Doutzen

Hääpukujen ja asusteiden tilaaminen ulkomailta netin kautta

1093 viestiä aiheessa

Täällä myös yksi arpoja aprikoi Milly Bridalia. Eli jos siitä on kellään tuoreita kokemuksia kellään, niin erittäin mielellääni niistä kuulisin minäkin!

 

Oon aika paljon selannut nettikauppoja, ja vaikka jokseenkin samat mekot noissa kaikissa on, niin heti ensisilmäyksellä tuo Milly näytti paremmalta kuin muut! tarjontakin taitaa olla vähän monipuolisempaa, ja ainakin meikäläisen makuun löytyisi monta niin kivaa mekkoa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo oon yrittänyt lukea Millysta kommentteja, myös ulkomaisilta keskustelupalstoilta.. Monella tuntuu olevan hyviä kokemuksia, mutta minun tuurillani olisin yksi niistä sadasta jonka tilaus menisi plörinäksi.. Ja haluaisin enemmän nimenomaan kokemuksia Suomeen tilattavista puvuista, se kun aina vähän eri juttu tilata tänne piskuiseen maahan kuin esim. Jenkkilään ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei! Täälläkin kaipaillaan uusia kokemuksia Millystä ja mielellään kuvien kera, jotta voi verrata sivuilla olevia kuvia ja todellista jälkeä. Olen lukenut paljon hyviä arvosteluja Millystä, mutta vielä mietityttää että uskaltaako ottaa riskin. Kiitos paljon vastauksista etukäteen! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä mietin pitkään kanssa puvun tilaamista Millyltä, mutta sattumalta löysin tidebuy:ltä juuri etsimäni näköisen puvun! Tilasin siis 8.2 tidebuyltä puvun mittatilauksena ja tänään sain ilmoituksen, että puku on ups:llä postituksessa. Nyt jänskättää onko puku tällä, vai ensi viikolla perillä :) Toivon kyllä niin sormet ja varpaat ristissä, että puku olisi edes pienillä muutoksilla tehtynä täydellinen! Häihin on onneksi aikaa, joten kerkeän kyllä uuden puvun hankkimaan, jos tämä on susi. Tämä oli tällainen "testi" tilaus :P

Voin laittaa mielipiteeni puvun laadusta/vastaavuudesta kuvaan, niin siinä on vinkkiä ainakin teille, jotka olette tidebuytä harkitsemassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisään tännekin vinkkini nettitilauksista:

Sitten vielä pari vinkkiä, mikäli kiinafirmaan päätyy (näistä osa siis sellaisia ”better to be safe than sorry” –vinkkejä):

- Googlaa firma ja etsi tuoreita kokemuksia ja kuvia (foorumit, facebook jne.), kysy esim. tyytyväisiltä naikkareilta lisätietoja/kuvia, jos mahdollista

- Ota yhteyttä firmaan ja varmista maksuvaihtoehdot ja kysy esim. ovatko valmistaneet jo haluamaasi mallia (kuvia) ja lähettävätkö tuotantokuvia (mid-production) sekä varmista, ettei kielimuuria ole. Jos haluaa esim. kahden puvun ”sekoituksen”, kannattaa lähettää kuvia/piirroksia selvennykseksi.

- Joistain firmoista saa kangasnäytteitä tai tarpeen sattuessa ensin voi tilata esim. juhla/kaasonpuvun ensin ”testiksi”

- Suosi firmoja, jotka pyytävät tarkat mitat useasta paikkaa teetettyyn pukuun; pyydä jotakuta toista ottamaan mitat

- Tee valinta huolella ja maksa luottokunnan tai PayPalin kautta + mieti miten toimit, jos tuote ei vastaa oletuksia ja millä summalla olet valmis ottamaan riskin

- Ole realistisella mielellä, ei voi olettaa saavansa mersua, jos hinta on kian. Muista myös, että "42 koon persjalkanen" ei näytä tasan samalta kuin retusoitu 0-koon malli kuvassa. Eli mieti myös mikä sopii vartalollesi ja mikä ei. Huomio mm. vyötärön paikka ja rintamuksen korkeus. Jos haluaa tietyn mallin, mutta sopivuus itselle epäilyttää, kannattaa etsiä kuvia siitä oikeiden morsianten päällä ja verrata niitä vartalotyyppejä.

-Ttutki mid-production kuvat esim. viivoittimen kanssa ja pyydä muitakin katsomaan niitä (esim. wedding beet pyytävät usein muita tekemään huomioita)

- Tee tilaus hyvissä ajoin, että on aikaa esim. korjauksille tai plan B.lle. Jos kysytään hääpäivää, kannattaa kertoa sen olevan pari kuukautta aiemmin kuin oikeasti.

- Muista myös, että EU:n ulkopuolelta tilattuihin tuotteisiin tulee tullimaksu ja alv (24%)

 

Muuta tekstiä voi käydä lukemassa tässä ketjussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tammikuussa tilasin puvun JennyJoseph.com:sta ja tänään se sitten saapui...!

Suurin huolenaiheeni oli se, että puku olisi liian pieni mikä onneksi osoittautui turhaksi murheeksi. Puku oli erittäin sopiva, melkeinpä hieman liian iso (mutta kiristettyä saa hyvin nauhoilla). Vaatealan asiantuntija en ole joten tarkkaa analyysia en osaa puvusta antaa. Mielestäni vastasi kuitenkin erittäin hyvin nettisivuilla annettua kuvausta ja kuvaa. Hintaa puvulle tuli itse mekko 180e, kuljetukset n. 25e, tullimaksu 70e. Alle kolmensadan siis jäätiin ja voin sanoa, että kannatti. Itse olen pukuun todella tyytyväinen, kannatti hankkia netistä vaikka alussa suuresti epäilyttikin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ hieno juttu! Olisiko sinulla kuvia puvusta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ hieno juttu! Olisiko sinulla kuvia puvusta?

Vielä en oo kuvia ottanut, mutta laitan ne tänne jossain vaiheessa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä sain mun puvun tänään!! Tuli 2 päivässä Kiinasta Suomeen :)

Puku on lähes sellainen kuin toivoinkin! Alavatsan kohdalle jäi pieni "makkara" joka häiritsee minua paljon ja laahukseen tahdon lenkin, jolla sen saa nostettua ylös/käteen. Tilasin puvun mittatilauksena ja toimitin vain rinnanympäryksen, vyötärönympäryksen ja lantionympäryksen sekä pituuden. Laitan muutaman kuvan nettisivun puvusta ja sitten omastani.

Nettisivukuva:

post-41807-0-16044800-1363190204_thumb.j

 

Lopputulos:

post-41807-0-09829200-1363190257_thumb.j

post-41807-0-05492300-1363190391_thumb.j

post-41807-0-35951100-1363190426_thumb.j

Kuvat oli hieman vaikea ottaa itse :D Puku jäi ylhäältä auki noin 10cm koska en saanut vedettyä sitä itse ylös asti, siksi voi näyttää siltä, että yläosa on löysä. Alle tulee vielä merenneitovannealushame, joka sitten pöyheyttää helmaa ja laahusta (joka ei muuten kuvissa näy)..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Wau Tinkaliina !  :girl_pinkglassesf: Onnea onnistuneesta ostoksesta! Kirjailut näyttävät todella hyvälaatuisilta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos Tipzilla! Itsekin yllätyin positiivisesti! Puvun hinta tullien ja alv:n jälkeenkin jää alle 300e, joten lisää tyytyväisyyttä :) Toki pienistä korjauksista tulee vielä lisää hintaa, mutta tuskin kovin huimasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tilasin hääpukuni dreambridalshop.com :ista onko jollain kokemuksia tästä yrityksestä? Puvun piti olla minulla huomenna perjantaina, (toimitusaika 27 päivää) mutta laitoin eilen sähköpostia kyseiseen firmaan ja lupasivat lähettää sen parin päivän sisällä... Nyt jännittää, että tuleeko pukua ollenkaan  :mellow:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan paineissa yritän päättää, tilaanko hääpukuni summanmutikassa Aliexpressistä (myyjä lovingyoubridal co.) vai turvallisesti Jasmine's Bridal Shopista. On ihan hurjan vaikea päättää. Kommunikaatio pelaa Lovingyoubridalin kanssa mainiosti. He vastaavat yleensä 30 min sisällä ja olen jo jutellut ummet ja lammet mekostani heidän kanssaan. Olen siis tilaamassa vastaavaa mallia kuin Allure Bridal 2558 ja mekon hinnaksi tulisi Lovingyoubridalissa 190 euroa + lähetys.

 

Melkoisen halpaa! Minua mietityttää vain kovasti kankaan laatu. He laittoivat minulle kuvan kankaan laadusta, jotta voisin siitä paremmin arvioida, mutta eihän kuva kerro totuutta. Pelkään, että mekko olisi rypistyvää yöpukukangasta. Ainakin se näyttää kuvassa tosi ohuelta. Mekko olisi minulla n. kk:n päästä tilauksesta, että nopeaa on.

 

Noh, toinen vaihtoehtoni on siis Jasmine's Bridal Shop, mistä kaikki muutkin aina tilaavat mekkonsa, ja johon kaikki ovat aina tyytyväisiä. Siellä mekkoni hinnaksi premium laatuna tulisi 317 euroa + lähetys. Jos otan mekon designer laatuna, hinta onkin jo 412 euroa. Onko tämä nyt sitten enää halpaa... Ei minun mielestäni. Toisaalta laatu olisi satavarmasti hyvää. Toisaalta jos haluan tilata Jasminesta, minulla on jo kauhea hoppu, jotta mekko ehtisi varmasti häihini. Pitäisi tyyliin päättää vuorokauden sisällä. Toki lisärahalla mekon saa nopeammallakin aikataululla, mutta siinä on aina jännitysmomenttinsa + silloin mekko alkaa jo maksaa maltaita.

 

Mitä te neuvoisitte? Otanko riskin ja tilaan 190 euron hääpuvun? Vai tuleeko tuplakallista, jos saamani tuote onkin ihan susi ja joudun ostamaan uuden hetiperään? En myöskään enää ehtisi hyödyntämään myöhemmin Jasmines Bridal Shoppia, koska aikataulullisesti silloin olisi jo liian myöhäistä. Tällöin joutuisin menemään johonkin kivijalkaliikkeeseen, joihin en jaksaisi mennä ollenkaan. Siellä myydään lähinnä vain olkaimettomia mekkoja, joista en pidä :/ Apuvaa, kun on vaikea päätös!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ yritin etsiä kokemuksia tuosta firmasta ja löysin vain yhden keskustelun, ja siinäkin aloittaja on ollut samassa tilanteessa kuin sinä: http://boards.weddingbee.com/topic/this-china-knock-off-dress-is-too-good-to-be-true-help-me#axzz2ORsIASNl

 

Jos olisin sinä, tutkisin vielä pikaisesti esim. Dressilyme:n ja Fabulous U:n. Jasmine's on jenkkimorsianten suosikki, mutta tosiaan kallis kiinafirmaksi, ehkä painii jo aivan eri sarjassa kuin muut. Minusta yksi Jasminesin suurimpia etuja on nuo mid-production kuvat, joita kommentoimalla pukua voi vielä "parantaa". Noita kahta muuta pidetään myös arvossa wedding bee -foorumilla. Kannattaa lukaista/katsella myös sieltä kuvia ja kokemuksia. 

 

Muoks. Googlasin inspispukusi ja täytyy sanoa, että en lähtisi tilaamaan firmasta, josta ei ole mitään tietoja, juuri tuon yläosan takia. Pitsi onnistuu harvoin halvalla. Vai oletko saanut nähdä myös pitsinäytteitä?

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi Tipzilla, kiitos vinkeistä!

 

Olen saanut Lovingyoubridalilta kuvia pitseistä, joista saan valita mieleisen. Firman sivuilla on myös paljon kuvia mekoista, joita he ovat tehneet ja lopputulokset ovat mielestäni ihan jees. Lisäksi he lupaavat ottaa kuvia prosessin keskivaiheilta ja lopputuloksesta ennen lähetystä, jotta voin kommentoida pukua.

 

Ajattelin tosiaan ottaa riskin :D Jos mekko on ihan hirveä, ostan vaikka jonkun käytetyn hääpuvun, tms. mutta haluan ottaa tämän riskin. 190 euroa ei kuitenkaan ole ihan niin paljon, että kieriskelisin mudassa, jos heittäisin sen tällä riskillä kankkulan kaivoon.

 

Voin raportoida tänne, miten kävi, sitten kun pääsen niin pitkälle! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselleni hääpuku ei siis ole lainkaan tärkeä juttu ja kartan hääliikkeitä kuin ruttoa, joten ehkä tämä riski ei ole mulle niin suuri kuin jollekulle muulle morsmaikulle :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen saanut Lovingyoubridalilta kuvia pitseistä, joista saan valita mieleisen. Firman sivuilla on myös paljon kuvia mekoista, joita he ovat tehneet ja lopputulokset ovat mielestäni ihan jees. Lisäksi he lupaavat ottaa kuvia prosessin keskivaiheilta ja lopputuloksesta ennen lähetystä, jotta voin kommentoida pukua.

 

Tämä kyllä kuulostaa hyvältä :) *onnenpotku sinne!*

Sitten kun saat noita kuvia, niin kannattaa ottaa ihan viivotin/photoshoppi käteen ja tarkistaa linjat. Jostain luin myös sellaisen vinkin, että kannattaa tarkistaa kuvassa olevan mallinuken koko, jotta sopivuutta on parempi arvoida. Tuossa puvussasi on aika erikoinen takaosa myös, joten siihen kiinnittäisin myös extrahuomiota, ei saa lörpöttää tai olla aivan eri muotoinen jne. Edellisellä sivulla kirjoittelinkin jo muita vinkkejä nettiostajille :) 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löysin Millybride:sta ihanan puvun (toki muillakin sivuistoilla oli "sama" puku, mutta millyn sivut oli ihan jees näköiset) ja halusin kysyä lisätietoja yhteen pukuun liittyen. Otin siis yhteyttä firmaan sen sivujen lomakkeen kautta. Vastausviesti oli _hieman_ epäilyttävä: minua kehotettiin tilamaan puku sähköpostitse jostain osoitteesta ja sanottiin, ettei paypal toimi, maksa tähän ja tähän osoitteeseen niin ja niin paljon rahaa :S Juu-u, enpä taida olla tilaamassa..
Uskaltaako tässä enää kokeilla mitään muutakaan nettifirmaa... :wacko:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löysin Millybride:sta ihanan puvun (toki muillakin sivuistoilla oli "sama" puku, mutta millyn sivut oli ihan jees näköiset) ja halusin kysyä lisätietoja yhteen pukuun liittyen. Otin siis yhteyttä firmaan sen sivujen lomakkeen kautta. Vastausviesti oli _hieman_ epäilyttävä: minua kehotettiin tilamaan puku sähköpostitse jostain osoitteesta ja sanottiin, ettei paypal toimi, maksa tähän ja tähän osoitteeseen niin ja niin paljon rahaa :S Juu-u, enpä taida olla tilaamassa..

Uskaltaako tässä enää kokeilla mitään muutakaan nettifirmaa... :wacko:

Kieltämättä huono vastaus.. Liekö tajusivat, mitä kysyit. Tuohon uskaltamiseen, ainahan kannattaa kysyä, ei se mihinkään sido. Ja toisekseen, noita nettifirmoja on niin paljon ja laidasta laitaan, ettei yhden kokemuksen perusteella voi yleistää.

 

 

Jee! Mun puku tuli ja se on niiiiin täydellinen! Tilasin siis dreambridalshop.com:ista. 

Kiva kuulla! :) Saisimmeko nähdä kuvia? Kertoisitko lisää puvusta (tehtiinkö mallin mukaan vai muutoksilla jne.) ja toimituksesta (tuliko ajallaan) :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei kaikki netistä pukunsa tilanneet!

 

Olen päätäpahkaa ihastunut Alexia Design Pearl malliston Zinnia (W328) pukuun. Suomesta ostettuna hinta on todennäköisesti nelinumeroinen, enkä todellakaan yhden päivän takia halua maksaa puvusta liikaa. 

Onko kukaan tilannut pukua www.marykinobridal.com sivuilta tai edes kuullut kyseisestä nettikaupasta? Jos ymmärsin oikein, niin puvut ovat "aitoja".

Häät eivät ole vielä reiluun vuoteen, mutta pukumalli on viimevuoden mallistoa ja taatusti häviää myynnistä jos en toimi tarpeeksi nopeasti.

Miten ajoissa puvun uskaltaa tilata? Kannattaisiko käydä ensin sovittamassa jotain samantyylistä morsiuspukuliikkeessä ennen tilausta?

Kyseinen ihanuus olisi myös käytettynä myynnissä, mutta koko on minulle liian suuri. :( Kuinka paljon pukuja voi yleensäkin pienentää niin ettei malli kärsi? 

Taidan kärsiä häästressistä vähän liian aikaisin :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Kävin sivuilla ja ovat kyllä ihan uskottavan näköiset, mutta en käsitä miten voisivat myydä esim. aitoja Sotteroita 300 eurolla..

Tuosta boldatusta mm. on keskusteltu täällä, itse henk.koht. en hyväksy liikkeissä käymistä, jos tietää aivan varmasti, että ostaa netistä. Yleensä pukua voi muokata pari kokoa, asiaan vaikuttaa, esim. onko vetoketju vai nyörit, jotka muutenkin luovat lisää/vähemmän mittaa. Netistä tilatessa kannattaa lisätä heidän toimitusaikoihinsa ainakin kuukausi, ihan oman mielenrauhan kannalta.

 

Hei kaikki netistä pukunsa tilanneet!

 

Olen päätäpahkaa ihastunut Alexia Design Pearl malliston Zinnia (W328) pukuun. Suomesta ostettuna hinta on todennäköisesti nelinumeroinen, enkä todellakaan yhden päivän takia halua maksaa puvusta liikaa. 

Onko kukaan tilannut pukua www.marykinobridal.com sivuilta tai edes kuullut kyseisestä nettikaupasta? Jos ymmärsin oikein, niin puvut ovat "aitoja".

Häät eivät ole vielä reiluun vuoteen, mutta pukumalli on viimevuoden mallistoa ja taatusti häviää myynnistä jos en toimi tarpeeksi nopeasti.

Miten ajoissa puvun uskaltaa tilata? Kannattaisiko käydä ensin sovittamassa jotain samantyylistä morsiuspukuliikkeessä ennen tilausta?

Kyseinen ihanuus olisi myös käytettynä myynnissä, mutta koko on minulle liian suuri. :( Kuinka paljon pukuja voi yleensäkin pienentää niin ettei malli kärsi? 

Taidan kärsiä häästressistä vähän liian aikaisin :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sivusto Marykinobridal.com ei myy aitoja pukuja. Kopioita ovat nekin puvut, niinkuin melkein kaikissa nettikaupoissa.

Laiton kyseiselle firmalle sähköpostia ja sain nopeasti vastauksen. Lupaavat että 90-95%:sesti vastaavat alkuperäistä, mutta täysin samaa ei siis voi odottaa. 

Olen tyytyväinen saamaani palveluun! :)  Mikäli päädyn tilamaan pukuni netistä niin marykinobridal:sta sen hankin :) 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Keräsin rohkeuteni ja tilasin hääpuvun Ebaysta. Olen isokokoinen leidi, ja valinnanvaraa ei Suomen päässä, tai ainakaan meikäläisen kaupungissa, ollut liiemmin. Ihan kauhee stressi oli valita puku pelkän kuvan perusteella, varsinkin kun oon tosi pikkutarkka aina kaiken suhteen. Mutta pakko oli uskaltaa, 1000e en halunnut pulittaa yhden käyttökerran mekosta. Ja näin siinä kävi:

 

Valitsin Ebaysta (kiinalaisen) myyjän, jolla oli yli 900 myyntiä ja joista 99,6% oli saanut positiivista palautetta. Kyselin puvusta viesteillä etukäteen ja vastaus tuli nopeasti (alle 24h, jolloinka silloinkin pahoiteltiin myöhäistä vastausta). Viestit olivat hyvin tuttavallisia, paljon kutsuttiin ystäväksi ja jaettiin kohteliaisuuksia ja leperreltiin. He kysyivät mittojani, jotka sitten miehen avustuksella mittailin ja toimitus luvattiin 6 viikon sisään.

 

Mekko tilattiin 18.4. ja se saapui kotiovelleni 3.5. Aika nopea toimitus, sanoisinko! Mekon hinnaksi tuli postikuluineen n. £90.

 

Ja miltä se sitten näytti? No aivan valtavan ihanalta! Mitat oli just oikein, esim. pituus oikein bueno (no okei, otin "makkaravaraa" sentin sinne, toisen tänne, mutta olisin saanut olla kyl ihan rehellinen, koska nyörit saa vetää aika piippuun, että mekko pysyy päällä :D). Väriksi olin valinnut ivoryn, josta pelkäsin, et on ihan kusenkeltanen mut eheeei, ihan puhdas ivory on! Materiaali on ihan samantasoista näin maallikkona katsoessa ja hypisteltäessä kuin niissä mekoissa joita kävin Tampereella liikkeissä sovittelemassa. Kun tarkkaan katsoo, niin jossain roikkuu pieni langanpätkä. Mut eipä ole muita vikoja! Mekko ylitti kaikki odotukset! Ihan käsittämätöntä!!! Pelkäsin niin pahinta, varsinkin siinä vaiheessa kun klikkasin sen yli 100 euroa Paypalin kautta menemään johonkin Kiinan suuntaan. Mut onni suosi rohkeaa!

 

Että tässä tällanen yks positiivinen kokemus :)

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

eli, vinkkaatko mulle vaikka yv:llä tuon Ebay-myyjän nimimerkin niin käyn katsastamassa valikoimaa? Oon itsekin pluskokoinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ootteko tilannu hunnun usein mekon kanssa? :)

Muokattu: , käyttäjä: diadem

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.