Guest Prinsessa Pioni

Onko TOIMIVIA hääleikkejä olemassakaan?

42 viestiä aiheessa

Lueskelin noita most-not.wanted-hääleikkejä ja haluaisin kysyä  onko kellään kokemusta hauskoista hääleikeistä? Ajattelin ensin etten halua omiin häihini mitään leikkejä, mutta puhuttuani vieraiden kanssa tajusin että kai se on sitten jotain siellä leikittävä ettei tule sellaista pelkkää istuskelua siellä sitten. Lupausleikki oli oikeastaan ainoa jonka "kelpuuttaisin"; kaikki muut tuntuu noloilta. Mitään musiikkiesitystäkään tuskin saamme kokoon joten mikä neuvoksi? Yhteislaulu menee, no joo ehkä; mutta noi leikit näyttää joka paikassa samoilta. Olen jo lukenut Amoriini-ja muut mahdolliset linkit.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ootko katellu sellasta kirjasta, kuin Hääleikkien helmiä? Saa ainakin Suomalaisesta. Kyllä hääleikkejäkin on niin monenlaisia. Paljolti leikkien onnistuminen riippuu myös juontajasta ja yleisestä tunnelmasta. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille olivat kaasot ja bestmanit tehneet kivan leikin, jossa oli kaksi kaulinta ja minun kaulimeen laittoivat nimet naispuoliset vieraat ja vastaavasti miehen kaulimeen miespuoliset. Kaikilla oli hauskaa ja naurua riitti koko leikin ajan. Bändi soitti sopivaa musiikkia taustalla ja musiikin tahti kiihtyi sitä mukaa kun loppu läheistyi. Oli siinä naurussa pitelemistä, kun sulhasen pelikaveri ja minun vanha hoitotätini kilpailivat siitä, kumpi saa kaulimen ensin meille. Ja näpsä hoitotätini voitti :D Heh

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksi jo monissa tuttavapiirin häissä käytetyistä leikeistä on ollut tosi suosittu, koska kaikki vieraat voivat osallistua siihen:

Kaasot esim. tekevät etukäteen 12 kirjekuorta, yhden joka kuukaudelle ja sisälle tehtävälappu. Idea on että ekana avioliittovuotena hääparia ei unohdeta, vaan muistetaan pitkin vuotta jollain tapaa. Esim. elokuun tehtävä voi olla vaikka "vie hääparille syksyn satoa" tai toukokuussa "vie ilmapalloja".

Tarvitaan vain joku musisoimaan, koska homma toimii siten, että kuori kerrallaan laitetaan liikkeeseen vierasjoukkoon ja kun musa loppuu, kenelle kuori jää, saa tehtävän.

Se on sitten oma asia, osallistuuko tehtäviin "oikeasti"  ;D Jotkut ovat innoissaan tehneet tehtävänsä.

Mitä hauskempia tehtäviä keksitte, sen lystimpää hihittelyä on luvassa..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikki "silmät sidottuna" -jutut on mälsiä, rahankeruu ei tulis kysymykseenkään, muut menee ja voivat olla ihan oikeasti hauskojakin! Itse suosittelen myös tuota ennun mainitsemaan opusta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Yksi jo monissa tuttavapiirin häissä käytetyistä leikeistä on ollut tosi suosittu, koska kaikki vieraat voivat osallistua siihen:

Kaasot esim. tekevät etukäteen 12 kirjekuorta, yhden joka kuukaudelle ja sisälle tehtävälappu. Idea on että ekana avioliittovuotena hääparia ei unohdeta, vaan muistetaan pitkin vuotta jollain tapaa. Esim. elokuun tehtävä voi olla vaikka "vie hääparille syksyn satoa" tai toukokuussa "vie ilmapalloja".

Yksissä häissä oli tää leikki kans, mutta tehtävälaput jaettiin eri tavoin. Etukäteen oli hääkarkkirasioiden pohjaan laitettu numerot yhestä kahteentoista. Ja kaaso antoi laput niille, joiden rasian pohjasta numero löytyi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli "kravattileikki", joka ainakin sai vieraat villiksi. Ei ollut "tyypillistä" 12 kk leikkiä, vaan paljon musiikkia... Toi kravattileikki on täältä jostain naikkareista pöllitty, joten anteeksi vain leikin alkuperäinen keksijä...  8)

Kravattileikki

Valitaan kolme pariskuntaa miehet sivuhuoneeseen avustajan kanssa kravatin vaihtoon, tuoleille istumaan, vaimot/tyttöytävät tuolien taakse seisomaan.  Kysytään kysymyksiä joihin on vaihtoehdot A, B, C. Esimerkiksi: Miksi vaimosi on useiten vihainen

a) koska en tee kotitöitä

B) koska unohdan merkkipäivät

c) ei syytä, mielialavaihtelut

Kun mies vastaa väärin, leikkaa avustaja kravatista palan. Lopuksi voittaa se, jonka kravatti on lyhyin, sillä hän on uskaltanut olla vaimon kanssa eri mieltä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Helmikukka, kuullosti että oli hauska leikki mutta multa meni nyt "ohi", vaikka kuinka monta kertaa tavasin, että mitä niillä kaulimilla oikein tehtiin? :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vastaukseni kysymykseen:

Ei ole.

Ja tämä on vaan minun mielipiteeni ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Helmikukka, kuullosti että oli hauska leikki mutta multa meni nyt "ohi", vaikka kuinka monta kertaa tavasin, että mitä niillä kaulimilla oikein tehtiin? :-/

Minä ymmärsin, että ne piti saada mahdollisimman nopeasti takaisin morsiusparille eli "kilpailtiin" kummat oli nopeampia kirjoittamaan nimiä, miehet vai naiset.

Toivottavasti en nyt ollut ihan väärässä ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos Ennulle ja Antsalle vinkeistä; toi krakajuttu oli ihan uusi; sehän voisi jopa toimia ;) Ja sitten toi numeroiden kirjoittaminen hääkarkkilaatikoiden pohjaan jo valmiiksi.

Siinä meidän juhlapaikassa ei onneksi ole TUOLEJA ollenkaan niin ei voida sitten juosta tuolien ympäri; thanks God! Siellä on vain PENKKEJÄ:-)

Jokseenkin noloilta nää kaikki vielä tuntuu mutta kai pitää jotain kehitellä.

Serkultani kuulin sellaisen vinkin (sulhanen mukana juonessa; morsian ei) että kun häävalssi alkaa soimaan niin joku MUU mies vierasjoukosta lähteekin hakemaan morsianta tanssimaan ja sitten puolessa välissä salia joku huutaa että "Annetaan sulhollekin mahdollisuus". En nyt muista liittyikö siihen vielä jotain rikkinäisiä sukkiakin mahdollisesti:-) Joo-o, kun on näin harva pää niin olisi varmaan parempi että joku muu toimii seremoniamestarina kuin minä.........:-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minä ymmärsin, että ne piti saada mahdollisimman nopeasti takaisin morsiusparille eli "kilpailtiin" kummat oli nopeampia kirjoittamaan nimiä, miehet vai naiset.

Ja tämän mukaan on varmaan sitten määräytynyt se, kumpi "valtaa" talossa käyttää. Jos siis naiset ehti kiikuttaa morsmaikulle ensin kaulimen, saa morsian sitten kotona määrätä kaapin paikan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielipiteeni kysymykseen on EI OLE! Tai voi olla, mutta en ole vielä koskaan sellaiseen törmännyt  ;)

-HP-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi hyvä ihme! Te kyllä kaikki kuolisitte kun tietäisitte mitä leikkejä meidän häissä leikittiin! ;D ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
No laitahan kertoen että pääsen arkkua tilaamaan ;D

Tätä en sitten ollut itse keksinyt!!

Meille ei alunperin ollut tulossa mitään leikkejä, koska emme hääparina itse niitä viitsinyt alkaa väsämään. Olisi ollut jotenkin tyhmää. Noh, tätini ja äitini (perus savolaisia!) olivat sitten ottaneet asiakseen keksiä jonkun hullunhauskan leikin, josta me emme tienneet yhtään mitään..

Tuli sitten häissä tämä hetki johon leikit olisi ollut kiva lykätä ja meidät sulhon kanssa nakitettiin valitsemaan vieraista 4 naimatonta miestä ja 4 naimatonta naista. Ja mehän valittiin. Valituista tehttiin mies-nainen parit ja heille annettiin ilmapallo ja polkupyörän pumppu. Pariskuntien piti asettu niin että nainen oli selkä mieheen päin. Naisen piti asetella ilmapallo pumpun päähän ja laittaa sitten pumppu jalkojen väliin ja pitää siinä. Miehen tehtävä oli täyttää pallo pumpun avulla mahdollisimman nopeasti KÄYTTÄMÄTTÄ käsiä. Eli tuloksena oli armoton nylkytys, koska käytännössä täyttö oli mahdollista vain jos mieskin laittoin pumpun jalkojen väliin.. Ja nopein pari voitti skumppaa!

Tää kuulostaa ihan kamalan törkeeltä ja sitä se melkein kyllä olikin, mutta pitää kyllä tunnustaa, etten ole koskaan nähnyt ison porukan nauravan niin kovaan ääneen. Itsekin meinasin kusta housuun, kun nauratti niin kauheesti. Eikä nakitetutkaan olleet millään.

Voi arvata että tämä on pahin mahdollinen leikki mitä täällä voidaan kuvitella, mutta sopi erittäin hyvin meidän iloisiin ja rempseisiin savolaishäihin ja mikä parasta - kukaan ei loukkaantunut ja kaikilla oli hauskaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä inhottu, vihattu ja jopa dorka (?) tuttu juttu hässäkkä futasi hyvin, kun kysymykset oli rakas ystävä natsannut Imago-pelistä. Eli ei niitä ihan kuluneimpia kyssiä.

Mä jopa väittäisin, että leikki kuin leikki toimii, jos ilmapiiri on kohdallaan, vetäjä hyvä ja leikkiin EI liity "vapaaehtoisten" etsintää ;D .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ei tule pahemmin leikkajä, koska en niitä todellakaan halua. 12 tehtävää leikki toteutetaan 13 vapaaehtoisen voimin, 12 ensimmäistä saa tehtävän jollekin kuukaudelle ja viimeiseksi jääneelle me sulhon kanssa tarjoamme joskus illallisen. Leikissä pussi kiertää kädestä käteen musiikin tahtiin ja kun musiikki lakkaa, pussin pitelijä nostaa lapun.

Sitten joku yksi leikki jonka kaaso on kehitellyt meille, tulee varmasti sopiva, kaaso tuntee molemmat niin hyvin. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kannampa sitten omankin korteni kekoon...

Olin vetämässä leikkejä sulhoni siskon häissä toissakesänä ja tämä leikki oli kyllä yleisön suosikki.

Morsiuspari vietiin sivustalle, jonka aikana häävieraille kerrottiin, että seuraava keskustelu, jonka morsiuspari keskustelee on heidän keskustelunsa hääyönä.

Morsiuspari tuotiin takaisin silmät sidottuina ja heidät köytettiin selät vastakkain pitkällä köydellä. Paljon solmuja tietenkin! Sitten morsiusparille annettiin tehtäväksi selviytyä köydestä pois toisiaan neuvomalla.

Voitte uskoa, että häävieraat nauroivat kun keskustelu oli tällaista: Älä vedä niin kovaa, nosta hiukan jalkaa ylemmäs jne.

Hääpari ei tiennyt mistä oli kyse, miksi vieraat nauroivat mielesttömästi. Lopulta alkoi morsiuspariakin naurattaa... ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juan_Carlosin kuvaama leikki on itselleni tuttu ja minun kohdallani kuuluu kyllä näihin "never ever" -leikkeihin. En minä olisi halunnut häissäni olla häävieraiden pellenä... Sain ihan riittävästi olla "esillä" pelkästään kirkon käytävää marssiessani.

Ilman muuta ne, joille (mikä tahansa) hääleikkiminen sopii, leikkiköön kaikin mokomin :-X Itse en halua leikkiä ja valitettavan usein hääleikkien seuraaminenkin käy hieman pitkästyttäväksi. Taidan olla varsinainen tylsimys ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kun mies vastaa väärin, leikkaa avustaja kravatista palan. Lopuksi voittaa se, jonka kravatti on lyhyin

ohhoh... mä en tiedä... kuka olis onnellinen, kun silkkisolmiosta olis enää 5cm jäljellä...

:o

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
ohhoh... mä en tiedä... kuka olis onnellinen, kun silkkisolmiosta olis enää 5cm jäljellä...

:o

Se solmiohan olikin käyty vaihtamassa ennen leikkiä,eli oletan että kaasot/bestmanit olivat hommanneet jostain "huonoja" solmioita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilla ei ollut mitaan leikkeja ja ilta sujui silti hyvin. En usko etta kukaan edes kaipasi niita. Muutakaan ohjelmaa meilla ei ollut ihan hirveasti suunniteltuna... Ei silti kaduta. Musta kaikki leikit on tyhmia...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Morsiuspari vietiin sivustalle, jonka aikana häävieraille kerrottiin, että seuraava keskustelu, jonka morsiuspari keskustelee on heidän keskustelunsa hääyönä.

Morsiuspari tuotiin takaisin silmät sidottuina ja heidät köytettiin selät vastakkain pitkällä köydellä. Paljon solmuja tietenkin! Sitten morsiusparille annettiin tehtäväksi selviytyä köydestä pois toisiaan neuvomalla.

Voitte uskoa, että häävieraat nauroivat kun keskustelu oli tällaista: Älä vedä niin kovaa, nosta hiukan jalkaa ylemmäs jne. ;D

Samantapaisen leikin olen nähnyt niin että morsiusparille annettiin satiinilakana (mytyssä)  ja heidän piti laskostaa se. Lauseet oli sellaisia "en löydä sitä päätä", "en saa otetta kun tää on niin liukas" yms yms.

Itselleni sellaiset leikit missä silmät sidotaan on ehdoton  NO NO NO! Kampaus ja meikki menee ihan pilalle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi olla että joku nyt suuttuu tästä, mutta mä olen hyvin skeptinen sen suhteen että toimivia ja oikeesti hauskoja hääleikkejä olis olemassa. ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään