elo2013

Vaihdoitteko / aiotteko vaihtaa kengät julhan aikana?

48 viestiä aiheessa

Ja suuret anteeksipyynnöt jos tällainen aihe jo on, ei vain osunut silmään!

Tuossa kenkäkeskustelussa taisi olla juttua että on juhlittu ainoissa ja crocseissa ym :D

Mietinkin, että oletteko olleet samoilla kengillä koko juhlan ajan?

Jos ette niin mihin vaihdoitte?

Minä varmaankin sitten olen, korkoa kengässä tulee olemaan että illasta / yöstä varmaan jaloissa tuntuu.

Mutta kun minulla onkin siinä vaiheessa tapana hylätä kengät kokonaan jos vain mahdollista, niin ehkä luulen että tämä morsian tanssahtelee yön viimeiset tunnit ilman kenkiä :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on jo yhdet korkokengät ostettu joissa 7cm korko....jossain vaihees iltaa vaihdan söpöt balleriinat jalkoihi... :tender: jos vain jostaki kaupasta löytäisin juhlavan näköiset balleriinat :girl_pinkglassesf:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en nähnyt mitään mieltä hankkia erikseen hääkenkiä, varsinkaan sellaisia jotka jalassa en pystyisi edes koko päivää olemaan. Itsellä oli jo olemassa mukavaksi havaitut noin 3 cm korolla olevat kengät, jotka oli mulla jalassa myös hääpäivänä. Eihän niitä kenkiä kukaan edes nähnyt, kun oli pitkä puku.

Hyvin jaksoi jorota koko päivän, illan ja yön ne jalassa - mutta kyllä sitten hotellille päästyämme jalat huusi hoosiannaa, kun sai kengät pois jalasta. Sama fiilis olisi ollut varmasti tennareillakin, kun en tainnut koko päivänä hetkeäkään kampausta, meikkiä ja ruokailua lukuunottamatta istua, vaan olin jaloillani koko päivän.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla nyt kaikki "baarikengät" yms on korolliset, mietin vain että kun hääpäivänä sitä pidempään tulee kenkiä pidettyä että hoosiannat tulee varmaankin jo normaalia aikaisemmin. Varmaan tyyliin kroksit otan mukaan millä voi pihalla kulkea ja ulkoportaissa niin ei tarvitse varoakaan niin paljon

:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos jostain löydän kivat ballerinat, niin sitten voi olla että vaihdan kengät illemmalla jos jalat hirveesti väsyy.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on hääkenkinä todennäköisesti ensin likemmäs 10cm:n mustat korot (puvussa on mustaa) ja illaksi vaihdan jotkin ihanat kimalleballerinat jalkaan, joilla jaksaa sitten tanssailla kepeästi koko illan. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on jo yhdet korkokengät ostettu joissa 7cm korko....jossain vaihees iltaa vaihdan söpöt balleriinat jalkoihi... :tender: jos vain jostaki kaupasta löytäisin juhlavan näköiset balleriinat :girl_pinkglassesf:

Onko sinulla lyhyt puku vai miten tama onnistuu pitkan kanssa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla tulee jalat ainakin niin helposti kipeiksi, että kyllä varoiksi otan joko ballerinat tai ihan tennarit mukaan. Mitä luultavammin menee illalla vaihtoon. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toivoisin, että jaksan juhlia koko illan korkokengillä, mutta ostin myös varoiksi ballerinat iltabiletystä varten. Mieluummin kenkien vaihto kuin kipeät jalat. ^_^ Ja mulla on lyhyt puku, joten vaihto 10 sentin koroista ballerinoihin ei haittaa. :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en ees tullut ajatelleeksi, että mullahan on pitkä puku, et sitten kyllä menee helmat pisin maata... Noh, kaippa se on tärkeintä, ettei tassuihin koske :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Roslin.... Minulla on pitkä hääpuku ja siihen ne 7cm korkoiset valkoiset satiini kengät, mutta ostin myös lyhyemmän puvun jonka voin vaihtaa illemmalla päälle, toinen puku vannehameineen painaa sen verran enemmän ettei sillä jaksa yöhön juhlia :girl_in_love: joten siihen vielä hakusessa koristeelliset ballerinat :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on varsinaiset hääkengät 4 cm kiilakannalla, joten nekään eivät ole mahdottoman korkeat. Ostin kuitenkin varulta valkoiset nahkaballerinat, jotka voin vaihtaa sitten, kun varpaita alkaa painaa liikaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvä aihe! Olen nimittäin miettinyt juurikin tätä korko-ongelmaa. Jotkut kivat ballerinat olisi hyvä ehkä varata loppuillaksi. Hääkengissäni on kuitenkin 10 cm korko, joten käykö sitten niin, että niiden kanssa mitoitettu helma käy pahasti laahaamaan maata jos vaihdan kenkiä? Eli tanssiminen muuttuu vaan entistä hankalammaksi?

