Guest Lily_of_the_valley

Vaihtoehtoja häänameille?

507 viestiä aiheessa

Emppulin idea on ihana  :-X  :-X Tuo piparkakkumuotti sopii tosi hyvin marras/joulukuun morsiamille, kun joulu on juuri tulossa ja muotille tarvetta!

Pitäisiköhän minunkin kehitellä joku idea pääsiäiseen liittyen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kivistä sain idean, että voisi maalata kiven hempeällä värillä ja kirjoittaa mustalla ohutkärkisellä tussilla niihin pieniä aforismeja tai vain parin nimi ja hääpäivä. Ja sitte koriin ja eikun morsiustytöt jakamaan.. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Morsiustyttöparat, jotka niitä kiviä raahaavat! Ja mihin vieraat käyttäisivät niitä kiviä? Karkin voi syödä, kynttilän polttaa, heijastimesta kiinnittää hihaan ja kynälläkin voi kirjoittaa. Kivi olisi keräämässä pölyä hyllyn reunalla ja katkomassa muuttomiesten selän... Paikkakorttina menettelisi vielä, mutta että vieraiden pitäisi raahata ne mukanaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan ratkaistu hääkarkki ongelma niin että tilataan tuolta Sahlmannin makeisista Tryffelileivokset kaikille vieraille. Konvehdin päälle kirjaillaan meidän nimikirjaimet tyyliin

m  :-X k

Tarjotaan nää sitten tossa kahvipöydässä. Eikä mun mielest edes oo kohtuuttoman hintasta, tais olla 70cent/kpl

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin alan olla kallistumassa siihen suuntaan, että hääkarkkien sijasta voisi jakaa jotain muuta. Tuo heijastin-idea on kyllä tosi mahtava! Samoin piparimuotit joulun alla! Ihanaa, kun ihmisillä on luovuutta ja keksiliäisyyttä. Itse ajattelin, että käärisin läpinäkyvään sellofaaniin tuikkukynttilän, sulkisin sellofaanin sinisellä lahjanarulla ja siihen kiinnittäisin pienen hieman eri sävyisen sinisen lappusen, jossa olisi valoon, lämpöön tai tuleen littyvä runonpätkä. Meidän häiden värit ovat sininen, valkoinen ja hopea, joten kaikki nämä värit tulisivat näkyville. Tykkään kyllä karkeistakin, mutta niitähän voisi sitten jakaa kahvipöydässä kakun yhteydessä (esim. iso kulho täynnä sinivalkoraidallisia Marianne-karkkeja). Koristeluun ajateltiin käyttää hopeisiksi ja valkoisiksi maalattuja käpyjä, joten niitäkin tietysti voisi jakaa, mutta niihin runolapun kiinnittäminen on vähän hankalampaa ja minä EHDOTTOMASTI haluan runoja. Sitäpaitsi kynttilän voi polttaa ja sitten heittää pois, mutta kävyllä ei ole oikein mitään virkaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häähammasharja: hammasharjan ympärille silkkipaperiruusu ja varteen kiinnitetään lehti jossa vieraan nimi. Toimii myös paikkakorttina

Paula

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä tykästyin kanssa tuohon heijastinideaan, mutta ehkäpä kuitenkin otetaan käyttöön tuo sydänpiparimuotti, häät kun on sopivasti pari viikkoa ennen

joulua :-X Eräissä häissä oli kultalangalla virkattu perhonen ja siinä siivessä

kiinni aforismirulla, tosi söpö idea sekin  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vieraille jaetaan pikkukynttilät, joita ympäröi paperinauha, jossa meidän nimet ja hääpäivä sekä sydänkuvia :-X. Kynttilä laitetaan joko tylliin tai sellofaaniin ja sidotaan kiinni nauhalla johon liitetään Love is-aforismirulla :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta tuo HMV:n  idea kynttilöistä sellofaanissa oli tosi hyvä idea ja muutenkin nuo karamelli jutut. Taidan vähän lainata ideaa. Itselläni myös tulossa talvi häät 2004  tai sitten 2005 mutta talveihäät ehdottomasti kuitenkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mina olisin tykannyt piparimuotti-ideasta jos haamme olisivat olleet vahankin lahempana joulua.

Omat heijastimemme maksoivat kylla melkoisesti, eli muutamaa senttia vaille sen euron. Saimme ne liikelahjoja valittavasta yrityksesta tutun kautta, silla niiden metsastaminen oli todellakin vaikeaa! Privassa joku totesi juuri saaneensa omansa 50 sentilla, eli vaivaa kannattaa kylla nahda!

Meilla vieraat pitivat kovasti ideasta, ja heijastimia on kuulemma jo kaytettykin.. :) Hauskaakin niiden kustannuksella saatiin, kun porukalla yritimme selittaa etela-afrikasta kotoisin olevalle avecille, mita ne oikein ovat... :D

Joulun aikaan lupaan teille kuvia kun paasen kotiin ja saan niita skannailtua!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on sellainen mielessä, että "paikkakortiksi" tulisi kynttilä. Näin Pentikissä vaaleansinisiä sydämenmuotoisia kynttilöitä lasikuoressa. Sinisestä tulee todennäköisesti meidän väri, vaikkei muuta sinistä vielä olekaan valittu kuin safiiri vihkisormuksessa. Lasiosaan voisi sitten jollain nätillä lasinkoristelukynällä tms. kirjottaa jokaisen vieraan nimen. Sellaistakin ajattelin, että juhlan alussa morsiuspari sytyttäisi toistensa kynttilät, ja laittaisi sitten tulen kiertämään, niin että kaikki vieraat sytyttäisivät kynttilänsä samasta tulesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Me päädyttiin siihen, ettei värkätty mitään kenellekään "muistoksi". Ja olen varma, että kukaan ei kyllä jäänyt sellaisia kaipaamaan.

Aivan samaa mielta! En kerta kaikkiaan ikina ole kyennyt ymmartamaan mika noitten haakarkkien ym tarkoitus on! Hirvea napertaminen ja sitten ihmiset kuitenkaan ei edes sailyta niita. Me pysytaan kaukana tuollaisista hossotyksista, ja satsataan energiaa ja rahaa ihmisten viihtymiseen. Kuten siis bandiin, juomaan, ruokaan....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tutun häissä saatiin pienet pussit auringon kukan siemeniä. Ne oli pakattu tosi nätisti ja niissä ol hoito-ohje mukana. Niissä myös muistutettiin muistelemaan häitä kukkia kasvattaessa! Oli tosi kiva ja vähän erilainen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hauska olisi hääkarkkien tilalle tällainen pinjata! Sisällä olisi lapsille muutakin hauskaa!  :D

PLE150WP.JPG

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me emme myöskään jaksa enää niitä hääkarkkeja. Viime kesänä häistä saimme pienet pussukat auringonkukansiemeniä, se oli mielestäni tosi hauska idea, etenkin kun häiden teema oli auringonkukat. Itse ajattelimme karkkien sijaan pieniä kynttilöitä, ei siis tuikkuja vaan sellaisia pikkukynttilöitä, joita saa vaikka tiimarista. Ympärille tulee satiininauhaa, johon on jotenkin (en vielä tiedä miten :o) kiinnittetyä Naisen Kanssa sarjakuvasta strippejä. Mielestäni kynttilät sopivat niin kesään kuin talveenkin ja ovat kohtuullisen helppo ja halpa hankkia sekä askarrella. Se pipari-idea oli mielestäni myöskin vallan mainio, etenkin jos häät ovat joulun alla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Innostuin tuosta AndiraGiran pintaja ideasta! Itse olen sitä mieltä, että yhdestä karkista alkaa vain kuola valua! Karkkihulluna niitä pitää olla kunnolla ja pinjata ratkaisisi sen. Siinä on myös lapsille kivaa viihdettä!!!  :D Lapset vois sitte jakaa niitä karkkeja hääväelle..

Hääkarkkien tilalle laitamme pienen nipun laventelin oksia paikkakortin viereen. Näistä tulee hyvä tuoksu (laventelilla rauhoittava ja stressiä, hermostuneisuutta, jännitystä jne. poistava vaikutus) ja kiva muisto! Nipun voi laittaa kotona vaatekaappiin tuoksua tuomaan. Vaatekaapin aukaistessa muistuisi meidän häät mieleen... ;) Ajateltiin seikoittaa laventelin kukkasia myös kirkon jlk heitettävän riisin sekaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun täytyy nyt esittää tyhmyyteni :-[, mutta mikä on  skumppalasi ?!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

SAMPPANJALASI!!!!!en muista mistä se tulee..mut kuitenkin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitäs olette mieltä kukkaideasta, jossa jokaiselle paikalle olisi kattaukseen laitettu yksi kukka erilliseen lasiin (ilman vettä) tai pöydälle lautasen viereen. Kukka voisi toimia samalla paikkakorttina, jos väkertäisi kortin kiinni varteen. Kukan voisi ottaa mukaansa tai jättää paikalleen lähtiessä.

Kukaksi olen ajatellut tulppaania, kun häämme ovat keväällä. En vain oikein tiedä, miten tulppaani kestää ilman vettä...  Kommentteja tulemaan kiitos :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muistaakseni tulppaani ei kestä kovin hyvin ilman vettä. Lisäksi se aiheuttaa tuoksullaan ongelmia allergikoille. Muuten ihania kukkia kyllä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee talvihäät, ja kynttilät pääosassa koristelussa. Haluan paljon pieniä tuikkuja juhlapaikalle, joten ongelma oli, mitä teen sadalla tuikkukupilla häiden jälkeen.

RATKAISU: jokainen vieras saa muistoksi tuikkukupin - maalaan niihin vielä lasivärillä ehkä jonkun sydämen ja meidän nimikirjaimet & päivämäärän. Tyyliin:

 :-X  :-X  

  H&H    

8.1.2005

(En muista, mistä sain idean, mutta tuskin se ihan omani kuitenkaan on...  ;) )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee hääkarkkien sijaan pienet piparimuotit (sydän tms.) ja aforismin tilalle Niksi-Pirkan niksi. Ainakin näillä näkymin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen ruvennut miettimään karkkien tilalle pieniin pussukoihin joko irtoteetä tai sitten jonkun kukan siemeniä. Pussukan suulle naruun kiinni jokin aiheeseen sopiva aforismi. Karkkeja vois olla sitten lisäks ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee pienet punaiset tuoksusaippuat...

Sydämen muotoiset... :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään