Doutzen

Hääpukujen ja asusteiden tilaaminen ulkomailta netin kautta

1093 viestiä aiheessa

Mäki oon aatellu tilaavani puvun ulkomailta! Puku on vihdoin päätetty :)! Nyt tarvis sit päättää et tilaanko Kanaccalta vai Milly bridalilta!!! Osaako kukaan kertoa, että onko näiden valmistajien kankaissa jotai eroa tai muuten työn laadussa? Vitsi mut jänskättää vaikkei tilauskaan oo vielä tehtynä :D!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heh, minä katselin tuota samaa pukua, ja olisi kyllä hyvänä kakkosena. Tuota vain ei taida violettina saada.

Eipä taida saada violettina. Meillä on tulossa mustavalkoset häät joten tuo puku sopis siihen teemaan enempi ku hyvin.

"Musta pukee mua ja mä puen mustaa!" :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heh, minä katselin tuota samaa pukua, ja olisi kyllä hyvänä kakkosena. Tuota vain ei taida violettina saada.

Eipä taida saada violettina. Meillä on tulossa mustavalkoset häät joten tuo puku sopis siihen teemaan enempi ku hyvin.

"Musta pukee mua ja mä puen mustaa!" :girl_haha:

Minä yleensä pukeudun aina mustaan, nyt ajattelin ihan suvun järkytykseksi käyttää jotain muuta. :D

Ulkoailta tilaaminen kyllä nyt jäi, löysin nimittäin tänään itselleni ihan unelmapuvun ihan hää- ja juhlapukuliikkeestä. :) Ja sain sen violettina.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä kaasot oli niin tyytyväisiä ebayn kautta ostettuihin pukuihin, että päätin tilata vielä morsiusneidollekin puvun :flirt:

tilaan myös laukun sieltä. =) ei sitä paljn tarvi käyttää, mutta onpahan olemassa eikä hinnat päätä huimaa! ebay on kyllä pelastanut monesta + mahdollisti sen että pystyin ostamaan oman pukuni "aitona ja varmana", kun niin monessa muussa kohdassa on satoja säästetty!

ebay :wub:

niin ja itse maksan kaikki paypalilla, enkä ole siihen luottokorttia laittanut. :)

Muokattu: , käyttäjä: neitiloka

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä kaasot oli niin tyytyväisiä ebayn kautta ostettuihin pukuihin, että päätin tilata vielä morsiusneidollekin puvun :flirt:

tilaan myös laukun sieltä. =) ei sitä paljn tarvi käyttää, mutta onpahan olemassa eikä hinnat päätä huimaa! ebay on kyllä pelastanut monesta + mahdollisti sen että pystyin ostamaan oman pukuni "aitona ja varmana", kun niin monessa muussa kohdassa on satoja säästetty!

ebay :wub:

niin ja itse maksan kaikki paypalilla, enkä ole siihen luottokorttia laittanut. :)

Miten tuo ebay toimii? Selailin siellä pukuja, ja yksi puku kiinnostaa. On joku kiinafirma - otanko ensin tähän firmaan sähköpostia vai miten? En ole koskaan ostanut ebaysta mitään. Neuvokaa te, jotka olette (mittatilaus)pukuja sieltä tilanneet!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä kaasot oli niin tyytyväisiä ebayn kautta ostettuihin pukuihin, että päätin tilata vielä morsiusneidollekin puvun :flirt:

tilaan myös laukun sieltä. =) ei sitä paljn tarvi käyttää, mutta onpahan olemassa eikä hinnat päätä huimaa! ebay on kyllä pelastanut monesta + mahdollisti sen että pystyin ostamaan oman pukuni "aitona ja varmana", kun niin monessa muussa kohdassa on satoja säästetty!

ebay :wub:

niin ja itse maksan kaikki paypalilla, enkä ole siihen luottokorttia laittanut. :)

Miten tuo ebay toimii? Selailin siellä pukuja, ja yksi puku kiinnostaa. On joku kiinafirma - otanko ensin tähän firmaan sähköpostia vai miten? En ole koskaan ostanut ebaysta mitään. Neuvokaa te, jotka olette (mittatilaus)pukuja sieltä tilanneet!

no mä tein niin että kaivoin kuvia ebaysta, otin yhteyttä myyjiin, jotka tuntuivat palautteiden puolesta luotettavilta, ja valittiin se, jonka kanssa tuntui helpoimmalta kommunikoida. Eli ymmärsi mitä sanottiin ja toisin päin + piti hyvää yhteyttä. ensin juteltiin, sit ostettiin puku ja sit annettin mitat ja lopulta maksettiin. :)

morsiusneidon puvun tilasin sellasesta ostaheti -hinnoitellusta valmispuvun... kun soitin vaan muksun äidille ja kysyin meneekö mekko jonka vyötäröksi on ilmoitettu x koko... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Entäs kellään kokemuksia nexteve.com - nimisestä nettisivustosta?

Sieltä löytyi niiiin ihana puku! :-X

Mä tilasin sieltä viime vuonna juhlamekon. Mitään ongelmia ei minulla ollut. Puku oli juuri sellainen kuin piti ja kankaan laatu oli hyvä :) Mikäki tarvetta tulee, meinaan käytettyä ko. verkkokauppaa uudellenkin.

--Niin ja otin tahallani kokoa isomman puvun, jonka pienensin ompelijalla. Kavennus maksoi 22eur. Yksi vaihtoehto oli mullakin tuo mustavalkonen mekko :D

Muokattu: , käyttäjä: Saippuakuplanen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noniin, nyt on tilaus lähtenyt Milly Bridalille :girl_smile:

Tekevät mulle kuvan perusteella puvun. Asiointi Millyn kanssa on ollut helppoa ja selkeää. Tekevät ensin puvustani lakanaversion, josta saan kuvia, jotka hyväksyn/voin pyytää vielä muutoksia. Hintaa puvulle toimituksineen tuli vähän päälle 400 dollaria. Toivottavasti kaikki sujuu jatkossakin hyvin ja saan hyvän puvun :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään lähti tilaus Ailsas Bridalille, huiiii...! Tietysti alkoi heti mietityttää, että tuliko tehtyä väärä valinta :girl_impossible:

Kuukaudessa lupasivat puvun mulle, sittenpä se nähdään mihin suuntaan suupielet kääntyy :). Palvelu oli ainakin heidän online -palvelussaan erinomaista, toivottavasti myös laatu on edes kohtalaista!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tilasin pitkän yksikerroksisen hunnun ruotsalaisesta nettikaupasta. Hintaa hunnulle tuli 34 euroa. Ilmoittivat tänään että paketti on perillä ensiviikolla. Todella hyvää asiakaspalvelua.

Sweeties-hääputiikki

Laitan kuvia hunnusta ensiviikolla kun sen saan. :) Suosittelen ehdottomasti!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aavistuksen ohi aiheen vinkkinä: -jos on valmis hieman riskeeraamaan, (vaikkakin luotan 95% Jay's Bridaliin,) netistä saa tilattua myös ns. merkkipukuja halvemmalla kuin suomalaisilta jälleenmyyjiltä. Kolme eri Mori Leen suomalaista jälleenmyyjää antoivat tilaamalleni puvulle hinnaksi 1150-1190€, eikä ollut mahdollisuutta minkäänlaiseen hinnan alennukseen. Nyt kun tilasin puvun netistä, lopullinen hinta tullin +12% ja maahantuontiverojen +23% kanssa tulee olemaan 745€. Ja Jay's Bridal antoi vielä -15% alea!

Tuo on kyllä ihan totta, että Suomessa monet "merkkipuvut" eivät olekaan niin merkkiä ja ovat ulkomailla puolet halvempia. Onhan se tietty kalliimpaa myydä Suomessa pukuja, jotka pitää rahdata ulkomailta tänne ja vuokrat on kalliit jne. Mutta 50% lisää hintaa? Ihan oikeasti?

Itse olen nyt tilannut Etsystä, Figleavesilta, Rachel Simpsonilta ja Nordströmiltä ja kaikkiin olen tyytyväinen. Suosittelen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuolla joku kyselikin, mutta ei vissiin ollut tullut vastauksia, että onko jollain kokemusta topbridaldresses.com verkkokaupasta? Toinen mistä kaipaisin kokemuksia on endenbridals.com.

Vaikuttivat aivan päteviltä firmoilta, joista luvattiin Mori Leen puku 100% samannäköisenä oikein sopivaan hintaan. Puvut tulevat USA:sta. edit: puvut kai tehdään kuitenkin Kiinassa.

Muokattu: , käyttäjä: Gadian

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jee, sain tänään kuvia Milly Bridalilta puvun testiversiosta ja hyvältä näyttää :girl_smile: Oon tyytyväinen, vain pikkuinen korjaus pitää tehdä, muutoin on just niinkuin alkuperäisessä kuvassa. Päikyssäni on kuvia, jos joku haluu nähdä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiva kuulla, että sun pukuprojekti etenee hyvin, ellus! Itse juuri eilen laitoin Millylle tilauksen ja nyt JÄNNITTÄÄ! Pari muuta firmaa olisi tehnyt n. 100 dollaria halvemmalla, mutta Millyn vastauksesta tuli sen verran ammattimainen kuva, että päätin tilata sieltä. Oli kyllä kiva nähdä, että sun puvusta on tulossa just sellainen kun on tarkoituskin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä kuva hunnusta. Hintaa siis tälle yksikerroksiselle kampakiinnitteiselle pitkälle hunnulle tuli 34 euroa. Kuvassa huntu rypyssä. Olen todella tyytyväinen!!!

60517_1648794338511_1196541483_31790604_6847060_n.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen harkinnut tilaavani ubrides.com :sta, olen jo lähettänyt heille sähköpostia jossa kysellyt mahdollisista muista maksuista puvun hinnan lisäksi. He sanoivat sieltä että lähettäävät puvun "lahjaksi" niin etteivät ota postimaksuja tai muuta, vain puvun hinnan.

Mutta siis, onko näin että itse joutuu kuitenkin tullimaksuja ja veroja makselemaan joka tapauksessa?

Onko ulkomaisissa nettikaupoissa käytössä vain ja ainoastaan etukäteismaksu? Hieman pelottaa että jos rahoilleen ei saa mitään vastinetta, niin sitten varmaan ollaan häissä ilman pukua, nimittäin sen verran pienellä budjetilla ollaan liikenteessä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Bride-To-Be: -kannattaa harkita tuota tilauksen "lahjaksi" vastaanottamista vielä. Jos oikein ymmärsin, yritys tarjoaa sinulle mahdollisuutta kiertää maahantuontiverot niin, että paketin tullitiedoiksi kirjataan alle 45 euron arvoinen lahja (eli tulee tavallaan lahjana yksityishenkilöltä yksityishenkilölle). Tällöin ei tarvitse maksaa tullia eikä maahantuontiveroa.

Tiedän että moni kiertää maahantuontiveroja tuolla tavalla, mutta entäs sitten jos tulli tekee pistotarkistuksen ja joudutkin maksamaan sakkoja + maahantuontiverot? Itse en uskaltanut riskeerata tilatessani pukuani, vaan pyysin yritystä merkitsemään totuudenmukaisesti summan kauppalaskuun tullia varten, ja ilmoitan ja maksan verot+tullin hakiessani sitten paketin (tulee silti halvemmaksi kuin suomalaisilta jälleenmyyjiltä ostaminen). (Ai että mie oon kiltti ja nöyrä :girl_wink: )

Katso lisätietoja tullisäädöksistä: http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/netista_ostaminen/index.jsp

Kannattaa käyttää lisäksi sellaisia yrityksiä, jotka hyväksyvät PayPal:in maksaessasi tilausta. Tällöin ei tarvitse antaa luottokorttinsa numeroa kenelle tahansa. On muutamia jälleenmyyjiä, joille käy myös 50/50 maksusuoritus (50% tilatessa, 50% kun tilaus saapuu). Nämä ovatkin sitten järjestään ns. merkkipukujen auktorisoituja jälleenmyyjiä. En itse lähtenyt tilaamaan "kiinalaisilta" nettimyyjiltä, monistakin eri syistä.

Loppujen lopuksi kaikessa netistä tilaamisessa on omat riskinsä, jopa silloin kun tilaat ns. merkkiliikkeeltä. Ei voi muuta kuin toivoa parasta. Tunnetuissa eurooppalaisissa "merkki"liikkeissä on se hyvä puoli verrattuna "kiinalaisiin valmistajiin", että niihin voi reklamoida toimivasti ja niistä vastataan auliimmin. (Huvittava yksityiskohta: ne ns. merkkipuvutkin tehdään tod.näk. kaikki Kiinassa tai Taiwanissa tai jossain siellä! :girl_haha: )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on tilaus vetämässä Millylle ja pienien alkukankeuksien jälkeen päästiin yhteisymmärrykseen. Maanantaina oli tullut viesti, että mun puvusta tehdään koeversio jo tällä viikolla, paljon aikaisemmin kuin osasin odottaa. Täällä innokkaasti odotetaan kuvia. :girl_dance:

Se on ihan totta, että suurin osa noista "merkkipuvuista" tulee Aasiasta. Muuten ne olis vielä kalliimpia. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi!

Sattuuko kenelläkään olemaan kokemusta itse suunnitellun tai kahdesta eri mallista yhdistetyn puvun tilaamisesta Milly Bridalilta?

Näyttää saaneen työn laadusta enimmäkseen positiivista palautetta, siksi käyttäisin mielellään ko. firmaa. En kuitenkaan ole löytänyt Millyn sivuilta tai muualtakaan juuri sellaista pukua kuin haluaisin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisäystä edelliseen...

Kuulen mielelläni kokemuksia myös muiden nettikauppojen kautta tilatuista puvuista joita on "tuunattu" valmiista kuvasta erilaiseksi. Mm. Ubridalsia olen myös miettinyt, edellisessä ketjussa saanut hyvää palautetta ja nettisivut runsaat ja selkeät. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäkään en löytänyt Millyn sivuilta haluamaani pukua, joten mulle on tulossa sellainen puku, jossa yhdistellään kahta eri pukua ja kirjailut tulee oman teeman mukaisesti. En voi kyllä vielä sanoa mitään lopputuloksesta, kun puku on tilauksessa.. Laitoin sinne sähköpostia, johon liitin pääasiallisen puvun kuvan ja selostin mitä muutoksia haluan ja kuvan myös toisesta puvusta, jonka laahuksen halusin ja kysyin mitä tällaisen puvun tekeminen maksaisi. Vastaus oli tosi asiantunteva ja puvun yksityiskohdat varmistettiin vielä ennen aloittamista. Mulle ainakin jäi aika varma olo siitä, että ymmärsivät mitä haluan. Ja tuolla Millylä ne tekee siitä sen lakanaversion ja lähettää kuvia siitä ennen varsinaisen puvun tekemistä. Siinä vaiheessa varmistetaan, että se puku on sellainen kun haluat, ja jos jotain on pielessä, niin muutoksia voi tehdä. Eli toistaiseksi ainakin oon vielä tyytyväinen asiakas. Tässä odottelen kuvia lakanaversiosta, saa nähdä oonko mieltä ku näen ne kuvat. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos paljon Gadian vastauksista! :girl_smile:

Taidan itsekin tilata tuollaisen "combon", saa nähdä miten onnistuu! Onneksi on vielä häihin aikaa, jos sattuu että kaikki ei menekään ihan putkeen puvun kanssa.

Gadian, Toivottavasti saat toiveidesi mukaisen puvun :) Ilmoittele kun se on perillä, olisi mukava kuulla kuinka onnistui!

Ps. Tuliko pukusi muutoksien kanssa paljon keskimääräistä kalliimmaksi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.