Guest TuuliTytto

Hääkimppu tekokukista?

179 viestiä aiheessa

oiskohan noi Miss Tarskin kallat IKEAsta...näyttäis ainakin samoilta, kun ovat kovin kookkaita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko Silkkiuikulla tai jollain muulla tietoa kuinka aidon näköisiä nuo Ikean kallat ovat?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ihanaa, tässä tuli vastaus ongelmaani. Olen hajusteallergikko ja olen pohtinut, että minkä ihmeen kimpun otan. Kaasona siskoni häissä pidin hänen kimppuaan saaden kamalat allergiaoireet.

En jostainsyystä edes keksinyt tekokukkia. Nyt ottamaan lisää selvää tästä asiasta. Ja jos joku tietää minne kääntyä Tampereella kun haluaa silkkikukkakimpun, viestiä tänne!

Ainakin Flower Room Otavalankadulla ( Koskikeskuksen vastapäätä ) tekee pyynnöstä silkkikukkakimppuja. Itse kyselin asiasta, mutta päädyin kuitenkin aitoihin kukkiin kun ei ole allergiaa tms itsellä. Kukkakauppias sanoi että ovat todella aidon näköisiä ainakin siinä tukussa missä hän itse käy...

Edit. lisään vielä linkin http://www.flowerroom.net/index.html :)

Muokattu: , käyttäjä: Eevis77

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ihanaa, tässä tuli vastaus ongelmaani. Olen hajusteallergikko ja olen pohtinut, että minkä ihmeen kimpun otan. Kaasona siskoni häissä pidin hänen kimppuaan saaden kamalat allergiaoireet.

En jostainsyystä edes keksinyt tekokukkia. Nyt ottamaan lisää selvää tästä asiasta. Ja jos joku tietää minne kääntyä Tampereella kun haluaa silkkikukkakimpun, viestiä tänne!

Mitä nyt itse olen kierrellyt etsimässä silkkikukkia, olen todennut, että Plantagenista löytyy parhain valikoima ja aidoimman näköiset kukat. Itse teetän kimppuni heillä täällä omalla paikkakunnalla. Tampereellakin näyttäisi olevan Plantagen, joten suosittelen ottamaan heihin yhteyttä ja kysymään tekisivätkö sidonnan silkkikukista. Tässä heidän sähköposti: [email protected]

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ ja ^^ Kiitos teille molemmille!

Myös aiemmin linkatusta englantilaisesta nettikaupasta löysin vaikka mitä ihanaa.

Selvitän tätä asiaa ja todennäköisesti mulle tulee tekokukkapuska. Ja silti niin rakas. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
oiskohan noi Miss Tarskin kallat IKEAsta...näyttäis ainakin samoilta, kun ovat kovin kookkaita.

Heipä hei!

Kyllähän ne ikealta ovat.. B)

Taidan kuitenkin tilata jostain nettikaupasta kimpun... :rolleyes:

Itse ei saa tehtyä sievää kimppua ja kaupoista löydetyty silkkikukat eivät ole oikein sieviä... :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ooh, mikä ketju. itse todella allergisena tämän kukka asian kanssa olen tuskaillut ja nyt olen varma ettei meidän häihin tule ainuttakaan oikeata kukkaa, silmiäni ja nenääni ärsyttämään.

Todella kauniita kimppuja silkkikukista :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen miettinyt silkkikukka kimppua, koska häämme ovat talvella ja mahdollisesta ulkokuvauksesta pakkasessa oikeat kukkaset eivät tykkää. Olisiko kenelläkään ideoita tai tietoa, että mistä pääkaupunkiseudulta saisi silkkikukka kimppuja hankittua?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Riippumatta maantieteellisestä sijainnista ihania silkkikukkia saa netistä (morsiuskimppuja ja vieheitä mutta myös asetelmia ja toisaalta irtokukkia omaan askarteluun): http://silkspecialties.com

Oma morsiuskimppuni, kaikki vieheet ja myös pöytäasetelmiin tulevat kukat on tilattu tuolta, ja suosittelen seuraavista syistä:

- valikoima sisältää lähes kaikkia mahdollisia kukkalajikkeita lähes kaikissa mahdollisissa väreissä (lisäksi ainakin omaan kimppuuni on voinut valita yhdestä neljään väriä mielen mukaan ja sitomiseen käytetyn silkkinauhan värin vielä erikseen)

- sidontatyö on laadukasta ja kukat uskomattoman aidonoloisia (monista muista näkemistäni tekokukista poiketen myös varret näyttävät oikeilta)

- asiakaspalvelu on nopeaa ja ystävällistä (tiedusteluihin vastataan vuorokauden sisällä eikä mikään tunnu olevan liian hankalaa toteutettavaksi)

- myös sidontatyötä vaativat tilaukset ovat lähteneet alle kahden viikon kuluessa tilauksesta ja irtokukat ihan parissa päivässä (tällä hetkellä tosin uusia hääsidontatöitä ei oteta vastaan ennen alkusyksyä)

- halpa dollari tekee hinnoista kovin kohtuullisia myös postikulut ja tullit mukaan luettuna (etenkin irtokukat ovat huomattavan edullisia ja vähänkään suurempina määrinä alennettuja)

Juu ja ihan alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni, päädyimme tekokukkiin, koska pystyimme hoitamaan asian hyvissä ajoin ennen häitä, saimme täsmälleen haluamiamme värejä ja kukkia, vältimme paikasta toiseen juoksemisen netin ansiosta ja hoidimme annoksen stressiä kukkien paleltumisesta tammikuussa / hakemisesta kaikessa kiireessä / yllätyksistä viime hetkellä (tämänkin foorumin keskusteluissa mainittu valmiiksi rupsahtaneita / odotettua pienempiä / tilatusta poikkeavan värisiä kimppuja).

P.S. Ruusukimppujen ja/tai erikoisempienkin värien ystävien kannattaa vilkaista myös http://www.thebridesbouquet.com :-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos Tammikuu09 linkeistä :) Löysin muutaman aivan ihanan kimppu ehdotuksen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällaiseen ratkaisuun tulen varmaan päätymään, koska meillä tulee näillä näkymin olemaan kahdet juhlat kahdessa maassa. Pieni, söpö kimppu, jota voi käyttää molemmilla kerroilla, ja joka on helppo kuljettaa paikasta A paikkaan B lentsikassa. Näin ei tarvitse laittaa kahdesti rahoja kukkiin, jotka sitten eivät säily :D

Todella hienoja kuvia täällä - ja kannustavia ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämäpä onkin hauska idea, jota en ole aiemmin ajatellut... Meilläkin on kahdet häät kahdessa eri maassa. Todennäköisesti kyllä hankin "luomukukkia", koska viskaan kummankin hääjuhlan päätteeksi kimppuni sinkkuneideille, eli en ollut säilömässä kimppuani.

Pitää kuitenkin ensin tarkistaa, millainen kukkavalikoima (ja erityisesti -hintataso) Australiassa on keväällä. Jos on tyyristä, voisi tuo silkkikukkakimppu olla mainio vaihtoehto - yksi asia vähemmän stressattavaksi paikan päällä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tilasin kimppuni osoitteesta www.thebridalworkshop.co.uk Toimitus oli vajaassa kolmessa viikossa ja kimppu on todella ihana. Samalla tilasin pienemmän "heittokimppuversion" ja samoissa väreissä sulhasen ja bestmanin vieheet. Sinänsä oikeatkin kukat kiinnostivat, mutta haluan säilyttää kimpun muistona, mikä on niin paljon helpompaa silkkisenä kuin oikeista kukista tehtynä.

Kuva kimpusta

Muokattu: , käyttäjä: Marrasmorsian 2008

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei talvimorsiamet! Tällainen huovasta tehty hääkimppu sattui silmiini, oli niin kaunis että pakko laittaa tänne (itselleni elokuulle tämä on ehkä turhan talvinen):

kallakimppu2.jpg

Täältä niitä saa: http://www.sirkkakannusmaki.fi/tuotteet2.htm

Huovutettu kallakimppu maksaa 195 euroa mut eipähän tarvii maksaa kuivatuksesta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle tulee huovutettu, kolmen kukan "kimppu", joka kestää pakkasessa ja on ikuinen muisto. Hintakaan ei juuri poikennut oikean kimpun hinnasta. Kukat olivat jopa kauniimpia kuin oikeat ;)

Häät juhlittu. Tässä kuva kimpustani:

Muokattu: , käyttäjä: Vianne

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Morsiuskimppuni oli silkkisistä pikkukalloista, ja valokuvissa ei lainkaan erota, ovatko aitoja vai eivät :) Pöytäkukkina palvelleet neilikat huomasi hieman paremmin keinotekoisiksi, mutta ne näyttivät todella kauniilta ja jälleen valokuvissa suorastaan hohtavilta (kynttilöillä osuutensa asiaan)... Eikä kukaan ainakaan meille kommentoinut, että olisi ollut hölmöä käyttää silkkikukkia (ja muille osoitetut ihmettelyt kyllä olisimme kuulleet kiertoteitä joka tapauksessa)!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselläni oli silkkikukka kimppu, jota vieraat kehuivat ja vasta koskettaessa huomasivat sen olevan silkkikukka kimppu. Osa vieraista ei meinannut uskoa, että meillä oli kaikki kukat silkkikukkia.

Alla omasta kimpustani kuva ihan käytössä

gallery_13887_437_24060.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi itku, olin suunnitellut jo millaisen kimpun tilaan itselleni ja millaiset vieheet ym kukkajuttuha tuolta http://www.thebridalworkshop.com/ mutta ilmoittivat sitten, etteivät enää lähetä tilauksia ulkomaille! :( Syy kuulemma se, että liian monet paketit ovat kadonneet postissa.. :( Pitää keksiä joku muu paikka sitten mistä tilata.. Nuo kaikki muut paikat vaan tuntuvat olevan USA:sta, joten jos sieltä tilaa niin sitten tulee tullit ja alvit päälle ja hinta nousee..

Tietääkö kukaan mitään paikkaa Euroopasta, josta voisi tilata noita silkkikukkia (siis morsiuskimppuja ja vieheitä)? Toki tilaaminen rapakon takaakin onnistuu, mutta mieluiten Euroopasta tilaisin niin ei tulis niitä tullimaksuja..

Voi että harmittaa kun eivät tuolta BridalWorkshopista enää lähetä, tykkäsin kovasti niiden kimpuista ja valikoima oli laaja plus hinnat tosi edulliset.. :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Ei noita tulleja tarvitse pelätä, kun niidenkin kanssa hinta jää halvan dollarin aikana todella edulliseksi :)

Itse tilasin kaksi kertaa tuolta SilkSpecialtiesista, ja ekalla kerralla ei jäänyt ollenkaan tulliin (tilauksen arvo postikuluineen 79 dollaria eli noin 50 euroa viime kesän kurssin mukaan). Toisella kerralla sitten jäi, mutta tullia ja arvonlisäveroa tuli yhteensäkin maksettavaksi vain vajaat 20 euroa (tilauksen arvo postikuluineen 131 dollaria eli noin 85 euroa viime kesän kurssin mukaan).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Päätin sitten että miksipä ei tilata tuolta rapakon takaa, jos kerran edullisesti saa ja valikoima laaja. Suomalaisten myyjät silkkikukat tuntuu olevan samoissa hinnoissa kuin aidot kukat (eli kalliita) ja kaiken helppouden, säilyvyyden ym lisäksi miksi haluan silkkikukkia on se, että ne ovat edullisia! (tai ainakin siellä The Bridal Workshopissa olivat.. :().

Tammikuu09 kirjoittelit tuolla ylempänä, että Silkspecialtiesista vastataan tosi nopeasti.. Laitoin muutaman päivä sitten sähköpostia ja ainakaan vielä ei ole kuulunut mitään. Toivotaan että vastaavat pian, olen hiukka kärsimätön nyt näiden kukkajuttujen kaa kun meinas suunnitelmat mennä piloille!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Googlettamalla löytyy esim. Iso-Britanniasta vaikka mitä vaihtoehtoja, siellä silkkikukkien käyttö hääkukkina taitaa myös olla aika suosittua. Hakusanoiksi Googleen esim. "artificial flowers UK" tai "silk flowers UK". Tai www.ebay.co.uk löytyy myös vaikka mitä, suosittelen etsimään myös "foam roses" -hakusanalla, ne näyttää ainakin valokuvien perusteella kovinkin aidon näköisiltä. Tosin vaahtoversioita ei tunnu löytyvän kuin ihan vaaleissa väreissä.

Olen miettinyt, että osa kukista tulisi meille aitoina (morsiuskimppu, vieheet, pöytiin yksittäiset ruusut) ja osa "epäaitoina" (heittokimppu, kukkaistyttöjen "ruusupallot", ulkovihkimisen rappusille tulevat somisteet). Pöydille tulevat ruusun terälehdet näillä näkymin joko tuoreina tai kuivattuina.

Esim. 50 euroa aidosta heittokimpusta on aika paljon, mielummin hankin hienon silkkisen version puolella hinnalla siitä. Jääpähän siitä myös kimpun vastaanottajalle kiva, pysyvä muisto. Kuivatut kukat on mun mielestä jotenkin kammottavia, mielummin joku silkkinen jonka voi laittaa talteen muistojen laatikkoon.

Muokattu: , käyttäjä: Herbina_

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tammikuu09 kirjoittelit tuolla ylempänä, että Silkspecialtiesista vastataan tosi nopeasti.. Laitoin muutaman päivä sitten sähköpostia ja ainakaan vielä ei ole kuulunut mitään. Toivotaan että vastaavat pian, olen hiukka kärsimätön nyt näiden kukkajuttujen kaa kun meinas suunnitelmat mennä piloille!

Viime kesänä sain vastaukset tiedusteluihini suunnilleen vuorokauden sisällä, mutta nyt en tiedä, mikä liikkeen tilanne on, kun hääkukkaosastokin on kutistunut pariin malliin ja teksti kertoo vain vuoden 2009 katalogien päivittämisestä (minun tilaukseni aikoihin oli ainakin pariakymmentä mallia saatavissa suoraan). Yksi vaihtoehto on, että tilaat irtokappalekukkia ja sidot kimput/asetelmat itse (minäkin ostin ensin morsiuskimpun valmiina mutta tuunasin sen lopulta isommaksi ja siitä innostuneena tein pöytäkoristeet alusta loppuun).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee vieheet ja ilmeisesti mun kimppukin tekokukista. Haluttiin juuri tietynvärisiä orkideoja vieheisiin että ne olisivat saman väriset kuin sulhasen ja bestmanin kravatit, enkä mä uskaltanut laskea sen varaan että ne hakiessa sitten tosiaan olisivat oikean värisiä. Lisäksi nyt pystyn tekemään vieheisiin haluamanlaiseni helmikoristeet.

Etolassa oli mielettömän aidon näköisiä teko-orkideoja josta olen tehnyt jo sulhon vieheen. Tein myös ihan kokeilumielessä kimpun tekokukista ja miusta se on ihana. Jos muutan mieleni kimpun suhteen niin sitten teen anopin pihan ruusuista itselleni kimpun, mutta tuskinpa muutan mieltäni. Ainakin tuo tekokimppu säilyisi ongelmitta muistona. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään