Wilmis

Tampereen seutu

1237 viestiä aiheessa

Älä nyt Lyyli vielä ihan täysin kirvestä kaivoon heitä. Me varasimme Hatanpään kartanon tämän vuoden alussa ja kävimme myös paikkaa tammikuun alussa katsomassa. Muistan myös, että saamassani sähköpostivastauksessa oli ehkä hieman tyly sävy, mutta puhelimitse ja paikan päällä asiat sujuivat ihan mutkattomasti.

Voipi olla, että kun paikka on siirtynyt uusille yrittäjille vasta tämän vuoden alussa, he ovat itsekin vielä hiukan hämillään. Tuntuu, että meillä oli paikkaa katsastaessamme satamiljoonaa kysymystä, joihin meille tilaa esitellyt henkilö ei oikein osannut tarkkaan vielä vastata, ja hän tuntui kiusaantuvan tästä. Ajattelinkin, että moni asia selviää vielä ennen kesää, enkä suostunut stressaamaan, kun upean paikan lyhyellä varoitusajalla saimme.  Ja perusasiat ovat jo tiedossa: siis tilavuokra, se, että paikkaan saa viedä oman pitopalvelun ja omat juomat jne.

Yritä vielä, jos todella paikka tuntuu teille oikealta:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hei! Olen menossa vihille syyskuussa 2007 ja paikkaa kovasti etsiskelen 120 hengelle.

Tietääkö kukaan, millainen on Lamminpään osuuskuntatalo tai Tapiola (Uudenkylän työväentalo)?

Ja vinkiksi jollekin, jolla on alle 100 hengen häät (jos kukaan ei ole vielä maininut): Juhla- ja pitopalvelu Kalevan Kilta. Webissä: http://soonyritys.net/kalevankilta/ . Itse en ole juhlinut, mutta kävin katsomassa ja tykkäsin. Ikävä vaan oli hieman liian pieni mulle.

Lamminpään osuuskuntatalosta en osaa sanoa, sillä en ole siellä käynyt, mutta Tapiolassa käyn muissa merkeissä aika usein. ...kyllähän siellä häitä järjestetään, mutta omaan makuuni aika nuhjuvieru se on.. Siis enemmän ja vähemmän korjauksen tarpeessa...  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu ja hei siis kaikille! Täällä uusi ilmottautuu.  ;D

Alettiin miehen kanssa myös eilen suunnittelemaan häitämme. Tarkoitus olisi päästä naimisiin tammikuussa 2008. ...mutta nyt kun tätä (jokseenkin sekavaa, kun ketjut on niin pitkiä...) palstaa lueskelee, alkaa tuntua, että eihän me enää saada mitään paikkaa, missä juhlistaa...  :-/

Hui ja kääks siis. Pitänee pistää hihat heilumaan. Luin näitä vastauksia niin paljon kuin ehdin (mutta niitä on hiiiiiiiiiiiiiiveesti  :-[) ja kiinnostuin semmoisista paikoista kuin Haulitehdas ja Hatanpään kartano (vai Haihara..). Bonuksena hommaa vaikeuttaa, ettei kumpikaan olla Tampereella niin kovin kauaa asuttu, eikä olla täällä hirmuisesti juhlittu, niin kokemusta ei ole mistään.

Joten auttaisitteko muakin vielä.. Mimmoisia paikkoja nuo on? Etsitään romanttista paikkaa n. 70-80 hengen talvihäille. ...rahnaakaan ei nyt liiemmin ole tuhlattavaksi, joten kaikki edulliset vinkit otetaan avosylin vastaan.  :P

P.s. varsinkin jokseenkin ajantasalla olevat hintatiedot kiinnostaisi. Haulitehtaalle löytyi vain muutaman vuoden vanhoja hintatietoja (taisivat olla vielä markoissa  ;))

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haulitehdas on mielestäni todella viihtyisä paikka. Seinät on punatiiltä, kaksi takkaa löytyy, kynttilöitä saa polttaa ja astiasto löytyy paikan päältä. Tuolit uusitaan ilmeisesti tämän vuoden aikana. Olisin itse halunnut viettää häitäni siellä ensi talvena, mutta ongelmaksi muodostui tilanpuute eli sali ja etenkin keittiö ja eteistilat ovat pienet talvihäitä ajatellen. Ihmiset kun eivät talvella oikein ulkonakaan voi viettää aikaa. Mutta jos vierasmäärä pysyy todella siinä 70-80 henkilön paikkeilla (alunperin mekin ajateltiin tuota vierasmäärää, mutta vieraslista alkoi paisua  :-/), niin suosittelen kyllä haulitehdasta!

Hinta on koko viikonlopulta (pe-su) vuonna 2007 580 euroa. Hinta voi ensi vuodeksi kuulema hieman nousta. Paikkaa esittelevä nainen on todella mukava, joten hänelle kannattaa soittaa ja hän mielellään esittelee paikkaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Haulitehdas on mielestäni todella viihtyisä paikka. Seinät on punatiiltä, kaksi takkaa löytyy, kynttilöitä saa polttaa ja astiasto löytyy paikan päältä. Tuolit uusitaan ilmeisesti tämän vuoden aikana. Olisin itse halunnut viettää häitäni siellä ensi talvena, mutta ongelmaksi muodostui tilanpuute eli sali ja etenkin keittiö ja eteistilat ovat pienet talvihäitä ajatellen. Ihmiset kun eivät talvella oikein ulkonakaan voi viettää aikaa. Mutta jos vierasmäärä pysyy todella siinä 70-80 henkilön paikkeilla (alunperin mekin ajateltiin tuota vierasmäärää, mutta vieraslista alkoi paisua  :-/), niin suosittelen kyllä haulitehdasta!

Hinta on koko viikonlopulta (pe-su) vuonna 2007 580 euroa. Hinta voi ensi vuodeksi kuulema hieman nousta. Paikkaa esittelevä nainen on todella mukava, joten hänelle kannattaa soittaa ja hän mielellään esittelee paikkaa.

Ok, kiitoksia sulle!  :) ...ja juu, meillä tuo 80 on ihan maksimi, kutsulistassa on itse asiassa 78 nimeä enkä usko, että kaikki pääsee paikalle. Ehdin tuossa jo kysäistä semmoistakin paikkaa kuin Villa Silva Nokialla. ...olisi hinnaltaan (tilavuokraltaan) sama kuin tuo Haulitehdas, mutta siellä on A-oikeudet ja ruoat pitäisi ottaa niiltä. Tullee noilla ominaisuuksilla vissiin vähän kalliimmaksi, vaikka se kyllä sieltä sanoi, että voitais tehdä sopimus, että jotain juomia voi tuoda itse?  :-?

Noissa kartanoissa (Haihara ja Hatanpää) ei vissiin saa rymytä yöllä kovin myöhään (olin käsittävinäni näin)?  8-)

...kaiken kaikkiaan tekis mieli sanoa jo tässä vaiheessa, että aaaaaaaa. Näissähän on ihan hirmusesti mietittävää.  :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mona-Lisa :)

Oletko katsastanut Irjalan Makasiinin? Jos vieraslistanne ei kovin paisu

niin siellä kauniissa vähän maalaishenkisisissä tiloissa on mukava viettää häitä.

Mielestäni paikka on kodikas ja hieman romanttinenkin :-X

Eikä hintakaan huimaa päätä pe klo 17-su klo 8.00 340E  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mona-Lisa :)

Oletko katsastanut Irjalan Makasiinin? Jos vieraslistanne ei kovin paisu

niin siellä kauniissa vähän maalaishenkisisissä tiloissa on mukava viettää häitä.

Mielestäni paikka on kodikas ja hieman romanttinenkin :-X

Eikä hintakaan huimaa päätä pe klo 17-su klo 8.00 340E  :)

Juu, oon kerran käynyt siellä toisissa juhlissa. Mietin sitä itsekin meille viime yönä, mutta sitten tänään lueskelin näitä juttuja ja näissä se todettiin yli 60 hengelle turhan pieneksi... Vaikka no, meillä se tietty riippuu siitä, moniko tulee paikalle.  ;) Mutta meidän vieraslista on tehty niin, että kutsumme kaikki, joiden kanssa ollaan muutenkin paljon tekemisissä (ei niinkään sukulaisuussuhteiden perusteella), joten uskottaisiin, että suurin osa tulee...

Käydään kyllä vielä katsomassa tuota Irjalaa, mutta tahtoisin saada kaikki vieraat samaan saliin. Siellä olis kyllä se positiivinen puoli, että toisesta salista sais täysin tanssisalin...  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Juu, oon kerran käynyt siellä toisissa juhlissa. Mietin sitä itsekin meille viime yönä, mutta sitten tänään lueskelin näitä juttuja ja näissä se todettiin yli 60 hengelle turhan pieneksi... Vaikka no, meillä se tietty riippuu siitä, moniko tulee paikalle.  ;) Mutta meidän vieraslista on tehty niin, että kutsumme kaikki, joiden kanssa ollaan muutenkin paljon tekemisissä (ei niinkään sukulaisuussuhteiden perusteella), joten uskottaisiin, että suurin osa tulee...

Käydään kyllä vielä katsomassa tuota Irjalaa, mutta tahtoisin saada kaikki vieraat samaan saliin. Siellä olis kyllä se positiivinen puoli, että toisesta salista sais täysin tanssisalin...  ::)

Joo voi olla että tulee ehkä turhan tiivis...meillä vieraita noin 60 ja mietintämyssyn alla on, että laitetaanko noutopöytä toiseen saliin ruokailun ja kahvin ajaksi....

Siinä onkin se kiva juttu että toisen salin voi kokonaan pyhittää tanssille sit myöhemmin.

Kyllä teille taatusti löytyy kiva paikka juhlia tärkeintä päivää elämässä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Älä nyt Lyyli vielä ihan täysin kirvestä kaivoon heitä. Me varasimme Hatanpään kartanon tämän vuoden alussa ja kävimme myös paikkaa tammikuun alussa katsomassa. Muistan myös, että saamassani sähköpostivastauksessa oli ehkä hieman tyly sävy, mutta puhelimitse ja paikan päällä asiat sujuivat ihan mutkattomasti.

Voipi olla, että kun paikka on siirtynyt uusille yrittäjille vasta tämän vuoden alussa, he ovat itsekin vielä hiukan hämillään. Tuntuu, että meillä oli paikkaa katsastaessamme satamiljoonaa kysymystä, joihin meille tilaa esitellyt henkilö ei oikein osannut tarkkaan vielä vastata, ja hän tuntui kiusaantuvan tästä. Ajattelinkin, että moni asia selviää vielä ennen kesää, enkä suostunut stressaamaan, kun upean paikan lyhyellä varoitusajalla saimme.  Ja perusasiat ovat jo tiedossa: siis tilavuokra, se, että paikkaan saa viedä oman pitopalvelun ja omat juomat jne.

Yritä vielä, jos todella paikka tuntuu teille oikealta:)

Niin, jos nyt loppukeväästä kävisi siellä Treella ja ottaisi ton meidän maman mukaan sinne kartanolle. Se on sen verran topakka ja määrätietoinen tapaus, että saadaan varmasti sovittua asiat  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä olisi hakusessa juhlapaikka kesälle 2008 noin 60 hengelle. Etsiskelemme juhlapaikkaa Nokian lähettyviltä, jossa vihkiminenkin on. Olemme menossa ensi viikolla katsomaan Nokialla olevaa veneilijöiden kerhomaja Ankkuria. Onkohan kukaan viettänyt häitään tai muita juhlia siellä, miten soveltuisi juhlintaan?

Samoin olen myös miettinyt Vammalaa (esim. Knuutilan tila, vähä-Hisson tila), mutta onkohan liian pitkä matka, kun vietämme iltahäitä ja kirkosta siirtymisen toivoisimme olevan kohtalaisen nopean? Ja sattuuko joku tietämään Pääskylän, sijaitsisikohan myös Vammalassa? Kuulin tämän nimisestä paikasta, mutta en ole onnistunut löytämään vielä mitään sen tarkempaa tietoa..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Noissa kartanoissa (Haihara ja Hatanpää) ei vissiin saa rymytä yöllä kovin myöhään (olin käsittävinäni näin)?  8-)

...kaiken kaikkiaan tekis mieli sanoa jo tässä vaiheessa, että aaaaaaaa. Näissähän on ihan hirmusesti mietittävää.  :P

Hatanpään kartanolla taitaa olla niin, että periaatteessa tila vuokrataan puoleen yöhön asti, mutta meille ainakin luvattiin tarvittaessa lisätunteja. Kartano on todella kaunis ja idyllinen paikka varmasti talvellakin - tosin hinta ei ole edullisimmasta päästä.

Yksi kiva hääpaikka on Marttilan pirtti Aitoniemessä. Saimme sieltä ystävällistä palvelua, paikka on myös todella kaunis, ja aivan vieressä on vielä kaunis Aitolahden vanha kirkko. Itse päädyimme Hatanpäälle oikeiastaan vaiun siitä syysttä, että samme sinne omat kokkimme mukaan...

Tsemppiä paikan löytämiseen - onnistutte varmasti :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä olisi hakusessa juhlapaikka kesälle 2008 noin 60 hengelle. Etsiskelemme juhlapaikkaa Nokian lähettyviltä, jossa vihkiminenkin on. Olemme menossa ensi viikolla katsomaan Nokialla olevaa veneilijöiden kerhomaja Ankkuria. Onkohan kukaan viettänyt häitään tai muita juhlia siellä, miten soveltuisi juhlintaan?

Samoin olen myös miettinyt Vammalaa (esim. Knuutilan tila, vähä-Hisson tila), mutta onkohan liian pitkä matka, kun vietämme iltahäitä ja kirkosta siirtymisen toivoisimme olevan kohtalaisen nopean? Ja sattuuko joku tietämään Pääskylän, sijaitsisikohan myös Vammalassa? Kuulin tämän nimisestä paikasta, mutta en ole onnistunut löytämään vielä mitään sen tarkempaa tietoa..

Itse olen ollut töissä kaksissa häissä Nokian Sarkolassa, siis turuntietä pitkin sinne ajaa noin 10-15 min ja siellä paikka nimeltä Päivölä (toiv. muistan oikein) ihana paikka kauniissa ympäristössä.

Suosittelen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä olisi hakusessa juhlapaikka kesälle 2008 noin 60 hengelle. Etsiskelemme juhlapaikkaa Nokian lähettyviltä, jossa vihkiminenkin on. Olemme menossa ensi viikolla katsomaan Nokialla olevaa veneilijöiden kerhomaja Ankkuria. Onkohan kukaan viettänyt häitään tai muita juhlia siellä, miten soveltuisi juhlintaan?

Samoin olen myös miettinyt Vammalaa (esim. Knuutilan tila, vähä-Hisson tila), mutta onkohan liian pitkä matka, kun vietämme iltahäitä ja kirkosta siirtymisen toivoisimme olevan kohtalaisen nopean? Ja sattuuko joku tietämään Pääskylän, sijaitsisikohan myös Vammalassa? Kuulin tämän nimisestä paikasta, mutta en ole onnistunut löytämään vielä mitään sen tarkempaa tietoa..

Eräiden ystäviemme häitä vietettiin toissa kesänä Pinsiön maamiesseurantalolla. Paikka oli viehättävä sekä sisältä että ulkoa. Käsittääkseni vuokra oli edullinen, ja paikalle saa viedä (jälleen käsittääkseni) haluamansa pitopalvelun. Lisätietoja löydät Nokian kaupungin sivuilta (www.nokiankaupunki.fi) kohdasta Kokous- ja juhlatilat. jonka löydät puolestasi Aakkoshakemisto-palkista. Mielestäni paikka on tutustumisen arvoinen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen myös kuullut kehuja Pinsiön maamiesseurantalosta, meille valitettavasti paikka on liian pieni. Nokian kaupungin sivuilla on varsin kattava lista juhlatiloista, kannattaa käydä katsomassa. Ne on vieläpä jaoteltu vierasmäärän mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä olisi hakusessa juhlapaikka kesälle 2008 noin 60 hengelle. Etsiskelemme juhlapaikkaa Nokian lähettyviltä, jossa vihkiminenkin on. Olemme menossa ensi viikolla katsomaan Nokialla olevaa veneilijöiden kerhomaja Ankkuria. Onkohan kukaan viettänyt häitään tai muita juhlia siellä, miten soveltuisi juhlintaan?

Samoin olen myös miettinyt Vammalaa (esim. Knuutilan tila, vähä-Hisson tila), mutta onkohan liian pitkä matka, kun vietämme iltahäitä ja kirkosta siirtymisen toivoisimme olevan kohtalaisen nopean? Ja sattuuko joku tietämään Pääskylän, sijaitsisikohan myös Vammalassa? Kuulin tämän nimisestä paikasta, mutta en ole onnistunut löytämään vielä mitään sen tarkempaa tietoa..

Hei, kuulin juuri semmoisesta paikasta kuin Villa Silva Nokialla. Kuvissa näytti ihan kivalta. Paikan vuokra on reilun 500 e (ehdin jo kysymään  ;)), mutta siellä on A-oikeudet, mikä nostanee hintaa kivasti.. Lisäksi niillä on oma pitopalvelu, joka hoitaa ruokailun ja senkään hintaa en vielä tiiä. Mutta muutoin vaikuttaa kivalta...

Onko kellään kokemuksia siitä?  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisäänpäs tänne ketjuun meidän juhlapaikan, eli Lavajärven Päivölän. En ole ainakaan huomannut, että sitä olisi täällä mainittu... Eli, Päivölä sijaitsee Lavajärvellä, joka on Ylöjärveltä Viljakkalaan päin noin 16 km. Tampereelta matkaa tulee siis noin 30 km. Nettisivuilta http://www.leskine.net/ löytyy lisää tietoa, muutamia kuvia, kartta ja paikan pohjapiirros.

Meillä on tulossa vieraita n. 150-170 ja ajateltiin saada mahdutettua ihmiset istumaan saliin ja ravintolaan, jotka ovat melkein yhtenäistä tilaa. Ns. lisähuone jäisi sitten muuhun käyttöön. Ruuat ja juomat saa viedä itse, mikä oli meillä ehdoton kriteeri. Juhlia saa niin myöhään kun haluaa ja vuokra pe-illasta su-aamupäivään on 355 €. Paikan päälle on helppo löytää ja maalaismaisema ympärillä on kiva, tosin vierestä kulkee kyllä iso, mutta ei kovin vilkkaasti liikennöity tie.  Rakennus itsessään on ihan siistissä kunnossa ja tilat mun mielestä toimivat. Eihän kyseessä mikään helmi ole, mutta uskon että koristeluilla tilasta saa ihan mukiinmenevän. Eniten mua häiritsee lattian muovimatto, pastellisävyiset verhot ja beiget muovituolit. Lattialle ei voi mitään, mutta verhot aiotaan ottaa pois juhlien ajaksi (saatiin lupaa tai ei  ;)) ja harkinnassa on myös puisten tuolien vuokraus.

Jos joku on ollut juhlissa Päivölässä, olisi kiva kuulla kokemuksia!  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan juhlinut häitä Tampere-Talossa? Eli onko se siellä mahdollista, minkälainen tila? Tuleeko tarjoilut talon puolesta vai voiko tuoda oman pitopalvelun?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joku kyseli Haiharan kartanon perään...Olin siellä kuluneena talvena karonkan jatkoilla. Kaunis ja tunnelmallinen paikka! Pihalla oli ulkotulet ym. ja oli tosi kivannnäköinen miljöö.

Suosittelen noin 70-80 häihin, muistelen noissakin juhlissa olleen sen verran väkeä. Porukkaa varmaan mahtuu enemmänkin, mutta silloin joutuu jakamaan ihmiset useaan huoneeseen.

Ainakin noissa juhlissa sai olla myöhään, tarkkaan loppumisaikaa en tiedä, koska lähdimme yöelämään puolilta öin.

Pitopalveluasiasta samoin kuin hinnoista en valitettavasti tiedä. Mutta omat juomat sinne saa viedä. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Jos joku on ollut juhlissa Päivölässä, olisi kiva kuulla kokemuksia!  :D

Mä olin loppukesällä 2002 Päivölässä papan 70-v juhlissa. Ne oli isot juhlat ja me järjestettiin ruokia myöten koko juhlat ite. Siellä oli ainakin mahtavat keittiötilat ruokien laittoon. Ja muutenkin paikka oli oikein hyvä ainakin näille juhlille ja ulkonakin oli mukava oleskella, kun oli niin upee ilta. Ja siellähän on se lava, johon saa mukavasti bändin soittamaan.

Tietenkin se on hiukan syrjässä Tamperettakin ajatellen, mutta jos siellä päin aikoo juhlia, niin varmasti oikein käypä vaihtoehto.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

korjaan tänne tuon koivupuiston netti sivun osoiteen, joka nykyään on www.koivupuisto.net

yrittäjyys vaihtunut siis joulukuussa 2006 ja sivut nyt siirtyneet oikean yrittäjän nimiin!

130 hlö mahtuu kahteen saliin, A-oikeuksilla

majoitusta sisällä 20hlö ja ulko aitoissa reilulle 10hlölle

n.30 hlö takkatupa johon ei A-oikeuksia

10hlö rantasauna

järven rannalla ja isolla laiturilla johon pääsee mm. tarjanteella.

tampereelta noin 22km ylöjärven antaverkassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan pitänyt häitä Taulaniemessä kämmenniemessä päin? Onko hyviä vai huonoja kokemuksia..??? Ollaan ajateltu sitä paikkaa... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei ja Onnittelut teille tuleville morsiamille ja sulhasille :):-X

Nyt pääsette netin kautta tutustumaan Villa Sofiaan Tampereella ja lukemaan jo vihittyjen ja siellä juhlineiden rouvien kommentteja. Mukana on myös menut ja paljon kuvia!

http://www.tilaisuus.fi/juhlat/haat.htm

Ihania häitä teille kaikille!

Toivottaa Villa Sofian väki

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät Sappeen hiihtokeskuksen Ravintola Huipussa. Tilaa sadoille ihmisille mutta sadan hengen porukalle "pienemmät" häät onnistuu yksityistilaisuutena hyvin kesäaikaan. Yläkerran isoista ikkunoista upea näkymä Laipanmaan erämaajan. Ravintola on siis rinteen päällä, joten näköalaa löytyy, jopa niin eteei koristeita paljon vaadita. Majoittautuminenki onnistuu Sappeen välittämissä huoneistoissa. Hintaesimerkkejä: www.sappee.fi -> palvelut -> hääpalvelut. Iso tanssilattia ja A-oikeudet. Tarjoilu ja ruuat talon puolesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kokemuksia kaivataan Ravintola Kaupinpuistosta (ukk-instituutti)... miten myöhään siellä saa juhlia? Onko musiikin soitolla ollut jokin aikaraja, esim. puoleen yöhön?  :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

etsitään sellasita juhlapaikkaa, mihin saisi koko porukan samaan tilaan? nokian kerhola olis sellainen yks vaihtoehto, mut olisko jossai muuaallaki samantapasta...vinkkejä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.