siipiveikkosi

Mitä te heittelette?

512 viestiä aiheessa

Meillä ei heitetty mitään vaan keksin erikoisemman ja paremman tavan. Minä tilasin bridzillasta pienia kelloja (hopea ja kullanvärisiä) sekä nowandforeverista nauhaa missä meidän nimet, logo ja vihkipäivämäärä. Laitoin narut kelloihin ja kun kirkosta poistuimme vieraat soittivat kelloja. Se oli niin ihanaa musiikkia sekä kenenkään vaatteet ei likaantunut eikä kirkonpiha ollut täynnä mitään ylimääräistä :D Saimme erikoisuudesta kyllä kiitosta koska kellot jäivät vieraille muistoiksi niin idea oli minun mielestä hyvä :D

MIKÄ IDEA!! :-X

Voi vitsi, tuo pelastaisi ongelman!

Riisistä olen haaveillut, mutta en ole kysynyt vielä kirkon kantaa asiaan ja mietityttää se että ne jää hiuksiin ja kirkon jälkeen olisi kuvaus, niitä on sitten jokapaikassa ja sitä mäen halua..

Sulavaa sydänriisiäki on mutta onpa kiva jos se sulaa jonnekki rinnuksiin tai punaiseen osaan häämekostani.. :girl_mad:

Sitten saippuakuplat: ihmiset puhisee ja puhaltaa vaan niitä, on varmaan aika hiljaista sitten se ulosmarssi..

Eli kulkuset nauhassa ratkaisisi ongelman! Vieraat voisi samalla hurrata (onnitella) ja heiluttaa kuuluvasti niitä kulkusia =)

Nyt vaan niiden etsintöihin!!

(kyllä tää on niin hyvä voorumi että.. =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Kelloja myy ainakin nettikauppa Now and Forever (soittokellon nimellä siellä) ja askartelukaupat Sinelli ja Hobby Point. Sinellin kellot oli aika kalliita, Hobby Pointin vähän edullisempia. Löysin myös aika monta amerikkalaista nettikauppaa, jotka myyvät edullisesti kelloja, mutta ykskään kauppa ei suostunut toimittamaan tavaraa Suomeen asti. :girl_sad:

Suurimman osan kelloista löysin kuitenkin täältä naikkareiden hääkirppikseltä. :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemusta noiden vaatteita tahraamattomien saippuakuplien puhaltelusta talvella? Pysyvätkö ne koossa pakkasella? Normikuplat pysyvät ihan ok, mutta noista toisista en tiedä, koska en tiedä mikä siinä koostumuksessa on erilaista... Kokemuksia olisi kiva kuulla!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mä en oo oikeen innostunu noist saippuakuplista, eikä riisiä saa heitellä..noi sokerisydämet vois tietty olla yks vaihtoehto..jotai mitä ei tartteis siivota sit erikseen pois seuraavan seurueen tieltä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

onko useita paikkoja missä on tuo riisin heitto kielletty? luulin että nykyään saa jo ihan vapaasti heitellä kunhan vaan heittelee "kirkosta poispäin"... mä sii soon koko ajan ajatellut riisiä.. kai se on sit saippuakupliin tyydyttävä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kannattaa tarkistaa omalta seurakunnalta se..mun käsittääkseni kaupunkien kirkkojen portailla ei sais..pitää muuten itekki tarkistaa vielä että ei saa riisiä heittää..:D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tuli saippuakuplia ja aitoja ruusun teralehtia.

Mutta varoituksen sanana sanon etta ruusunteralehdet varjaavat pukua.. Mina sain oikein kunnolla teralehtia pukuni sisaan ja vaikka kuinka kaivoin niita pois, muutaman jai jemmaan ja vasta yolla pukua pois ottaessani huomasin pukuni sisaosan varjaantyneen..ja vatsa oli aivan ruusunpunainen. hih.

ÄLKÄÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA OMINPÄIN VAIN PÄÄTTÄKÖ HEITELLÄ RUUSUNTERÄLEHTIÄ KIRKON ETEEN... Siihen täytyy muistaa kysyä kirkon suntiolta lupa, koska saattaa olla heti toinen vihkiminen perään, eikä kukaan siivoa niitä kukkia pois, ellette te itse sitä ehdi tehdä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuulin, että yksissä häissä oli heitelty pieniä rantapalloja! (Jotka kaikki kerättiin pois sitten kun hääpari oli poistunut) Samaisissa kesähäissä olivat kaikki vieraat saaneet lahjaksi varrastossut! Illalla oli kuulemma ollut hauskan näköistä, kun vieraat kulki niissä uusissa tossuissa :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meidän maalaiskirkosta juuri perjantaina kysyin ja mitään riisiä, kauraa tms. linnun ruokaa ei saa heittää kun niissä on lintuinfluenssa vaara, ehdottivat itse saippuakuplia tai ruusunlehtiä mutta mä olen suunnitellu koivunlehtiä (ovat ihanan tuoreita vielä toukokuussa, eivät sellaisia tomuisia kuin myöhemmin kesällä) tai omenan kukkia, en vaan muista koska omenapuu kukkii, sopiiko ajankohtaan. äiti ehdotti valkovuokkoja, ongelma vaan noissa kukissa on että jos niitä heittelee kokonaisina niin tarriiko niiden siitepöly..?

Muokattu: , käyttäjä: murkeli

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

jyväskylän kaupunginkirkon portailla/edustalla ei saa heitellä MITÄÄN. näin sanoi minulle kirkkoherranviraston täti. noh, onneks mein hääpaikalla saa heittää riisiä :D järjestetään se sit siellä :) ja saa ihan oikeesti sitä perinteistä RIISIÄ ;) nyt vaan mietinnässä et mitäs siinä kirkonportailla sitten tapahtus :girl_sigh: kun saippuakuplia en halua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Tehkää niin, että meette suoraan vihkimisen jälkeen hääautoon/kulkuneuvoon ettekä menekään sinne parven portaikkoon odottamaan. Sieltä autosta voitte sitten vaikka vilkuttaa ihmisille, ennen kun lähdette ajelulle. Ootte sitten ajelulla niin pitkään, että ihmiset ovat ehtineet siirtyä juhlapaikkaan, ja saavutte vasta sitten sinne, ja sitten ihmiset voivat heitellä sitä riisiä ja onnitella yms.

Olin yksissä häissä joissa toimittiin näin. Mielestäni toimi ihan hyvin eikä tullut mitään "mitäs meidän nyt pitäisi tehdä"-tilannetta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

no mm. periaattees joo ihan hyvä idea mut se tuntus vähän hassulle karata. on täs onneks vielä aikaa miettiä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään mitään hyvää ideaa, mitä vois heittää, kun kirkosta infottiin, että ei saa heittää riisiä, kauraa yms., terälehtiä eikä sydänriisiä. Saippuakuplat ois yks vaihtoehto, mutta olis kiva tietää onko mitään muuta vaihtoehtoa.. Kuitenkin haluisin, että kuvissakin näkyis jotain ilmassa ja ois jotain heitettävää, eikä vaan ääni, niinkun nuissa kelloissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eli siis riisin ollessa nykysin kiellettyä, mitä heittelette hyväuskoisen hääparin niskaan kirkosta tullessa? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kauranjyviä olen ajatellut, muistuttaa riisiä eniten. Mikäli vaan saa.

Ruusunlehtiä myös monet heittelee.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ruusunlehdistä joku täällä sanoi, ettei lennä hyvin. Niitä tosin ollaan silti mietitty. Myös saippuakuplia käyttää moni.

Täällä joku ehdotti kultaista serpentiiniä, jota vieraat puhaltaisivat rullalta. Olisi kiva vaihtoehto ja helppo siivota, joten ollaan mietitty myös sitä yhdeksi vaihtoehdoksi.

Muokattu: , käyttäjä: Reeta-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen aiemminkin jollain toisella vastaavalla palstalla sanonut ruusun terälehdistä, että niitä ei saa heitellä. Ei ripotella kirkon mattoihin, eikä kylvää kirkon pihamaalle. Jos näin tekee, on todennäköistä, että joutuu ne itse sieltä siivoamaan. Ja tuo on ihan vaan sen takia, että mattoihin ne tallaantuvat ja värjäävät läikkiä niihin ja lisäksi ne on tuhottoman hankala sitten siitä saada pois. Ulkona taas ne ovat vielä ikävämpiä siivota. Kirkoissa on yleensä vielä muita tilaisuuksia jäljellä, joten seurakunnan työntekijällä (suntio/vahtimestari) ei ole mitään mahdollisuutta saada sotkua pois toisen tilaisuuden ollessa heti perään. Kuka meistä haluaisi mennä likaisen ja roskaisen näköiseen kirkkoon jonkun toisen jäljiltä?

Muokattu: , käyttäjä: helmiannikki

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä "heitetään" saippuakuplia eli vieraat puhaltavat niitä meidän "päällemme" :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee varmaan kuplia. Toisaalta kauran jyvätkin houkuttaisivat, niitä kun saa kavereiden kautta talleilta halvalla. Säästö se on pienikin säästö. ;)

Ja jos sitten sataakin, edes tihuttaa, niin kuplathan varmaankin toimii melko heikosti. Luulisi että ei sateessa paljoa leijaile kun poksahtelee rikki. Tosin tästä ei ole kokemusta kun ei ole tullut kuplia poksauteltua sateessa. :grin: Mikäli tästä on kokemuksia niin jakoon vaan, miten toimii kuplat ja sade?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Riisi ei ole kiellettyä kaikissa seurakunnissa.

Mä kysyin tuota että saako riisiä heittää, niin meidän kotiseurakunnassa sanottiin että saa, on kuulemma ihan seurakuntakohtaista. Ja kun sanotaan että riisiä ei saa heittää lintujen takia jotka kuulemma poksahtelee, niin sekin on kuulemma täyttä puppua (jostain lintusivuilta lueskelin)..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei heitellä mitään koska riisiä ei saa heittää, eikä puhallella koska se on aika hiljaista tuloa kirkosta kun vieraat vaan puhkuvat kuplien kanssa. Eli meille tulee kulkuset, pari kappaletta nätissä nauhassa. Vieraat saa ne itelle jos haluaa tai antaa takasi tai mitä vaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sydänriisiä.

Sitä saa ainakin meidän vihkipaikalla heittää, ja pitäisi olla luontoystävällisempääkin. (nowandforeverin sivuilta: Kastuessaan riisi sulaa ja se myös murenee sen päälle astuttaessa, eikä se näin ollen ole vaarallista linnuille. ) :)

post-24216-130038407349_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään