mw1

vieraille kamerat?

21 viestiä aiheessa

mä olen mittinyt, et kun nykyään kaikilla on kuitenkin noi digikamerat, ni, jos antai jokaiselle vieraalle tyhjän cd- levyn ja laitais siihen kanteen valmiiks tekstin , joka viittaa häihimme, ni jos jokinen vieras sit kopios parhaat otokset levylle ja antais meille. kuulostaako tyhmältä?

ja parannusehdotuksia otetaan vastaan..... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ystäväni oli ollut häissä, jossa oli ollut jaossa tyhjiä cd-levyjä postimerkillä ja hääparin osoitteella varustetussa kirjekuoressa kuvia varten. Ystäväni oli kuvannut runsaasti ja lähettänyt cd:n postissa pian häiden jälkeen. Morsiamelta oli tullut sähköpostitse vuolaat kiitokset kuvien lähettämisestä, sillä ystäväni oli ollut ainut, jolta oli kuvia tullut. Mielestäni tuo on ideana ihan kiva. Vanhempi väki, joka ei hirveästi tietokoneita käytä voi ehkä vierastaa ajatusta, jos kuvien siirtäminen levylle ei olekaan tuttua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tosissaan, eipä tullut vanhempia ajateltua, mutta kuvaavatko vanhemmat ihmiset edes? onko kokemuksia? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllähän nykypäivänä vanhempi porukka myös kuvaa digikameralla, ennemminkin taitaa ongelma olla se kuvien polttaminen levylle. Monella etenkin vanhemmalla ihmisellä ei välttämättä ole polttavaa asemaa tietokoneessaan tai vaikka olisikin, poltto-ohjelmaa ei osata käyttää.

Yhtä näppärä vaihtoehto on hankkia USB-muistitikkuja, niitä saa nykyään promo-kamana vaikka mistä, nehän tulee kans pienessä kirjekuoressa postissa ja tietojen tallennus niille on helpompaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuulin tässä yksistä häistä, joissa oli vierailta kielletty kamerat... Mielipiteitä?

Itse olen häihin yleensä ottanut kameran ja enimmäkseen kuvia on kertynyt (tietenkin muutama hääparista) näin vieraana omasta seurueesta, esim kavereista yhdessä hienoina tai yhdessä oman miehen kanssa...

Ymmärrän kyllä kuvauskiellon esimerkiksi vihkimisen aikana, mutta koko illan? Vaikka paikalla olisikin palkattu kuvaaja ja kuvat jälkeenpäin saatavilla yleisesti... Jäävät minun mielestäni vieraiden kannalta tärkeät kuvat omasta perheestä tai kavereista tai lapsista tms ottamatta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja onhan niitä sallaisia kertis kameroitakin, miksi ette laittaisi joka pöytään sellaista ja sitten illalla kun porukka on lähössä, ovella olis koppa mihin kamerat saisi jättää.. Mä olen meidän pieniin hähin ajatellut tollasta juttua...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi vitsi, toi kertakäyttökamera on niin mun haave ollu jo kauan.. Vaikka mies ei sellasta halua, niin mä vaikka salaa vien pöydille sellaset :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä tulee kertakäyttökamerat pöytiin. aivan hieno idea myös tuo cd-levy juttu, mutta kutsutuista ei kovin monella taida digikameraa olla...tosin voisihan niitä olla molempia, että mie saisin mahdollisimman paljon kuvia :rolleyes: ai minäkö valokuvahullu?!? ja mulle ehdottomasti oma kamera, jotta miekin saan ottaa paljon kuvia :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kuulin että joissain häissä oli ollut tietokone jossa sai tyhjentää digikamerastaan kuvat suoraan hääparin koneelle ennen kotiin lähtöä.. kuinkahan siitä sais kutsussa ilmoitettua että ihmiset ottaa sen väli johdon mukaan kun on niin monenlaisia kameroita jolla saa ne kätevästi koneelle. mun mielestä tää olis kokeilemisen arvoista kun on monella jo digikamera. toki meillä on kaksi kuvaaja ottamassa kuvia mutta lisä kuvaus ei haittaa...ajattelin kyllä kertakäyttökameroita mutta siinä on suuri vaara että lapset ottaa kuvia jostain turhasta koko filmillisen ja sit ne on pakko teettää.digi kuvat olis siksikin hyviä kun kaikkia ei oo pakko teettää...mä rakastan valokuvia niitä on niin mukava katsella jälkeen päin... on se hyvä että joku muukin on valokuva hullu...

Muokattu: , käyttäjä: meiju3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toivottavasti kertiskameroita saa vielä vuonna 2009, kun meillä on häät! Mun mielestä toi on ihan loistava idea laittaa joka pöytään kamera, koska siten saa erilaisia kuvia eri kuvakulmista. Toki on hyvä olla joku kuvaaja paikalla, jotta varmasti saa niitä kuvia kun haluaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ollaan aateltu kertakäyttökameroita pöytiin! Kyllä niitä luulis kaupasta saavan vielä v. 2009 alussa! :)

Saavat vieraat sitten räpsiä niillä sielunsa kyllyydestä mitä haluavat :lol:

Ja sitten on kyllä varsin jänskää nähdä "lopputulokset" – varsinkin ne "kivat lähikset" :grin: , jollaisia olen joidenkin häissä kuullut otettaneen – häiden jälkeen... :lol::blink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noi cd- ja muistitikkuvaihtoehdot kuulostaa ihan toimivilta. Meille sen sijaan ei todellakaan tule kertakäyttökameroita! Harvoin niillä saa laadukkaita kuvia, saatikka joissa edes kuvakulmat olis kohdallaan. Itse ainakin arvostan laatua kuvissa. Ja niiden kertakäyttökameroiden kuvien teettäminen tulee yllättävän kalliksi (jos on paljon kameroita). Turhaa maksaa huonoista kuvista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee kertsikamerat joilla jokainen perhe ottaa itestää kuvat ja sitte ne liitetään vieraskirjaan :) musta aivan ihana idea.. ja ompahan jokaisesta otettu sitte kuvakin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ideana kertakäyttökamerat pöydissä on ihana juttu, MUTTA käytännössä se ei välttämättä onnistukaan. Veljeni häissä oli joka pöydällä kertakäyttökamerat ja kaasona minä myös ohjeistin niiden käytössä yms. Kuvia kyllä otettiin paljon, mutta kuvien laatu ei ollut kovinkaan hyvä; suurin osa vieraista oli antanut kamerat lasten leluiksi! Näin koko hieno idea oikeastaan vesittyi, kun lapset räpsivät millon kenenkin jalasta kuvia..Osa kuvista oli ilmeisestikin onnistuneita, mutta itse hääpari harmitteli kovasti jopa koko idean käyttöä. Joissain häissä on kuitenkin juttu hienosti onnistunut ja siihenhän saa vähän enemmän ideaa tekemällä tavallaan koko jutusta ohjelmanumeron, eli pöydässä kameran vieressä on "ohjeet" mistä kuvia otetaan tyyliin: 1. illan kaunein nainen(muu kuin morsian) 2. Illan komein mies (muu kuin sulhanen) 3. rakastunut hääpari 4. Upea tunnelma 5. hauskin leikki jne.

Tuo muistikortti/cd idea kuulostaa toimivalta ja me saatetaankin sitä ideaa vähän lainata :girl_haha: ongelmana tosin voi olla tuo, että kuvia ei kutienkaan tule..vaikka tiedän meidän kutsulistalla olevista ainakin yhden, jolta tulee cd:n täydeltä kuvia, vaikka ei edes pyytäisi :) Toiset ihmiset osaavat olla niin ajattelevaisia! olisin muuten halunnut nuo kertakäyttökamerat, mutta veljeni häistä viisastuneena en enää..vieraat ovat kuiteskin suurimmaksi osaksi samoja..vaikkakin voisi tietysti kokeilla noitten ohjejuttujen kanssa, saaattaisi toimia paremmin. Tosin mielikuvituksen varaanhan siinä jää, että mikä kuva on mikäkin.. :girl_haha: mutta ehkä estäisi sen, että ei annettaisi lasten leikkiä suhteessa niin kalliilla kameroilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä tuo muistitikkuidea voisi olla hyvinkin käyttäkelpoinen. Vieraita on tulossa vain vajaa parikymmentä ja "virallisen" kuvaamisen hoitaa pikkuveljeni, mutta varmasti muillakin on omia digikameroita mukana ja olisi hauska saada muidenkin ottamia kuvia muistoksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Paljon hyviä ideoita. Kertsit olis vieraiden kannalta varmaan "helpoimmat" mutta haittapuolia on tosiaan paljon.

Ehkä se vois toimia, että valitsi sitten cd:t, muistitikut tai koneen paikan päällä niin hokee sitä asiaa kutsussa valmiiksi, kaasot ja bestmanit toittottaa paikan päällä ja olis sitten vielä kirjalliset ohjeet tms tms.. niin että kuvia nyt sitten varmasti tulisi!! =)

Sitten olis tietysti polaroid-kamerat mut ne taitaa olla super-kalliita? Toi oli myös ihan hyvä idea, että yhdistäis valokuvaukseen jonkun "leikin".

Me olimme viime syksynä häissä, joissa kaikista vieraista otettiin myös laadukkaat poseerauskuvat jotka sai myöhemmin postissa kiitoskortin mukana. Oli harvinaisen onnistunut kuva ja siitä jäi hyvä mieli!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tilasin juuri nettikaupasta kertiskameroita (maksoivat jotain7,90e/kpl), tarkoituas on laittaa ne pöytiin

ja niiden pohjalta tulee kuvaustehtäviä pöytäporukoille (eli lista jutuista joita pitäisi kuvata), toivotaan että

auttavat vieraita näin keksimään jutun juurta. Jossain vaiheessa iltaa sitten palkittaisiin pöytäserua, joka on kuvannut entiren "tehtävistä".. Sen näkee sitten myöhemmin, et minkälaisia kuvia tulee ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilla kuudesta kerttiskamerasta saimme kaksi kolme ok kuvaa!!! Eli taysin hukkaanheitetty investointi. Meilla oli jopa lista mita kuvia pitaisi ottaa siis "kaunein koriste", memorable moment jne. Paikka oli pimeahko vaikka kesa olikin, eivatka tainneet salamaa kayttaa tai sitten vieraat olivat vaan keskivertoa huonompia kuvaajia ;) Ideana ihana, siksi sen jarkkasin, mutta....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toi on kyllä todella hyvä idea. Uskoisin että oikein markkinoituna ja postimerkillä varustettuna cd:t tulisi hyvinkin perille. Kertakäyttökamerat on kyllä vähän turhia sillä niiden onnistumisessa ei ole mitään takuuta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo kertakäyttökamera idea on ajatukena vallan maino, mutta toteutuksena ei sitten yleensä niinkään.. Itse olen työskennellyt valokuvausliikkessä ja kun ensimmäisen kerran asiakkaaksi tuli nuoripari kertakäyttökamerakasan kanssa vastaan olin ihan nnoissaan heidän ideastaan. Mutta työkaveri sitten toppuutteli ja sanoi, että "ootas vaan jahka teetät ne kuvat". Tein sitten kyseiset kymmenen rullaa ja voi sitä pettymystä hääparin puolesta! 250 otetusta kuvasta vain noin 1/10 osa oli edes jokseenkin onnistuneita. Suurimmassa osassa kuvista ei salamaa oltu käytetty lainkaan, jolloin ei tosiaankaan kertakäyttökmeran optiikalla saavuteta edes vaatimatonta kuvanlaatua.

Luonnollisesti filmeistä menee kehitysmaksu jokatapauksessa sillä eihän tulosta ennen kehitystä tiedä. Tokikaan emme sitten itse paperikuvia työstä jos ruutu aivan pimeänä, mutta mikäli kuvista jotain selvää saa, on ne periaatteessa tehtävä (koska enemmän valitetaan jos niitä ei ole tehty). Lopputuloksena oli siis "pikku lasku" muutamasta onnistuneesta kuvista. Ja itse kertaköyttökameratkin ennen teetätystä olivat tulleet maksamaan "hunajaa". Ja salama ei tosiaan ole se ainoa ongelma, kuten joku mainitsi.

Olin ihan maani myynyt kun olin jo niin innoissaann käyttämässä ko. ideaa omissa häissäni, mutta pomoni ehdottikin sitten loistavasti ihan muuta jota ohjeistin eteenpäin seuraavalle pariskunnalle joka oli ostamassa häihinsä nippua kertiksiä. Nimittäin hän itse oli ollut häissä joihin oli morsiusparin toimesta hankittu muutama (3) digipokkaria. Olivat maksaneet n. 50 euroa kipale (niitä tosiaan saa halvalla nykyään). Eivät tietenkään olleet kameroiden aatelia, mutta miljoona kertaa parempia kuin kertikset. Näillä halvoilla pokkareilla vieraat saivat sitten ottaa tehtävien mukaisia, ja ulkopuolisia, kuvia ja jättää seuraavien käyttöön tietylle pöydälle.

Lopultaa hääpari pystyi itse valitsemaan, ja teettämään, haluamansa onnistuneet kuvat ja säästö oli melkoinen. Muistikortit olivat myös halpoja ja niitä hankittiin yhden jo olemassaolleen lisäksi 2 kpl. Sukulaisnuoret saivat häiden jälkeen sitten ihkaomat ensimmäiset kameransa kun ei hääpari iitä enää tarvinnut :)

Ja niin, koska muistikortit eivät olleet mitään älyisoja, oli kaasolla ollut jossain takahuoneessa läppäri, johon sillon tällöin oli käynyt tyhjentämässä jo kuvatut kuvat ja samakka siis vapauttanut lisää tilaa uusille kuville :)

Tämän idean taidan ehdottomasti toteuttaa itsekin ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli samanlainen pulma: kamerat haluttiin vieraille, mutta kertakäyttökamerat ei kerta kaikkiaan sovi. Moninaisista erilaisista syistä joita on jo mainittu tässä ketjussa, sekä siksi että haluan kaikki kuvat aikajärjestykseen selattavaksi. Tässähän ainoaksi vaihtoehdoksi jäi digikamerat, ja niitä sitten hääpäivää edellisenä päivänä kävin ostamassa kasan. Sopivan helppokäyttöisiä, mutta säädettävissä niin että niillä saa otettua "taiteellisia" kuvia semmoisilla asetuksilla kun "osaajat" itse haluaa.

Ja tämähän onnistui aivan loistavasti. Kuvia tuli yhteensä melkein 1000 kappaletta, joista ehkä joka kymmenes oli "julkaisukelpoinen". Ihan hyvä saldo, sillä kertiksillä tuo ei olisi millään onnistunut. Samoin kun tartti jostain ottaa kuva, riitti että ojensi käden, tarttui kameraan ja nappasi kuvan. Ei pelkoa onnistuiko vai ei, laadukkaalla digikameralla saa hyvän kuvan. Nyt puuttuu enää vieraille viesti, mistä ne voi näitä kuvia käydä katsomassa.

No seuraavana päivänä oli vaihtoehtona joko laittaa kamerat myyntiin tai tehdä niillä jotain muuta. Ja koska monella muulla on samanlaisia tarpeita, eikä tarjontaa ole, niin laitoin nettisivut pystyyn ja laitoin vuokralle. ( digikameravuokraus.com )

Tosin ens viikolla kaikki kamerat on maa- ja metsätalousministeriöllä, jossain omituisuuksissa vuokralla. Ei ihan kohderyhmääni, mutta mikäs siinä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään