Guest TuuliTytto

Hääkimppu tekokukista?

179 viestiä aiheessa

Olen miettinyt nyt pääni puhki tätä kukkapolitiikkaa ja silkkikukat kiinnostaa allergian takia. Mutta jostain syystä en onnistu nyt hahmottamaan mitään hyvää paikkaa, josta lähtisin etsimään silkkikukkia. Eli antakaas vinkkiä, missä pääkaupunkiseudulla olisi hyvät valikoimat silkkikukkia!

Noita verkkokauppoja kattelin, mutta en vielä ainakaan löytänyt mieleistäni..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itselläni oli hääkimppu Sian silkkikukista. Halusin ehdottomasti silkkikukkia, koska näin kimppu jää minulle ja tammikuisissa häissäni ei tarvinnut varoa kukkien paleltumista! Olin todella tyytyväinen! Ja kimpun tilasin postimyyntinä Sian jälleenmyyjältä.

Muokkasin kimppua sen verran, että kiersin kahvan ympärille satiininauhan.

Mistähän osoitteesta tilasit kimpun? Lähetitkö kuvan, jonka perusteella tekivät vai selititkö vain?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tilasin hääkimppuni Invice:n verkkokaupasta, osoitteesta http://www.invice.fi

Lähetin sähköpostilla kuvia ja selitystä, millaisen kimpun haluan. Sitten kimppu koottiin ja siitä lähetettiin minulle valokuvia. Ja kun hyväksyin kuvat, kimppu lähetettiin postipakettina minulle.

Olin tyytyväinen palveluun ja voin lämpimästi suositella!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uskaltaako kysyä, paljon kimppusi kustansi, Talvimorsian?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mistä Helsingissä kannattaa ostaa silkkikukkia ja missä olisi hyvät valikoimat livenä nähtävillä? En viitsi tilata netistä, ettei lopputulos ole todella muovinen ja tekokukkamainen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oulusta kukkakauppa kanervasta saa loistavia silkkikukista tehtyjä kimppuja.

Tilasin itselleni pisaranmuotoisen kimpun, jossa ruusuja ja orkideoja+jotain vihreää ja miehelle rintaan magneettikiinnitteinen viehe, jossa oli yksi ruusu ja yksi orkidea. Yhteensä maksoi 90€, joka ei mielestäni ollut paljon, koska oikeat maksaa saman ja pakkasella ei viitsinyt ottaa riskiä, että kukat nuutuvat. Kuvista ei kukaan huomaa mitään ja valokuvaaja ei ollut uskoa, että on silkkikukista tuo minun kimppu.

Kaasojen kimpuissa pihistin ja ostin kaksi "puskaa ruusuja harsokukilla" Tallinnan reissulta. Sidoin kimput itse uusiksi ja laitoin silkkinauhan varteen. Tuli nätit punaiset ruusukimput (harsokukka siis lähti roskiin) Hintaa kaasojen kimpuille tuli 5€

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin sunnuntain ruotsin Västerosissa häämessuilla ja siellä näin silkkikukka kimppuja. En ollut aiemmin edes ajatellut sellaista vaihtoehtoa, mutta nyt olen päätymässä sellaiseen ratkaisuu, että kimppu tulee silkkisistä, jolloin jää minulle muistoksi ja kaikki muut kukat tulee sitten omasta puutarhasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten aidoilta tekokukka kimppu vaikuttaa? Näkeekö tai tunteeko eroa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ne kimput mitä messuilla näin, oli kyllä tosi aidon näkösiä. Piti ihan tunnustella ennen kuin uskoin, että ovat todellakin tekokukkia.  ;D

Hintakaan ei päätä huimannut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuossa oli aikaisemmin puhetta Roxysta (Vantaalla), joka tuo maahan silkkikukkia. Olen käynyt siellä ja valikoimaa löytyy mielettömät määrät! Lisäksi ne on tosi aidon näköisiä. :) Oma äitinikin luuli aidoksi kukkia, jotka on sieltä. http://www.decoflower.fi sivuilta löytyy linkki Roxyn sivuille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

923252_large.jpg

Tässä ihan itse tehty pomander jota kannan sitten heinäkuussa.

Kukat ja tarvikkeet on Tiimarista.....pohjana oasispallo johon kukat on sitten tökitty kiinni, kantokahvana on ohueen metallilankaan pujotettuja helmiä, samoin kuin pohjakoristekkin.Kahva ja koriste on ankkuroitu paksummalla metallilangalla ja kuumaliimalla paikoilleen.

Ihan läheltä erottaa etteivät kukat ole aitoja, mutta vähän kauempaa kun katsoo niin ei kyllä erota aidoista kukista.

Valitsin tekokukat siksi että olemme mieheni kanssa kummatkin allergikkoja ja minä vielä hajuallergikko, joten meillä ei häissä ole muutenkaan kukkia vaan koristeina toimivat erilaiset itsetehdyt helmikoristeet jotka roikkuvat peikonpähkinän oksissa ja pöydille tulevat kivet ja tuikut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suosittelen Piaa Decoflowerista (http://www.decoflower.fi). Tilasin silkkikukkakimpun jossa on valkoisia liljoja ja tulppaaneja. Samaan syssyyn tuli rintakukat ja heittokimppu (kaikki odottaa jo valmiina viikonloppua kotona). Jokaiselle jää jotakin ikuista muistoa häistä! Aivan ihana kimppu! Ja ei muuten tarvitse tällä viikolla pelätä, että kimppu paleltuu pakkasessa. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Myös minä tilasin kukat tuolta Decoflowerista. Hääkimppu, kaksi morsiustytöille tulevaa kimppua (joista toinen on myös ns. heittokimppu), kaksi viehettä sekä kaksi hiuksiinkiinnitettävää kukkaa kaasoille. Vielä en ole saanut kukkia, mutta uskoisin niiden olevan oikein ihanat. Laitoin myös tilaukseen mukaan muutaman inspiraatiokuvan, ja floristi kertoi saaneensa hyvän kuvan siitä mitä haluan. Koko setille tulee hintaa noin 120-130 euroa. En tiedä onko paljon vai vähän verrattuna oikeisiin kukkiin (en pyytänyt mitään tarjouksia kukkakaupoista), koska halusin nimenomaan pakkasenkestävät silkkikukat. Häät ovat siis helmikuussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tein itse kimpun plantagenista ostetuista silkkikukista. Kimppuni on pienehkö ja pyöreä ja tehty isoista valkoisista neilikoista. Vieheetkin tein silkkikukista, pienistä valkoisista neilikoista, ja lisäksi niissä on "taustana" kaksi silkkistä ruusunlehteä. Hintaa näille kaikille tyli yhteensä arviolta 40-50e. Suosittelen!

Plantagenissa on vaikka minkälaisia kukkia ja kaikki ovat tosi aidon oloisia. olen miettinyt, että kimppuuni pitäisi ehkä lisätä vielä 3-5 shampanjan väristä ruusua, koska pukuni on kullanvivahteinen. Katsotaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässäpä minun itse tekemäni koekimppu... Varsiin tulee vielä silkkinauhapäällystys.

100_0924.jpg

100_0923.jpg

Kukat ovat todella aidon näköisiä ja niissä on jopa pääli puolella sellainen käsittely,

että tuntuvatkin aidoilta. Terälehden alapuoli on sitten kankaisen tuntuinen ja

varret muovia, mutta nuo varrethan tosiaan tulee piiloon :)

Itse tykkään kovasti ja sopii hyvin yhteen cappucinon värisen pukuni kanssa.

Samanvärisiä helmiä kuin kimpussa löytyy myös kaulasta ja korvakoruista, helmet ovat siis aitoja makeanveden helmiä ja itseasiassa kimppuun käyttämäni ovatkin lähtöisin kaulakorusta :D

Muokattu: , käyttäjä: Silkkiuikku

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tosi kauniita ja aidonnäkösiä nuo kukat Sillkiuikulla! Mistä olet ostanut?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin ruusut täältä ruotsista växtriket nimisestä myymälästä. Hintaa oli n. 2€kpl ja kimpussani on niitä 10kpl.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Te jotka ootte tilanneet tuolta Decoflowerista niin kauanko viipyi toimitus? En ole vieläkään saanut päätettyä ottaisinko sittenkin aidot kukat vai teko...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Otimpa Plantageniin yhteyttä ja tällasta ne vastas, jos joku vaikka on kiinnostunut niiltä tilaamaan. Teemme sidontatöitä myös silkkikukista.

Silkkikukka toimittajamme valikoima on laajempi kuin mitä meillä on

Myymälässä. Silkkikukista löytyy hyvä kuvasto, mistä pystyy katsomaan myymälästä puuttuvia kukkia. Näin siis vastattiin tuossa lähellä sijaitsevasta liikkeestä, mutta luulisi että sama periaate on muillakin liikkeillä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ensin ajattelin, että "silkkikukkia, ei ikinä.."

Mutta nyt olenkin alkanut kallistua niiden puoleen. Kukat saisi kotiin jo ennen h-päivää valmiiksi, ne kestäisivät huhtikuun kylmyyttä ja ennenkaikkea kestäisivät 3v ja 5v sulhaspoikien ei-ehkä-niin-hellää käsittelyä.

Kiva olisi nähdä malleja muiden kukista. Ja muutenkin kommentteja, huomasivatko vieraat että tekokukkia jne.

Itse haluan hääkukaksi kallaa (valtikkamaisella sidonnalla).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tein tämmöisen.... B)

ja testautin kaasolla.. kuvien välityksellä teki arvion ja hänestä näytti kimppu hyvältä.. Niin ja silkkiä ovat kukat.. :D

post-15507-1205868586_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin sitten tuossa pari viikkoa sitten tilaamassa kukat Plantagenista. Tilasin itselleni valuvan kimpun, jossa pää kukkina on neilikat ja gerberat. Valtikkamaisen heittoimpun, jossa samoja kukkia kuin kimpussani ja 3 viehettä. Laitan tänne kuvia kuhan kotiutuvat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me vuokrataan melkein kaikki kukat mitkä tulee paitsi mun kimppu ja vieheet ostetaan. Silkkikukista tulee kans nuo kun tulee sen verran halvemmiksi ja sitten kun tuo kauppias sanoi että tekee ihan minkä tahansa asetelman me halutaan ja pyytää vain 15% myyntihinnasta, mielestämme aika halpa ja kun on todella kauniit kukat. En ole kyllä vieläkään päättänyt että minkälaisen kimpun haluan kun se vaihtelee niin kauheesti aina :lol: mutta viimeistään kuulemma heinäkuun alussa kun tilataan niin kaikki kukat saadaan mitkä halutaan... silkkikukat on kyllä sen verran hienoja eivätkä pääse nuutumaan päivän aikana joten ne voi viedä juhlapaikalle jo edellisenä päivänä... :)

vähän taas meni aiheesta mutta kuiteskin :D

Muokattu: , käyttäjä: Artep

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tein tämmöisen.... B)

ja testautin kaasolla.. kuvien välityksellä teki arvion ja hänestä näytti kimppu hyvältä.. Niin ja silkkiä ovat kukat.. :D

Mistä hankit kukat Miss tarski?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihanaa, tässä tuli vastaus ongelmaani. Olen hajusteallergikko ja olen pohtinut, että minkä ihmeen kimpun otan. Kaasona siskoni häissä pidin hänen kimppuaan saaden kamalat allergiaoireet.

En jostainsyystä edes keksinyt tekokukkia. Nyt ottamaan lisää selvää tästä asiasta. Ja jos joku tietää minne kääntyä Tampereella kun haluaa silkkikukkakimpun, viestiä tänne!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään