Cathi

Rahanmeno ja miltä tuntui jälkeenpäin

202 viestiä aiheessa

Meillä meni rahaa myös hirveästi. Puolet kyllä häämatkaan.. ja vanhemmat onneksi kustansivat ruuat, juomat ja bändin. Vieläkin jälkivaikutukset tuntuvat mm visakierteenä mutta kerranhan sitä...  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rahaa paloi 160 000e jos lasketaan rouvalleni itse ostamani 110 000e maksanut auto. Häistä on nyt 5kk ja rouva pani avioeron vireille kuukausi sitten. Avioehto pitää kyllä mutta tuon autonsa taitaa saada pitää. Tuli kallis huvi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Rahaa paloi 160 000e jos lasketaan rouvalleni itse ostamani 110 000e maksanut auto. Häistä on nyt 5kk ja rouva pani avioeron vireille kuukausi sitten. Avioehto pitää kyllä mutta tuon autonsa taitaa saada pitää. Tuli kallis huvi.

Voi kamala, en osaa muuta kommentoida...  :-?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sanoisin, että ei kaduta, mutta onneksi en laskenut ennen häitä kokonaisbudjettia. Jos järjestäisin häät nyt, tahtoisin pienemmät häät, sillä kyllähän niistä isoista sukuhäistä tuli melkoisesti stressiä. En siis toista kertaa suostuisi ko. huviin fuksin mieliksi, vaan "taistelisin" kaverihäiden puolesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Emme ole vielä laskeneet häiden loppusummaa jonka tiedän olevan aika paljon, mutta voin sanoa, ettei kaduta! Meillä oli aivan ihanat häät; vieraat viihtyivät, ruoka oli hyvää, ohjelma oli mahtavaa ja me itse viihdyimme ja tykkäsimme tosi paljon. Olimme koko ajan kyllä kustannustietoisia, ja saimmekin tehtyä näyttäviä koristeita aika hyvään hintaan jne. En osaa nyt heti keksiä asioita, missä olisi varsinaisesti mennyt rahaa 'hukkaan', koska häistä tuli aivan meidän näköisemme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rahaa meni vähän. Itseasiassa todella vähän.. Ja tuntuu erittäin hyvältä. Kaiken muun sain paitsi sen sinfoniaorkesterin kirkkoon

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rahaa paloi n. 5 500euroa, sisältäen sormuksen ja matkan. Matkaan tosin saatiin hieman avustusta... Ja niin, me tarjosimme kaikki juomat alkumaljasta ja snapsista booliin, viinit ja avecit ym. Paikassa oli A-oikeudet ja päästiin mielestäni aivan älyttömän edullisesti. Ai niin, vieraita oli 52, joista 2 lapsia. Ei harmita, vaikka paljon vähemmälläkin olisi varmasti päässyt.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ei olla vielä tarkkaan laskettu, kun ei ole pitopalvelu vielä laskuttanut. Ehkä kuutisen tonnia menee kaikkiaan. Eikä haittaa yhtään. Kaikki oli sen täydellisen päivän arvoista

Lainasinpa tuossa omaa tekstiäni, jonka olen kirjoittanut kaksi päivää häiden jälkeen. KUUTISEN tonnia?

On ollut vissiin tuoreella rouvalla vielä vähän huuma päällä  

Pari kuukautta häiden jälkeen kun laskin ihan kaikki kulut ilman häämatkaa (2200e) niin häät tulivat maksamaan aika tarkalleen 10 000!!!! Neljä tonnia siis uupui arviosta, hieman vain

Suurimman osan maksoimme itse, vanhemmat loput.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rahaa kului häihin kaikkinensa 2 500 €. Vieraita oli 48. Ei harmita yhtään. Ja pieni summahan tuo onkin, jos moniin muihin vertaamaan ryhtyy

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tein sellaset häät, kun halusin. Ukko ois tyytyny paaaljon vähempään. Tottakai. Sehän on MIES! Rahaa meni kyllä ihan järkysti. Mutta kaikki oli vaivan arvosta koettavaa. Oli ihan oikeasti.

Mutta luulen, että jos ois vielä ajatellu viksummin, niin vähemmälläkin onneen pääsee. Tai se vaan on ehkä tuota jälkiviisautta. Ei sitä auta sanoa, ennenkun kokee sen! Kyllä se kannattaa satsata, on se vaan kuitenkin kerra elämäs.

Häihin olen tyytyväinen, mutta ukkoon en. (enää.) Ainakaan tällä hetkellä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rahaa paloi n.12000 egea aika harmita patkaakaan. Lainoja ei otettu ja aivan uskomaton paiva.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me selvisimme nelinumeroisella summalla, vieraita 75 ja ravintolahaat.

Rahanmeno ei kaduta! Oltiin paatetty etta panostetaan hyvaan ruokaan, -ravintolaan ja -palveluun. Toisaalta taas loysin unelmieni puvun kaytettyna ja koristeluun kaytettiin rahaa maltillisesti. Haat onnistuivat niin hyvin, etta olemme jalkeenpain todenneet etta vaikka olisimme olleet lottovoittajia, emme olisi muuttaneet mitaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään tuli juhlapaikan/ravintolan lasku n.3100€ (73 hlö) sis. kaiken(ruoat, kakut, juomat: viinit, oluet yms. ja booli) Itse vain koristelimme paikan luonnon kukilla ja koivuilla, muun hoiti ravintola. Juomia ei rajoitettu eli lasit täytettiin aina kun tyhjeni ja tiskiltä sai hakea meidän piikkiin. Musta aika halvalla päästiin, vaikka juhlittiin aamu kahteen saakka täysillä......

Tää oli siis vain juhlien hinta + vielä koko perheen asut ja sormukset yms. Jotka olivat ihan kohtuu hintaisia...

Autoa ei nyt voi laskea hääbudjettiin mukaan musta, koska sen osto vain ajoitettiin näin häihin, niin sai toimia samalla hääautonamme...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla ei itse asiassa ole aavistustakaan, koska vanhempani ja mieheni vanhemmat maksoivat häämme puoliksi. Suurin menoerä oli ilman muuta pitopalveluruoat vajaan sadan hengen vierasjoukolle (n.20 euroa hlö), seuraava taisi olla hääpukuni joka maksoi vain 400 euroa. Itse maksoimme oikeastaan vain sormukset ja häämatkan. Mutta kiva päivä oli, eikä rahanmenosta olla jälkikäteen keskusteltu

Sitä kyllä joskus mietin, että jos olisimme itse joutuneet häämme kustantamaan, niin kovin erilaiset olisivat olleet. Toisaalta olisi saanut itse oikeasti päättää kaikesta, mutta en olisi halunnut käyttää säästöjämme hääjuhlaan. Meille naimisiinmeno oli kuitenkin juhlaa tärkeämpää, ja ne rahat voi käyttää nyt yhteiseen elämään.

Ymmärrän kyllä hyvin niitäkin, jotka ovat kauan haaveilleet päivästä prinsessana ja ovat valmiita tekemään töitä sen eteen. Kaikilla meillä on omat unelmamme, toiset säästää maailmanympärysmatkaan ja toiset häihin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rahaa meni pitkälle yli kymppitonnin, mutta hetkeäkään ei ole kaduttanut. Juhlat olivat kaikkea sitä, mistä olin aina unelmoinut - ehkä enemmänkin. Se korvaa mielestäni kaiken sen piiiiiiitkän luottovelkojen maksun, mitä on edessä...ja kauan. Onneksi molempien vanhemmat sponsoroivat suurilta osin. Muuten unelmasta ei olisi tullut totta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laskuja maksellessa en olisi tinkinyt mistään, mutta vähän kassavirtaongelmia on kun tämän kuun tuloista jäi noin 800 euroa yllättäen pois ja häiden viinoihin menneet rahat oli 200 euroa suuremmat. Taidetaan just ja just selvitä laskuista. Jos tiukka paikka tulee, niin sitten voidaan käyttää luottokorttia ja siirtää maksuja pari kuukautta eteenpäin. Häälahjarahoina pyydetty pohjakassa häämatkaa varten kyllä meni ihan kättelyssä.

Eli tästä viisastuneena seuraavaan säästöprojektiin täytyy varata tonni ylimääräistä ihan vaan ennakoimattomia tapauksia ja sattumuksia varten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tjaa. Rahaa tais mennä about 7000 eskoa. Häämatkaa ei ole tehty. Kaikki maksetttiin itse. Ihana ja ikimuistoinen päivä, joten ei ole harmittanut jälkikäteen. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei missään vaiheessa tehty hääbudjettia. Oltiin varauduttu siihen, että häät tulee maksamaan jotain kymppitonnin paikkeilla ja sitä luokkaa kulut taisi loppujen lopuksi ollakin (tosin en ole kyllä summaa laskenut). Saatiin haluamamme häät, mistään ei tingitty, eikä rahanmeno kaduta tippaakaan. Jos nyt saisin valita uudelleen, niin valokuvaajaan käyttäisin enemmän rahaa, tuttu valittu kuvaaja oli pettymys. Onneksi monet muutkin ottivat kuvia, joten muistot on ikuistettu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

50 meitä piti olla, lopulta oli 30. Häihin meni rahaa n. 3800 euroa, vaikka paljon enempää pelättiin. Tostakin olis voinu vielä säästämällä saanu vähemmän. Häämatkaan ei ole nyt varaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rahaa meni reilu 7000 euroa, yhtään ei harmita. Päivä oli kaikin puolin onnistunut ja ihana. Emme ostaneet mitään turhaa. Itse maksettiin kaikki.

Ehkä sitten harmittaisi, jos pitäisi maksaa nyt jälkikäteen velkaa pois, mutta koska olimme säästäneet summan kokoon ennen häitä, saatiin kaikki laskut maksettua jo pois ja jäi vielä pari tonnia ylimääräistäkin:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikkiaan rahaa meni sellaiset 7000 euroa (ilman häämatkaa). Paljon vähemmälläkin olisimme selvinneet, mutta tarvetta tinkimiseen ei tullut. Velkaa häistä ei tullut, me säästimme ja vanhemmat auttoivat. Enää makselemme häämatkaa

Suurimmat menoerät mistä ei haluttu tinkiä olivat bändi, mun puku, juhlapaikka ruokineen ja kokopäivän mukana ollut valokuvaaja.

Rahanmeno ei harmita pätkääkään, niin mahtavat juhlat oli.  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rahaa meni varmaan noin 6000 euroa, nyt jälkeenpäin mieleen tuli ajatus että oisko pitänyt jättää juhlat väliin ja lähteä häämatkalle (jonne ei nyt vielä ole varaa lähteä) mutta olihan ne juhlatkin kivat ja sain astella sitä alttaria pitkin. Eli toisaalta hieman kaduttaa mutta toisaalta taas ei...onhan tää vaan kerran elämässä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rahaa meni 10 500 euroa 127 hengen häihin. Summa on kauhea, mutta ei kaduta, koska päivä oli täydellinen. Sulhokin oli erittäin tyytyväinen. Vanhemmille kehuttiin häitä kovasti vielä jälkeenkinpäin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei harmita. Lopullista budjettia ei vielä oo laskettu.. meni mitä meni. Ja viralliset hääkuvat mm. vielä tilaamatta, eli niihin uppoaa vielä. Muuten alkaa olla kaikki maksettu ja hyvin on selvitty.  :) Lainaa ei tarvittu, eikä kyllä olis otettukaan. Missään ei oikeestaan tarvinnu pihistää, mutta ei nyt niin hurjasti tuhlattukaan (vaikka hääpaikkaan satsattiin kyllä yllättävän paljon, mutta kivuttomasti sekin hoitui). Onneks oli säästöjä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häät paisuivat 250 ihmisen kekkereiksi vastoin alkuperäisiä suunnitelmia. Rahaa meni järjettömästi, summalla olisi saanut uuden auton. Mutta yhtään ei kaduta, enkä näin jälkeenpäin ajateltuna olisi halunnut pitää yhtään pienempiä häitä. Ihaninta oli, että paikalla olivat kaikki ystävät ja sukulaiset ja ettei tarvinnut laittaa ketään suosituimmuusjärjestykseen. Kirkkoon astuessani tunsin oloni hurjan onnekkaaksi kun näin niin ison joukon ympärilläni.  Ja kun juhlijoita oli paljon, tunnelma säilyi katossa loppuun asti, hurjan hauskaa oli.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään