Heinipup

Leimasinaskartelu

16 viestiä aiheessa

En löytänyt erillistä keskustelua leimasinjutuista, joten avaanpa sen!

Olen miettinyt (melkein kaksi vuotta ennen häitä.. :-D) häiden paperijuttuja, ja leimasinten käyttö kutsuissa, plaseerauskorteissa ja muussa voisi olla ihan kivaa. Ostin tänään paketillisen pitsikuvioleimasimia ja testailin, nämä ovat siis ihan vaan kokeiluja. :-P Kuvat suurentuvat klikkaamalla, ainakin pitäisi:

8355703.t.jpg

8355704.t.jpg

8355705.t.jpg

8355706.t.jpg

8355707.t.jpg

Olen ajatellut vähän sellaista vintage-teemaista hääjuhlaa, ja mielestäni tuollainen peruspahvin väri ja valkoisella musteella leimatut kuvat sopisivat siihen kivasti. :girl_smile: Oonkohan vähän hölmö, kun mietin tämmöisiä jo nyt, vaikka häät ovat vasta 2013... :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onpa hienoja kuvia leimasimissa! :-X Saako kysyä, että mistä ostit ne?

Ja eihän se huono juttu oo, jos vähän ajoissa alkaa valmistautua. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pitsileimasimet ovat Sinellistä, kirjainten ostopaikkaa en muista, mutta samoja näkyi olleen Sinellissä myös. :-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aivan ihana tuo valkoinen pitsileima tuolla pahvinruskealla pohjalla.

Myös nuo kirjaimet ovat söötit kun ovat vähän eritasossa.

Vintage teemaa nuo elementit sopisi kivasti ja kutsun ympärille voisi

vielä kietaista muutaman kierroksen jotain luonnonnarua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee varmaan myös jotain leimasimilla tehtyä! Mulla on myös tuollaiset kirjain leimasimet! Nuo sun tekemät näyttää oikein kivoilta. :) Ja leimasimet on muuten yllättävän kalliita, kun oon kanssa niitä kurkkinut jonkin aikaa. Tuo pitsikuvio on tosi kiva, itsekin oon ettinyt juuri tuollaista! Nättejä tulee, hyvin sopii vintagetyyliin. :)

Lisään vielä, että hauskaa kun mulla ihan samanlaisia tuollaisia kokeiluja mihin oon kokeillut nimiä juuri noin ja myös tuollaisia pikkukortteja (joissa sulla lukee kiitos) ja vielä juuri tuollaisella valkaisemattomalla ruskeallla paperilla. :D

Muokattu: , käyttäjä: KeijuSaaPrinssin

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noi mustalla painetut pitsi kuviot on todella hienoja, eipä itellä tullu mieleen, et voishan sitä mustallakin painaa.. Jotenkin aina aattelin vaan näitä perusvärejä valkoinen, kulta, hopea.. Toi musta sopis hienosti aniliinin punaisen kans.. :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aivan ihania kuvioita, tahtoo myös tuollaiset :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tosi nättejä!

Mekin käytetettiin/käytetään leimoja, tosin vain yhtä hääpari-leimaa. Kutsuihin laitettiin kanteen leima ja samoin pöytiin tuleviin menu- ja ohjelmakortteihin. Leimaaminen oli nopeaa, tosin tarkkuutta vaativaa, ja kun löytyi sopivat värit, lopputulokseen olen tosi tyytyväinen. Tekstit on joko käsin tai koneella kirjoitettu, riippuu tekstin määrästä ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heinipupin leimailut näyttää tosi kivoilta! Itsekin olen ajatellut jotain saman tyylistä ja samaa värimaailmaa. Tilailin tänään kasan leimasimia, joten saa nähdä valikoituuko niistä mikään voittajaksi ;)

Tässä kuvia Etsyn kautta ostetuista pienistä leimasimista: (jälkimmäisiä en enää löytänyt kaupasta, joten on vain minikuvat mun tilauksesta ja isot kuvat liian isoja)

il_170x135.234990247.jpgil_170x135.234974212.jpgil_75x75.234974520.jpgil_75x75.234973634.jpg

Nyt sinne oli tullut myös toinen pitsileimasin, mikä itseasiassa olisi ollut nätimpi:

il_170x135.234986175.jpg

No, eipä tuo haittaa - ehtiihän senkin tilaamaan, jos sikseen tulee. Testailen pikkuhiljaa eri vaihtoehtoja (häät tosiaan vasta ensi kesänä). Askartelen muutenkin paljon, joten varmasti kaikki tulevat käyttöön! ^_^

Noiden lisäksi mulle on matkalla nämä:

Art Nouveau Borders TandaStampista (linkkinä, kun kuva on niin iso) - tuosta kiinnostaa varsinkin tuo kieloboordi.

Alpha Stampsista taasen löytyi tällainen kaunotar:

vineborder.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

(Kun en pääse muokkaamaan edellistä viestiä, niin kirjoitanpa uuden ja jatkan yksinpuhelua.)

Löysin FinnStamperilta kivoja aakkossettejä, mutta numerot samalla fontilla puuttuivat. Kyselin niiden perään ja sainkin heti vastauksen, että niitä ei ole, mutta laitetaan tuotantoon. Ovat yhteyksissä mahdollisesti jo ensi viikolla, kun setit on valmiit! Aika hienoa palvelua :) Tilailen kaikki sitten kerralla, niin saa samaa fonttia parissa koossa. Se näissä on kiva ulkomailta tilattuihin verrattuna, että saa myös ä:t ja ö:t. Nyt sitten tulee varmasti leimailtua kaikki joulukortit ja synttärikortitkin, kun olen tästä niin innostunut... :girl_haha:

Muokattu: , käyttäjä: viola77

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon tekemässä kutsukortit leimailemalla, vai mikä embossaus se nyt olikin. Termit hyvin hallussa, koskaan aikaisemmin ole tehny :) Siis kohopulverilla teen muutaman sydämen ja kutsu -sanan korttien kanteen.

On vaan aikamoinen työ, kun jokainen sydän täytyy ensin leimasimella painaa, siihen päälle kohopulveri ja vielä sulattaa pulveri. Lisäksi tähän hupiin kuuluu myös 100 kpl kahden kokoisia neliöitä (molempia 50 kpl) ja kutsujen sisälle taskut, jotka tottakai piti itse leikata. Onneksi sentään korttipohjat on valmiiksi leikatut.

Ajattelin myös, että tekisin samoja sydämiä menuihin, paikkakortteihin ja kiitoskortteihin. Voipi kyllä olla, että en näiden 50 kutsun jälkeen halua edes nähdä noita sydänleimasimia.. Noh, onhan tässä vuosi vielä aikaa. Keväällä on tosiaan tarkoitus laittaa kutsuihin tekstit. Vähän aikaisin näitä kortteja teen, mutta on sit keväällä yksi stressin aihe vähemmän :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikka Leimailijat!

Olisin hyviä neuvoja vailla leimailuaskarteluun. Olen täysin noviisi kaikessa askartelussa ja nyt olisi hääkutsujen tekeminen edessä. Ostin puukantaiset kirjainmonogrammileimasimet kutsujen askartelua varten ja tähän mennessä olen saanut pelkkää sotkua aikaan :D Mulla on käytössä Versacolorin vesiliukoinen muste. Olen leimannut monogrammit 120 g:lle tulostuspaperille ja ongelmana tuntuu olevan se, ettei muste kuivu ollenkaan. Muste sotkee vielä muutamankin päivän leimaamisen jälkeen. Pitäisikö muste vaihtaa vedenkestävään, sotkisiko se vähemmän? Vai pitäisikö paperilaadun olla erilaista? Kaikki hyvät vinkit otetaan kiitollisena vastaan :) 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiiski: Kokeile jotain parempaa paperia, kuten akvarellipaperia tai kartonkia. Tulostuspaperi ei mielestäni sovellu oikein mihinkään askarteluun tai piirtämiseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä myös leimaillaan tuollaisia "tagejä" paikkakorteiksi. Nyt kuitenkin on yksi ongelma. Joskus viime vuonna näin sinellissä fiskarssin akryylileimasin setin, jossa oli kaikenlaisia hääaiheisia tekstejä (esim. just married), en silloin ostanut koska en keksinyt käyttöä :skilletgirl:

Ajatuksena tagejä "vanhennettaisiin tuputtelemalla kahvilla ja sitten tuollainen teksti toiselle puolelle ja vieraan nimi toiselle puolelle. Sitten vain juuttinarulla servetin ympärille.

Nyt sitten kaikkialta tätä settiä etsineenä olen epätoivoinen. Osaako joku kertoa mistä tämän löytäisin? Tarve olisi ensi viikonlopuksi, mikä hieman hankaloittaa :girl_wink: Tuntuu myös tyhmältä, että suomalainen valmistaja ja tuotetta ei meinaa millään tästä maasta löytää!

Kuva etsimästäni setistä:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään