Tanned

Painajaiset ennen häitä

520 viestiä aiheessa

Nyt reilu kuukausi ennen häitä olen alkanut nähdä painajaisunia häistä.

Alkaa stressaamaan sellaiset asiat mitä on jättänyt viime tippaan ja sitten unessa anopit valmistaa keskenään ruokaa olemattomista ruokatarvikkeista häiden ollessa käynnissä. (pitopalvelu onneksi oikeasti tulossa)

Mm. sulhasen puku, papin kanssa juttelu, koristeet ja pöytäjärjestely on vielä auki/tekemättä. Ja kuukausi aikaa. Lisäksi ennen häitä on tiedossa ties mitä velvoitteita, sulhanenkin meni voittamaan matkan kaukomaille ja on lähdössä reissuun vielä ennen häitä! Miten sattuikaan.  ::)

Onko siis muilla painajaisia??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei ole painajaisia, tosin meidän häihin on vielä aikaa...Jospa koettaisit miettiä iltaisin ennen nukkumaanmenoa niitä hyviä asioita; sun ihanaa hääpukua, jonka saat kohta pukea, sitä kuinka ihanaa on olla päivän keskipiste, yms. Ehkä ne anopit ei tulis sun uniin niin herkästi ::) En mä ole kuullut, että kovinkaan monella tutulla olisi ollut 1 kk ennen esim istumajärjestys valmis...Onhan sulla kuitenkin kaikki pääasiat hoidettu? Mä uskon, että teille tulee aivan mahtavat häät :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo ja ei ne unet oikeasti välttämättä merkitse mitään. Häät kun vaan pysyy yölläkin mielessä... Mulla ainakin on niin hämäriä unia että hui! Olen mm. eräässä unessa karannut omista häistäni kesken vihkimisen!  :o Ei kyllä ole suunnitelmissa...  ;) Olen myös nähnyt painajaista jossa hääamuna heräsin ja huomasin että olin unohtanut tehdä hääpukuni.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

no todellakin.. en oo nähny kun yhen hääunen, mut se kyl riitti... mä olin menny naimisiin yhen toisen tyypin kanssa, ja surin sitten siinä unessa että millä mä nyt san tän peruttua ja selitettyä mun kullalle kaiken parhain päin, et voidaan mennä naimisiin. tää toinen tyyppi olis ollu seuraavana päivänä (siis siinä unessa) menos naimisiin jonkun kanssa, enkä mä todellakaan tiedä miten me jouduttiin naimisiin. mitään häitä ei siis ollut. no sit mä heräsin ja olin lievästi sanottuna helpottunut että se olikin vaan unta. kävin takas nukkuu, ni eikös se sama uni saanu viel jatko osan! se oli hirveetä. mä tiesin koko ajan et se on unta, mut mä en pystyny herää siitä. ja kaikki tuntu niin todelliselta, mä itkinkin ihan oikeasti. siihen mä lopulta heräsin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on häihin aikaa vielä 4kk, mutta näen kyllä jo hääunia lähes joka yö... Välillä juuri painajaisia, jossa kaikki menee pieleen, yhdessä unessa minua yritti meikata jotkut ihan vieraat naiset ja kaikki meni poskelleen. Sitten on niitä, kun sulhanen on vaihtunut tai kirkko väärä jne.

Yhden vanhemman, viisaan naisen mukaan kysymys on ihan 'normaalista' nuoren morsiammen stressistä, kun haluaa, että kaikki onnistuu täydellisesti. Eli ei siis kannata kamalasti noista stressata, minua ainakin helpotti tuon rouvan sanat. Naimisiinhan me kaikki täällä haluataan/ollaan menossa, meistä jotkut vaan stressaa vähän enemmän! :-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä on häihin vielä aikaa 7 kk ja risat ja pari painajaista on ehditty näkemään, eikä ne kyllä mitään kivoja ole, mutta onneksi niistä aina herää, ja loppujen lopuksi tietää että ei oikeasti voi noin käydä. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
mä olin menny naimisiin yhen toisen tyypin kanssa, ja surin sitten siinä unessa että millä mä nyt san tän peruttua ja selitettyä mun kullalle kaiken parhain päin, et voidaan mennä naimisiin.

Mulla ihan sama juttu  ;D Oli kyllä todella karsea uni! Sulho oli siinä unessa muka vielä vieraana meidän häissä, ja ihme ja kumma vältteli minua kun yritin mennä selittämään.

Lisäks mulla oli hääpukuna joku 70-luvun lakanakangas, jossa oli ruskeella pohjalla oransseja kukkia.  ::) Ei ihme että unessa itkin rumaa pukuani.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Jospa koettaisit miettiä iltaisin ennen nukkumaanmenoa niitä hyviä asioita; sun ihanaa hääpukua, jonka saat kohta pukea, sitä kuinka ihanaa on olla päivän keskipiste, yms.

Kiitos kannustuksesta!  :)

Mulla on vain nyt just niin monta rautaa tulessa, lähinnä on ollut tenttistressiä ja lukemista monta tuntia päivässä - ei vapaa-aikaa. Häästressaannukset johtuu just siitä ettei ole ehtinyt miettimään hääjuttuja. Aika kuitenkin kuluu kuitenkin koko ajan ja tuntuu että häät on jo ovella! Ei tässä enää kovin montaa mahdollisuutta ole siihen papin tapaamiseenkaan, että saadaan kaikkien aikataulut kohtaamaan! Kääk-iik... Mut kyl se tästä... *PAHUS SOIKOON SAIRASTUIN VIELÄ FLUNSSAANKIN STRESSEISSÄNI*  :-[

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

7 kk ja 1 vko häihin ja näin ensimmäisen hääpainajaiseni viime yönä! Olen kyllä ainainen joka asian stressaaja luonteeltani. Mutta ei se mitään kaasoni näki painajaisen meidän häistä jo viime kesänä! ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä stressaaja on nähnyt hääpainajaisia jo vuoden, eli siitä asti kun häistä on puhuttu. Aina niissä menee joku juttu pieleen, kuten kukat jää hoitamatta, sormukset ostamatta/ hakematta, kamapaus laittamatta,   puku laittamatta päälle... Kamalia, mutta onneksi vain unia. Ja ne tietävät lisää muistilappujen määrää SITÄ hetkeä varten  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näin ainoan hääpainajaiseni hääAAMUNA, ennen herätyskellon piippausta  ;D - sekin oli sellainen, että menen vajaan tunnin myöhässä kampaajalle.. No mutta oikeasti, olisi se oikeastikin ollut aika kurja paikka. Hääpäivänä kun tuppaa kaikilla olemaan suht tiukka aikataulu, eikä siitä ole juuri varaa livetä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli kauheasti hääpainajaisia joitakin kuukausia ennen häitä.

Yhdessä unessa olin hankkinut hääpuvukseni karsean kirkkaanpunaisen, kaikki naiselliset muotoni paljastavan kapean trikoomekon, jossa liikkuminen olin hankalaa. Olin jotenkin unohtanut varata hääpaikan, ja pari tuntia ennen vihkimistä kiertelin siinä makkarankuorimekossani savuisissa baareissa kyselemässä, voisinko tuoda häävieraani tänne juhlimaan.

Kaikenlaisia muitakin unia oli, ja suurimman osan olen jo unohtanut, mutta tuo oli kyllä omituisimmasta päästä. Mies ei sentään onneksi ikinä vaihtunut.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Omiin häihini on viel vajaat 7 kk, mutta olen jo nähnyt ensimmäisen painajaiseni.  :P Toivottavasti niitä ei tule lisää, kun itse tapahtuma lähestyy..olen kyllä niin kova stressaamaan aivan KAIKKEA mahdollista, että saas nähä..!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen nähnyt pari painajaista, toisessa kaikki meni niin pieleen kuin voi, ja toisessa kaaso ei ilmestynyt paikalle, enkä saanut itse pukuani päälle, ja kun koitin saada äitiäni jelppimään hän sanoi (unessani siis) että se on kaason homma, ja jos kaaso ei ole täällä niin tule sitten alasti!

Ihan älyttömiä painajaisia kylläkin, mutta minkäs sille voi, kun on stressaaja luonne. Olen huomannut, että painajaisiin auttaa ainakin minulla, että tyhjentää mielensä hääasioista ennen nukkumaan menoa, ja tekee jotain ihan muita juttuja. Silloin hääajatukset ei pyöri mielessä enää nukahtaessa... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aloin nähdä hääpainajaisia heti kihauksen jälkeen, vaikka aikaa häihin oli suunnilleen kaksi vuotta. Enkä ole edes mikään perfektionisti tai häähössöttäjä.

Tähän mennessä nähtyä ainakin:

- Muistin hääpäivän väärin ja hääpäivän aamuna ei mikään ollut valmista

- Mies ja sukulaiset olivat järjestäneet "kivan" yllätyksen. Minut tultiin hakemaan häihin kuin polttareihin. Mekko oli karmea kasarikermakakku, tukka rasvassa, miehellä turkoosi puku jne.

- Kissa oli raadellut hääpukuni

- Menimme miehen kanssa naimisiin ulkomailla Las Vegas-tyyliin, kun mies alkoi yhtäkkiä ratkuttaa, ettei hän halua mitään hääjuhlia. Heti alkoi kaduttaa ja yhä pahemmaksi meni, kun tajusin, ettei moinen hölynpölyvihkiminen olisikaan lainvoimainen Suomessa. Toisaalta ei ollut aikaa myöskään avioerota ennen häitä ja tilanne oli sitten sellainen, että oltiin ja ei oltu naimisissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onneksi suurin osa on nähnyt painajaisia vasta muutama kuukaus ennen häitä, mutta kun mä näen niitä jo nyt...Häihin on kuitenkin vielä reilu puolitoita vuotta! :o Eniten tällä hetkellä stressaa kirkon ja papin varaaminen, koska ulkopaikkakuntaisena se täytyy jättää viime tippaan  :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on häät vasta toukokuussa, enkä niistä hirveästi stressaa. Kuitenkin olen nähnyt unia, joissa vieraita kutsutaan tekstiviesteillä edellisenä iltana, mulle ei ole hankittu kukkia, ja parasta: miehellä on jalassaan keltaiset housut ;D... Näin myös unta, jossa olimme häämatkalla jossakin rantakohteessa (molempien painajainen), eikä kumpikaan tiennyt edes, missä maassa olimme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En muista olenko painajaisia nähnyt, mutta häät pyörii päässä joka yö! En ole nukkunu kunnolla moneen viikkoon..... Sulhasella ei kyllä ole mitään ongelmia tuon unipuolen kanssa. Mutta hää nyt onkin sellaista stressaamatonta tyyppiä, toisin kuin morsian.  :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häihin vielä reilusti aikaa ja painajaisia harva se yö. ::)

Välillä sisko hakee mulle sukkahousuja lähikaupasta hääaamuna, kimppua mietitään tuntia ennen häitä, meidän vihkimisen aikaan kirkon eteen tulee mielenosotus, puku roikkuu mun päällä kun ei oo vannehametta ja kompuroin siihen jne jne... ;D

Ainakin unet vannehameesta loppu kun sain sen varattua hääpäiväksi, eli toivottavasti muutkin aikanaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä näen kans vaikka millaisia painajaisia: millon ukko unohtaa tulla paikalle, millon ei oo hääpukua ja millon menen naimisiin eräissä elämää nähneissä, mustissa "läskipohja"-kengissä  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

JEP! Täällä yks joka alkoi näkemään hääunia, nyt kun häihin on alta kuukausi aikaa [smiley=grin.gif]. Toisessa unessa morsiussviitin poreamme oli jäässä ;D ja sulho joutui putkaan liiallisen juopottelun takia ;D ;D. Toisessa unessa mulla ei ollu pukua päällä ollenkaan kun astelin kirkkoon [smiley=grin.gif].

Raskausaikana näin unia siitä että sulho lähti vieraan naisen matkaan synnytyslaitokselta ja jätti mut yksin synnyttämään ;). Et taipumusta kaikenlaisiin uniin ennen elämänmuutoksia on täällä suunnalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

näin kun häihin on vain se 12 päivää voin vaan ihmetellä miten oonkin selvinnyt monen monta kuukautta jo painajaisitta..  :D joskus 6kk sitten näin kyllä unen, jossa sulhosen kanssa matkustettiin joukkoliikenteen bussilla moikkamaan juhlavieraita johonkin baariin, jossa kaikki oli jo ehtinyt vissiin häitä juhlia vähän kauemminkin... ::)

Uutena juttuna onkin nyt sitten noussut hääpainajaisia näkevät anopit-  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä aloin näkemään hääpainajaisia heti kun hääjärjestelyt alkoivat, milloin oli kampaajalla käynti unohtunut, milloin olin menossa vihille kauhtanassa paidassa... Ja häihin aikaa 9 kk joten painajaisia ehtii tulla mielin määrin.  :o

Enkä ole ainoa meidän perheessä, lisäksi äiti ja sisko ovat nähneet ihan samanlaisia painajaisia, niissä heillä itsellään on unohtunut jotain tai ovat menossa häihini verskatakissa....  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kun tämän ketjun kerran aloitin, tulen tänne kommentoimaan näin häiden jälkeen!

Kun jännittää oikein kovasti ennen häitä (kuukauden verran), niin hääpäivän lähestyessä (päivä-pari ennen) ei jaksa enää jännittää. Meillä häitä edeltävänä iltana käytiin saunassa ja rentouduttiin. Hääpäivänä jännitys oli tipotiessään!  :P 8-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No hyvä etteivät painajaiset sitten käyneet toteen  :)!

Minäkin olen nähnyt painajaisia häistä jo nyt. Yhdessä olin astelemassa kirkon käytävää kohti alttaria, kun jäin hameestani penkkirivien väliin jumiin. Vannehame oli niin valtava että se jumiutui enkä päässyt liikkumaan. Isäni joka oli saattajana, yritti työntää minua irti mutta ei onnistunut  ;D..

Toisessa unessa hääkakku tipahti maahan kun se tuotiin esille. Kermakuorrutus meni ihan pilalle. Joku sitten ehdotti, että voisi laittaa kerman tilalle sinihomejuustoa. Heräsin siihen kun huusin: "Ei sinihomejuustoa!! Sulhanen ei tykkää siitä!"  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään