Jump to content
Naimisiin.info

Kaason/bestmanin lahjat?


Ragazza

Recommended Posts

Mulla kaasoina molemmat sisareni (pikkusisko 19 v ja isosisko 40 v) Vanhin sisko tehnyt kaikkein eniten hommaa. Hoitanut koristelu puolen ja ohjelman. Mutta ollut vastaan valitsemastani kaasomekon väristä ja mallista, jonka minä aion maksaa. Pikkusisko taas tekee ystävänsä avustamana hääkakun ja hoitaa ruokasalin puolta (on ammatiltaan ravintolakokki, joten hieman on kokemusta). Ja järjestää polttarini. Ja hälle käy kaasopuvun väri ja malli oikein hyvin. Mutta puvun lisäksi tahtoisin jotain pientä antaa kiitokseksi, mutta en tiedä mitä? Meinasin kuitenkin ihan juhlapaikalla kiittää heitä kaikkien kuullen puheen yhteydessä.

Mutta sitten ois mieheni pikkusisko jokaon morsiusneitona ja 14 v. Ja siinä onkin hänen tehtävänsä. Tai voi joutua muutaman kerran tulkiksi koska mieheni suku tulee moskovasta. Ja siinä on materialistinen tyttö. Puvun aion hänellekin ostaa. Tiedan että hän odottaa puvun lisäksi jotain kiitoslahjaa ja varmasti silloin jos sisareni saavat...

Sitten on bestman, joka on mieheni paras ystävä mutta ujo sellainen. Harmittaa ku hän ei pidä bestmanin puhetta sen vuoksi. Tiedän että hällä ois ollu vaikka mitä hyvia ja hauskoja tarinoita. Mutta mieheni tahtoo hänet koska hän on paras ystävä eikä miehelläni ole oikein muitakaan. En usko että bastman tekee muuta kuin järkkää polttarit, mutta olisi kyllä mahtavaa jos yllättäis... Hällä on kuitenkin mahtava mielikuvitus ja järkkää aina niin hienot juhlat heillä, esim. halloweenit... Mutta hänelle kuitenkin polttareiden takia jotain kiitoslahjaa... Mutta mitä?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Huonoa suunnittelua

Joo... mä sain kaasonlahjaksi avatun viinitonkan joka jäi häistä yli :D Morsian oli aikonu viedä meidät kaasot seuraavana päivänä syömään, mutta hän ei ollut ottanut huomioon, että meillä oli kiire. Ja tällä morsiamella aina venyy: ensin nukutaan kahteentoista, jonka jälkeen syödään rauhassa aamupala, sitten lähdetään siivoamaan juhlapaikkaa jonka jälkeen käydään suihkussa ja siistiytymässä ja sitten vasta sinne ravintolaan, ja pääsisimme taittamaan 400 km matkaa vasta illalla kahden pienen lapsen kanssa. Teimme sitten niin, että minä heräsin jo seitsemältä ja lähdin yksin siivoamaan juhlapaikkaa, ja kun katsoin että olin siivonnut "riittävästi" eli reilusti suurimman osan, lähdimme perheeni kanssa ajelemaan takaisin Etelä-Suomeen.

Mua ärsyttää ihmiset jotka ei ota huomioon toisten menoja vaan olettaa, että heidän suunnitelmansa käy kaikille, vaikka on sanottu että pitää lähteä sitten aikaisin tien päälle. "Joo eihän siinä kauaa mee kun siivotaan ja käydään syömässä". Niin just.

Itseasiassa suurin ongelma tämän morsiamen kanssa oli juurikin täysi ymmärtämättömyys siitä, miten kauan mihinkin hommaan menee ja täydellinen organisointitaidon puute. Mä olen tehokas ja hyvä ennakoimaan, enkä tykkää yhtään et vaikka ois kuinka paljon tehtävää, joudutaan huonon suunnittelun takia norkoilemaan ja odottelemaan, ja sitten menee myöhään yöhön.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Voi ei, miten kivoja juttuja! Me ollaan miehen kanssa pohdittu tätä ja mies ehdotti että tarjottaisiin bm:lle ja kaasoille (vaikka puolisoineen) mökkiviikonloppu ja tietty hankittaisiin ruoat ja juomat sinne... Häiden jälkeen. Asutaan kaasojen kanssa samalla paikkakunnalla ja bm käy täällä paikkakunnalla usein. Mutta tästä ei sitten jää mitään "pysyvää" muistoa...

Ajatuksena myös hankkia (tuon toisen topikin innoittamana!) hääpäivän aamuna kaasoille ja bm:lle korit, joissa kaikkea pientä.

Mitä mieltä olette tuosta mökki-illasta?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

mietin kaasojen ja bestmanien lahjaa pääni puhki! kaasoja oli tosiaan 3 ja bestmaneja 2 joten vaikka kuinka olisin halunnut, ei voinut mitään superhienoa ja kallista ostaa kiitoslahjoiksi. Mielestäni riippuu vähän siitäkin, kuinka paljon heiltä on vaadittu/ kuinka paljon ovat olleen osallisina järjestelyissa yms.

Loppujen lopuksi sovimme budjetiksi 30e/hlö eli kyllä siinäkin 150e jo on. ravintolalahjakortti on aina kiva lahja, mutta totesin että se on aina kiva olla joku 40-50e suuruinen jotta sillä voi kaksi ihmistä syödä joten luovuin ideasta.

jokainen kaaso sai siis eri lahjan, koska en millään keksinyt mitään mistä jokainen pitäisi. Ovat melko erilaisia kaikki. Yksi sai iltamuumi-keksipurkin (hän oli omissa häissään toivonut muutamaa iltamuumiastiaa), yksi sai uutuus- muumi-vesilaseja (hän pitää tuollaisista veikeistä astioista ja muumeista myös) ja yksi pentikin lilan vaasin/lyhdyn (muistelin, että hänellä on lilaa aika paljon sisustuksessa enkä usko hänen pitävän mistään söpöistä muumijutuista). Kaikki tuntuivat kovasti pitävän lahjoistaan ja uskon että onnistuin valitsemaan juuri oikeat lahjat oikeille ihmisille.

bestmaneille sulho halusi antaa kalvosinnapit, mutta ne ovat ikävä kyllä kovin tyyriitä. Metsästimme siis antiikkiliikkeistä aikamme ja löysimme toiselle hienot hopeiset, suomalaiset vintage kalvosinnapit ja toiselle huutonetistä kalevalan aurinkoleijona-kalvosinnapit. Viimeksi mainitut menivät hiukan yli budjetin mutta olivat niin halvat verrttuna uusiin että sulho päätti sijoittaa niihin vähän ekstraa. kyseinen bestman kommentoikin näitä pyöreitä leijonanappeja: "miten te tiesitte just minkälaisista tykkään". molemmat tuntuivat pitävän omistaan, annoimmekin ne sen mukaan että kumman tyyliin sopii paremmin.

Muokattu: , käyttäjä: mariah84
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Meillä oli kaksi bestmania ja kaksi kaasoa, halusimme luonnollisesti myös heitä muistaa, mutta jos jokaiselle olisi ostanut perinteiset lahjat (kaasoille korut ja bestmaneille jotkut pullot ja siihen kuuluvat lasit tai taskumatit) olisi rahaa mennytkin yhtäkkiä noin 300e pintaan ja miedän budjetissa se vaan oli liikaa. Löysimme kuitenkin Stockmannilta erilaisia coctail settejä johon kuuluin se sekoitin ja enemmän tai vähemmän jotain pikkusälää, noin 10e-15e, ostimme bestmaneille ne kalliimmat versiot pikkusälällä ja kaasoille halvemmat sekä perus martinilasit. Stockalla myyjät pakkasivat lahjat todella hienosti ja kirjakaupasta ostimme vielä pienet coctail ohje kirjat jossa puolet oli alkoholittomia ohjeita jotta he voivat nauttia lahjastaan myös holittomana :) Kaikki olivat todella tyytyväisiä lahjaan ja parina kertana kaasoni luona olemme vaihtaneet kahvittelun holittomaan coctailiin.. Suosittelen kiertelemään tavarataloja, niistä löytyy todella hyviä ideoita ja hiukan pienemmällä budjetilla.

Link to comment
Share on other sites

Hei, tuli mieleeni näistä bestmanien ja kaasojen lahjoista, että MILLOIN olette ne heille antaneet? Ennen häitä, häissä vai häiden jälkeen? Itse suunnittelin antavani ennen häitä (aikataulullisista syistä), mutta onko se kuitenkin "väärä" hetki, kun kiitetään avusta, jota ei olla edes vielä saatu päätökseen?! Häissä en taas itse halua tehdä siitä ohjelmanumeroa, vaan antaa henkilökohtaisesti..

Link to comment
Share on other sites

Hei, tuli mieleeni näistä bestmanien ja kaasojen lahjoista, että MILLOIN olette ne heille antaneet? Ennen häitä, häissä vai häiden jälkeen? Itse suunnittelin antavani ennen häitä (aikataulullisista syistä), mutta onko se kuitenkin "väärä" hetki, kun kiitetään avusta, jota ei olla edes vielä saatu päätökseen?! Häissä en taas itse halua tehdä siitä ohjelmanumeroa, vaan antaa henkilökohtaisesti..

Rääppiäisissä tai kiitosaterialla häiden jälkeen (kotona, ravintolassa, juhlapaikalla) ?

Jos lahja on jokin, jota voisi itse päivänä tarvita, esim. koru tai vaikka taskumatti, niin suorastaa järkevää antaa etukäteen :) minusta ei ole muutenkaan omituista antaa "etukäteen" on kait sitä apua kuitenkin saatu paljon ennen the DAY:takin :)

Link to comment
Share on other sites

Me ajateltiin antaa kaasoille ja bestmanille taskumatit täynnä jotain lempijuomaansa, ja annetaan ne hääpäivän aamuna jotta saavat sit juhliin ne mukaansa.. :D Tai näin on suunnitelmat.. Voi olla että jotain pientä kehitän siihen vielä lisäksi, mutta en tiedä että mitä.: :)

ollaan myös ajateltu samantyyppistä, mutta ideana hyvä antaa jo hääpäivänä!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Oletteko antaneet eri arvoiset kiitoslahjat avustajille?


Minulla on neljä kaasoa ja miehellä kaksi bestmania. Neljästä kaasostani yksi ei osallistu millään tavalla suunnitteluun eikä aio kuulemma tulla edes polttareihin. Hänestä on oikeastaan ollut tähän mennessä enemmän harmia kuin iloa... Olen miettinyt, että ansaitseeko tuollainen kaaso minkäänlaista lahjaa. Hänhän on nk. kunniakaaso pelkästään. Sitten kolme muuta kaasoa, yksi on osallistunut polttareiden suunnitteluun ja kaksi on käynyt kerran katsomassa mekkoja kanssani. Ja osallistuvat myös polttareiden suunnitteluun. Toinen näistä on oikeastaan vähän yli-innokas, ja sillä tavalla ärsyttävä, koska jyrää mielipiteillänsä muut. Bestmanit ovatkin sitten aivan huippuja, eli he ovat lahjansa ansainneet.

Kaasoni asuvat kaikki eri paikkakunnalla kuin minä, joten se selittää tuon vähäisen avustamisen toisaalta...

 

Mutta niin, mitä mieltä olette? Oletteko antaneet kaikille samanarvoisen lahjan vai oletteko antaneet lahjan avustuksen määrän mukaan?

Link to comment
Share on other sites

m&m's me annetaan kaikille suunnilleen samanarvoinen lahja,jokaiselle varmaan kuitenkin erilaiset lahjat kun ovat erilaisia persoonia.Ja toistaiseksi kaikki ovat osallistuneet suunnitteluun,BM vähemmän mutta häntä tuskin nää askartelut kiinnostaa..Mutta sinun tilanteessa (luin tuolta toisestakin ketjusta) ehkä antaisin lahjan kunkin panostuksen mukaan,jos ei osallistu ja lisäksi vielä lähinnä aiheuttaa eripuraa ja morsiamelle stressiä niin onko siinä kohtaa kovin kummoista kiitosta ansainnut?Mulla toinen kaaso asuu kaukana,ei siksi käytännössä pysty osallistumaan niin paljon kuin haluaisi,mutta en koe hänen panostaan yhtään vähempiarvoisena kun kuitenkin on innolla mukana siinä määrin kun välimatkan takia pystyy.Eli itse en pelkän välimatkan takia antaisi vähempiarvoista lahjaa,jos kuitenkin on ns.hengessä mukana.

Link to comment
Share on other sites

^ Jos kaasot ovat toistensa kanssa tekemisissä tai näkevät toistensa lahjat esim. juhlassa ja on ilmiselvää, että lahjat ovat eri arvoisia, niin erittäin todennäköisesti loukkaat tätä nk. kunniakaasoa. Tätä yli-innokasta sinusta ärsyttävää kaasoa en kyllä lähtisi samoin "rankaisemaan" (samalla lahjalla) kuin ei-osallistuvaa. Avustuksen "määrää" on aika hankala arvioida, kun jokaisella on ensinnäkin oma elämän- ja rahatilanteensa, jota vasten peilata, ja toisekseen et ole näkemässä, kuinka paljon kukin on milläkin hetkellä panostanut vuoksesi. Ymmärrän kuitenkin pointtisi "kunniakaason" lahjasta, koska olen lukenut toista ketjua :)

 

Kaikista lahjoista nyt ei ihan niin suoraan näy päältä rahallinen arvo, joten sinun tilanteessasi itse varmaan ostaisin yhden lahjan 20 e ja kolme 40 e (jos bestmaneillekin ostaisi about 40 eurolla/nenä). Jos vaikka ostaisit korut, niin halvin lahja olisi alesta tai muuten vain halvempi kuin toiset setit. Tai jos antaa vaikka tuollaiset taskumatit, niin täyttää vain halvemmalla tavaralla.

Link to comment
Share on other sites

Kaasot eivät juurikaan ole tekemissä keskenään, ainakaan enää häiden jälkeen. Tai no kaksi näistä ovat, mutta heille ei ole mitään syytä antaa eriarvoista lahjaa. Sen sijaan siskoni ja harmia aiheuttanut kaaso eivät varmasti ole enää hääpäivän jälkeen tekemisissä. Tämä "harmikaaso" sanoi minulle, että varmasti kaikki tulee toimeen hääpäivänä ja jos jää jotain sanomista niin täytyy sanoa sitten häiden jälkeen. Että näin. Tulee varmaan hyviä ryhmäkuvia.

 

No mutta täytyy mietiskellä näitä. Luulen, että jokaiselle valitaan omanlaisensa lahja, joten väkisinkin tulevat olemaan hieman eriarvoisia, mutta tälle harmikaasolle lähtökohtaisesti budjetoidaan vähemmän... Vaikka on muuten ollut hyvä ystävä, niin tosiaan viimeisen puolen vuoden aikana on ollut kaikkea muuta. Jos käytös olisi ollut tällaista aiemmin, niin tuskin olisimme enää edes ystäviä saatika sitten, että hän olisi kaasoni.

