Jump to content
Naimisiin.info

Millaisen ja minkä hintaisen vihkisormuksen...?


Anniina

Recommended Posts

  • Replies 957
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

^ Aivan ihana!

Olen haaveillu saman tyylisestä sormuksesta!

Tuntuu vaan, ettei mistään tahdo löytyä valmiina tuollaisia.

Teettämällähän sais tietysti ihan millaisen vaan, mutta..

Jos saa udella, niin mistä ihmeestä löysit tuon

ja minkä hintainen se mahtoi olla juuri tuon kokoisella kivellä?

Link to comment
Share on other sites

Mä olen alkanut jo vähän stressaamaan tästä koko sormusjutusta :girl_mad:

En vaan kamalasti yleensäkään tykkää sormuksista ja nyt pitäisi päättää sellaisesta, joka roikkuu sormessa sitten loppuelämän. Kihlasormus on hopeinen ja melkeinpä kapein mahdollinen. Näin jälkikäteen ollaan mietitty, että sitten kun rahaa on enempi, ostamme uudet kihlat valkokullasta. Olisi pitänyt heti panostaa ja säästää sormuksia varten, sillä jo jalometallien käyttö aiheuttaa mulle kamalia omantunnon tuskia. Ja nyt nuo hopeisetkin jää sitten tavallaan "turhiksi".

Ja sitten se vihkisormus! Tähän mennessä en ole nähnyt yhtään vihkisormusta, jota olisi kiva katella. En sitten tiedä, ostammeko vain toiset rinkulat kihlojen yläpuolelle. Timantteja ei tule missään nimessä, sillä ne edustavat kaikkea sitä, mitä itse vastustan. Lisäksi tahtoisin selvitä ostosta pienellä rahalla (mielellään max satasella). Äh, en tuu ikinä löytämään hyvää... Puusormuskin ois tietenkin vaihtoehto, mutta jotenkin se on vähän liian hippiä mun silmään :D

Kaikki muut tuntuu vaan niin paljon tärkeämmältä, kuin itse sormus. En ole oikein motivoitunut.

Jos jalometallit tuntuvat vääriltä, olisivatko ei-jalot metallit helpompia?. Itsekään en halunnut varsinaisia jalometalleja, ehsottamasti en timantteja ja perinteiset sormusmallit eivät sytyttäneet millään tasolla. Päädyttiin titaanisormuksiin, tykkään kestävyyden symboliikasta. Ovat vaan Suomessa niin pirun kalliita, että päädyttiin tilaamaan ulkomailta. Esimerkiksi täällä on hyv valikoima malleja edulliseen hintaan, ja ilman postareita. Tekevät sormuksia myös ruostumattomasta teräksestä ja tungstenista.

Link to comment
Share on other sites

Tämän näköistä sormusta kävin tänään mallailemassa kihlani viereen. Kokoa kivellä oli 0,50 ct.

diamond_engagement_rings_CD006P.jpg

Ihana sormus! :) Mulle myös teetätään joku tuon tyylinen.. Kihlassani on jo 5 kiveä, niin vihkisormukseen haluan yhden ison kiven. Riippuu tietenkin paikasta, mutta itse saan toisen kultakaupan omalla sepällä teetettynä halvemman kuin naapurikaupan valmiista mallista. Lisäksi sormeni ovat sen verran kapeat, ettei valmiissa malleissa ole sopivia ja timantti-istutukset menevät kuulemma pilalle, jos valmista sormusta alkaa pienentämään..

Link to comment
Share on other sites

Mä haluisin sellasen omaperäisen sormuksen, ihan teetettynä.. Keltakultasen, missä olis joku teksti sormuksen näkyvällä puolella, esim.lainaus jostain minun ja mieheni lempibiisistä, joka muistuttaa meitä, tai jostain runosta pätkä tai jtn. Onko jollai kokemuksia tälläsestä, missä olette teettänyt ja paljon maksanut?

Link to comment
Share on other sites

Mä haluisin sellasen omaperäisen sormuksen, ihan teetettynä.. Keltakultasen, missä olis joku teksti sormuksen näkyvällä puolella, esim.lainaus jostain minun ja mieheni lempibiisistä, joka muistuttaa meitä, tai jostain runosta pätkä tai jtn. Onko jollai kokemuksia tälläsestä, missä olette teettänyt ja paljon maksanut?

eikös löwenmark tee ainakin. Hinnoista en tiedä mutta laatu on hyvää

Link to comment
Share on other sites

Meille tuli vastikään Dubain reissulla morsiamelle 2,3 ct lucida-istutettu princess-timantti kihlasormukseksi. Itselleni otin hyvin simppelin 5,5 milisen (ja noin 1 mm paksuisen) perusmallin. Lisäksi ostin samalla kertaa 10x0,09=0,9 ct tunneli-istutetun (meniköhän oikein) sormuksen vihkiksi (timangit siis vain 1/2 sormuksen mitalla) ja lisäksi huomenlahjaksi 1 ct kaulakorun, jossa timantti istutettu valkokultaiseen ketjuun varsin näkymättömästi. Sormukset ovat kaikki platinaa ja kaikkien suhteen olimme jo etukäteen sähköpostitse yhteydessä. Dubaissa sitten valitsimme vielä henkilökohtaisesti sopivan puhtaan timangin tuohon kihlaan ja kävimme läpi nuo muutkin yksityskohdat sen suhteen mitä oikeastaan kaipasimme. Hintaa koko setille tuli ihan kiitettävästi, mutta lopulta kyllä hinta oli vähemmän kuin mihin olin varautunut eli kokonaissumma oli noin 10000 e.

Link to comment
Share on other sites

Mä olen alkanut jo vähän stressaamaan tästä koko sormusjutusta :girl_mad:

En vaan kamalasti yleensäkään tykkää sormuksista ja nyt pitäisi päättää sellaisesta, joka roikkuu sormessa sitten loppuelämän. Kihlasormus on hopeinen ja melkeinpä kapein mahdollinen. Näin jälkikäteen ollaan mietitty, että sitten kun rahaa on enempi, ostamme uudet kihlat valkokullasta. Olisi pitänyt heti panostaa ja säästää sormuksia varten, sillä jo jalometallien käyttö aiheuttaa mulle kamalia omantunnon tuskia. Ja nyt nuo hopeisetkin jää sitten tavallaan "turhiksi".

Ja sitten se vihkisormus! Tähän mennessä en ole nähnyt yhtään vihkisormusta, jota olisi kiva katella. En sitten tiedä, ostammeko vain toiset rinkulat kihlojen yläpuolelle. Timantteja ei tule missään nimessä, sillä ne edustavat kaikkea sitä, mitä itse vastustan. Lisäksi tahtoisin selvitä ostosta pienellä rahalla (mielellään max satasella). Äh, en tuu ikinä löytämään hyvää... Puusormuskin ois tietenkin vaihtoehto, mutta jotenkin se on vähän liian hippiä mun silmään :D

Kaikki muut tuntuu vaan niin paljon tärkeämmältä, kuin itse sormus. En ole oikein motivoitunut.

Jos jalometallit tuntuvat vääriltä, olisivatko ei-jalot metallit helpompia?. Itsekään en halunnut varsinaisia jalometalleja, ehsottamasti en timantteja ja perinteiset sormusmallit eivät sytyttäneet millään tasolla. Päädyttiin titaanisormuksiin, tykkään kestävyyden symboliikasta. Ovat vaan Suomessa niin pirun kalliita, että päädyttiin tilaamaan ulkomailta. Esimerkiksi täällä on hyv valikoima malleja edulliseen hintaan, ja ilman postareita. Tekevät sormuksia myös ruostumattomasta teräksestä ja tungstenista.

Olen unohtanut ihan, että kirjoitin tähänkin topikkiin. Joku muukin oli jotain vastannut tuossa aiemmin, ja lohdutellut. Kiitos vain!

Mutta niin, meidän sormusongelma ratkesi kuin ratkesikin! Ja juuri tuohon titaaniin päädyttiin. Sormukset tekee (myös uusi kihla) lahtelainen seppä, ja on mukava samalla tukea kotimaista käsityötä. Hinta nousi kyllä tuosta max satasesta, mutta ei liikaa. Ja jotenkin kummasti aloin minäkin innostumaan :)

Link to comment
Share on other sites

Sormuksen hankinta oli miellyttävä homma. Käytiin Turun häämessuilla ja siellä tutkittiin sormuksia ja saatiin hyviä häätarjouksia. Kultaset antoi hyvän tarjouksen ja heillä oli myös kattava ja kaunis mallisto. Löysin sitten kivan rivisormuksen (5 pientä timanttia), jonka ovh oli n.520e, mutta tarjouksella koko paketti (kaiverrukset, itse sormus jne.) jäi mukavan hintaiseksi :)

Link to comment
Share on other sites

Halusin näyttävää ja tarvitsin edullista. Sellainen löytyi kuin löytyikin Kultajousen kokoelmista. Keltakultaa, timantteja ja valkokulta koristelua. Juuri niin prameaa kuin halusin (kaveri arvioi hinnaksi noin 400€) ja juuri niin halpaa kuin tarvitsin ovh 199€, josta vielä tinkasin tiskillä 16€ pois, eli 183€!

post-26274-1266577400_thumb.jpg

Nyt on kaiverrettavana.

http://www.kultajousi.fi/PublishedService?...itemcode=C18174

Link to comment
Share on other sites

Tampereen häämessuilla tehtiin ostopäätös valkokultaisesta, flakkarunkoisesta, n. 2mm leveästä sormuksesta, jossa 10 pientä timanttia rivissä. Oli juuri semmonen, ku halusin ja hinta just semmonen ku sulho halus. :girl_haha: Ovh. oli jotain vähän päälle 500 euroa, mutta messutarjouksen ansiosta hintaa jäi 380 euroa. Oo... kunpa saisin sen jo kotiin ja sormeeni! :-X

Link to comment
Share on other sites

Mulla vihkinä Festiven Promise (211-050 5x0.10 yht.0.50ct WS-I) rivisormus joka totta tosiaan on mun aarre :-X , ollut kohta vuoden käytössä ja vaikka kuinka katselee muiden sormuksia, on tää oma aina ihanin! Ovh tais olla 1290€ ja mukaan kultasepän liikkeestä se lähti 1050€.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...