Jump to content
Naimisiin.info

Oulun seutu


Guest Kettunen

Recommended Posts

Meillä häät ensi keväänä tulossa Martinhovissa, siellä on edelleen käytössä menuhinta per henki. Noin 50 euroa arvelivat keskimäärin hinnaksi tulevan, muutama euro suuntaan tai toiseen. Ja siihen sisältyy tosiaan aivan kaikki paikasta ruokiin, tarjoiluun, koristeluihin, kukkiin ja siivoukseen, joten varsin helppo vaihtoehto jos ei kiinnosta järkkäillä aivan kaikkea itse. Hinta ei mielestäni loppujen lopuksi päätä huimaa vaikka aluksi kovalta kuulostaakin, helposti kertyy kaikista nuista erikseen hommattuna paljon isompi summa jos rupeaa tosissaan laskeskelemaan. Puhumattakaan siitä vaivan määrästä mikä itselle jää kaikesta organisoinnista. Saunan ja paljun vuokraus taitaa olla jotain satasen luokkaa (tai ainakin sauna), meille ei sitä ole tulossa niin en ole varma mutta muistelisin että sen verran mainitsivat hinnaksi. Kannattaa soittaa heille rohkeasti, emäntä on todella avulias ja vastaili meillekin pitkästi kysymyksiin kun ensimmäistä kertaa sinne olimme yhteydessä.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Päädyttiin siihen, että Martinhovi ei ole meidän paikka. Villa Onnela on kaunis ja tunnelmallinen, mutta pikkusen liian pieni meidän 60 hlön häille (emme halua istua sillit purkissa).

 

Joten kaipaikisin tuoreita kokemuksia Uudesta Seurahuoneesta? Minut yllätti positiivisesti heidän hinta-tasonsa. Olen aina pitänyt paikkaa kalliina, mutta nyt heiltä saatu tarjous on hyvin varteenotettava. Menu-hintaan kuuluu kaikki (liinat, astiat, kangasservetit, kynttilät, kukat, av-laitteet, valot, tila, tarjoilu, siivous). Paikkaa saa mennä itse koristelemaan edellisenä päivänä ja tuntuvat olevan todella joustavia mm. menun suhteen.
- Onko kenellekään tullut siellä ”yllätys-kustannuksia”, mitä ei ole erikseen mainittu?
- Kuinka yksityiset saitte juhlastanne? Minua tai oikeastaan miestäni huolettaa, että juhliimme pääsee eksymään vieras jos siellä juhlimme.
- Saiko sinne viedä karkki-buffaa itse vai pitikö karkit tilata heidän kauttaan?
- Millaisia menuja teillä on ollut siellä?

 

Link to comment
Share on other sites

Nannukka ^

 

Meillä oli häät helmikuussa Uudella Seurahuoneella. Ei voi muuta kuin suositella! Kaikki toimi kuin unelma. Hintatasoa luullaan korkeaksi, mutta sitä se ei todellakaan ole.

 

Mitään yllätyskustannuksia ei tullut. Ainut miinuspuoli varmaan se, että omia juomiahan sinne ei saa viedä. Me tarjottiin vieraille onnittelumalja (Kuusenkerkkä kuohujuoma) ja ruoan kanssa 2 kaatoa viiniä. Vieraat saivat ostaa sitten baarista itse muut haluamansa alkoholijuomat. Narikkapalvelua me ei otettu, joka olisi muistaakseni ollut sen 3€/vieras. Tosi hyvin toimi narikka ilman narikkapalvelua. 

 

Juhlat olivat kyllä mielestäni yksityiset. Hugon puolella ruokailevat eivät häirinneet mitenkään juhlintaa eikä Petrellin saluunan puolelta kuulunut mitään. Henkilökunta huolehtii, että ulkopuolisia henkilöitä ei Seurahuonesaliin tule. 

 

Oman karkkibuffan saa viedä. Meillä sitä ei ollut, mutta tarjottiin kahvipöydässä suklaata kakun lisäksi. Hääkakunhan ja muut kahvipöydän tarjottavat saa tuoda itse. Ei tarvitse tilata heidän kauttaan jos haluaa esim. jonkun muun kuin perinteisen kermakakun. Tämäkin oli mielestäni tosi kiva juttu. 

 

Meillä oli alkuruokana:

- Graavattua lohta ja sinappidressingiä

- Mätimoussea

- Savusiikaa

- Paahtopaistia

- Maalaispateeta ja pihlajanmarjahyytelöä

- Possupastramia

- Fetajuustosalaattia'

- Kana-pastasalaattia

- Katkarapusalaatti vaihdettiin virhersalaattiin

 

Pääruokana:

- Paahdettua naudan ulkofileetä, timjami-kermaperunoita ja punaviinikastiketta.

 

Häissämme ollut dj kommentoi alkuruokaa, että tämähän on kuin laivan buffetissa :D Alkuruokabuffet oli todella runsas ja ruoka oli niiiiiiin hyvää :) 

 

Juhlien isäntänä toimi Seurahuoneelta Juha ja parempaa asiakaspalvelua saa kyllä hakea :) Kaikki toimi ja vieraat olivat todella tyytyväisiä kuten myös hääpari :) Mitään negatiivista sanottavaa en ko. paikasta keksi sanoa. Suosittelen siis täydestä sydämestäni Seurahuonetta hääjuhlan viettopaikaksi :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä on kesällä 2014 häät tiedossa Varjakan kartanossa Oulunsalossa. Käytiin katsomassa paikkaa alkusyksystä ja aivan ihana, Ihastuttiin molemmat aivan täysin paikasta! Päärakennus oli ihanan romanttiseen tyyliin sisustettu vanhoilla kalusteilla ja koristeilla. Pihapiirissä on myös paviljonki, jossa voi hyvin viettää loppuillan tanssahdellen. Ainoa miinuspuoli on, että Kapteenintalossa on useita pieniä huoneita joten samaan tilaan juhlaväkeä ei saa ruokailemaan. Mielestämme se ei haittaa, sillä ruokailun jälkeen on hyvä siirtyä ulkoilmaan ja paviljonkiin seurustelemaan ja viettämään juhlia. Suosittelemme lämpimästi paikkaa, ilmeisesti se on myös todella suosittu joten kannattaa aikoinaan varata paikka jos Varjakka suunnitelmissa juhlapaikaksi.

 

 

Miten teillä meni häät Varjakan kartanossa? Ollaan haaveiltu sitä paikkaa häille (vasta syksyllä 2016 :)) mutta oon kuullu siitä vähän huonoa. Ei tunnu löytyvän oikein tietoa siitä sen jälkeen kun uusi(?) yrittäjä on aloittanut. Olisin todella kiitollinen jos saisin kuulla viimeisen parin vuoden kokemuksista :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

PaulaJulia: Meillä on vihkiminen Haukiputaan kirkossa ja jatkot sitten Iissä erämaja Saukkolassa. 60hlölle paikat, ja vuokra 150e/vkl, perjantaina saa avaimet käteen siihen aikaan kun itse tahtoo, eikä sunnuntainakaan ole kuulemma kiire siivouksen kanssa :) Ja hintaan sisältyy astiat, vessapaperit, astianpesuaineet, käsipaperit ym kaikki tarpeellinen! 

Aikalailla keskellä mettää se paikka on mutta minusta ainakin ihan kiva.. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Oulussa on upea ja idyllinen juhlapaikka Jazzvintti. Monet luulee, ettei sitä enää voi vuokrata, mutta kyllä voi! 

Nettisivut on uusittu ja uusi osoite on www.oulunjazzvintti.fi ja sinne mahtuu jopa 150 vierasta.

Ja parasta on se, että sinne saa viedä omat juomat ja ruuat tai siis valita haluamansa pitopalvelun. Puitteet on kyllä niiiin hienot ja astiatkin kuuluu vuokraan. On se vähän arvokas, mutta ei ole Oulussa vastaavaa paikkaa ja se on kumminkin hääpäivä! <3 Paikka on auki kesä-syyskuu ajan. 

Muokattu: , käyttäjä: JuhlaGuru
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä oli myös häät elokuussa 2014 Oulun Seurahuoneella, ja voin todella lämpimästi suositella ko paikkaa. Palvelu äärimmäisen laadukasta, henkilökunta auttavaista ja ennenkaikkea Ravintola Hugon ruoka aivan mahtavaa. Meillä ruoka näytteli isoa ja tärkeää osaa, ja haluttiin laadukasta ja maistuvaa ruokaa pöytiin tarjoiltuna. Juhlatilana en juuri puutteita löydä, illan pimentyessä tila toimi mainiosti bailupaikkana :)

 

Hinta määräytyi vieraiden mukaan, joka loppujen lopuksi jäi pienemmäksi kuin ajattelimme. Ottaen huomioon, että mitään ei tarvinnut järjestää/viedä itse (paitsi kukat ja herkkubuffan tuotteet), oli hinta-laatusuhde mielestäni erinomainen.  

Link to comment
Share on other sites

Heippa!  Olisiko kellään tieota onko tässä Oulunjokilaaksossa (Muhos-utajärvi-vaala) mitään sellasta vanhaa paikkaa, esim vanha maatila tms missä aittarakennuksia ym. Huovisen navettasali on poissuljettu vaihtoehto, koska haluamme itse tehdä häihimme ruuat. Meille on tulossa n. 40 hengen häät kesällä 2016. Wanha tylli Muhoksella olisi varmasti oivallinen paikka, mutta siellä on ollut jo niin monissa juhlissa, että haluaisin itselleni jonkin ns. oman paikan. 

 

Netistä ei hirveästi löydy, mutta tiedän että näitä paikkoja on! (metsähallituksella tms)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Haluaisin kuulla kokemuksia seuraavista tiloista:
- Uusi Seurahuone (Seurahuone-sali)
- Lasaretti (Yrjö-sali)
- Peuhu
- Pohto

Lähinnä siis kiinnostaa, minkä verran juhlijoita on kenelläkin vieraina ollut ja miten tilat toimivat käytännössä kyseisellä juhlijamäärällä :) Meillä etsitään tilaa n. 80-85 juhlijalle, kolmessa ensimmäisessä on sivujen mukaan istumapaikat n. 120-150 henkilölle, mutta tutustuessa tuntuivat vähän ahtailta. Pohtossa taas mietityttää, onko jopa liiankin iso meidän vierasmäärälle. Haluaisimme tilan, jossa kaikki mahtuvat yhteen tilaan ja jossa pöydät saadaan asetettua mukavan väljästi niin, että ihmiset mahtuvat huoletta kulkemaan pöytärivien väleistä. Lisäksi tanssilattialle saisi jäädä jonkin verran tilaa. Photo boothille, lahjapöydälle ja lasten "touhunurkalle" varataan myös omat tilat, joten olisi mukava myös kuulla, mihin olette tällaiset sijoittaneet. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Minä soitin Ynnin taloon ja sanottiin, että sitä ei vuokrata enää kesän jälkeen (en muista tarkkaa kuukautta). Kun se hotellihan myytiin ja ilmeisesti siinä sivussa toi Ynninkulmakin. 

 

Ei kun hetkonen, tarkoititko edes tuota Ynninkulmaa? :D

Muokattu: , käyttäjä: kilosilli
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jutska, minä olen ollut vieraana Ynnillä järjestetyissä häissä ja talo on muutenkin harrastustoiminnan kautta itselle erittäin tuttu. Hääpaikkana oli toimiva. Plussaa sijainti, tilojen koko, saa viedä omat juomat ja ruuat. Miinukset vessojen vähäisyys ja salin ulkonäkö :D Tarvii paljon koristelua. Niissä häissä missä minä olin vieraana, oli kyllä saatu paikka mukavan näköiseksi :) 

 

Ynni ja Ynninkulma on tosiaan kaks eri paikkaa :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Heippa,

Täällä mennään vuoden päästä kesällä naimisiin ja nyt kaivattaisiinkin apua paikan etsintää. Häät olisi tarkoitus olla kesällä, alle 50hengen, paikalle pitäisi saada tuoda omat ruoat ja juomat, vieraille mielellään majotus ja lisäksi vihkiminen olisi tarkoitus suorittaa juhlapaikalla(mikäli vihkijä saadaan paikalle). Olisiko mitään ideoita? On tullut katsottua monia paikkoja ja joitakin suosikkeja olisi.. mutta mielellään otetaan ehdotelmia lisää vastaan. Meinaa tulla harmaita hiuksia ;)

Link to comment
Share on other sites

Heippa,

Täällä mennään vuoden päästä kesällä naimisiin ja nyt kaivattaisiinkin apua paikan etsintää. Häät olisi tarkoitus olla kesällä, alle 50hengen, paikalle pitäisi saada tuoda omat ruoat ja juomat, vieraille mielellään majotus ja lisäksi vihkiminen olisi tarkoitus suorittaa juhlapaikalla(mikäli vihkijä saadaan paikalle). Olisiko mitään ideoita? On tullut katsottua monia paikkoja ja joitakin suosikkeja olisi.. mutta mielellään otetaan ehdotelmia lisää vastaan. Meinaa tulla harmaita hiuksia ;)

 

Ootteko käyny kattomassa Turusensahaa? Mun mielestä ois ihana, mutta kun oli vaan meille sitten liian pieni.

Link to comment
Share on other sites

Hei! Vihdoinkin pääsee aloittamaan etsinnän. Me ollaan menossa naimisiin elokuussa 2016. Nyt olisi hakusessa tunnelmallinen hääpaikka ja vieraita olisi tulossa noin 80-90. Haaveena olisi maalaisromanttiset häät eli jotain latotyppistä tai kartanotyylistä juhlapaikkaa ollaan mietitty. :) Olisiko jollain ehdotuksia? Ehdottoman tärkeä asia minulle on että kaikki vieraat mahtuvat syömään samaan tilaan, mikä tuntuu karsivan aivan järjettömästi vaihtoehtoja..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...