Toinen ulottuvuus tähän ongelmaan on se, että häämme ovat talvella. Eli tarvitsisin myös jotkut ulkokengät siirtymisiin ja ulkokuvien ottamiseen, sillä en halua liata juhlakenkiä ulkona. Pitääkö ulkokengissäkin olla se 10 cm korko?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla ainakin oli talvihäissä sellainen helma, että oli ihan sama mitä siellä oli alla kun ei sieltä alta juuri näkynyt ja siirtymät ulkona olivat lyhyitä. laitoin siis mustat talvinilkkurit ulos. Sisällä oli 5 cm korolla olevat juhlakengät, ja ne olivat niin hyvät, ettei tarvinnut varakenkiä. Eihän ne puvun alta näkyneet, joten mukavuus ensin oli ajatuksenani, ei korot.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

en vaihda kenkiä. minun hääkenkäni ovat valkoiset vagabondin balleriinat, joilla pärjään koko päivän. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on kengissä viiden sentin korko ja niillä olis tarkotus olla koko päivä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarkoitus oli vaihtaa, mutta loppujen lopuksi otin vaan kengät pois ja tanssahtelin loppuillan paljain jaloin... :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvä aihe! Olen nimittäin miettinyt juurikin tätä korko-ongelmaa. Jotkut kivat ballerinat olisi hyvä ehkä varata loppuillaksi. Hääkengissäni on kuitenkin 10 cm korko, joten käykö sitten niin, että niiden kanssa mitoitettu helma käy pahasti laahaamaan maata jos vaihdan kenkiä? Eli tanssiminen muuttuu vaan entistä hankalammaksi?

Tata juuri mietin minakin, etta niinhan siina sitten helposti kay jos alunperin on korkeat korot ja helma sen mukainen. Itse en ole viela kenkia ostanut (enka pukua sen puoleen!), mutta ajattelin ostaa matalakorkoiset, mukavat tai mukavahkot ;) kengat mahdollisimman ajoissa, etta ehdin ajamaan niita sisaan ennen juhlia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häät vajaan kuukauden päästä enkä ole vielä mitään kenkiä löytänyt. Taidan mennä vihkimiseen paljain jaloin ja sitten navetan vintillä sujauttaa vanhat tutut sandaalit jalkaan.. Onpas tylsää, kun ei mitään löydy lättäjalkoihini!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Mina olen aina unelmoinut naimisiinmenosta paljain jaloin! Jos ehdotat sulkillekin, niin eiko se olisi aika romanttista, astua avioon paljain jaloin (vai olenko ihan popi? :D )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja käyttäähän jotkut semmosia vähän paksumpia, pitsisiä polvisukkiakin jos ei ihan paljain jaloin halua olla. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häät vajaan kuukauden päästä enkä ole vielä mitään kenkiä löytänyt. Taidan mennä vihkimiseen paljain jaloin ja sitten navetan vintillä sujauttaa vanhat tutut sandaalit jalkaan.. Onpas tylsää, kun ei mitään löydy lättäjalkoihini!

Haa, tästä minäkin olen haaveillut, vihille paljain jaloin :)

Mutta en luultavasti vaihda kenkiä kesken juhlan, koska ajattelin ihan alunalkaenkin hommata korottomat kengät, tai ihan korkeintaan parin sentin korolla olevt kivat kengät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla ainakin oli talvihäissä sellainen helma, että oli ihan sama mitä siellä oli alla kun ei sieltä alta juuri näkynyt ja siirtymät ulkona olivat lyhyitä. laitoin siis mustat talvinilkkurit ulos. Sisällä oli 5 cm korolla olevat juhlakengät, ja ne olivat niin hyvät, ettei tarvinnut varakenkiä. Eihän ne puvun alta näkyneet, joten mukavuus ensin oli ajatuksenani, ei korot.

Siis se mitä ajoin takaa noiden ulkokenkien kanssa oli lähinnä se, että pitääkö niiden olla yhtä korkeat kuin juhlakengät, ettei helma sitten laahaa maata ja likaannu ulkona kävellessä. Eihän ne kengät sieltä mihinkään näy, se on ihan totta, joten muutenhan sillä ei ole väliä mitkä kengät puvun alla on.

Muokattu: , käyttäjä: Sugar Plum Fairy

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselläni on vaihtokengät mukana. Molemmissa on kyllä samanlainen korko, mutta toisia kenkiä olen käyttänyt niin usein, että tiedän jaksavani tanssia niillä. Ajatuksena onkin, että vaihdan hää- ja vanhempainvalssin jälkeen toiset kengät jalkaan tanssimista varten. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vaikka "hääkengät" on hyväksi havaitut juhlakorkkarit ja olen tottunut korkoihin muutenkin juhlissa, otan mukaan varmuuden vuoksi toisetkin kengät. Korko voi hajota, kenkä kastua tms. Vaihtokengissäkin on korkoa, koska puvun mitta on korkkariin tehty.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään