Jump to content
Naimisiin.info

Manilla (Turku)


-Liisi-

Recommended Posts

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Meilläkin on Manilla ykköstoiveena hääjuhlaa varten alkuvuodesta 2012. Hiukan vaan mietityttää tilan koko. Meillä vieraita kertynee listalle reilut sata enkä haluaisi istuttaa ihmisiä Danasalin puolelle eristyksiin. Paljonko teillä muilla on ollut vieraita ja onko tullut tungosta? Samoin mietityttää pieni eteinen - en haluaisi jonotuttaa ihmisiä ulkona talvipakkasilla kovin pitkiä aikoja. Tästä ja kaikesta muustakin olisi kiva kuulla kokemuksia! :)

Link to comment
Share on other sites

Olen ollut vieraana Manillassa järjestetyissä helmikuisissa häissä ja mm. nuo samat jutut jotka tuossa mainitsit, karsivat tuon paikan meidän listalta. Haluan ehdottomasti kaikki ihmiset samaan tilaan (vieraita tulossa saman verran kuin teillä) enkä myöskään tuonne parvelle, josta tuossa aikaisemmin on ollut juttua. Muistelen myös, että odottelu ulkona oli aika kirjaimellisesti jäätävää ja eteinen oli koko illan tositosi kylmä kun porukkaa kävi tupakalla. Vessat kuitenkin olivat siinä, joten pakko siellä oli välillä käydä :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Olin Manillassa vieraana kesahaissa. Vieraita oli n. 50-60 ja se oli aika hyva maara. Parvelle olisi mahtunut viela enemmankin vakea. Voisin kuvitella, etta paikka on talvella kylma ja mielestani ehka maksimi vierasmaara olisi n. 80, siis ajatellen etta kaikki olisivat samassa huoneessa. Tuon kokoisissa kesahaissa, missa olin, paikka toimii loistavasti modernille kaupunkilaisparille! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä on nyt sitten Manilla varattu häitä varten maaliskuussa. Tila on vaan niin ihana, että päätin ettei mahdollisesti ahdas ja kylmä eteinen haittaa. :)

Olen tämän ketjun perusteella päätellyt että pöytien järjestäminen ei ole ihan helppoa. Siksi olisikin kiva kuulla ja nähdä jo juhlansa järjestäneiden ratkasuja! Meille on tulossa vieraita n. 120 ja olisikin mahtavaa nähdä muiden istumajärjestyksiä, erityisesti tällaselle isommalle porukalle! Ilmeisesti n. 60 henkeä mahtuu sinne parvelle mutta mihin mahduttaisiin istuttamaan loput 60? :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä myös ensi kesänä häät Manillassa, 16.6. :) Meillä myös vierasmäärä suunnilleen sama eli noin 120 henkeä. Pöytien sommittelun hankaluus on ollut jo omassakin mielessä vaikka häihin vielä aikaa onkin. Eli olisi todella mukava kuulla vinkkejä aiemmin siellä häitä juhlineilta, ja ainakin sitten tossulilta sitten maaliskuun jälkeen :) Lasilattialle haluaisin ainakin laittaa meidän pöydän sekä perheet ja lähimmät ystävät, mutta toisaalta juuri lasilattialla olisi mukava sitten loppuillasta tanssaillakin eli saas nähdä roudataanko pöydät sitten syrjempään vai mitä kehitellään :) Onneksi vielä on hyvin aikaa :)!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Manilla varattuna joulukuussa 2012. :)

Pöytien järjestely mietityttää nyt jo. :) Meille tulee vain noin 60 vierasta joista muutama lapsia. Ajateltiin sijoittaa lapsettomat kaverit parvelle istumaan ruokailun ajaksi, ja sitten alas varata sen verran ylimääräisiä tuoleja, että mahtuvat istuskelemaan sielläkin myöhemmin. Tylsä jaotella porukkaa, mutta en usko sen siltikään haittaavan.

Meillä on Dana-sali varattuna, siviilivihkiminen suoritetaan siellä ja loppuillasta se muuttuu tanssisaliksi.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Helmikuulle siirtyneet häät lähestyy kovaa vauhtia ja nyt on edessä istumajärjestyksen suunnittelu. Löytyiskö joltain neuvoja tai kuvia omista ratkaisuista? Vieraita tulee n. 80 ja ehkä 50 henkeä olisi tavoitteena istuttaa alas. Eniten mietityttää mihin kohtaan lasilattian viereen saa laitettua pöytiä ja kuinka paljon? Me haluttais kovasti istua yhdessä kaasojen ja best manien kanssa ja mietin mahtuisko siihen eteisen puolelle lasilattian viereen pitempikin pöytä? Manillan sivuilta löyty kuva, jossa siinä kohdassa on hääparin pöytä mutta kuvasta on vaikea hahmottaa, tukkisiko pitempi pöytä sen ovensuun kokonaan.

Laittakaa siis ihmeessä kokemuksianne kaikenlaisista pöytäjärjestelyistä! Olisin kovin kiitollinen. :)

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Manillasta saamani tiedon mukaan ylös mahtuu 72 henkeä, lasilattialle 48 ja Dana-saliin 60 henkeä, aika korkeilta luvuilta kyllä kuulostaa! Me yritämme pitää henkilömäärän 90:ssä, jotta kaikki mahtuisi viinatehtaan puolelle. Kertokaapa kokemuksianne istumajärjestyksistä! PS. miksi en näe kuvia, joita ihmiset lataavat tälle sivustolle? Ensimmäisellä sivulla oli muutama laittanut kuviaan, mutta en pysty niitä näkemään. Mitä tehdä? :)

Link to comment
Share on other sites

Samat tiedot mullakin on, Helena. Mutta meilläkin vierasmäärä on pienempi (n. 80), joten en haluaisi tunkea 48 henkeä lasilattialle. Varsinkin kun meillä nuorempaa juhlaväkeä ei haittaa istua vähän suojassa parvella ja toiseksi ajateltiin luultavasti siirtää pöydät lasilattialta Dana-salin puolelle, kun tanssi alkaa.

Siispä edelleen toivon vinkkejä, kuvia ja kertomuksia muilta! Neuvot olisivat kullan arvoisia, varsinkin kun pitopalvelu kaipailee tietoja pöytäryhmien koosta. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 months later...
Guest Sunriser

Hei!

Istumajärjestyksiä kaipaisin minäkin, jos jollakin ihanalla olisi sellaisia näytettävänä? Entä äänentoistolaitteet ja muut varusteet, mitä Manillasta saa vuokrattua? Tykki ja äänentoistolaitteet ovat varmaan ok? Mietin nimittäin ruokailun ajan taustamusiikkia - yksi vaihtoehto olisi soittaa se ihan nauhalta, sillä pianoa tms tuonne tuskin saa, vai mitä luulette?

Link to comment
Share on other sites

Hei! Meillä oli häät Manillan vanhan viinatehtaan puolella kesällä 2011. Bändinä oli Kaupunkiasento, joka oli aivan loistava ja hoiti myös taustamusiikit ruokailun ajan ja koko äänentoiston muutenkin. Bändi soitti meillä Dana-salissa, mutta vieraiden tullessa sisään he soittivat pienellä kokoonpanolla lasilattian vieressä olevalla lavantapaisella, josta myös puheet pidettiin.

Vieraita meillä oli reilu 70. Meillä oli lasilattialla alhaalla kaksi pitkää pöytää (12 henkeä + pöytien molemmissa päissä paikat kahdelle lapselle, joten pitkiin pöytiin meni yht. 16 henkeä) Pitkien pöytien välissä oli meidän ja kaasojen sekä bestmannien pöytä, yht. 8 henk. Olisi mahtunut toinen samanlainen, mutta halusimme jättää tilan vapaaksi, jolloin vieraat näkivät meidät paremmin, me näimme vieraat, luoksemme oli helpompi tulla ja kaiken lisäksi kakku kärrättiin siihen lasilattian keskelle. (Olisimme halunneet tanssiakin siinä häätanssimme, mutta se ei onnistunutkaan, kun bändi ei mahtunut tarpeeksi lähelle.)

Sijoitimme ylös parvelle ihmiset niihin kohtiin, mistä näki parhaiten alas. Eli se koko keskitila parvelta jäi avoimeksi ja tyhjäksi seurustelutilaksi.Meillä oli suoraan lasilattian yläpuolella 8+8+6 hengen pöydät ja lasilattian vieressä sivuparvella 3 neljänhengen pöytää. Vieraita olisi mahtunut ylös paljon enemmän, mutta näkyvyys ei olisi ollut niin hyvä (ja meillä nyt ei muutenkaan ollut tarvetta siihen.)

Meillä oli oikein onnistuneet juhlat ja olimme oikein tyytyväisiä upeaan juhlapaikkaan! Toivottavasti tästä oli apua :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest förityttö

Meillä on keväällä 2013 häät tiedossa Manillassa 100 hengelle.

Minäkin kuulisin mieluusti kokemuksia siitä, miten olette istuttaneet vieraat lasilattialle + parvelle. Onko totta, että alas voi laittaa pöytiä myös lasilattian ulkopuolelle? Ja toki kuulen mieluusti myös vieraiden kokemuksia - mikä meni vikaan ja mistä erityisesti tykkäsitte?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 7 months later...
  • 4 months later...
Guest Maydreaming

Hitsi kun olin näemmä poistanut Manillasta tulleen tarjouksen kun sitä viime kesänä kyselin. Vuokran lisäksi kun pitää maksaa siitä valvojasta tuntitaksaa, niin olisiko normi 8 tunnin juhla-ajalle tullut hintaa 1000-1200 euroa? Yli tuhat euroa joka tapauksessa, ja sen vahtimestarin tuntipalkkakin kohosi aika huimasti puolen yön jälkeen.

 

Tilahan on tosi kaunis ja sinne saa viedä omat ruoat & juomat, mutta meille ehdoton no-no oli se että siellä pitää kaikki järjestää itse ja myöskin siivota seuraavana päivänä. Me emme olisi itse kuitenkaan halunneet tulla siivoamaan eikä sitä nakkia olisi varmastikaan halunnut kukaan meidän läheisistäkään :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Itse kysyimme, onko siivoojan tekemään loppusiivoukseen mahdollista saada lisättyä roskien ulosvienti, pöytien/tuolien kasaaminen jne. Siis kaikki se, mikä sitten parin tehtäväksi olisi sunnuntaille jäänyt. Pientä korvausta (50-80€ oli muistaakseni arvio tälle) vastaan tämäkin kuulemma onnistuu.

 

Tilan järjestäminen ja koristelu perjantaina, päivää ennen juhlia. Toki lisämaksua otetaan myös siitä, että paikka on varattu parille jo perjantaista lähtien. Muutoin tilaan pääsee vasta lauantaina klo:9, mutta moniko on valmis ottamaan riskiä siitä, että perjantain mahdollisten juhlien jäljet ovat heidän siivottavanaan  lauantaiaamusta, kun aika muutenkin kortilla on.

 

*muoks. liian tarkkoja tietoja pois

Muokattu: , käyttäjä: nilmelwen
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...

×
×
  • Create New...