hansu83

Sulhasen rintaviehe (kuvia)

31 viestiä aiheessa

Tosi tyylikkään näköinen minusta. Ei ole liian iso kalla, ja hienosti punottu. Tykkään väristäkin.

post-16988-1203585026_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tammenterhoja, käpyjä ym.:

ft_fall05msw12_l.jpg

Kangasta ja muuta kivaa:

wa102412_fal06_20_l.jpg

Valkoista:

tvs8348_l.jpg

Nauhoista ja napeista tehtyjä:

msw_spring06_boutonniere_l.jpg

Lehdistä:

wed_w99_goodthings_13_l.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Naapurin häihin tein kukka koristeet :) Vieheissä käytin valkoista akito ruusua, salalin lehti taustalle ja blumosusta joka oli värjätty hopeella.

post-16769-1212951844_thumb.jpg

Muokattu: , käyttäjä: annalih

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

eikö nuo miesten "kukat" tulekaan taskuun?? niin mä olen ainakin aina luullut..lisää kaipailisin kokemuksia ja kommentteja / kuvia teillä olleista miehen "kukista"

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmmh. Mitä olen katsellut, niin takin kauluskäänteessä nuo tuppaavat olemaan...

Sulhasen rintavieheessä on perinteisesti jokin morsiuskimpun kukista tai vaihtoehtoisesti valkoinen neilikka. Etiketin mukaan valkoinen neilikka kuuluu erityisesti yhteen frakin kanssa. Smokin kanssa etiketti on vapaampi. Viehe voi koostua yhdestä kukasta tai siinä voi olla useampi kukka ja muutama vihreä lehti (ns. minikimppu). Rintaviehe asetetaan vasempaan rintapieleen, kauluskäänteen leveimpään kohtaan kasvusuunta ylöspäin. Lähde: Syväsen Kukka

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hmmh. Mitä olen katsellut, niin takin kauluskäänteessä nuo tuppaavat olemaan...

Sulhasen rintavieheessä on perinteisesti jokin morsiuskimpun kukista tai vaihtoehtoisesti valkoinen neilikka. Etiketin mukaan valkoinen neilikka kuuluu erityisesti yhteen frakin kanssa. Smokin kanssa etiketti on vapaampi. Viehe voi koostua yhdestä kukasta tai siinä voi olla useampi kukka ja muutama vihreä lehti (ns. minikimppu). Rintaviehe asetetaan vasempaan rintapieleen, kauluskäänteen leveimpään kohtaan kasvusuunta ylöspäin. Lähde: Syväsen Kukka

Mitenkäs saketin kanssa nuo kukkaset menee? Onko siinä jotain etiketti-säännöksiä mitä pitää ottaa huomioon?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko ihan kamala etikettivirhe, jos morsiamen kimppu on punaisita ruusuista ja sulhanen haluaa vieheekseen yhden punaisen neilikan?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sulhaselle tulee vaaleanpunainen/fuksianpunainen ruusu :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmmh. Mitä olen katsellut, niin takin kauluskäänteessä nuo tuppaavat olemaan...

Sulhasen rintavieheessä on perinteisesti jokin morsiuskimpun kukista tai vaihtoehtoisesti valkoinen neilikka. Etiketin mukaan valkoinen neilikka kuuluu erityisesti yhteen frakin kanssa. Smokin kanssa etiketti on vapaampi. Viehe voi koostua yhdestä kukasta tai siinä voi olla useampi kukka ja muutama vihreä lehti (ns. minikimppu). Rintaviehe asetetaan vasempaan rintapieleen, kauluskäänteen leveimpään kohtaan kasvusuunta ylöspäin. Lähde: Syväsen Kukka

Tästä vieheen paikasta, kun kävimme eräässä pukuvuokraamossa katselemassa miehelle pukua niin siellä sanoivat että viehe pitäisi laittaa taskuun.

Ilmeisesti vuokrapuvuissa se kauluskäänne olisi pian neulatyynyn näköinen, taskun voivat vaikka uusia jos niikseen tulee.. Näin ainakin itse tuota perustelin, tiedä sitten :)

Edit: heh, siis ei sinne taskuun sisälle! :D

Muokattu: , käyttäjä: missmarymary

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Juu ja jossain paikoissa pukua ei saa lävistää millään. Kannattaa siis kysyä kiinnitystavasta. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sulhollani oli pinkistä gerberasta tehty rintaviehe:

gallery_27132_695_36811.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

post-31864-130289900414_thumb.gif

Mustasta pitsistä ja nahasta tehty rintaviehe, samoin kuin hääkimppuni, ei niin perinteinen mutta kovin omannäköisemme kukkaratkaisu :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee liljakimppu, eli pelkkään liljaa ja ehkä harsokukkaa. Mutta mitä miehelle vieheeksi?? Ideoita kiitos :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löytyisikö kuvia vieheistä, joissa käytetty orkideaa? :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saisinko kysyä tähän väliin et paljon viehe maksaa jos sen teettää jossain kukkakaupassa? kuin aikasten kannattaa mennä juttelemaan kukkakauppaan?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksinkertainen on minusta kaunusta, eli vaikka yksi kukka riittää :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saisinko kysyä tähän väliin et paljon viehe maksaa jos sen teettää jossain kukkakaupassa? kuin aikasten kannattaa mennä juttelemaan kukkakauppaan?

Kukkakauppa jossa joskus itse hetken olin apulaisena, veloitti viheistä 7-10€.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

post-35058-1321964103,9723_thumb.jpg

Minun sulholla oli tälläinen. Halusi ihan perinteisen ruusun, ja valkoinen ruusu löytyi hääkimpustakin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään