiden tilaaminen ulkomailta netin kautta

1093 viestiä aiheessa

Joo, siinä kun tilaa pukua, on tällainen linkki: How to measure for the right size.

Siinä kokotaulukoiden alapuolella on mittausohjeet. En siis välittänyt noista kokotaulukoista vaan laitoin vain omat mitat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siinä kokotaulukoiden alapuolella on mittausohjeet. En siis välittänyt noista kokotaulukoista vaan laitoin vain omat mitat.

Ai ihan pötkönä vaan kirjotit vai miten? Noiden muiden paikkojen tilauksissa on "oma koko" kohdassa ollut aina paikka kaikille mitoille erikseen mutta nuilla ei ollut mitään...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Taas saatte kärsiä tyhmistä kysymyksistä

Tuolla yhdellä valmistajalla kysytään Shipping Methodia. Vaihtoehtoina free shipping, rush, extra ja extra+rush. Mistä h*lvetistä tiedän mitä pitää valita??? Kiire tuolla paketilla ei olisi mutta mikä ihmeen extra??? Saako suomeen ottaa ilmaisen kuljetuksen vai maksaako se väkisinkin jotain extraa??? Kuka pöljä huvikseen maksaa mitään extraa, mitä hyötyä tuosta extrasta sitten on?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juuri noin, kuten edellä olevat kertoili.

Aika useasti ulkomaiden nettisivuilla on tuo free-shipping, mutta ne ei koske, kuin harvoja maita. Jos myymälä on jenkeissä, niin free-shipping yleensä tarkoittaa vain jenkkilää ja korkeintaan Kanadaa.

Kannattaa tarkistaa.

Sitten kun on muita eri vaihtoehtoja, niin mitä enemmän rahdituksesta maksat, sen nopeampaa toimintaa. Myös vakuutuksia saa jne...

Itse tilasin Kiinasta Light in the Boxilta ja siihen sisältyi nopea kuljetus ja sitä se myös oli. Paketti tuli Suomeen kolmessa päivässä. Toimittajalla oli silloin alena samaan hintaan tuo nopea toimitus, mutta yleensä maksaa 20-40 euroa.

Olen tilannut myös brittiläiseltä sivustolta vaatteita ja siellä on käytäntönä, että Suomeen tulee rahtimaksua 19.99£, oli paketti siten kilon tai 100.

Nämä vaihtelee toimittajan mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuliko tuolta Ubridesilta lisämaksua Suomeen tilaamisesta? Landybridalilla ainakin tulisi 55dollaria lisää. Ja muutenkin puku jonkin verran kalliinpi. Ehkä odotan, miten menni11n käy ja jos kaikki sujuu hyvin, tilaan sieltä.

Hei, onko Ubrides ja Kanacca sama firma? Kummanhan kautta kannattaa tilata?

Ja vieläkin ihmetyttää tuo Weddingo, ovatko lopettaneet kokonaan, vaikka sivut yhä on? :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onkohan kellään kokemusta tidebuy.com:sta?? Tilasin puvun sieltä ja nyt toimitus tökkii.. Alkaa olla jonnin verran kiiruskin puvun kanssa, että ihan maha kuralla täällä odottelen, että josko tällä viikolla lähtis Kiinasta kohti suomea? Ja sitten tyhmä kysymys, tuleeko noihin aina tulli? Oli se puku sitte Ruotsista tai Kiinasta? :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tinuski, tullit ja ALVit maksetaan silloin kun tilaa Euroopan talousalueen ulkopuolelta, esim. Kiinasta, Australiasta tai Amerikasta. Jos tilaa esim. Briteistä, Ruotsista, Saksasta jne. niin ei tule tulleja tai ALVeja, ne ovat jo tuotteen hinnassa maksettu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toimituskuluista sen verran, että usein firmat tarjoaa ilmaisia toimituskuluja. Mutta se tarkoittaa yleensä tavallista postia. Muistaakseni Landybridalilta minulle sanottiin, että he eivät itse edes suosittele tuota postia koska siinä toimitusaika on pidempi eikä lähetystä voi seurata millään tavalla. Kadonneita lähetyksiä ei kukaan korvaa. DHL maksoi muistaakseni jotain 30 usd ja on nopea ja luotettava. Kannattaa siis miettiä, tarttuuko niihin ilmaisiin vai ostaako vähän palvelua..

Kuuriirifirmathan tarvittaessa myös hoitaa tullauksen, maksua vastaan, toki.

Muokattu: , käyttäjä: missmarymary

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

DHL on ainankin ihan äärettömän taitava näiden tullaus yms. kuvioiden kanssa. Sähköpostiin tulee kaikki liput ja laput sekä tietenkin lasku. Yleensä soittavat ja kyselevät tarkemmin sisällöstä ja hinnoista.

Toimituskin on nykyisin hyvä, kun toimitusosoitteen voi muuttaa ilman lisämaksua (kuten ennen).

Eli saa vaikka työpaikalle toimituksen, jos ei ole silloin kotosalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osallistunpa minäkin tähän keskusteluun :) Eikös Milly Bridal ole englantilainen firma ja näin ollen sieltä ei pitäisi tulla tullimaksuja, olenko oikeassa? Mites Milly Bridalin muut maksut? Tuleeko posti tms. -kuluja?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä kai toi tehdas ja firma on olemassa, soitin sinne asiakaspalveluun ja vastasihan sieltä ihan oikea ihminen. :) On vaan hieman vaikeaselkoista tuo kiinalaisten englanti ja näyttää olevan että kannattaa laittaa tilaukseen tietty päivä milloin sen puvun tarvitsee. Itsehän laitoin hääpäivän tyhmänä siihen enkä ajatellut että ajattelevat sen niin että puvun olisi oltava täällä silloin, kun haluaisinhan minä sitä sovittaakin ennen kuin se tulee. Toivottavasti siellä nyt tehdään asialle jotain... :skilletgirl:

Tarkoitan nyt siis tidebuy.comia..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä kai toi tehdas ja firma on olemassa, soitin sinne asiakaspalveluun ja vastasihan sieltä ihan oikea ihminen. :) On vaan hieman vaikeaselkoista tuo kiinalaisten englanti ja näyttää olevan että kannattaa laittaa tilaukseen tietty päivä milloin sen puvun tarvitsee. Itsehän laitoin hääpäivän tyhmänä siihen enkä ajatellut että ajattelevat sen niin että puvun olisi oltava täällä silloin, kun haluaisinhan minä sitä sovittaakin ennen kuin se tulee. Toivottavasti siellä nyt tehdään asialle jotain... :skilletgirl:

Tarkoitan nyt siis tidebuy.comia..

Siis ennen hääpäivää Ei ennen kuin puku tulee... :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Milly Bridal on kiinalainen firma, jonka ompelimo sijaitsee Kiinassa, joten kyllä ne tullit sieltä tilatessa pitää maksaa. Nettisivut voi olla rekisteröity britteihin tms., mutta se ei tarkoita mitään.

PTSP, itse en oikein välitä DHL:stä. Olisin itse halunnut tullata pakettini ja kiukutti vähän kun paketti meni automaattisesti tullaukseen DHL:llä ja se maksoi ekstraa ja kesti kauemmin kuin mitä itse tullatessa. Ärsyttää myös suunnattomasti toi DHL:n uusi tullauspäätös, että jos lähetys sisältää enemmän kuin 5 eri tullinimikettä, niin niiden tullaus maksaa 5€/nimike eikä tullausta voi hoitaa itse. Loppui kyllä ainakin mm. helmien ja muiden korunosien kimppatilaukset DHL:n kautta koska tullinimikkeitä voi olla yhtäkkiä 100 yhdessä lähetyksessä. UPS toimitti paljon nopeammin, joten suosin varmaan vastaisuudessa sitä jos mahdollista, samaa mieltä oli yksi kaveri joka ajaa eri toimitusfirmoille. Nauroi ittensä ihan kipeeäksi kun sanoin että mun hääpuku on tulossa DHL:llä ja sanoi, että toivottavasti saatkin sen ennen häitä. Aika lohduttavaa. :grin: Sekin kiukutti kun DHL:n lähetin kanssa sovittiin toimitusaika ja mies odotti kotona pakettia ja lykkäsi töihin lähtöä parilla tunnilla. Pakettia ei kuulu ja miehen on pakko lähteä töihin. Sitten kun soitin DHL:ään niin sieltä eri ihminen NAUROI ettei sitä pakettia voida mitenkään toimittaa siihen sovittuun aikaan. Aijjaa! Miksi se lähetti sitten sopi sellaisen toimitusajan? No ei tietoa, eikä edes pahoiteltu mitenkään! Loppujen lopuksi paketti tuotiin mulle koululle, mutten edes jaksanu urputtaa kun olin niin intona että sain paketin vihdoin käsiin. :skilletgirl:

Ei muuten tosiaan kannata käyttää sitä standard mail-vaihtoehtoa mitä mm. Light in the Box tarjoaa. Se on ihan perusposti, jolloin toimituksessa voi kestää jopa kuukausi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^menee ehkä jo vähän off topic mutta kuulostaapa mielenkiintoiselta tuo DHL:n tullauskäytäntö.. Mutta jos se on per nimike, toi toimitettu rivi, niin voihan useammalla tuotteella olla sama nimike? Tariceista kannattaa katsoa niitä nimikkeiden -muut osiota, se käy yleensä aika moneen jolloin voi niputtaa useamman tuotteen samaan. Mutta anyway, olen kuullut samaa DHL:n toimituksista mutta on sitä samaa myös UPS:llä. Kaikissa kuriireissa on hyviä ja huonoja asiakaspalvelijoita, kuskeja jne, että on se aina vähän herran haltuun että miten sattuu menemään :) Varmaan ne tullaa "automaattisesti" nuo yksityisten lähetykset koska olettavat ettei yksityishenkilöt ole niin kartalla, miten tulisi toimia. Läheskään kaikki eivät varmaan halua lähteä hoitamaan tullauksia itse..

Olipa kuljetusmuoto mikä tahansa, toivotaan että kaikkien lähetykset löytyvät sovitussa ajassa perille ja oikeaan osoitteeseen :)

Itse jännitän kuun lopussa taas sitä DHL..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hassua!

Mulla on kokemus UPS:ltä juuri toisenlainen ja DHL on mun kohdalla toiminut moitteitta.

Paitsi kerran, kun olisin halunut toimitusosoitetta vaihtaa työpaikalle, kodin sijasta.

Silloin se olisi maksanut 20euroa. Joten käynnistin auton ja menin kotiin odottamaan ja tavara tuli ajallaan kotiin.

No kaikki riippuu tietenkin asiakaspalvelijasta ja varmaan aika paljon myös paikkakunnasta.

Tullaus meni tosi hienosti DHL:llä. Asiakaspalvelija soitti ja kyseli, että paljonko maksoi tuo tilaus, ilman rahtimaksua ja saman tien tuli lasku sähköpostissa. Laskun maksun jälkeen soitto ja tavara oli seuraavana päivän mulla.

Minä en ole koskaan tilanut 4 tuotetta enempää, joten tuosta nimikekohtaisesta maksusta en tiedä, kuullostaa oudolta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^joo ehkä ihan aavistuksen ot, sorry! :P Toi nimikkeiden määrä riippuu tullaajan tarkkuudesta. Jotkut virkailijat haluaa päästä helpommalla ja yhdistää monta samantyyppistä nimikettä yhden yleisemmän alle. Jos oikein pilkkua viilataan, niin tullinimikkeitä alkaa kertymään ja jos jokaisesta nimikkeestä tulee maksu niin tokihan niiden kannattaa ne viilata, niin mäkin tekisin. :grin:

Mutta ihan tosi, että kyllähän niitä sattuu hyviä ja huonoja päiviä ja toimituksia varmasti joka firmalle. Itse vaan olen pitkävihaista sorttia. :rolleyes: Ja jokainen asiakas on erilainen, ei kaikilla edes ole mahdollista/halua tullata itse (onhan se aikamoista säätöä ekalla kerralla).

Mutta älkää nyt mun marinoista panikoiko, kyllä munkin puku tuli perille, hyvissä ajoin ja aavistusta vaille täydellisenä! ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Milly Bridal on kiinalainen firma, jonka ompelimo sijaitsee Kiinassa, joten kyllä ne tullit sieltä tilatessa pitää maksaa. Nettisivut voi olla rekisteröity britteihin tms., mutta se ei tarkoita mitään.

Mutta Milly Bridalin sivulla lukee näin:

Import duties

Millybridal.co.uk is NOT responsible for any import duty charges.

As we are UK based there will be no charges for this

Other Countries

Based on our past experiences, most of the countries do not charge import duty on low volume personal import, however, we cannot guarantee that you will not be required to pay duties, so we strongly recommend you contact your local customs/import office for more information.

UK based ainakin tossa väittävät olevansa. Onko kellään joka on sieltä jotain tilannut tarkempaa tietoa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin ja olen Rouvaksi 2011? En vaan muistanut kättäjätunnuksen salasanaa kun töistä postia lähettelen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hurraa, Light in the box ilmoitti, että mun tilaus on lähtenyt tänään Suomeen! Vihdoinkin, tein tilauksen jo tammikuussa..

Ei enää montaa päivää että pääsen hypistelemään mun kenkiä ja muita :-X

Toivottavasti kaikki menee helposti ja tavarat on mitä pitääkin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^sehän ratkaisee, mistä puvut lähetetään. Firma voi olla vaikka suomalainen, mutta jos tavara tulee Kiinasta Suomeen, tulli ja alv pitää maksaa. Eli se ratkaisee, mistä mihin tavara itsessään liikkuu. Joten lähetysmaa kannattaa ottaa selville..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.