Link to comment
Share on other sites

Minä ostin toiselle kaasolle Snö Of Swedenin korun, josta hän varmasti pitää ja toiselle sitten Vero Modan 35 euron lahjakortin ja sit varmaan uuden muumimukin (kerää niitä). BM saa uuden kravatin, joka mätsää sulhasen pukeutumisen kanssa. Minä ostin toiselle kaasoistani hieman kalliimman lahjan, koska hän on nähnyt häidemme eteen enemmän vaivaa. Molemmat ovat parhaita ystäviäni, mutta tää toinen kaaso on joutunut mm. hakee ikeasta mulle kaikkea pientä, joten haluan korvata vaivan näön sitten isommalla lahjalla. Toisen kaason ja BM:n lahjat olivat n. 35-40 e, tän toisen kaason lahja maksaa 50e.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on neljä kaasoa ja miehellä kaks bestmäniä. Mullakin yksi kaasoista vain kunniakaaso, ilmoitti minulle, ettei "todellakaan osallistu edellispäivänä juhlapaikan kuntoonlaittoon ja sunnuntaina olen krapulassa kotona, enkä aio mihinkään lähteä"... Kysyessäni häneltä, että miksi näin on, ja tietääkö että sitäkin vatrne kaasot ovat, oli vastaus järkyttävä: "Pyydä vieraita seuraavana päivänä siivoomaan" :D :D Ihan hirveää... Juttelin sitten asiasta hänen kanssaan, ja kysyin että miksi hän sitten haluaa olla kaaso, jos ei aio auttaa. No mutta... En halunnut häntä poiskaan potkaista, sillä olisi tullut pahaa meiltä turhaan. Joten otin sitten neljännen kaason, joka on ollut mahtava :) 

 

Ajattelin ostaa kaasoille kaikille henkilökohtaisesti jotakin kivaa, esim koru tai joku muu lahja. Kunniakaasolle ostan vain jonkun halvemman sitten... Kiitoslahjaa on mielestäni tyhmää antaa hänelle, kun ei kerran ole mitään kiitettävää avusta tai panoksesta... Mutta jälleen kerran, en halua pahoittaa kenenkään mieltä, joten ostan vain jonkun pienen jutun.

 

Bestmäneille mies ostaa itse jotakin kivaa :) 

 

Mökkiviikonloppu koko porukalle olisi ollut kiva, mutta yrittäjänä on vaikeaa saada minkäänlaisia vapaita viikonloppuja, ja muutenkin on vaikeaa saada aikataulut täsmäämään...

Link to comment
Share on other sites

Joku täällä foorumilla vinkkasikin Sarah of Sweden -nimisestä Etsykaupasta, mistä tilasin ihanat rannekorut viidelle kaasolle (jokaiselle erilaisen) ja lisäksi äideille kaulakorut. Iso kiitos vinkkaajalle ja suosittelen tätä lämpimästi jo nyt muillekin vaikka korut ei olekaan vielä saapuneet! Pakkaavat jokaisen kauniisen valkoiseen nahkapussukkaan pinkillä nauhalla. Kannattaa pyytää erikseen, kun tilaa useamman tuotteen, että saa jokaiselle oman pussukan.

 

http://www.etsy.com/shop/SarahOfSweden

 

Lisäksi askartelin kaasoille kortit, joissa jokaisessa on meistä yhteiskuva ja teksti "kiitos, kun seisot vierelläni tänään, niin kuin olet seissyt jo niin monena tärkeänä päivänä ennenkin". Jokainen kortti on ajatuksella tehty ja rakkaudella askarreltu erilainen jokaiselle. :)

 

Bestmanit hoidetaan sitten varmaan pullolinjalla, kaasoista on ollut minulle suurempi apu järjestelyissä. Lisäksu kustansimme kaasoille mekot ja bestmaneille teetettiin rusetit, mutta en näe näitä lahjoina koska halusimme tietynlaiset heille. Lisäksi kaikille maksetaan häiden jälkeinen yöpyminen koska häät ulkopaikkakunnalla.

Muokattu: , käyttäjä: Mariki
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Mie sain just kaasojen lahjat tuolta; http://www.etsy.com/shop/kryan2designs. Postikuluja tuli, vaikka hinnat muuten ok. Niin ja tullit täytyi maksaa, joten ei halvimmasta päästä varmasti, mutta onpahan yksilölliset ja hienot! :girl_smile: Toimitus oli tosi nopea ja ottivat heti yhteyttä tilauksen laiton jälkeen ja varmistivat että toimituspäivä sopii, kun on kiireistä aikaa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...