Doutzen

Hääpukujen ja asusteiden tilaaminen ulkomailta netin kautta

1093 viestiä aiheessa

Todennäköisesti kopiopuvun tilatessasi saat puvun kahisevasta, ohuesta ja halvemmasta taftista, jolloin pukusi näyttää enemmän tanssiais- kuin hääpuvulta. Koristeet ei myöskään tule olemaan koskaan ihan samat, ne voi olla samassa kohdassa, mutta jos ne eivät ole samat, ei puku myöskään näytä samalta.

Jos tiedostaa kopiofirmalta tilatessa mm. nuo asiat, ja on silti valmis ottamaan riskin niin go for it.

Kiitos paljon, en siis tilaa kopiofirmasta. Mulle on tosi tärkeää kaikissa vaatteissa se, miltä ne tuntuu päällä. Olisin varmaan vaan onneton sellanen kahiseva muovipuku päälläni. Onneksi häihin on vielä vuosi. Säästän siis sen 1 500 € ja ostan sitten pukuni, kun tulee jonkun morsiusliikkeen alennuspäivät. Luulen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

1500€ Agnesin puvusta kuulostaa todella paljolta. Oletko kysynyt muiden liikkeiden hintoja?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarvitsin kortin aktivoimisen sen toimivuuden kannalta ja nyt sain sen tehtyä :)

Mutta nyt kysyn varmaan järjettömän tyhmän kysymyksen: Minne nyt siis maksan tuon puvun? Kun olen saanut tarjouksen niin klikkaanko sitä "click to order now" nappia vai missä se tilinumero pitäisi näkyä? Kun periaatteessa olen jo puvun tilannut, tai siis sovin siitä sähköpostitse ja minusta he ottivat sen virallisena tilauksena, mutta mitään maksuosoitetta ei ole?

PayPalin kautta tehtävässä maksussa ei mitään tilinumeroa missään näykään. Maksuun ei tarvitse kuin vastaanottajan PayPal osoitteen, yleensä siis sähköposti, sekä summa. He voivat myös lähettää "laskun" sinun PayPaliin mikäli annat oman osoitteesi. Mikäli osoitteessa tms on epäselvää niin pyydä lähettäjältä tiedot maksua varten tai kysy voivatko lähettää laskun sinun PayPaliin, se on helpoin tapa. Maksussa kun on kyse vain rahan siirtämisestä, kaikki muut yksityiskohdat tod näk hoidetaan muuten (koko, väri jne).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olinkin edellisessä viestissäni sotkenut ihmiset, se olikin nikitar joka sitä agnesia pohti ja elca vain kommentoi. Sorry! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Bride-To-Be, muistaakseni se meni niin, että paina sitä click to order niin siirryt sieltä automaattisesti paypaliin maksamaan.

Pesukarhu, kiitos tuosta taftitiedosta. Mulla on sitten ainakin oikeassa paikassa tilaus vetämässä kun tykkään tanssiaispukumaisuudesta. Tähän mennessä parhaat "tää on se THE puku" fiilikset on tullut taftisessa tanssiaispuvussa. :D Mun mielestä taftin pitää olla sellaista ohutta ja kahisevaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei kaikki morsiamet!

Onko kenelläkään kokemusta 1LB:stä tai weddingosta viime ajoilta? Vanhassa ketjussa oli positiivista palautetta (ja muutama negatiivinen), mutta nyt ei ole ollut enää mitään tietoja. Viimeiset maininnat ovat olleet luokkaa "maileihin ei vastata", miten on sitten nykyään, voiko lafkaan luottaa?

Eli palautetta 1LB:stä ja weddingosta kaipailisin, apua pähkäilyyn tarvitaan!! Kiitos :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi :)

oon nyt lukenut tätä ja edellistä ketjua aiheesta ja muutenkin googletellut ja olen päätymässä tilaamaan Kiinasta suoraan pukua. DHgate vaikuttaa yhdeltä järkevimmistä vaihtoehdoista, onko kellään tuoreempaa kokemusta tästä tai muista välittäjistä tai nettikaupoista?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei, tietaako joku miten tullijutut menee Englannissa naitten pukujen kanssa?

Auttaisi kovasti!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Ei tuu tulleja Enkusta.:)

Hmmm. Tosi outoa. Miksi tuolla lukee nain

If you buy goods online from outside the EU for delivery to the UK, you'll have to pay Customs Duty and Import VAT on top of the purchase price if the goods are above a certain value - though Customs Duty is waived if the amount of duty payable is £9 or less.

Some Internet sellers outside the EU have arrangements with the UK whereby you pay them the VAT that's due on the goods you're ordering. They then pay the VAT to their postal authority - which in turn pays it to HM Revenue & Customs (HMRC). Note that these sellers must be authorised to do this. They'll have a special number that will be on the Customs Declaration. The declaration should also carry a message saying 'Import VAT pre-paid'. When this arrangement is used you won't be charged any import VAT or a Royal Mail handling fee when you get your parcel. Note that if the above procedures aren't followed properly you could end up losing the goods.

In addition you'll have to pay UK Excise Duty on any alcohol or tobacco products. Cigarettes and hand rolling tobacco must also bear UK health warnings and fiscal marks, and containers of spirits that are larger than 35cl must bear a UK duty stamp.

You can find out which types of goods you have to pay tax and/or duty on in our guide below. It depends on what they are, their value and where they're from.

Vai siis tarkoititko, etta jos tilaa Englannista? Itsehan siis tarkoitin, etta jos tilaa Aasiasta Englantiin :girl_smile: Hieman epaselvasti kysyin kylla, sorry!

Osaisiko joku viela varmistaa tata kokemukseensa perustuen tms?

Sitten toinen kysymys: miten kauan olette joutuneet odottamaan vastausta meileihin Millylta? Laitoin alustavan kyselyn toissapaivana ja ainakaan viela ei ole kuulunut takaisinpain mitaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuossa taidettiin käsittää, että tarkoitit tilaamista Englannista Suomeen, silloinhan ei mene tulleja kun ollaan EU:n sisällä.

Kiinasta Englantiin onkin sitten oma juttu, menee varmaan aika samaan tapaan kuin Kiinasta Suomeenkin. Eli ALV/VAT ja vaatteiden tulliprosentti.

Mulle vastaus Millyltä tuli 5 arkipäivän päästä kuvien lähettämisestä. Siinä meni aika kauan, mutta oletan, että se johtui siitä kun olivat konsultoineet myös alihankkijaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sain nyt vastauksen Millylta ja he sanoivat, etta kirjoittavat paketin paalle "gift"and "$20". Mutta mitas sitten jos tulli haluaa nahda kuitin ja pakettiin ja kuittiin merkityt summat ovat aivan eri? Aak, mua vahan hirvittaa etta tulli vetaa paketin veitsella auki ja siina menee mun haapukukin samassa tai sit ne syyttaa mua jostain huijauksesta kun paketin paalla lukee ihan erilailla kuin mun kuitissa :girl_sad::girl_cray: Osaako joku sanoa miten tama menee?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sain nyt vastauksen Millylta ja he sanoivat, etta kirjoittavat paketin paalle "gift"and "$20". Mutta mitas sitten jos tulli haluaa nahda kuitin ja pakettiin ja kuittiin merkityt summat ovat aivan eri? Aak, mua vahan hirvittaa etta tulli vetaa paketin veitsella auki ja siina menee mun haapukukin samassa tai sit ne syyttaa mua jostain huijauksesta kun paketin paalla lukee ihan erilailla kuin mun kuitissa :girl_sad::girl_cray: Osaako joku sanoa miten tama menee?

Kuittia ei tietäänkään ole kun lahjoista kysymys. Eli sitä ei kysyttäessä tarvitse olla.

Tosin jos paketti jää tulliin niin voi joutua maksamaan jopa enemmän tullia kun normaalisti.

Ja toinen asia on sitten mahdolliset sakot verohuijauksesta jotka antavat ikävän sävyn hääpäivään jos kaikki kuvat ja koko kolttu muistuttavat sakoista.

Tuo "gift"-merkintä ei toimi suomeen koska veroja maksetaan oli tavara lahja tai ei. Ainoastaan tuo arvo vaikuttaa. Verot pitää maksaa silloin kun niiden maksettavaksi tuleva määrä ylittää jotain 10e. Laskureita löytyy netistä ja tämän ketjun alusta yks tosi hyvä mitä itse käytän.

En suosittelisi kenellekkään kikkailua verojen kera. Kyllä ne siellä tullissa tietää että nuo hääpuvut maksaa suurinpiirteen tietyn verran tilatessa kiinasta...

Ja tullissa avaat aina itse paketin, virkailijat ei saa avata paketteja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi hemmetti noiden kanssa. Miksi ne edes ehdottaa tuollaista kikkailua jos ja kun siita voi ostaja joutua hankaluuksiin..?! Laitoin niille nyt meilia, etta voisivatko hoitaa kaiken maaraysten mukaan ettei kavisi mitaan.. Argh. Tulee vahan nihkea fiilis :girl_sad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi hemmetti noiden kanssa. Miksi ne edes ehdottaa tuollaista kikkailua jos ja kun siita voi ostaja joutua hankaluuksiin..?! Laitoin niille nyt meilia, etta voisivatko hoitaa kaiken maaraysten mukaan ettei kavisi mitaan.. Argh. Tulee vahan nihkea fiilis :girl_sad:

Kyllä se taitaa olla niin, että valitettavan moni on valmis pieneen vilunkipeliin, jotta sais sen puvun vielä vähän halvemmalla. Itse en kyllä rupea kikkailemaan kun puku lähetetään, se lähtee ihan sääntöjen mukaan. Saan silti sen puvun n. 30% hinnalla alkuperäisestä vaikka sen satasen maksaisin tulleja. Ja oon sen verran viranomaisenpelkoinen ihminen, etten uskalla yrittää vedättää tullia. :D

Muokattu: , käyttäjä: Gadian

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä joku muukin kyseli dhgate.com -nettikaupasta - tietääkö kukaan jotain tästä?

Siellä näyttäisi olevan lukuisia kauppiaita myymässä pukuja - mistä sitä sitten tietää. kuka on hyvä ja luotettava...Onko kokemuksia? Palvelu? Työn laatu?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sain nyt vastauksen Millylta ja he sanoivat, etta kirjoittavat paketin paalle "gift"and "$20". Mutta mitas sitten jos tulli haluaa nahda kuitin ja pakettiin ja kuittiin merkityt summat ovat aivan eri? Aak, mua vahan hirvittaa etta tulli vetaa paketin veitsella auki ja siina menee mun haapukukin samassa tai sit ne syyttaa mua jostain huijauksesta kun paketin paalla lukee ihan erilailla kuin mun kuitissa girl_sad.gifgirl_cray.gif Osaako joku sanoa miten tama menee?

Minun sulkkini tilasi tossa kuukausi sitten lampun Kiinasta (hieman eri asia mutta kuitenkin), jonka arvo on jotain 200€. Kiinassa he olivatkin kuitenkin tehneet niin että olivat kyseisestä tuotteesta poistaneet hintalapun, jos paketti avataan. Lisäksi he olivat laittaneet pienimmän summa pakentin kanteen olevaan laskuun (josta alv:tä ei tarvitse maksaa). Paketti tuli normaalisti rajan yli eikä jäänyt tulliin kiinni.

Eikä ne voi syyttää sinua huijauksesta, jos sanot ettet tiennyt, että ne tekevät noin. Sulla on kuitenkin asiasta todiste, jossa lukee sinun maksama summa. Joten heidän jopa pakko olettaa, että et tiennyt asiasta. Mutta en kyllä kannata ajatusta, koska koskaan ei voi tietää. Siis jos ne tekevät pistotarkastuksen ja avaavat paketin. Joten mieluummin varman päälle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos Miss_Jonna vastauksestasi. Laitoin viikko sitten meilia minulle alunperin vastanneelle henkilolle ja kysyin etta josko tama voitaisiin hoitaa kaikkien saantojen mukaan. Nyt en sitten ole kuullut takaisin mitaan :girl_sad: Lisasin taman henkilon Skypeeni (Skypetiedot oli allekirjoituksessa) eilen, mutta han ei ole viela hyvaksynyt pyyntoani. Nyt laitoin sitten viela viimeisimman viestini ihan koko firman sahkopostiosoitteeseen (kun aiemmin se meni vain talle tietylle minulle vastanneelle henkilolle).. Vastaisivatpa nyt, alkaa vahan jannittaa :girl_sigh:

Tosi outoa jos sitten paketissa ei ole mukana mitaan dokumentteja..yleensahan niissa nyt sentaan on joku lahetyslista tms. Ja lahettajana pitaa olla yksityishenkilo jos yrittaa sen lahjana saada lapi. Voi etta miten hankalaksi menee :girl_sad: Ehka nihkeilen ihan turhaan, mutta ottaisi kylla pikkuisen paahan jos tuossa prosessissa menisi joku pieleen ja sen takia en saisi haapukuani tai joutuisin maksamaan siita jotain kamalia sakkoja :girl_mad: Voihan argh :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sain tänä aamuna kuvat puvustani ja kun hyväksyin ne, pukuni lähti DHL:llä matkaan kohti Suomea! Nyt jännittää :girl_sigh: Eli aika nopsaan puku valmistui, maksoin puvun muistaakseni 23.10. Juhlapuvustani ei ole vielä kuulunut mitään mutta se tulee eri paikasta ja tilattaessa he ilmoittivat että puku valmistuu 19.11.

Mietin myös tuota tulli-juttua, katotaan nyt mitä puvusta joutuu sitten vielä pulittamaan.. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sain tänä aamuna kuvat puvustani ja kun hyväksyin ne, pukuni lähti DHL:llä matkaan kohti Suomea! Nyt jännittää :girl_sigh: Eli aika nopsaan puku valmistui, maksoin puvun muistaakseni 23.10. Juhlapuvustani ei ole vielä kuulunut mitään mutta se tulee eri paikasta ja tilattaessa he ilmoittivat että puku valmistuu 19.11.

Mietin myös tuota tulli-juttua, katotaan nyt mitä puvusta joutuu sitten vielä pulittamaan.. :)

Puku on oli jaossa jo perjantaina mutta sain sen käsiini vasta eilen. Ja se oli täydellinen! :) Uskomatonta miten täydellisesti kaikki on mennyt!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Äsken lähti tilaus Millylle. Lupailivat että tammikuun loppuun mennessä puku olisi täällä. Jännittää kyllä aika paljon, mitä sieltä oikein tulee. Puku ei ole mikään yksi tietty malli vaan sekoitus useammasta. Tilaukseen piti liittää monta kuvaa, jännä nähdä, miten ne niitä yhdistelee. Yritin kyllä kovasti selostaa, mutta ainahan voi tulla väärinymmärryksiä. :D

Onneks tammikuusta on sitten vielä useampi kuukausi kesään, joten on pientä paniikkiaikaa, jos puku ei miellytäkään tai on jotenki muuten epäsopiva.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täälläkin on saatu Kiinasta postia! Lähetys oli DHL:n kautta vähän tuskallista ja he hoitivat tullauksen, vaikka olisin sen ihan hyvin itsekin voinut tehdä, mutta puku saapui kuin saapuikin perille. Millyltä ei ole kuitenkaan kuulunut vielä pesuohjeita vaikka sellaisia pyysin...

Itse puku oli juuri sellainen kuin pitikin ja aivan ihana! Ja käsittämättömän rypyttömän oloinen kun vedin sen paketista. Materiaali ei ollut mitään halvan oloista kuten odotin ja puku tuli tulleineen päivineen maksamaan yhteensä 470€. :-X Tässä sovituskuva:

IMG_1073.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Gadian

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täälläkin on saatu Kiinasta postia! Lähetys oli DHL:n kautta vähän tuskallista ja he hoitivat tullauksen, vaikka olisin sen ihan hyvin itsekin voinut tehdä, mutta puku saapui kuin saapuikin perille. Millyltä ei ole kuitenkaan kuulunut vielä pesuohjeita vaikka sellaisia pyysin...

Itse puku oli juuri sellainen kuin pitikin ja aivan ihana! Ja käsittämättömän rypyttömän oloinen kun vedin sen paketista. Materiaali ei ollut mitään halvan oloista kuten odotin ja puku tuli tulleineen päivineen maksamaan yhteensä 470€. :-X Tässä sovituskuva:

Hyvältä näyttää! :) Toivottavasti omakin paketti Millyltä on sitten mieleinen. Onko sulla alkuperäistä kuvaa tuosta puvusta, siis sitä, minkä perusteella tilasit? Entä kauanko toimituksessa kaikkiaan meni?

Muokattu: , käyttäjä: Pullervo

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, tilasin puvun siten, että laitoin parit kuvat Millylle, suurimmalta osin puku on kuin tämä, mutta laahuksen halusin eri puvusta, joten siitä laitoin oman kuvan kanssa. Ja hyvä yhdistelmä tuli! :girl_wink:

Toimituksessa kesti vähän yli kaksi kuukautta (mukana postitus) mikä oli mun mielestä vähän turhan kauan kun ottaa huomioon, ettei lakanaversiota tehty ollenkaan (ilmoittivat yhtäkkiä, että heiltä löytyykin sopivat kaavat) ja lupasivat puvun kotiin 50 päivässä. Siis tuo ylittyi parilla viikolla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, tilasin puvun siten, että laitoin parit kuvat Millylle, suurimmalta osin puku on kuin tämä, mutta laahuksen halusin eri puvusta, joten siitä laitoin oman kuvan kanssa. Ja hyvä yhdistelmä tuli! :girl_wink:

Toimituksessa kesti vähän yli kaksi kuukautta (mukana postitus) mikä oli mun mielestä vähän turhan kauan kun ottaa huomioon, ettei lakanaversiota tehty ollenkaan (ilmoittivat yhtäkkiä, että heiltä löytyykin sopivat kaavat) ja lupasivat puvun kotiin 50 päivässä. Siis tuo ylittyi parilla viikolla.

Kyllähän tuo tosiaan aika samalta näyttää. :) Kiva huomata, pienentää ehkä vähän jännitystä. Pitääpä varautua tuohon, että toimituksessa saattaa kestää siis kauemminkin. Ei onneksi ole kiire vielä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.